Ik heb de geartronic 6 traps automaat. De power die vrijkomt met de kickdown is heerlijk.
Het went overigens wel snel hoor moet ik zeggen. Ik rijd over het algemeen rustig.
Snelweg kilometers met 110 max op de cruise control. Daar is de auto voor gemaakt wat mij betreft.
Moet zeggen dat ik zelfs met tuning de automaat nog lui vind.
Ik heb overigens geen representatief vergelijkingsmateriaal: heb hiervoor in een 1.6 diesel rondgereden.
XC60 D5: Koelsysteem service vereist
- passenger
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Mijn ervaring is dat zwaardere diesels wat trager reageren, de geartronic is ook al niet de snelste, vind ik. Geartronic is trouwens zelflerend, dus die gaat zich nog aan je rijstijl aanpassen. Zou je voor een Powerflush gaan, wordt-ie helemaal gereset.
En ja, zo'n licht dieseltje, het rijdt op zich OK, maar het koppel van een D5 is toch stukken lekkerder...
En ja, zo'n licht dieseltje, het rijdt op zich OK, maar het koppel van een D5 is toch stukken lekkerder...
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Na het polestarkuurtje is mijn GT6 niet meer sloom. Zou er een verschil zijn tussen de tuning van Rica en Polestar wat betreft de "mapping" van de bak? Ik meen dat Obbe van Volvotune ook de schakelmomenten van de GT6 aanpast met tuning. Misschien kunnen de deskundigen daarop reageren...
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- chris_r
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 20:59
Ik overweeg ook om tzt de RICA tuning te laten vervangen door Volvotune.RoaldH schreef: Na het polestarkuurtje is mijn GT6 niet meer sloom. Zou er een verschil zijn tussen de tuning van Rica en Polestar wat betreft de "mapping" van de bak? Ik meen dat Obbe van Volvotune ook de schakelmomenten van de GT6 aanpast met tuning. Misschien kunnen de deskundigen daarop reageren...
Eerst nog maar wat kilometers rijden. We zijn pas 1,5 maand verder.
Als ik echt een sprintje wil trekken, zet ik de automaat in de handstand.
Naar mijn idee Is het dan wat explosiever, maar kan ook tussen de oren zitten.

2024 V60 T8 Platinum Grey
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
Dodge RAM 1500 v8 2019
XC60 D5 AWD SUMMUM 245pk RICA Tuned
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Mijn ervaring met VW, voorzien van DSG-BAK en de mogelijkheid voor de "sportstand" is dat de auto in de sportstand en handmatig de DSG schakelen het vlotste voorwaarts gaat en niet op de meest idiote momenten op- of terug gaat schakelen. Ik blijf er bij, doe mij maar gewoon een handbak.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Een gt is een ouderwetse automaat die bedoeld is om rustig te cruisen maar zeker niet om snel en sportief te rijden...Ik heb altijd automaat gereden audi en bmw en dit was juist de reden dat dat ik voor de xc60 een handbak gekozen heb...De gt zal kwalitatief wel goed zijn maar niet meer van deze tijd tozv de concurrentie...Ik hoop dat de gt8 het echt een pak beter doet...Als je een diesel van bvb bmw rijd met 245pk en 500nm met automaat dan word je bijna letterlijk weg gekatapulteerd...Ik heb vroeger nog een 530da gereden my 2004 voor enkele maanden,die ging als een speer en had ook deze waarden...
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En toch overgestapt naar Volvo ?BendW schreef: Als je een diesel van bvb bmw rijd met 245pk en 500nm met automaat dan word je bijna letterlijk weg gekatapulteerd...Ik heb vroeger nog een 530da gereden my 2004 voor enkele maanden,die ging als een speer en had ook deze waarden...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1159
- Lid geworden op: 13.02.2016 - 16:40
Sorry als ik gevoellige snaar geraakt heb,maar ik maak gewoon een vergelijking niet meer of minder...De reden dat we een xc60 rijden staat hier wel ergens op het forum als je dat zo graag wil weten,maar we hebben wel bewust niet voor de Gt 6 gekozen...We zijn trouwens ook niet overgestapt,we hebben er een volvo bij genomen...
Laatst gewijzigd door BendW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Nee hoor niks gevoelige snaar, enkel benieuwd.
Wij hebben 2 GT6 auto's in de garage staan en mijn XC60 en V70N waren ook GT6 en kan er best mee leven, ik heb al met veel slechtere automaten gereden in de USA.
Een GT8 zal misschien wel een verbetering zijn, maar dat geldt net zo goed bij de introductie van de GT6 na de GT5 enz.
Wij hebben 2 GT6 auto's in de garage staan en mijn XC60 en V70N waren ook GT6 en kan er best mee leven, ik heb al met veel slechtere automaten gereden in de USA.
Een GT8 zal misschien wel een verbetering zijn, maar dat geldt net zo goed bij de introductie van de GT6 na de GT5 enz.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D