Mijn ouders zijn zich aan het oriënteren op iets anders.
De V70 D2 120pk schijnt een aanhangergewicht te hebben van 1800kg, iemand die hier de specificatie paraat heeft en mij kan vertellen of dat daadwerkelijk zo is?
Lijkt mij nogal aan de hoge kant.
Trekgewicht D2
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik dacht: vul gewoon es in op caravantrekker, en ik ben toch wel enigszins verbaasd over de conclusies (heb voor gemak even een caravan gekozen van rond de 1300kg totaal). Anderzijds: vroeguh ging je ook met een 80 of 90 pekaatje aan de rit. Ons referentiekader is verandert, maar als je goed anticipeert en de techniek een beetje aanvoelt, moet het ook nu dus prima lukken.
Ik bedoel, toen jij op de grote vaart zat, had je wellicht ook 300-400 pk en 50 ton max aan gewicht. Tuurlijk moest je veelvuldig in de bak roeren, en had het blok in verhouding wel meer inhoud en daarmee trekkracht van onderuit, maar op die manier bekeken, dan moet het te doen zijn, zo'n paar keer per jaar.
ik citeer:
De Volvo V70 - D2 2.0 (88 kW / 120 pk, bouwjaar: september 2015 - heden) vormt met een Fendt Saphir 450 SFH van beladen 1300 kg, een redelijk goede combinatie om ontspannen mee te kunnen rondreizen in binnen- en buitenland ook in de bergen.
Sterke punten:
•Auto heeft overwicht op de caravan
•Hogere snelheden veilig mogelijk
Zwakke punten:
•Hogere toerentallen bergop soms nodig
Conclusie
De Volvo V70 - D2 2.0 met een Fendt Saphir 450 SFH van beladen 1300 kg is een goede combinatie om ontspannen mee te kunnen (rond)reizen in binnen- en buitenland ook over secundaire (berg)wegen.
Gewicht
Bij een goede belading met voldoende (75 kg) kogeldruk en bij snelheden tot zo'n 110 km/u is het heel goed mogelijk om veilig te rijden met deze combinatie. Als de caravan dan een pendelbeweging zou maken door bijvoorbeeld een windvlaag of een uitwijk manoeuvre is de kans erg klein dat die gaat slingeren (bij een normale belading en niet te hoge snelheid).
Om met deze combinatie te mogen rijden is een (code 96) of BE-rijbewijs nodig.
Vlakke weg
De motorische prestaties zijn over het algemeen ruim voldoende. Op snelwegen kan goed gereden worden in de 5e versnelling met 90 km/u. De motor maakt dan zo'n 1850 toeren, maar mogelijk loopt de motor dan niet lekker en kan beter teruggeschakeld worden naar de 4e versnelling en dan maakt de motor zo'n 2550 toeren (wat wellicht iets meer lawaai geeft dan je gewend bent) Bij tegenwind of bijvoorbeeld een viaduct hoeft niet direct terug geschakeld te worden. Overigens is het bijna overal in Europa niet toegestaan om met deze combinatie harder dan 80 of 90 km/u te rijden (ook in Belgie en Frankrijk!).
Bergen
Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan gemakkelijk in de 3e versnelling gereden worden met 80 km (3400 toeren) en volgas met 91 km/u.
Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op steile hellingen (tot zo'n 17%) mits de voorwielen voldoende grip hebben. Al rijdend heeft de auto in praktijk genoeg kracht om te blijven rijden op elke weg.
Ik bedoel, toen jij op de grote vaart zat, had je wellicht ook 300-400 pk en 50 ton max aan gewicht. Tuurlijk moest je veelvuldig in de bak roeren, en had het blok in verhouding wel meer inhoud en daarmee trekkracht van onderuit, maar op die manier bekeken, dan moet het te doen zijn, zo'n paar keer per jaar.
ik citeer:
De Volvo V70 - D2 2.0 (88 kW / 120 pk, bouwjaar: september 2015 - heden) vormt met een Fendt Saphir 450 SFH van beladen 1300 kg, een redelijk goede combinatie om ontspannen mee te kunnen rondreizen in binnen- en buitenland ook in de bergen.
