Zou best kunnen. 270NM en 1600KG is echt te krap. In NL wellicht wel haalbaar. In de bergen geen optie.Jers3n schreef: Nieuwe D2 2.0L 120pk/270Nm mag toch echt 1800kg trekken.
Trekgewicht D2
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10680
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Tja, gefopt door 't bericht en het trekgewicht van m'n eigen....
Of toch niet?
Ik mag er nu "maar" 1600 kg achter hebben, maar dat heeft te maken met de manier waarop de NL overheid het trekgewicht bepaald op een 18 procents helling en niet met wat Volvo daarvan vindt.
Neemt niet weg dat ik in het (verre) verleden een mij toebehorende japanse benzine 6 cilinder met 144 PK en 196 nM een heerlijke trekauto vond (voor 1300 kg caravan), totdat ik de eerste diesel kreeg. Het is dus ook zoiets van wat je maar net gewend bent. En al heb ik nu een automaat, van schakelen ben ik nooit slechter geworden

Ik mag er nu "maar" 1600 kg achter hebben, maar dat heeft te maken met de manier waarop de NL overheid het trekgewicht bepaald op een 18 procents helling en niet met wat Volvo daarvan vindt.
Neemt niet weg dat ik in het (verre) verleden een mij toebehorende japanse benzine 6 cilinder met 144 PK en 196 nM een heerlijke trekauto vond (voor 1300 kg caravan), totdat ik de eerste diesel kreeg. Het is dus ook zoiets van wat je maar net gewend bent. En al heb ik nu een automaat, van schakelen ben ik nooit slechter geworden

V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10680
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Klopt wel wat je zegt..... 1500kg Kneus achter een 90pk 406 HDI de Alpen over gegaan..... Maar wel met veel schakelen, geen snelheid, 1 op 3 verbruik... berg op dan.... en samen geknepen billen.....ufovolvo schreef: Tja, gefopt door 't bericht en het trekgewicht van m'n eigen....Of toch niet?
Ik mag er nu "maar" 1600 kg achter hebben, maar dat heeft te maken met de manier waarop de NL overheid het trekgewicht bepaald op een 18 procents helling en niet met wat Volvo daarvan vindt.
Neemt niet weg dat ik in het (verre) verleden een mij toebehorende japanse benzine 6 cilinder met 144 PK en 196 nM een heerlijke trekauto vond (voor 1300 kg caravan), totdat ik de eerste diesel kreeg. Het is dus ook zoiets van wat je maar net gewend bent. En al heb ik nu een automaat, van schakelen ben ik nooit slechter geworden![]()
Nu 400NM met 1700KG Fendtje erachter.... heeeeeerlijk!!!!
Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27416
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wat inderdaad klopt.
De 1300 kilo stond bij de D2 t/m 2015 en bij 2016 staat er 1800 kilo vermeld bij de carbase van Autoweek
De 1300 kilo stond bij de D2 t/m 2015 en bij 2016 staat er 1800 kilo vermeld bij de carbase van Autoweek
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ach, Utrechtse heuvelrug in zijn 3e versnelling over, de bult van Luik in zijn 2e.......het is vakantie dus het hoeft niet hard te gaan. Als we er maar komen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8505
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De niet sleurhut fanaten ergeren zich echter dood als ze achter die D2-tjes met sleurhut moeten hangen tijdens een vakantie....V70/2.4D/2003 schreef: Ach, Utrechtse heuvelrug in zijn 3e versnelling over, de bult van Luik in zijn 2e.......het is vakantie dus het hoeft niet hard te gaan. Als we er maar komen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27416
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Maar dat is dan weer niet het probleem van degene die met de D2 op pad is.
Geloof dat mensen zich tegenwoordig aan vanalles ergeren.
Nog wel eens met een trailer op pad en tegenwoordig is het doodnormaal als men zich vlak voor je gooit, af gaat snijden of denkt dat je wel even zomaar stil staat.
Geloof dat mensen zich tegenwoordig aan vanalles ergeren.
Nog wel eens met een trailer op pad en tegenwoordig is het doodnormaal als men zich vlak voor je gooit, af gaat snijden of denkt dat je wel even zomaar stil staat.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21458
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Feit is inderdaad dat er nog maar weinig begrip is op de weg voor elkaar.
In de polder kom ik wel eens een 45-km-auto tegen. Heel niet erg want dat zie je toch ruim van te voren. Mar mijn haren gaan overeind staan op het moment dat het mistig is en dat wagentje tegen de middenstreep aan lekker voort sukkelt. Dan denk ik, ga weg want het snelheidsverschil in deze mist is gewoon te groot om op tijd op te vallen.
In de polder kom ik wel eens een 45-km-auto tegen. Heel niet erg want dat zie je toch ruim van te voren. Mar mijn haren gaan overeind staan op het moment dat het mistig is en dat wagentje tegen de middenstreep aan lekker voort sukkelt. Dan denk ik, ga weg want het snelheidsverschil in deze mist is gewoon te groot om op tijd op te vallen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
90 is volgens mij de ook door een D2 probleemloos te halen snelheid, in Denemarken en Zweden mag je zelfs niet harder dan 80, en in Duitsland onder bepaalde omstandigheden 100, maar normaal ook 80.lint schreef:Laat die mensen gewoon lekker rijden met hun caravan achter de D2 auto, even naar links en je kan inhalen.
