Volvo Cars zet vol in op elektrificatie

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

evert65 schreef: En ik ben klimaat scepticus , dus ook niet blij met het achterna lopen van deze hype door volvo
Het klimaat varieert altijd al van warm naar koud in de loop der eeuwen , dat door een paar overgesubsideerde vn-ers het opeens aan de mensheid wordt toe geschreven is gewoon bullshit
Dat kan zo zijn.
Maar of het nou door de mens komt of niet, en of het wellicht tegen is te houden of helemaal niet.
Het is een beter idee om alternatieven te hebben voor de brandstoffen die we nu hebben.
Olie is niet van elastiek he
En de vervuiling van die koolwaterstoffen is niet heel gezond natuurlijk. wat je er ook verder van vindt.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5305
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

evert65 schreef: En ik ben klimaat scepticus , dus ook niet blij met het achterna lopen van deze hype door volvo
Het klimaat varieert altijd al van warm naar koud in de loop der eeuwen , dat door een paar overgesubsideerde vn-ers het opeens aan de mensheid wordt toe geschreven is gewoon bullshit
Het staat je uiteraard vrij om zelf te kiezen waar je voor of tegen bent. Maar feit is dat wij flink op weg zijn om in pakweg 200 jaar alle fossiele brandstoffen op te fikken. Deze brandstoffen zijn ontstaan uit organisch materiaal die CO2 hebben vastgelegd in uiteindelijk koolstof. Een ieder zou moeten kunnen begrijpen dat wanneer je CO2 die in vele tienduizenden jaren is vastgelegd in 150 jaar weer emitteert je een, laat ik het voorzichtig omschrijven, een forse onbalans creëert. Wat exact de effecten daarvan zijn dat weten we niet maar alleen al het enkele feit de de brandstoffen straks op zijn maakt dat het best slim is om naar alternatieven te kijken. Daarbij zijn inmiddels nagenoeg alle wetenschappers en geleerden het er wel over eens dat er sprake is van een versterking van het broeikas effect wat wij global warming noemen. Let wel een versterking van het broeikas effect, hadden we geen broeikaseffect dat zou zelfs de kachel van onze Volvo's niet afdoende zijn.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Daar ben ik het volmondig mee eens Niels. We dienen deze wereldbol met alle evenwichtige klimaatschommelingen door de eeuwen/millenia etc. heen met respect te behandelen. Wij zijn echter aardig bezig het evenwicht te verstoren.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20834
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Maar goed na al dat gefilosofeer. Back on topic graag. Volvo zet vol in op elektrificatie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Zolang er geen striktere regulering door de overheid is (want boter op het hoofd, lees inkomsten) zal de auto industrie niet die technologie push doen wat werkelijk nodig is.
Er zijn al betere technieken, maar waarom dat inzetten als je de electro business nog kan cashen?
Hyubride, elektrisch rijden staat nog in de kinderschoenen en en kan nog behoorlijke stappen maken, en is ook nodig.

Onlangs is er een wetenschappelijk rapport (Stockholm universiteit) waarin was berekend dat een Tesla voordat het 1 meter heeft gereden al meer C02 uitstaat heeft gemaakt in de productie dan een gemiddelde benzine wagen in 10 jaar uitstoot... Wel moet je opmerken dat de benzine motor eind van de cyclus is, elektrisch rijden aan het begin. Potentieel aan C02 reductie is evident.


Ik wacht op de overheid, op de push waardoor fabrikanten gedwongen worden te inviteren in een fors hoger tempo, maar die komt niet.


persoonlijk vind ik het jammer, ik wil liever een dikke V8, maar minimaal een 5 cilinder :)


Goed dat Volvo in "vroeg" stadium duidelijkheid geeft, geeft ook een marketing strategie weer. Dat zal klanten kosten, maar ook opleveren. Ik ben toch wel benieuwd! Geen nieuwe motoren, maar nog wel doorontwikkeling van de huidige motoren.
Laatst gewijzigd door Blue-Eyes op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
Viccie
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09.01.2017 - 20:29
Locatie: Breda

Blue-Eyes schreef:

Ik wacht op de overheid, op de push waardoor fabrikanten gedwongen worden te inviteren in een fors hoger tempo, maar die komt niet.
Daar is je push: http://www.ad.nl/buitenland/over-23-jaa ... ~a3d71767/

Over 23 jaar is de verkoop van benzine- en dieselauto's in Frankrijk verboden
Frankrijk, één van ’s werelds grootste autoproducenten, gaat de verkoop van diesel- en benzineauto’s verbieden.

Binnen nu en minder dan 25 jaar komt er in Frankrijk een totaalverbod op de verkoop van auto’s die op benzine of diesel rijden. Alleen ‘schone’ auto’s zijn vanaf 2040 nog toegestaan. Om het financiële leed voor de Fransen te verzachten, komt er een compensatieregeling. ,,Iedereen die een diesel van voor 1997 of een benzineauto van voor 2001 inwisselt voor een schonere auto, krijgt een premie’’, aldus minister van Milieuzaken Nicolas Hulot.

