Volgende week is het 10 jaar geleden dat wij onze V70 2.4D (130pk) kochten.
Na een zoektocht van maanden kwamen bij de Belgische Volvo dealer dat tegen waar we naar opzoek waren.
Een V70 in het niet veel geziene Dawn Blue, handgeschakelde, crème leder, full options, goed 3 jaar oud, 120.000km, en voor een aantrekkelijke prijs,
zelfs na het aftikken van €5500,- BPM
Tijd om de balans op te maken.
De teller staat nu op 325.00km, dus 200.000km zelf gereden.
Wat viel mee....de bandenslijtage, het 2e setje zomerbanden was aan vervanging toe bij 300.000km, 80.000km per set is netjes
Overige km, komen op conto van de winterbanden.
Het verbruik viel erg mee, ondanks de RICA chip (198pk), is 1:16-1:17 (werkelijk verbruik) geen enkel punt.
Olie verbruik ligt rond de 1-1.5ltr per 20.000km
Verder heeft de auto wel wat meer gebruikerssporen, maar niets rammelt, klappert of ziet er versleten uit.
Wat ging kapot 1x de schijven voor vervangen, 2x de blokken, de dynamo (vorig jaar) en de verstuivers werden slechter en dus in 2015 vervangen, waarbij we
erg mazzelde met de prijs (125,- p/st)...RIMA verkocht originele Bosch uit het Oostblok meen ik.
Gisteren de 10e APK( met 2e keer op rij een steekproef), en ja er was net als vorig jaar wat kapot...toen een wiellager nu 1 draagarmrubber...mag na 330.000km
Auto nu sinds een jaartje of 7 in onderhoud bij een Volvo kenner pur sang, en ook hij vindt de auto erg goed en fijn gezien leeftijd en km's.
Kan ook niet anders met zulk vakkundig onderhoud en kennis van zaken.
We blijven er dus maar rustig mee doorknorren
viewtopic.php?p=199286#real199286
10 Jaar in bezit
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12908
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Mooi man!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Top!
Ga je na dit goede bericht op voor nog een decennium?
gr. Edwin.
Ga je na dit goede bericht op voor nog een decennium?
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Rojo77
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14.01.2017 - 15:29
- Locatie: Zwolle
Mooi!
Ik had na je reactie in mijn topic (viewtopic.php?t=74573) idd al het idee dat deze combinatie je wel bekend was.
Nog hartstikke veel plezier en geluk ermee.
Ik had na je reactie in mijn topic (viewtopic.php?t=74573) idd al het idee dat deze combinatie je wel bekend was.
Nog hartstikke veel plezier en geluk ermee.
Anne
V70 2.5T 2003 Zweedse import vanaf
22-03 2017 136000km
19-10 2018 149050km
26-10-2019 159996km
[bcolor=#00BFFF]"A happy wife is a happy life"[/bcolor]
V70 2.5T 2003 Zweedse import vanaf
22-03 2017 136000km
19-10 2018 149050km
26-10-2019 159996km
[bcolor=#00BFFF]"A happy wife is a happy life"[/bcolor]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Edwin,
Nog eens 10 jaar? Tja, aan de ene kant willen wel eens iets anders/jongers, maar dan geen diesel meer....te veel korte ritten zijn funest voor een moderne (roetfilter) diesel.
Met rond de 20.000km pj is het kostenplaatje niet heel veel ongunstiger bij benzine.
Ook ligt het er aan hoe de overheden de vervuiler (geen roetfilter) gaan aanpakken.....de auto moet het aankunnen...maar zijn baasjes?
Nog eens 10 jaar? Tja, aan de ene kant willen wel eens iets anders/jongers, maar dan geen diesel meer....te veel korte ritten zijn funest voor een moderne (roetfilter) diesel.
Met rond de 20.000km pj is het kostenplaatje niet heel veel ongunstiger bij benzine.
Ook ligt het er aan hoe de overheden de vervuiler (geen roetfilter) gaan aanpakken.....de auto moet het aankunnen...maar zijn baasjes?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ja, rationeel gezien wordt het plaatje anders dan emotioneel.
Je zou het dan als sport moeten zien er zo lang mogelijk in te rijden, maar moet natuurlijk ook wel behapbaar zijn.
V.w.b. iets nieuwers/jongers hebben wij persoonlijk nog geen behoefte aan iets anders, en dat is bij deze auto voor het eerst.
Heb ook ervaring met het nieuwe model V70, maar die vind ik op de één of andere manier niet mooi. Hij heeft wel wat mooie opties die ik graag zou hebben (elektrische achterklep, 6 bak, meedraaiende Xenon), maar verder vind ik ze minder fijn rijden en ook minder degelijke indruk achter laten.
Deze proberen we zo lang mogelijk (op) te rijden en met onze 12.000 km per jaar kan dat ook wel.