Sterke punten:
•Auto heeft overwicht op de caravan
•Hogere snelheden veilig mogelijk
Zwakke punten:
•Hogere toerentallen bergop soms nodig
Conclusie
De Volvo V70 - D2 2.0 met een Fendt Saphir 450 SFH van beladen 1300 kg is een goede combinatie om ontspannen mee te kunnen (rond)reizen in binnen- en buitenland ook over secundaire (berg)wegen.
Gewicht
Bij een goede belading met voldoende (75 kg) kogeldruk en bij snelheden tot zo'n 110 km/u is het heel goed mogelijk om veilig te rijden met deze combinatie. Als de caravan dan een pendelbeweging zou maken door bijvoorbeeld een windvlaag of een uitwijk manoeuvre is de kans erg klein dat die gaat slingeren (bij een normale belading en niet te hoge snelheid).
Om met deze combinatie te mogen rijden is een (code 96) of BE-rijbewijs nodig.
Vlakke weg
De motorische prestaties zijn over het algemeen ruim voldoende. Op snelwegen kan goed gereden worden in de 5e versnelling met 90 km/u. De motor maakt dan zo'n 1850 toeren, maar mogelijk loopt de motor dan niet lekker en kan beter teruggeschakeld worden naar de 4e versnelling en dan maakt de motor zo'n 2550 toeren (wat wellicht iets meer lawaai geeft dan je gewend bent) Bij tegenwind of bijvoorbeeld een viaduct hoeft niet direct terug geschakeld te worden. Overigens is het bijna overal in Europa niet toegestaan om met deze combinatie harder dan 80 of 90 km/u te rijden (ook in Belgie en Frankrijk!).
Bergen
Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan gemakkelijk in de 3e versnelling gereden worden met 80 km (3400 toeren) en volgas met 91 km/u.
Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op steile hellingen (tot zo'n 17%) mits de voorwielen voldoende grip hebben. Al rijdend heeft de auto in praktijk genoeg kracht om te blijven rijden op elke weg.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
btw ik heb een goede oplossing: jij leent ze gewoon de XC voor die vakantie tripjes Tom:
(hoewel, of dat wel aan te bevelen is (zie vetgedrukt)
Conclusie XC60
De Volvo XC60 - D5 aut. met een Fendt Saphir 450 SFH van beladen 1300 kg is een goede combinatie om ontspannen mee te kunnen (rond)reizen in binnen- en buitenland ook over secundaire (berg)wegen.
Gewicht
Bij een goede belading met voldoende (75 kg) kogeldruk en bij snelheden tot zo'n 110 km/u is het heel goed mogelijk om veilig te rijden met deze combinatie. Als de caravan dan een pendelbeweging zou maken door bijvoorbeeld een windvlaag of een uitwijk manoeuvre is de kans erg klein dat die gaat slingeren (bij een normale belading en niet te hoge snelheid).
Om met deze combinatie te mogen rijden is een (code 96) of BE-rijbewijs nodig.
Vlakke weg
De motorische prestaties zijn over het algemeen zeer goed. Op snelwegen kan (zelfs met maar weinig gas), heel goed gereden worden in de 5e versnelling met 90 km/u. De motor maakt dan zo'n 2150 toeren. Bij tegenwind of bijvoorbeeld een viaduct hoeft niet direct terug geschakeld te worden. Overigens is het bijna overal in Europa niet toegestaan om met deze combinatie harder dan 80 of 90 km/u te rijden (ook in Belgie en Frankrijk!).
Bergen
Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan gemakkelijk in de 5e versnelling gereden worden met 80 km (1900 toeren) en volgas met 102 km/u (maar wellicht loopt de motor lekkerder met iets meer toeren in de 4e versnelling). In de 4e versnelling is de combinatie het snelst met maximaal 117 km/u (3764 toeren).
Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op zeer steile hellingen (theoretisch tot zo'n 48%) mits de wielen voldoende grip hebben. Maar omdat de auto bij lage snelheid en weinig toeren niet krachtig genoeg is, raden we helling van meer dan 36% niet aan om te rijden.