De minister zei gisteren dat niets zo’n autorevolutie in de weg staat. Hij verwees expliciet naar ‘een Europese autofabrikant die overstag is’. Afgelopen woensdag maakte het van oorsprong Zweedse Volvo bekend vanaf 2019 alleen nog hybride en elektrische modellen te zullen produceren.

,,De oplossingen bestaan. Onze eigen fabrikanten staan in de startblokken om ze in de praktijk te brengen’’, aldus Hulot.

Niet uniek
De Franse ‘revolutie’ is niet geheel uniek. Eerder kondigde ook Noorwegen al aan ‘diesel- en benzinevrij’ te willen worden, zelfs al per 2025. Alleen hoort Frankrijk bij de grootste autoproducenten ter wereld met merken als Renault, Citroën en Peugeot.

Minister Hulot kondigde ook andere maatregelen aan die van Frankrijk een gidsland moeten maken. Vanaf 2040 mogen die geen fossiele brandstoffen meer in Frankrijk worden gewonnen. Alle nieuwe aanvragen voor de winning van kolen, gas, olie en ook schaliegas worden afgewezen, zei hij.

Het aandeel van kernenergie in de Franse stroomvoorziening wordt, zoals Macron al tijdens zijn verkiezingscampagne had beloofd, teruggebracht van ongeveer driekwart naar 50 procent. Hoge prioriteit wordt eveneens gegeven aan de woningmarkt. ,,Gebouwen die slecht geïsoleerd zijn en teveel energie verbruiken, moeten binnen nu en tien jaar worden afgebroken.’’

Klimaatverdrag
Hulot toonde zich ambitieus. ,,Frankrijk moet leiderschap tonen bij het tegengaan van de klimaatveranderingen. Het Klimaatverdrag is onomkeerbaar.’’ De Franse president Macron liet zich eerder al soortgelijk uit. ,,Let’s make our planet great again’’, zei hij in het Engels, nadat de Amerikaanse president Trump een maand geleden aankondigde uit het Klimaatverdrag van Parijs te stappen.
Laatst gewijzigd door Viccie op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2009 V50 total-loss
2006 C30
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Ik bedoel met een push iets meer dan dat, meer de super versnelling.
Bijv. de stap elektrisch rijden niet volledig uitnutten maar zien als tussenstap. En tegelijk de fabrikanten dwingen die technieken in te zetten die daadwerkelijk optimaal zijn ipv een tussenfase, tussenfase als een middel om weer geld om te zetten. Niet eerst elektrisch rijden uitmelken, maar vol de next thing!

Ik snap de belangen, en wellicht kan het ook niet anders. Of wil men niet anders? De overheden verdienen erg veel geld hiermee....

En bovenstaand, niets meer chauvinist dan een Fransman. Afdwingen, anders missen hun merken de boot :P


Volgens mij was DLD in 2030 al van plan geen nieuwe diesels meer te verkopen? Noorwegen nog veel eerder?
Laatst gewijzigd door Blue-Eyes op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Jammer dat ze bij Volvo niks meer gaan doen met Groengas. Is inmiddels vooral voor handen en ook zéér schoon!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41391
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

en daarmee durf je door het Groningse land te rijden ?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

ik denk ook dat electrificatie slechts een tijdelijk tussenstation is
Er zijn zoveel onderzoeken aan de gang
Dus er komt vast wel iets langs waar van je ga denken , dat zou het kunnen worden
Electrificatie is een al meer dan 100 jaar oude techniek
! Erg vlot zijn we de laatste 175 jaar niet opgeschoten, nog steeds wekken we stoom op om er dan stroom van te maken......
De opwekkings en transport verliezen zijn groter als de gebruiks efficiëntie van een dieselmotor
Mierenzuur lijkt me interresant, als ze een oplossing vinden voor het zeldzame metaal dan.......
Dan wil ik wel investeren in een fabriekje voor die apparaten
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9368
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ja de verliezen zijn groot, maar van olie in de grond tot diesel aan de pomp? Wel even eerlijk vergelijken.

Laat Volvo maar even opschieten als ze willen mee doen met de EV. Tesla loopt best ver voor.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9368
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Elektrische Volvo:
Afbeelding
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Tqam
3rd Gear member
Berichten: 317
Lid geworden op: 10.11.2016 - 15:06

Gisteren gespot bij het feest van dealer Van Roosmalen.
Volledig elektrisch
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90 T8 Inscription My 2018 2018 - Onyx Black Full Options Luchtvering, 21 inch, B & W, Dab+, Zwarte hemelbekleding, Keyless, Neerklapbare Hoofdsteunen, Getint glas, Boodschappentas houder, Massage stoelen en 21 inch (zelfde als de zomerwielen ) Winterbanden, Digitale TV, Media Server, Luxury en Scandivia line Blis 360 camera, Donkere Achterramen
Volvo XC90 T8 Inscription Onyx Black 2017 -2018
Volvo XC70 3.2 Summum Oyster Grey Pearl 2008 - 2016
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2770
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Ben benieuwd hoe men al die extra electriciteit in de straat wil krijgen.
Weilanden vol plempen met windmolens en zonnecellen is één ding, maar dan moet het nog bij de auto uit komen. Dat gaat ons electricteitsnetwerk nooit trekken als we allemaal electrisch gaan rijden. Snel door naar de waterstof dus.
Overigens: als onze volksvertegenwoordigers het lpg-rijden fiscaal niet de nek om hadden gedraaid, hadden we nu waarschijnlijk al veel meer goeds voor het milieu gedaan dan we de komende decennia ooit zullen doen, maar dat terzijde.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9368
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

jalex_h schreef:Overigens: als onze volksvertegenwoordigers het lpg-rijden fiscaal niet de nek om hadden gedraaid, hadden we nu waarschijnlijk al veel meer goeds voor het milieu gedaan dan we de komende decennia ooit zullen doen, maar dat terzijde.
En zo blijkt maar weer, het gaat echt niet om het milieu ;)

Waterstof is ook niet de oplossing. Het produceren van dat spul kost juist energie.
En ik heb geen cijfers van het verbruik vergeleken met een elektrische auto op accu's, maar ik weet niet of waterstof dan efficiënter is (van begint tot eind dus!)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 18.09.2005 - 12:28
Locatie: Flevoland

Rapport van IVL Swedish Environmental Institute in opdracht van Swedish Energy Agency en Swedish Transport Administration: productie van een batterij voor een elektrische auto kost 150-200 kilo CO2 per kWh.
Dus voordat de Tesla P100D rijdt, heeft de productie van de batterij al 15-20 ton CO2 opgeleverd. Voor de Tesla Model 3 is dat 9-12 ton CO2.
(Daar moet een benzine-auto een aantal jaar voor rijden...)
De productie van eenmaal 100kWh laden levert 0,581 kg CO2/kWh * 100= 58.1 kg CO2 op (via energiecentrales Monitoringsprotocol van Agentschap NL).
Daar rijdt de Tesla 400 km mee, dus dat levert omgerekend 145 gram CO2/km op
De batterij gaat ca 150.000 km mee. Omgerekend levert de productie in het gunstigste geval 15.000.000 gram CO2/150.000km = 100 gram CO2/km op.
Kortom: rijden in de Tesla P100D levert 245 gram CO2/km op. Er zijn maar weinig nieuwe benzine of diesel-auto's die dat nog uitstoten.
http://www.ivl.se/toppmeny/pressrum/pre ... erier.html
'20 - heden: BMW F36 Gran Coupe - 435D x-drive high executive m-sport MY2016-4
'17 - '20 : Volvo V60 D4 R-design; Familypack, Advanced Safetypack, Convience en Motionpack, etc. MY2012-6
'15 - '17: Volvo XC70 fully loaded
'12 - '15: BMW E92 Coupe - 335D high Executive M-sport MY 2007-9
'10 - '12: Lexus IS220D
En: S60 en S40, VW Golf III & IV, Toyota MR2 cabrio, Seat Leon Cupra, Ford Escort (eerste auto :) )
Gebruikersavatar
Odin
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23.04.2017 - 11:56

Geen nieuwe Volvo meer voor mij dus, niets dan extra gewicht en ellende die batterij auto's. Zowel volledig accu als hybride komt er bij mij niet in.
Waterstof is wel interessant, probleem is nog steeds grootschalige productie die meer energie oplevert dan kost en het in de auto omzetten waarvoor nog steeds exotische en dure materialen nodig zijn.
Al die stekker auto's mogen ze lekker houden.
Nissan 100NX 1.6l ´91 // Peugot 206 1.4l QS // Mazda 626 2.0l ´02 // Jaguar S-Type 3.0l V6 ´02 // Skoda Superb 2.8l 30V V6 ´04 // Volvo XC90 D5 Summum 2.4l ´04
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21726
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

JeroenSpock schreef: Ja de verliezen zijn groot, maar van olie in de grond tot diesel aan de pomp? Wel even eerlijk vergelijken.

Laat Volvo maar even opschieten als ze willen mee doen met de EV. Tesla loopt best ver voor.
Tesla loopt inderdaad voor. Overwegend met problemen ... want ook daar gaat niet alles zoal men het bedacht heeft.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5305
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Odin schreef: Geen nieuwe Volvo meer voor mij dus, niets dan extra gewicht en ellende die batterij auto's. Zowel volledig accu als hybride komt er bij mij niet in.
Waterstof is wel interessant, probleem is nog steeds grootschalige productie die meer energie oplevert dan kost en het in de auto omzetten waarvoor nog steeds exotische en dure materialen nodig zijn.
Al die stekker auto's mogen ze lekker houden.
Als ik je footer zo lees dan kan je makkelijk tot ver na de aow gerechtigde leeftijd in volvo's rijden met een ICE zonder hybride gizmo's
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”