Ben benieuwd wat het wordt, maar voorlopig blijf je wel doorrijden neem ik aan, na de recente investeringen?
gr. Edwin.
Je zou het dan als sport moeten zien er zo lang mogelijk in te rijden, maar moet natuurlijk ook wel behapbaar zijn.
V.w.b. iets nieuwers/jongers hebben wij persoonlijk nog geen behoefte aan iets anders, en dat is bij deze auto voor het eerst.
Heb ook ervaring met het nieuwe model V70, maar die vind ik op de één of andere manier niet mooi. Hij heeft wel wat mooie opties die ik graag zou hebben (elektrische achterklep, 6 bak, meedraaiende Xenon), maar verder vind ik ze minder fijn rijden en ook minder degelijke indruk achter laten.
Deze proberen we zo lang mogelijk (op) te rijden en met onze 12.000 km per jaar kan dat ook wel.
Ben benieuwd wat het wordt, maar voorlopig blijf je wel doorrijden neem ik aan, na de recente investeringen?
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heel gaaf Bart dat je het zo lang hebt vol gehouden. Ik neem mezelf altijd voor om lang met mijn auto te blijven rijden, is verreweg het meest economisch. Alleen begint het vaak na 3 jaar alweer te kriebelen, waarna ik toch echt wel ga zoeken naar een opvolger. Vind het daarom des te knap dat je dat wel kunt, alhoewel het natuurlijk geen straf is om in een V70 te moeten rijden.
Ik vermoed dat je een rustige en verstandige rijder bent als ik zie wat je "allemaal" stuk hebt gehad in al die jaren. Dat is nl niet heel veel. Je moet daar natuurlijk wel een dosis geluk bij hebben. De ene auto is de andere niet.
Ik vermoed dat je een rustige en verstandige rijder bent als ik zie wat je "allemaal" stuk hebt gehad in al die jaren. Dat is nl niet heel veel. Je moet daar natuurlijk wel een dosis geluk bij hebben. De ene auto is de andere niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Nice. Ik heb dit model 7jr gehad. Nooit eerder een auto zolang in mijn bezit gehad. Gekocht met 105 en weggedaan bij 230.000km. Nog lang niet op maar je wil weleens iets anders. Nu kwamndat ook omdat ik "maar" 140pk had en een handbak. Ik wilde graag meer power en een automaat.
Aangezien ik dat nu heb zou het me niet verbazen als we deze auto nog een hele poos aanhouden. Ik heb m nu zo'n 3jr en het verveeld niks.
Grote voordeel van een volvo is naar mijn mening de lange houdbaarheid en het feit dat het, bij goed onderhoud exterieur / Interieur nooit een pauperbak wordt.
Het ontwerp is wat saai en daardoor niet snel bedaagt.
Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe dat gaat met de nieuwe, wat hippere modellen die nu op de weg komen.
Aangezien ik dat nu heb zou het me niet verbazen als we deze auto nog een hele poos aanhouden. Ik heb m nu zo'n 3jr en het verveeld niks.
Grote voordeel van een volvo is naar mijn mening de lange houdbaarheid en het feit dat het, bij goed onderhoud exterieur / Interieur nooit een pauperbak wordt.
Het ontwerp is wat saai en daardoor niet snel bedaagt.
Wat dat betreft ben ik benieuwd hoe dat gaat met de nieuwe, wat hippere modellen die nu op de weg komen.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
EdRaket, het was ook onze intentie om een jaar of 4 met de auto te rijden, maar waarom iets wegdoen wat niet kapot is?
We kunnen iets jongers nemen, maar dan ben je het geld dubbel en dwars kwijt aan afschrijving en ook een nieuwere heeft zijn beurten nodig.
Verder lees ik toch wel vaak over de mindere bouw en techniek kwaliteit vanaf de "Ford" periode.
Advies van "mijn" monteur is dan ook gewoon doorrijden,"je krijgt een jongere, maar waarschijnlijk geen betere auto"
Een nieuwe zal ws een benzine uitvoering worden, we zijn wat minder gaan rijden (afgelopen jaar wat meer door 1x Cote d'Azur en 1x Algarve).
Hoe zo'n 2 Ltr Ford blok zich houdt zal ik nog moeten uitpluizen op het forum.
We kunnen iets jongers nemen, maar dan ben je het geld dubbel en dwars kwijt aan afschrijving en ook een nieuwere heeft zijn beurten nodig.
Verder lees ik toch wel vaak over de mindere bouw en techniek kwaliteit vanaf de "Ford" periode.
Advies van "mijn" monteur is dan ook gewoon doorrijden,"je krijgt een jongere, maar waarschijnlijk geen betere auto"
Een nieuwe zal ws een benzine uitvoering worden, we zijn wat minder gaan rijden (afgelopen jaar wat meer door 1x Cote d'Azur en 1x Algarve).