Die 280Nm is bij 1750 t/min een uiterst fatsoenlijke waarde om 1800kg te verplaatsen, dit is zelfs goed vergelijkbaar met een 200pk 2.4T of een 2.9 van ooit.
Gezeur dus dat het onverantwoord zou zijn (een caravan van 1800kg is an sich onverantwoord)
Volvo for life
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Tempo100 ontheffing voor Duitsland krijg je voor een caravan van 1800kg achter een V70 sowieso niet.bart simpson schreef:90 is volgens mij de ook door een D2 probleemloos te halen snelheid, in Denemarken en Zweden mag je zelfs niet harder dan 80, en in Duitsland onder bepaalde omstandigheden 100, maar normaal ook 80.lint schreef:Laat die mensen gewoon lekker rijden met hun caravan achter de D2 auto, even naar links en je kan inhalen.
Die 280Nm is bij 1750 t/min een uiterst fatsoenlijke waarde om 1800kg te verplaatsen, dit is zelfs goed vergelijkbaar met een 200pk 2.4T of een 2.9 van ooit.
Gezeur dus dat het onverantwoord zou zijn (een caravan van 1800kg is an sich onverantwoord)
Een van de eisen is namelijk max totaalgewicht aanhanger is max 100% van het leeggewicht van het trekkend voertuig.
Persoonlijk vind ik dat ook de grens, vanwege stabiliteit dus los van de motorisering.
Laatst gewijzigd door Marcnij op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8505
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Op een 4 vaks baan is dat geen probleem, maar als je er achter hangt op de B routes tussen Grenoble en de Provence kan je inhalen wel vergeten....lint schreef: Laat die mensen gewoon lekker rijden met hun caravan achter de D2 auto, even naar links en je kan inhalen.
Nee een caravanfan ben ik zeker niet.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20780
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Een D2 is een betrouwbare caravantrekker. En onzin dat ie het niet aankan. Bart Simpson slaat wat dat betreft de spijker op zijn kop.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
En een weetje voor de caravanners onder ons: in Frankrijk mag je op de snelwegen ook met caravan 130, zeggen ze. Niet dat ik dat doe, zou me veels te hard gaan, maar toch.
Alleen: als je zwaarder bent dan 3.500 kilo totaal toelaatbaar gewicht krijg je er wel een bon voor, hoor! Dan nl. max 90 km/u op de peage. Al moet ik wel zeggen, dat ze er volgens mij niet erg strak op controleren.
Alleen: als je zwaarder bent dan 3.500 kilo totaal toelaatbaar gewicht krijg je er wel een bon voor, hoor! Dan nl. max 90 km/u op de peage. Al moet ik wel zeggen, dat ze er volgens mij niet erg strak op controleren.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Toch bijzonder..iemand die mij verteld dat 150 op een autobahn je reinste zelfmoord is en ab-so-luut onverantwoord, doet zelf 120 met een caravan omdat het mag.
Terwijl ik ze op de autoroute tegenkom met de caravan in de verkeerde richting op zijn kant met de kont van de auto in de lucht.
Heel vroeger toen ik naar het zuiden reed kwamen mensen met caravans mij voorbij met dergelijke snelheden, vaak Duitsers met dikke E klasse en dito caravan.
De wind verplaatsing van een Daf XF zorgde er dan voor dat de caravan een zwieper kreeg, wanneer we het dan toch over onverantwoord hebben!
Maar goed On topic, die D2 gaat er niet komen.
Terwijl ik ze op de autoroute tegenkom met de caravan in de verkeerde richting op zijn kant met de kont van de auto in de lucht.
Heel vroeger toen ik naar het zuiden reed kwamen mensen met caravans mij voorbij met dergelijke snelheden, vaak Duitsers met dikke E klasse en dito caravan.
De wind verplaatsing van een Daf XF zorgde er dan voor dat de caravan een zwieper kreeg, wanneer we het dan toch over onverantwoord hebben!
Maar goed On topic, die D2 gaat er niet komen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Idd,daar heb je een punt.Als je met een wagen rijd die niet voldoende zwaar is,als je aan je max trek gewicht zit,niet voldoende vermogen,caravan die niet goed beladen is,kogeldruk die niet gecontroleerd is,geen anti slinger koppeling,bandendruk niet in orde dan is het onverandwoord.Als je zorgt dat je combinatie in orde is voor je vertrekt dan is er niks aan de hand,loopt als een trein...Ik rijd dagelijks met +40 ton 90km/h dus waarom zou je met 3 ton geen 120 kunnen rijden...Zolang je maar weet waar je mee bezig bent en je combinatie volledig in orde is geen probleem...Ik zou de D2 in ieder geval laten staan als caravan trekker als je veel naar het zuiden wil rijden,versrandige beslissing...
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.