10 Jaar in bezit

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

PS, we hebben het hier toch over de benzine motoren van Ford (wat zijn de zwakke punten)
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Volvolof
3rd Gear member
Berichten: 413
Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
Locatie: Best

Ik heb de 10 jaar net niet vol gemaakt, maar nu rijdt mijn vader al weer 3 jaar met veel plezier in mijn oude V70. Toch al weer 12 jaar in de familie.

Over die Ford benzine motoren (2.0, 2.0t, 1.6 T4 en 2.0 T5) zou ik me niet zoveel zorgen maken. Ik wilde ook eerst een 2.5t, maar aangezien je voor veel minder geld een nieuwere T4 kan kopen toch eens op onderzoek gegaan.
Je kan ontzettend weinig problemen vinden over die motoren. De 2.0 is van oorsprong een Mazda ontwerp, maar met turbo nu in heel veel modellen van Volvo, Ford, Jaguar, Landrover. Volvo schijnt ook meegeholpen te hebben met delen van de motor. De 1.6 Turbo is ontwikkeld met de racerij in het achterhoofd. Cosworth heeft een belangrijke bijdrage in het ontwerp gehad en de motor is gebruikt oa in de Formule Ford, Formule 4 en Formule 3. Ook de Fiesta WRC motor is hiervan afgeleid.

Als je gaat voor een automaat kan ik me wel voorstellen dat je gaat voor een echte Volvo motor. De Ford blokken zijn aan een automaat met dubbele plaatkoppeling gekoppeld. Rijdt minder soepel en is onderhoudsgevoeliger. Vooral wat betreft afstelling. In combinatie met de peugeot dieselmotoren is dat geloof ik vaker een probleem.

Ik rij nu zeer tevreden in een T4 met handbak. Prima motor. Mijn eerste auto was een Fiesta uit 1983 en nu rij ik een V70 met een Fiesta ST motor...
Ik moet wel zeggen, de 5-cilinder 2.4 was een reden om een V70 te kopen (de Audi A6 had toen nog een turboloze 1.8 met 125pk als instapper), De 1.6 T4 is geen reden om een V70 te laten staan. Toch een subtiel verschil.
Gebruikersavatar
veeeseventy
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 20.10.2012 - 10:01
Locatie: Elst

Van harte Bart, ook hier nog steeds erg tevreden met een nog steeds goed uitziende en lekker lopende V70.
Het verbruik zal wel aan de rechtervoet liggen want 1 op 16 haal ik never (max 1 op 14-14,5). Tuning van Tunex kan hier ook invloed op hebben evenals de vele korte ritten tussen de langere stukken door.
De teller staat inmiddels op 263.000 (net ingelopen) en voor wat het onderhoud heb ik wat minder geluk gehad: In 2016 een defecte intercooler en condensor en een heel gevaarlijk tikkende klep die uiteindelijk ervoor zorgde dat ik de ANWB preventief heb gebeld de auto naar Henk Scholten te rijden. Kreeg achteraf gelijk van de garage, doorrijden was fataal geweest voor de conditie. Meteen ook de wervelklep laten vervangen die anders een separate operatie zou hebben benodigd. Ook nog een stuurslot defect. Totale kosten: ruim € 4.500 inclusief beurt.
Toch ben ik na meer dan 120.000 km in 5 jaar zéér tevreden. Hij start nog als een zonnetje en roffelt dagelijks vele kilometertjes over de weg :-)
SMILE!!, You're driving a VOLVO!!
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

Is bij de R destijds niet de cilinderinhoud verkleind (van 2.5 naar 2.3) juist om het blok betrouwbaarder te maken in verband met gescheurde cilinderwanden.
Maar een luie 2.4 140pk lijkt me inderdaad langer meegaan dan een 2.0 met 250pk. Maar hoeveel benzine auto's halen de 300dkm!?
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”