Let op: Deze auto kan heel gemakkelijk en ongemerkt veel harder met de caravan rijden dan veilig is. Houd dus altijd de snelheid goed in de gaten, niet voor niets is het bijna nergens toegestaan om harder dan 80 of 90 km/u te rijden!
(hoewel, of dat wel aan te bevelen is (zie vetgedrukt)

Conclusie XC60
De Volvo XC60 - D5 aut. met een Fendt Saphir 450 SFH van beladen 1300 kg is een goede combinatie om ontspannen mee te kunnen (rond)reizen in binnen- en buitenland ook over secundaire (berg)wegen.
Gewicht
Bij een goede belading met voldoende (75 kg) kogeldruk en bij snelheden tot zo'n 110 km/u is het heel goed mogelijk om veilig te rijden met deze combinatie. Als de caravan dan een pendelbeweging zou maken door bijvoorbeeld een windvlaag of een uitwijk manoeuvre is de kans erg klein dat die gaat slingeren (bij een normale belading en niet te hoge snelheid).
Om met deze combinatie te mogen rijden is een (code 96) of BE-rijbewijs nodig.
Vlakke weg
De motorische prestaties zijn over het algemeen zeer goed. Op snelwegen kan (zelfs met maar weinig gas), heel goed gereden worden in de 5e versnelling met 90 km/u. De motor maakt dan zo'n 2150 toeren. Bij tegenwind of bijvoorbeeld een viaduct hoeft niet direct terug geschakeld te worden. Overigens is het bijna overal in Europa niet toegestaan om met deze combinatie harder dan 80 of 90 km/u te rijden (ook in Belgie en Frankrijk!).
Bergen
Op de meeste autobaanhellingen in het buitenland kan gemakkelijk in de 5e versnelling gereden worden met 80 km (1900 toeren) en volgas met 102 km/u (maar wellicht loopt de motor lekkerder met iets meer toeren in de 4e versnelling). In de 4e versnelling is de combinatie het snelst met maximaal 117 km/u (3764 toeren).
Wegrijden vanuit stilstand lukt zelfs op zeer steile hellingen (theoretisch tot zo'n 48%) mits de wielen voldoende grip hebben. Maar omdat de auto bij lage snelheid en weinig toeren niet krachtig genoeg is, raden we helling van meer dan 36% niet aan om te rijden.
Let op: Deze auto kan heel gemakkelijk en ongemerkt veel harder met de caravan rijden dan veilig is. Houd dus altijd de snelheid goed in de gaten, niet voor niets is het bijna nergens toegestaan om harder dan 80 of 90 km/u te rijden!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Kiek eens an, heb je al vakantie?
Klopt Klaas, 400pk 2800nm koppel en een massa van 40ton maar de 7 over Kassel was dan wel spannend.
In de 5 omhoog, soms lukt dat net, soms moest ik terug naar 4 en dus naar de lage groep waarbij je dan een moment geduld nodig had om de techniek ook daadwerkelijk de gelegenheid te geven om die lage groep in te leggen.
Caravan van mijn ouders mag 1700kg hebben en is 1malig terug te keuren naar 1600kg.
http://www.witoma.nl/caravan/eriba-nova ... ova-sl-540
Mocht het weer voor ons een XC worden dan moet er een trekhaak op, wanneer ik mijn zin deed kwam er net zoiets als die van jouw.

Klopt Klaas, 400pk 2800nm koppel en een massa van 40ton maar de 7 over Kassel was dan wel spannend.
In de 5 omhoog, soms lukt dat net, soms moest ik terug naar 4 en dus naar de lage groep waarbij je dan een moment geduld nodig had om de techniek ook daadwerkelijk de gelegenheid te geven om die lage groep in te leggen.
Caravan van mijn ouders mag 1700kg hebben en is 1malig terug te keuren naar 1600kg.
http://www.witoma.nl/caravan/eriba-nova ... ova-sl-540
Mocht het weer voor ons een XC worden dan moet er een trekhaak op, wanneer ik mijn zin deed kwam er net zoiets als die van jouw.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2753
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
De vergelijking met vroeger gaat op één belangrijk punt mank, namelijk de lange overbrengingsverhoudingen van tegenwoordig. Draaide mijn Touran TDI (110 pk, ruim 1500 kg leeg) 38 km per 1000 toeren en was de 6e ook nog bruikbaar, nu is 60 of 70 heel gewoon. Met 181 pk/400 Nm en 8 versnellingen geen probleem, dan houdt je er nog 7 over. Maar met 120 pk houdt je er weinig over.