Hoe zo'n 2 Ltr Ford blok zich houdt zal ik nog moeten uitpluizen op het forum.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dan zou ik er niets aan gelegen laten om er voor te zorgen dat je het 1969cc blok in het vooronder krijgt en niet het 1999cc Ford blok.bartv70 schreef: Hoe zo'n 2 Ltr Ford blok zich houdt zal ik nog moeten uitpluizen op het forum.
En al helemaal als je van plan bent er weer 10 jaar in te rijden. Dan maar iets meer bijleggen is mijn dringend advies!
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Dit vraagt om uitleg?...wat is het verschil (ik kende de 1969cc niet eens...shame on me)
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 30.10.2016 - 16:32
Als ik me niet vergis, is de 1969 cc de 4 cilinder VEA motor
Mijn Volvo's:
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
2012 V60 D3 GT6 summum
2016 XC90 D5 inscription
2017 XC90 T8 inscription
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
De N blijft een fijne auto Bart, en kan nog lang mee. Ik zie veel gelijkenis met de mijne. Ook Belgische origine en met 160K naar NL gehaald Nu 8 jaar verder en 430K op het klokje. Alleen niet gechipt maar nog steeds origineel. Weinig gedoe mee gehad en ik denk bij jou ook. Een betere ga je nooit meer krijgen. Lekker duurzaam in ieder geval en afschrijving heb je niet meer.
Daarnaast heeft het ook wel iets. doorrijden waar een Volvo voor bedoeld is : de 500.000 km aantikken. (met een big smile on the face) De V70N kan het in ieder geval prima hebben. Alleen die banden vind ik erg knap. Ik kom niet verder dan 40K per setje. Zal wel iets met rijstijl zijn...
Daarnaast heeft het ook wel iets. doorrijden waar een Volvo voor bedoeld is : de 500.000 km aantikken. (met een big smile on the face) De V70N kan het in ieder geval prima hebben. Alleen die banden vind ik erg knap. Ik kom niet verder dan 40K per setje. Zal wel iets met rijstijl zijn...
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 09.07.2009 - 19:33
- Locatie: Heerhugowaard
Ik heb mijn V70 D5 ook al 10 jaar in mijn bezit. Hij voldoet nog steeds met 415500 km op de teller. Inruilwaarde is laag, je krijgt er weinig voor terug dus... Het scheelt dat hij binnen slaapt en heeft de leeftijd van 15 jaar bereikt, dat scheelt in weer in het schorsen. Voor de rest een probleemloze auto. Ik rij er voorlopig mee door.
V40 1998 G3
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
V70 D5 2002 automaat
XC70 D5 Geartronic 4wd 2008
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Rippie, ik ben idd een rustige rijder en mijn banden (stepwieltjes) zijn Michelin Energy 195/65/15
Weet iemand zo vanaf wanneer de 1969 cc de 4 cilinder VEA motor de Ford 1999cc heeft vervangen?
Weet iemand zo vanaf wanneer de 1969 cc de 4 cilinder VEA motor de Ford 1999cc heeft vervangen?
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Rond 2014, je herkent ze aan de 8-traps automaat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Engine_Architecture
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Engine_Architecture
Laatst gewijzigd door Jelmer de Jong op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1937
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Persoonlijk zou ik de 1.6 ecoboost en 1.999 links laten liggen. Maar eerlijk is eerlijk, het VEA blok moet zijn duurzaamheid op lange termijn natuurlijk ook nog gaan bewijzen. Zeker de 250+ pk blokken, allemaal uit een 2.0 4 cilinder komt bij mij niet echt als solide basis over. Die blokken worden behoorlijk tot de limiet belast en hebben wat dat betreft minder reserve dan de 5 cilinders. Volvo zal daar wel goed over na hebben gedacht en goed mee getest hebben gaan we dan maar vanuit. Zij willen hun naam van onverwoestbare blokken ook niet te grabbel gooien neem ik aan.
Echter, vanuit behaalde resultaten in het verleden heb ik meer vertrouwen in de levensduur van een Volvo blok dan een Ford blok.
gr. Edwin.
Echter, vanuit behaalde resultaten in het verleden heb ik meer vertrouwen in de levensduur van een Volvo blok dan een Ford blok.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3160
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Als je 300 uit een 2.4 weet te toveren is 250 uit een 2.0 toch niet zo heel vreemd?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Jelmer bedankt,
Een Geartronic hoef ik sowieso niet, en 2014 en later ligt buiten ons, financiële, bereik.
Maar met een kleine 20.000km p/j zal een Fordblok het toch wel uithouden tot 200.000km?
Voorlopig met met een echte Volvo doorrijden
Een Geartronic hoef ik sowieso niet, en 2014 en later ligt buiten ons, financiële, bereik.
Maar met een kleine 20.000km p/j zal een Fordblok het toch wel uithouden tot 200.000km?
Voorlopig met met een echte Volvo doorrijden
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd