Volvo Cars kondigt aan dat elke Volvo die vanaf 2019 geïntroduceerd wordt, voorzien is van een elektromotor. Daarmee komt een einde aan een tijdperk van Volvo-modellen met uitsluitend verbrandingsmotoren en zal elektrificatie een steeds centralere rol spelen in de toekomst van Volvo Cars.
Het gaat hier om een van de belangrijkste aankondigingen van een autofabrikant op het gebied van elektrificatie. Meer dan een eeuw na de uitvinding van de verbrandingsmotor maakt deze plaats voor een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van de automobielindustrie.
“Dit gaat om de klant. De vraag naar geëlektrificeerde modellen neemt significant toe en wij willen adequaat inspelen op de behoeften van huidige en toekomstige klanten”, zegt Håkan Samuelsson, President en CEO van Volvo Cars. “Straks kun je kiezen welke geëlektrificeerde Volvo het beste bij jou past, ongeacht het model.”
Volvo Cars presenteert de komende jaren een gevarieerd aanbod van volledig elektrische modellen, plug-in hybride auto’s en Volvo’s voorzien van ‘mild hybrid’-technologie. Tussen 2019 en 2021 introduceert Volvo vijf volledig elektrische modellen, waaronder twee modellen van Polestar, de performance-divisie van Volvo. Details over deze toekomstige modellen worden in een later stadium vrijgegeven.
Volvo vult het aanbod aan met een reeks plug-in hybride auto’s (benzine en diesel). Verder worden alle modellen leverbaar met een 48 Volt ‘mild hybrid’-systeem. Daarmee creëert Volvo een van het grootste geëlektrificeerde modellenaanbod in de markt. Modellen die uitsluitend worden aangedreven door een verbrandingsmotor worden geleidelijk uitgefaseerd.
“Deze aankondiging markeert het einde van de auto die uitsluitend door een verbrandingsmotor wordt aangedreven”, zegt Samuelsson. “We hebben aangegeven dat Volvo in 2025 ten minste een miljoen geëlektrificeerde modellen verkocht wil hebben. En op deze manier gaan we het doen.”
De aankondiging onderstreept de inzet van Volvo Cars om de impact op het milieu te minimaliseren en de luchtkwaliteit in steden te verbeteren. Daarbij focust het zich niet alleen op CO2-reductie van auto’s, maar ook van het productieproces. Volvo Cars streeft naar een klimaatneutrale productie vanaf 2025.
De besluitvorming om vanaf 2019 uitsluitend geëlektrificeerde modellen te introduceren, volgt kort na de aankondiging dat Polestar als zelfstandig automerk in de markt wordt gezet met elektrische high-performance modellen. Thomas Ingenlath, Senior Vice President Design bij Volvo Cars, wordt de nieuwe CEO bij Polestar.
Voor meer informatie over Volvo’s eerste volledig elektrische auto: klik hier
Volvo Cars zet vol in op elektrificatie
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40970
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40970
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
In beelden:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29437
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Een ontwikkeling die te verwachten was maar misschien wel risicovol. Ik ben benieuwd wat het effect op de verkoopcijfers zal zijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Toch hybrid diesel ?
Ik dat dat ze daarmee gestopt waren na de V60 ?
Ik dat dat ze daarmee gestopt waren na de V60 ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Ytos
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 28.06.2009 - 23:24
- Contacteer:
@lint: gezien de populariteit van Tesla, steeds grotere bewustwording van de consument dat er toch wel wat mag veranderen etc., denk ik dat dit best een slimme zet is. Ook omdat ze naast Tesla één van de eerste gevestigde merken zijn, die hier op lijken in te zetten. Als ik goed geïnformeerd ben tenminste. Ik sta er in ieder geval wel voor open; heb al in een Tesla P85D gereden en dat is best leuk.