Gezien de prestatie's met een 1300 kg denk ik dat 1600 of 1700 kg wat te hoog gegrepen is. Zolang je rijdt, zal het nog wel gaan mits je geen haast hebt. Maar kom je op een helling stil te staan, dan kan het toch vervelend worden.
Gezien de prestatie's met een 1300 kg denk ik dat 1600 of 1700 kg wat te hoog gegrepen is. Zolang je rijdt, zal het nog wel gaan mits je geen haast hebt. Maar kom je op een helling stil te staan, dan kan het toch vervelend worden.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21458
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Klinkt reëler dan 1800 kg. Maar die beperking zit meer in het ontbreken van motorkracht dan de stevigheid van de trekauto.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Heb even een op te koop staande 2.0 D2 gechekt bij RDW: max geremd aanhangergewicht 1800kgErik V70 schreef: Volgens mij mag een D2 in de V70 max 1300 trekken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik had dat ook even gedaan en het klopt.
Mijn vorige V70 D5 mocht ook 1800kg trekken maar die had 400nm en 185pk.
Ik heb ook al even contact gehad met mijn ouders en de bevindingen doorgegeven, ze zijn zuid-Franrijk gangers dus heb ik ze afgeraden om een dergelijk combi te doen.
Mijn vorige V70 D5 mocht ook 1800kg trekken maar die had 400nm en 185pk.
Ik heb ook al even contact gehad met mijn ouders en de bevindingen doorgegeven, ze zijn zuid-Franrijk gangers dus heb ik ze afgeraden om een dergelijk combi te doen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2753
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Dat geldt voor de oude 1.6 diesel.Erik V70 schreef: Volgens mij mag een D2 in de V70 max 1300 trekken.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20780
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Geen probleem hoor. Het houdt niet over maar is door Volvo zelf met caravan getest en goed bevonden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Het is maar net hoe comfortabel je zelf wil rijden,ik heb vele jaren op en af gereden naar Spanje met de caravan tot een jaar of 6 terug(Nu blijft hij lekker daar)maar als je ziet wat je allemaal tegen komt onderweg!!!Max sleepgewicht,afgeladen,slingeren,tegen 50 berg op enz...Nee nee,geef mij maar pks en Nm meters...lekker cruisen en nog niet voelen dat er iets achter hangt!..
- ufovolvo
- 4th Gear member
- Berichten: 853
- Lid geworden op: 11.08.2007 - 21:15
- Locatie: drenthe
- Contacteer:
Voor de caravan is feitelijk het koppel belangrijker dan de PK's. 280 NM bij 120 PK van de D2 is best aardig, al zit ik zelf liever boven de 300 NM (omdat de automaat dan wat minder nerveus is gebleken). Maar met een handbak en netjes op tijd schakelen, dan heb je er volgens mij zeker tot 1600 kG caravan best een goeie motor aan. Let wel op dat latere D2's wat minder vermogen hebben, volgens mij.
V70 T4 Inscription Geartronic my2016
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
V70 2.4D Momentum Geartronic my2010
S80 D5 aut Kinetic my2005
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10680
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
280NM voor een V70 met 1600KG is veuls te krap!!
Je blijft aan het schakelen.... Enne volens mij mag het maar 1300KG trekken.
Je blijft aan het schakelen.... Enne volens mij mag het maar 1300KG trekken.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27416
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
U gaat door voor de koelkast, is inderdaad 1300 kilo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10680
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ja ja ik had me 2jr terug goed voorbereid!fredhead schreef: U gaat door voor de koelkast, is inderdaad 1300 kilo

Laatst gewijzigd door Hans oet Twent op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2398
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Nieuwe D2 2.0L 120pk/270Nm mag toch echt 1800kg trekken.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue