henry classic v70 schreef:
Bougie's, bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobine > klinkt ook als een ontstekingsprobleem...
Volledig mee eens, daarom is de volledige ontsteking inmiddels ook vervangen; van bobine tot bougies en alles wat daartussen zit. Verder:
- Brandstoffilter vervangen
- Vacuümslangen vervangen
- MAP-sensor schoongemaakt (het is een 10V dus geen LMM)
- Compressie gemeten, deze was goed en nagenoeg gelijk op alle cilinders
- Gasklephuis schoongemaakt
- Thermostaat vervangen
- Nokkenas-sensor en krukas-sensor uitgewisseld met een identieke donorauto, resultaat: de storing in mijn auto was er nog steeds, de donorauto met 'mijn' onderdelen daarentegen reed probleemloos
- Injectoren ultrasoon gereinigd inclusief zeefjes en o-ringen vervangen
- Massapunten schoongemaakt en doorgemeten, hoogst gemeten weerstand nu 0,03 Ω
- Startmotor doorgemeten
- Lambdasonde doorgemeten, deze pendelt netjes van 'rijk' naar 'arm' en vice versa en blijft ook nergens hangen/plakken
- Brandstofpomprelais overbrugd
De brandstofpomp zelf is dus nog niet eerder aan de orde geweest; zou wel logisch zijn geweest maar dit is het gevolg van een miscommunicatie tussen mij en de Volvo-specialist, kan gebeuren en net zo goed mijn fout zijn. Daarom nu dus alsnog een andere brandstofpomp erin, ik ben erg benieuwd wat dat oplevert......