V70 naar gas ombouwen, ervaringen

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
joost
7th Gear member

Volgens mij hoeft dat bij een V70 niet zo te zijn. Bij mijn V40 is dat dus wel het geval en gaat het om 6 of 7 centimeters.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Ludo
6th Gear member

en,

maak eens een foto van jouw tank.
Arjen5
1st Gear member

Het zou gaan om een 67 liter Vialle tank. Ik ga nu toch eens terug naar het ombouwstation met deze informatie! De ervaring van het inbouwen zal even op zich laten wachten, omdat ik het niet hebben van de auto even moeilijk in de agenda in te passen is. Het plan is nu om 23 oktober het ombouwen te laten plaatsvinden.

Arjen
en
2nd Gear member

hoi, net terug van een weekendje Amsterdam... Zal proberen 1 deze dagen een fotootje te plaatsen van m'n tank..
V70 2.4 Aut. 140pk, Vialle LPI, bouwjaar Dec. 2000, 278000 km
Barry (Grillmeister)
5th Gear member

Hey mannen, ik mis op deze link 2 dingen; anti gas Bart ::wink: en of je een G-3 installatie neemt.
Weet je al wat je wegen belasting gaat worden?
Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
paulbrouwer
1st Gear member

Mogelijk interessante info, ik heb een Classic V70 2.4 140 PK, bj 2000 en via GasFX een Vialle laten inbouwen voor 1899,- Niet via GasFX zou me dat 2350 euro kosten. Verder is de tank ongeveer 60 liter en past precies op de plaats van het reservewiel. Er is een heel kleine aanpassing van het frame van de deksel nodig (2 minuten werk) en dan sluit alles perfect. Geen verhoging van de laadvloer o.i.d.
Zie www.gasfx.nl, er zijn wat voorwaarden.

gr Paul
V480-S60
Geartronic member

Barry (Grillmeister) schreef:Hey mannen, ik mis op deze link 2 dingen; anti gas Bart ::wink: en of je een G-3 installatie neemt.
Weet je al wat je wegen belasting gaat worden?
Groet Barry
Topic starter geeft aan LPI. Dat is dus per definitie een G3 installatie.

En paulbrouwer. Dat is heel mooi. Ik ben alleen benieuwd hoe lang ie het volhoudt.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

paulbrouwer schreef:Mogelijk interessante info, ik heb een Classic V70 2.4 140 PK, bj 2000 en via GasFX een Vialle laten inbouwen voor 1899,- Niet via GasFX zou me dat 2350 euro kosten. Verder is de tank ongeveer 60 liter en past precies op de plaats van het reservewiel. Er is een heel kleine aanpassing van het frame van de deksel nodig (2 minuten werk) en dan sluit alles perfect. Geen verhoging van de laadvloer o.i.d.
Zie www.gasfx.nl, er zijn wat voorwaarden.
Even vanaf de site van GasFX:
Opmerking: Let op: de 4e positie van het chassisnummer op uw kentekenbewijs is een 'S'. Het Vialle LPi systeem is door uw merkimporteur niet gehomologeerd. Hierdoor kan uw dealer soms garantieaanspraken afwijzen, terwijl uw auto nog fabrieksgarantie heeft (meestal voor autos tot 2 jaar oud). Raadpleeg voor meer uitleg de gasFX Service Desk.
Gast

bart simpson schreef:Even vanaf de site van GasFX:
Opmerking: Let op: de 4e positie van het chassisnummer op uw kentekenbewijs is een 'S'. Het Vialle LPi systeem is door uw merkimporteur niet gehomologeerd. Hierdoor kan uw dealer soms garantieaanspraken afwijzen, terwijl uw auto nog fabrieksgarantie heeft (meestal voor autos tot 2 jaar oud). Raadpleeg voor meer uitleg de gasFX Service Desk.
Beste @Bart,
Voor we weer in een discussie geraken!
Zou je zo vriendelijk willen zijn; Volvo rijders niet bang te maken voor gas.
We kennen je mening.
Tegenwoordig zijn er al zo veel oplossingen waaronder flashlube, dat LPG geen probleem meer is. (en eigenlijk weet jij dat ook wel)

Trouwens veel forumers hebben toch al geen garantie meer op hun Volvo :P (en dat worden er steeds meer) :P
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ AlexV70, jouw pro-gas mening is vast ook wel bekend, maar mocht de waarheid ergens in het midden liggen hebben de mensen meer redenen tot zorg dan jij meent dat ze hebben.
Als een van de weinigen hier plaats ik af en toe wat kritische kanttekeningen bij het zo vaak enthousiaste gewauwel van mensen die soms pas een half jaar op gas rijden en met een "er is nog niets stuk gegaan" mentaliteit anderen proberen te gaan overtuigen van de vermeende betrouwbaarheid.
We vallen beiden met regelmaat in herhalingen en houden beiden toch ook voet bij stuk als het gaat om ons idee over lpg, wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
Ik zie ook niet in wat onvriendelijk is aan het schetsen van mogelijke tegenvallers voor mensen die gas overwegen.
Zal dus NIET ingaan op jouw verzoek.
Gast

bart simpson schreef:1) We vallen beiden met regelmaat in herhalingen en houden beiden toch ook voet bij stuk als het gaat om ons idee over lpg,
1) Klopt.

bart simpson schreef:2) wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
2) Als geen ander weet jij wat voor problemen ik heb gehad met mijn V70 Bi-Fuel (zie elders op dit forum) en toch blijf ik positief over gas.
Dat een koprevisie uiteindelijk bij mijn B5244SG motor noodzakelijk was, is gekomen door een gebrek aan onderhoud bij een Volvo-dealer. Tja!

bart simpson schreef:3) Ik zie ook niet in wat onvriendelijk is aan het schetsen van mogelijke tegenvallers voor mensen die gas overwegen.
Zal dus NIET ingaan op jouw verzoek.
3) Ik ben NIET verbaast! :P

Dus Flashlube gebruiken en klepspeling blijven controleren.
Dan zullen er niet veel meer problemen zijn dan bij een "gewone" benzine.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Mijn ervaring met LPG in een Volvo is ook niet om over naar huis te schrijven!:)
Je hebt het zelf ervaren Alex,dat het mis kan gaan en niet iedere Volvo rijder is zo handig om reparaties zelf te doen,als je het moet laten doen moet je flink in je tas en dan is het LPG voordeel voor een groot deel weg.
Volvo is niet voor niets gestopt met LPG.
Het heeft niets te maken met anti LPG ideeen of anderzins.
Ludo
6th Gear member

bart simpson schreef:.... wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
nou Bart, weet jij dan ook de precieze omstandigheden hierover van deze auto's of eigenaars?.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Heb afgelopen woensdag een cylinderkop gedemonteerd van een V70 die het Flashlube systeem heeft!
Sorry,maar ik kan weinig of geen verschil ontdekken in het inzakken van de kleppen,dat systeem zit er nu ongeveer 5 maanden in en 26000km.
Ludo
6th Gear member

Ramon&Ramon schreef:Mijn ervaring met LPG in een Volvo is ook niet om over naar huis te schrijven!:).
vertel hier dan eens iets meer over.
Ramon&Ramon
7th Gear member

gezien het grote aantal klepspeling problemen en de bijbehorende kosten die daar mee gemoeid zijn.
er is al meer dan genoeg over geschreven lijkt mij.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ludo schreef:
bart simpson schreef:.... wat ik weet (en ken) zijn net even te veel problemen over meerdere auto's, wat jij als referentie hebt is jouw eigen auto.
nou Bart, weet jij dan ook de precieze omstandigheden hierover van deze auto's of eigenaars?.
Ken voldoende (teveel?) probleemgevallen van Volvo's van < 2 jaar, sommigen met < 50.000km, deze gevallen waren uitsluitend met achteraf gemonteerde gasinstallaties, de exacte omstandigheden waren dat men GEEN garanties kon doen gelden bij Volvo of de gasinbouwer, hoeveel preciezer wil je het horen?.
paulbrouwer
1st Gear member

Beste V480-V40
(Quote: En paulbrouwer. Dat is heel mooi. Ik ben alleen benieuwd hoe lang ie het volhoudt)

Mijn reactie, deze zelfde installatie (wel anders geprogrammeerd gezien de voortschrijdende ontwikkelingen en eisen en op een onderdeel na) in mijn ....
850 totaal 283.000 km
S70 totaal 252.000 km
V70 nu 31.000 km

Nog nooit iets gehad. Enige punt is dat als bij het terugzakken naar het stationair toerental (zoals bij koppeling intrappen en afremmen voor een bocht) het toerental te laag wordt en de regeling ingrijpt door het te verhogen naar bv 1500 rpm waarna het wel terugzakt naar ~850 rpm, het gasklephuis gereinigd moet worden. Is eigenlijk wel een euveltje. In mijn geval een interval van ongeveer 35.000 km.
Ik denk wel als je ergens over twijfelt je moet proberen dit zo feitelijk mogelijk te maken. Een groot deel van het forum staat vol met verdenkingen, vermoedens en gevoelens. Daar heb je als techneut niet zoveel aan.

gr Paul
Gast

Ramon&Ramon schreef:Je hebt het zelf ervaren Alex,dat het mis kan gaan en niet iedere Volvo rijder is zo handig om reparaties zelf te doen,als je het moet laten doen moet je flink in je tas en dan is het LPG voordeel voor een groot deel weg.
Ik ben blij dat je dit formuleerd.
Inderdaad kan.
Maar welk merk niet!
Gast

Ramon&Ramon schreef:Heb afgelopen woensdag een cylinderkop gedemonteerd van een V70 die het Flashlube systeem heeft!
Sorry,maar ik kan weinig of geen verschil ontdekken in het inzakken van de kleppen,dat systeem zit er nu ongeveer 5 maanden in en 26000km.
Is dit nu een eerlijk vergelijk?
Bij ons noemt men dit; de put dempen als het kalf verdronken is.
Ofwel, als de kleppen al ingezakt zijn, kan flashlube dit niet meer verhelpen.

Als we toch eerlijk bezig zijn; vertel ook eens van hoeveel benzine uitvoeringen de kop er al af is geweest!
Het probleem zit niet alleen in het gas.
Hint: klepgeleiders!
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”