Oh? Ik dacht dat bij de Bi-Fuelmodellen de benzinetank verdeeld was in een gedeelte benzine en een gedeelte LPG.
Waar ligt dan de gastank bij jou?
Nope, Het is een volledige ringtank die op de plek van het (voormalige) reservewiel ligt. Deze ringtank zorgt wl voor een verhoging in de kofferruimte, maar deze is mooi afgewerkt en hindert mij persoonlijk niet.
Die gedachte is niet juist, Volvo ondersteunde uitsluitend de "af fabriek" bi-fuel modellen, deze hadden een andere cilinderkop en een ander motormanagementsysteem.
Klopt als een zwerende vinger. Volgens mij is Bi-Fuel nog wel bij de S60/V70 serie te krijgen??
door het vervallen van de bpmvrijstelling op gas "af fabriek"
De sukkels............ Juist in de omringende landen zie je momenteel een kentering t.a.v. het rijden op gas (CNG en LPG).
Maar in Nederland moet dan de stekker er maar uit. Loop je jaren voorop, moet er bezuinigd worden... en weg zijn alle leuke en milieuvriendelijke regels.
Maar goed... ik heb nog een echte Bi-Fuel :mrgreen:
Ja...dat kunnen we hier in Nederland. Vreemde politieke spelletjes. Ik vind het echt enorm jammer dat Volvo gestaakt is (ik neem aan gedwongen door afnemende marge) met het ondersteunen/ maken van Bi-Fuel LPG modellen. Diesel is natuurlijk een optie...maar zonder ingrepen van bijv. roetfilters is het een (stinkend) drama. Rij liever achter een (goed onderhouden...) LPG of benzine auto.
Okke schreef:Ja...dat kunnen we hier in Nederland. Vreemde politieke spelletjes. Ik vind het echt enorm jammer dat Volvo gestaakt is (ik neem aan gedwongen door afnemende marge) met het ondersteunen/ maken van Bi-Fuel LPG modellen. Diesel is natuurlijk een optie...maar zonder ingrepen van bijv. roetfilters is het een (stinkend) drama. Rij liever achter een (goed onderhouden...) LPG of benzine auto.
Niets afnemende marge, door het wegvallen van het BPM voordeel waren ze ineens duurder dan een D5.
Klopt...en ik bedoel het als volgt. Als door de BPM het product duurder wordt, kan je het dus alleen nog maar verkopen als je de marge omlaag schroeft (ik neem niet aan dat ze met vooraad willen blijven zitten, of in de toekomst het risico te nemen om met te dure onverkoopbare auto's te blijven zitten). Ik dacht wat dat betreft al iets verder vooruit.
Dus de overweging zal dan sowieso in het nadeel van de fabrieks af Bi-fuel modellen vallen. Jammer is dat hiermee ook de ontwikkeling gedeeltelijk is gestaakt. Er zijn toch nog veel autoliefhebbers die (om wat voor reden dan ook...) graag op LPG rijden. Zo nu en dan hoor je van Volvo ontwikkelingen voor exotische Bi-Fuel modellen...maar DAAR hebben we nu niets aan (Aardgas...etc.). Wel leuk om mee in het nieuws te komen ("goh wat zijn we goed bezig met het milieu bij Volvo"). Heel positief...maar is de stap naar LPG aanpassing zo groot?
Tja, en dan die actie met het roetfilter. Natuurlijk een hele positieve geste en uiteindelijk is het milieu de winnaar, maar ik geloof niet dat er geen geld bij moet. Wordt weer verdeeld onder alle Volvo rijders (hogere kostprijs nieuwe modellen/ onderdelen huidige gamma die je betaalt bij onderhoud)...hmmm...doe dan ook nog maar wat extra onderzoek om de huidige modellen op LPG te laten rijden. Lever die techniek (motormanagement/ mechanische aanpassingen) aan gecontroleerde LPG instalatie bedrijven, laat 't keuren op juiste inbouw bij de dealer en...geef weer garantie! Ik denk dat, naast roetfilters, ook hier wel weer eens bij Volvo over na mag worden gedacht. Dan ben je pas echt goed bezig.
V480-V40 schreef:Zullen we de roetfilter discussie elders voeren? Hier hoort die niet thuis.
Ok...kwam ineens zo op
V480-V40 schreef:Voor wat betreft LPG, Daarvoor moeten we dus echt bij Den Haag zijn, en niet bij de bewindslieden maar bij hun ambtenaren. Die maken dat domme beleid.
Ook. Maar er zijn manieren om dit te omzeilen. Ik stel voor om als Volvo voor de huidige modellen een achteraf kit te ontwerpen (hard en software) en deze kennis te verkopen aan een gecertificeerde LPG inbouw netwerk. Dan heb je later alsnog prima inbouw. Wishfull thinking idd...
Okke schreef: Ik stel voor om als Volvo voor de huidige modellen een achteraf kit te ontwerpen (hard en software) en deze kennis te verkopen aan een gecertificeerde LPG inbouw netwerk.
huh, wil je het wiel opnieuw uitvinden. :?:
er zijn toch achteraf systemen zat.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000