Ik vind het in ieder geval een betere ontwikkeling dan het autonoom rijden, in die zin, dat ik bang ben dat autonoom rijden voor mij de lol in autorijden uiteindelijk deels ontneemt. Ik vind de technische vindingen geweldig hoor. Ik heb sinds kort een auto met Intellisafe Line, oftewel ACC, Lane Departure Warning en dat soort hulpmiddelen. Superfijn! Ook mooi is dat ik een adres dat vanaf m'n Smartphone naar de auto stuur, waarna ik alleen maar op de NAV-knop hoef te drukken. Allemaal heel mooi. Maar het zelf sturen, af en toe een bochtig weggetje, zelf schakelen met de flippers... denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind het in ieder geval een betere ontwikkeling dan het autonoom rijden, in die zin, dat ik bang ben dat autonoom rijden voor mij de lol in autorijden uiteindelijk deels ontneemt. Ik vind de technische vindingen geweldig hoor. Ik heb sinds kort een auto met Intellisafe Line, oftewel ACC, Lane Departure Warning en dat soort hulpmiddelen. Superfijn! Ook mooi is dat ik een adres dat vanaf m'n Smartphone naar de auto stuur, waarna ik alleen maar op de NAV-knop hoef te drukken. Allemaal heel mooi. Maar het zelf sturen, af en toe een bochtig weggetje, zelf schakelen met de flippers... denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options
Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 15.11.2013 - 08:35
Prachtig dat ze dit doen. Ik juich het toe. Elektrisch rijden (in welke vorm dan ook) gaat nu eenmaal gebeuren, je kan er als fabrikant maar beter klaar voor zijn, anders besta je straks niet meer, omdat je achter de ontwikkeling aan loopt.
Volvo V70 D4 Polestar getuned (St. 1) (2015)
Saab 900 T16 Aero (1987)
Saab 900 T16 Aero (1987)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Er komen niet alleen maar 100% electrische Volvo's he, eveneens benzine en diesel hybrides, niks mis mee vind ik.
Dat ze een hybride perfect kunnen integreren heeft Volvo al bewezen met de V60, XC90 en nu S/V90, niks van spuuglelijke Priussen.
Dat ze een hybride perfect kunnen integreren heeft Volvo al bewezen met de V60, XC90 en nu S/V90, niks van spuuglelijke Priussen.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dan zal ik dus VOLVO verlaten, het is niet anders.
(deze zijn uitsluitend automaat, en in de rijschoolbranche is automaat niet handig, na examen mag je niet rijden met een handbak.)
en jongeren hebben niet direct de middelen om een nieuwe auto te kopen.
Trouwens, een hele rare zet (electrisch), als je alles meerekent, is het niet eens zo goed voor het milieu (denk aan al die accu's, zowel produceren als verwijderen.)
Maar goed.
Volgens mij moet je vol gaan inzetten op waterstof, deze kan geproduceerd worden met duurzame energie (windmolens en/of zonnecellen) en uitstoot is totaal niet belastend.
Alleen even investeren in de infrastructuur, en je bent het heertje.
(deze zijn uitsluitend automaat, en in de rijschoolbranche is automaat niet handig, na examen mag je niet rijden met een handbak.)
en jongeren hebben niet direct de middelen om een nieuwe auto te kopen.
Trouwens, een hele rare zet (electrisch), als je alles meerekent, is het niet eens zo goed voor het milieu (denk aan al die accu's, zowel produceren als verwijderen.)
Maar goed.
Volgens mij moet je vol gaan inzetten op waterstof, deze kan geproduceerd worden met duurzame energie (windmolens en/of zonnecellen) en uitstoot is totaal niet belastend.
Alleen even investeren in de infrastructuur, en je bent het heertje.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Volvo zal de komende jaren echt nog wel handgeschakeldes auto houden en als ik je postings zie kies je voor gebruikte auto's dus je kan zeker nog wel 15 jaar vooruit.wim de jong schreef: Dan zal ik dus VOLVO verlaten, het is niet anders.
(deze zijn uitsluitend automaat, en in de rijschoolbranche is automaat niet handig, na examen mag je niet rijden met een handbak.)
en jongeren hebben niet direct de middelen om een nieuwe auto te kopen.
Trouwens, een hele rare zet (electrisch), als je alles meerekent, is het niet eens zo goed voor het milieu (denk aan al die accu's, zowel produceren als verwijderen.)
Maar goed.
Volgens mij moet je vol gaan inzetten op waterstof, deze kan geproduceerd worden met duurzame energie (windmolens en/of zonnecellen) en uitstoot is totaal niet belastend.
Alleen even investeren in de infrastructuur, en je bent het heertje.
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
En ik ben klimaat scepticus , dus ook niet blij met het achterna lopen van deze hype door volvo
Het klimaat varieert altijd al van warm naar koud in de loop der eeuwen , dat door een paar overgesubsideerde vn-ers het opeens aan de mensheid wordt toe geschreven is gewoon bullshit
Het klimaat varieert altijd al van warm naar koud in de loop der eeuwen , dat door een paar overgesubsideerde vn-ers het opeens aan de mensheid wordt toe geschreven is gewoon bullshit
keep calm!, your randomizer is running
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En ik vind dit een hele goede ontwikkeling.
Maar nog interessanter vind ik de ontwikkeling van een brandstofcel die op mierenzuur werkt inplaats van waterstof.
Maar nog interessanter vind ik de ontwikkeling van een brandstofcel die op mierenzuur werkt inplaats van waterstof.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Het is vooral verplaatsing van uitstoot en dat kan prima helpen wanneer je in een van de mindere gebieden van China woont.wim de jong schreef: Trouwens, een hele rare zet (electrisch), als je alles meerekent, is het niet eens zo goed voor het milieu (denk aan al die accu's, zowel produceren als verwijderen.)
Maar goed.
- Swisskid
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 17.09.2014 - 18:42
- Locatie: Zug, Zwitserland
- Contacteer:
Ja, het gaat nu echt steeds sneller en sneller. Over niet al te lange tijd, ik denk een jaar of 10, is het echt bye, bye, zwaai, zwaai voor de verbrandingsmotor. Volvo is dit keer de eerste om het te melden, maar reken er op dat in de directiekamers in Stuttgart, Wolfsburg, München etc.,dezelfde noten worden gekraakt of al zijn gekraakt (maar ze houden het stiekem nog even voor zich).
Hybride aandrijving is slechts een tijdelijke overgangssituatie. Zodra de akku-techniek is verbetert wordt het volledig elektrisch.
Het is ook niet makkelijk voor de traditionele, met name Duitse autoindustire, om te accepteren dat ze niet langer op hetzelfde paard meer kunnen wedden, en dat het over en uit is voor de ICE.
Het succes van Tesla en het sjoemelsoftware schandaal hebben mi grote invloed op de stroomversnelling waarin de ontwikkeling van EV's nu is gekomen.
Even een scenario:
-Over 5 jaar mogen auto's met alleen een ICE niet meer in stedelijke gebieden
-Over 10 jaar mogen er geen auto's met ICE meer worden verkocht
-Over 20 jaar mogen ze niet meer op de weg en sluit de laatste plek waar je benzine kunt krijgen
RIP
Hybride aandrijving is slechts een tijdelijke overgangssituatie. Zodra de akku-techniek is verbetert wordt het volledig elektrisch.
Het is ook niet makkelijk voor de traditionele, met name Duitse autoindustire, om te accepteren dat ze niet langer op hetzelfde paard meer kunnen wedden, en dat het over en uit is voor de ICE.
Het succes van Tesla en het sjoemelsoftware schandaal hebben mi grote invloed op de stroomversnelling waarin de ontwikkeling van EV's nu is gekomen.
Even een scenario:
-Over 5 jaar mogen auto's met alleen een ICE niet meer in stedelijke gebieden
-Over 10 jaar mogen er geen auto's met ICE meer worden verkocht
-Over 20 jaar mogen ze niet meer op de weg en sluit de laatste plek waar je benzine kunt krijgen
RIP
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Volledig elektrisch..... dat vraagt nogal wat van de infrastructuur en daarmee samenhangende capaciteit.
Velen hebben geen oprit of plek voor het opladen.
De verbrandingsmotor blijft echt nog wel even bestaan, in ieder geval die van mij
Velen hebben geen oprit of plek voor het opladen.
De verbrandingsmotor blijft echt nog wel even bestaan, in ieder geval die van mij

Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40970
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik denk niet dat het zo snel gaat.Swisskid schreef: Ja, het gaat nu echt steeds sneller en sneller. Over niet al te lange tijd, ik denk een jaar of 10, is het echt bye, bye, zwaai, zwaai voor de verbrandingsmotor. Volvo is dit keer de eerste om het te melden, maar reken er op dat in de directiekamers in Stuttgart, Wolfsburg, München etc.,dezelfde noten worden gekraakt of al zijn gekraakt (maar ze houden het stiekem nog even voor zich).
Hybride aandrijving is slechts een tijdelijke overgangssituatie. Zodra de akku-techniek is verbetert wordt het volledig elektrisch.
Het is ook niet makkelijk voor de traditionele, met name Duitse autoindustire, om te accepteren dat ze niet langer op hetzelfde paard meer kunnen wedden, en dat het over en uit is voor de ICE.
Het succes van Tesla en het sjoemelsoftware schandaal hebben mi grote invloed op de stroomversnelling waarin de ontwikkeling van EV's nu is gekomen.
Even een scenario:
-Over 5 jaar mogen auto's met alleen een ICE niet meer in stedelijke gebieden
-Over 10 jaar mogen er geen auto's met ICE meer worden verkocht
-Over 20 jaar mogen ze niet meer op de weg en sluit de laatste plek waar je benzine kunt krijgen
RIP
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Tesla.....
“Tesla owners see themselves as pioneers who enjoy being early adopters of new technology. Spending $100,000 or more on a vehicle that has so many problems usually would have a dramatically negative effect on sales and brand perception. Right now, though, Tesla seems immune from such disenchanted customers.”
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-mo ... aten-97000
http://www.autoweek.nl/autoreview/40637 ... model-s-85
“Tesla owners see themselves as pioneers who enjoy being early adopters of new technology. Spending $100,000 or more on a vehicle that has so many problems usually would have a dramatically negative effect on sales and brand perception. Right now, though, Tesla seems immune from such disenchanted customers.”
https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-mo ... aten-97000
http://www.autoweek.nl/autoreview/40637 ... model-s-85
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Even voor de niet volledig onderlegden.
ICE is Internal Combustion Engine oftewel in gewoon Nederlands: Verbrandingsmotor.
En nee het zal geen volledig afscheid daarvan worden. Dat is onmogelijk. Maar wel voor 85%. En ook niet binnen 20 jaar. Maar het gaat wel gebeuren.
Daarnaast zal veel meer elektriciteit opgewekt worden via zonnecellen en of windturbines. Ik weet Tesla eigenaren die thuis volledig op zonne-energie laden. En de verdeling daarvan zal ook aangepast gaan worden. Daarnaast zullen er ook alternatieven zoals de eerder door mij genoemde Mierenzuur brandstofcel worden ontwikkeld.
ICE is Internal Combustion Engine oftewel in gewoon Nederlands: Verbrandingsmotor.

En nee het zal geen volledig afscheid daarvan worden. Dat is onmogelijk. Maar wel voor 85%. En ook niet binnen 20 jaar. Maar het gaat wel gebeuren.
Daarnaast zal veel meer elektriciteit opgewekt worden via zonnecellen en of windturbines. Ik weet Tesla eigenaren die thuis volledig op zonne-energie laden. En de verdeling daarvan zal ook aangepast gaan worden. Daarnaast zullen er ook alternatieven zoals de eerder door mij genoemde Mierenzuur brandstofcel worden ontwikkeld.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
mierenzuur... wel eens aan geroken?V480-S60 schreef: Even voor de niet volledig onderlegden.
ICE is Internal Combustion Engine oftewel in gewoon Nederlands: Verbrandingsmotor.
En nee het zal geen volledig afscheid daarvan worden. Dat is onmogelijk. Maar wel voor 85%. En ook niet binnen 20 jaar. Maar het gaat wel gebeuren.
Daarnaast zal veel meer elektriciteit opgewekt worden via zonnecellen en of windturbines. Ik weet Tesla eigenaren die thuis volledig op zonne-energie laden. En de verdeling daarvan zal ook aangepast gaan worden. Daarnaast zullen er ook alternatieven zoals de eerder door mij genoemde Mierenzuur brandstofcel worden ontwikkeld.
een benzine snuivende petrolhead zal daarom nooit een mierenzuurhead worden.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ooit lang geleden heb ik met Mierenzuur moeten werken Mart. 
Maar ik juich elke onderneming die er voor zorgt dat we "schoner" gaan rijden toe.
Ook al ben ik ook een petrolhead. Maar het is noodzakelijk.
(Dat neemt overigens niet weg dat ik ook vind dat andere takken van sport hier hun steentje aan bij moeten dragen. Want de persoonlijke mobiliteit is maar een klein deel van het "probleem".)

Maar ik juich elke onderneming die er voor zorgt dat we "schoner" gaan rijden toe.
Ook al ben ik ook een petrolhead. Maar het is noodzakelijk.
(Dat neemt overigens niet weg dat ik ook vind dat andere takken van sport hier hun steentje aan bij moeten dragen. Want de persoonlijke mobiliteit is maar een klein deel van het "probleem".)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)