Pagina 2 van 5
Ezel en steen
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:45
door XC70 OR
Begrijp ik het goed Daanh78, je bedoelt dat je als klant dan maar op moet letten of je krijgt wat er beloofd is.
Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd als ik mijn auto bij de dealer ophaal dan hem van onder tot boven te gaan controleren.
En iedere Volvo rijder moet dan maar alles weten van ieder deel van zijn auto?
Er zijn mensen die nog niet eens weten waar de bougies zitten.
Nee sommige Volvo dealers zouden eens waar voor het geld moeten gaan leveren.
Er zijn er ook hele goede, dat vergeet ik zeker niet!
Ik overweeg zelfs als bewoner van midden Nederland mijn XC90D5 bij een dealer meer dan 75 km bij me vandaan in onderhoud te doen puur en alleen vanwege onbeschofte service bij de dichstbijzijnde dealers.
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:47
door V480-S60
XC70 OR,
Je kan ook dichterbij dan die 75 km kijken hoor. Er zijn best wel beschaafde dealers binnen 75 km van Amersfoort.
dealers dichtbij
Geplaatst: 08.09.2006 - 11:58
door XC70 OR
Je hebt gelijk V480-V40 ik had het dan ook alleen over de dichtsbijzijnde dealers, gerekend vanuit de het pitoreske Bunschoten-Spakenburg gezien (daar heb ik mijn zaak nu eenmaal)
Maar inderdaad tussen de 5 Km en 75 Km hier vandaan zitten een aantal zeer goede Volvo dealers.
Re: Ezel en steen
Geplaatst: 08.09.2006 - 12:15
door Frumpy
XC70 OR schreef:Begrijp ik het goed Daanh78, je bedoelt dat je als klant dan maar op moet letten of je krijgt wat er beloofd is.
Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd als ik mijn auto bij de dealer ophaal dan hem van onder tot boven te gaan controleren.
En iedere Volvo rijder moet dan maar alles weten van ieder deel van zijn auto?
Er zijn mensen die nog niet eens weten waar de bougies zitten.
Dit doet me denken aan het verhaal wat ik gehoord heb over een oud vrouwtje dat haar auto naar een VW-dealer bracht.
Grote onderhoudsbeurt, 's-ochtends brengen en 's-avonds weer ophalen.
Vrouwtje 's-avonds de auto weer opgehaald, met de mededeling dat hij nu weer stukken beter rijdt dan voorheen.
Door een tussentijdse reparatie, vrij kort na de grote beurt, kwam aan het licht dat er geen moer aan die auto gedaan was.
Gewoon de gedachte dat de auto voor de onderhoudsbeurt bij de dealer was geweest, gaf de berijdster het gevoel dat de auto weer beter reed dan voorheen. Een soort placebo effect.
Het niet verrichten van de werkzaamheden die bij een beurt horen, zal inderdaad wel vaker voorkomen dan men zich realiseert.
Re: Klacht
Geplaatst: 08.09.2006 - 12:48
door bart simpson
bart simpson schreef:antons80 schreef:Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd.
antons80 schreef:van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd
Was hij nu
wel of niet uitgevoerd? want dat wordt wel als eerste geschreven, of waren er wat dingen vergeten? en als er wat dingen vergeten waren, wat was er vergeten?
Wat ik nog steeds mis is wat er nu feitelijk misgegaan is, de eerste uitspraak lijkt in het geheel niet juist daar deze verderop door de topicstarter reeds zo afgezwakt dat ik me nu afvraag waar dit allemaal over gaat.
Geplaatst: 08.09.2006 - 12:58
door Richard
Wat ik me afvraag is: Wat heeft de betreffende dealer gedaan om het weer goed te maken. En hoe is hier door de topic starter op gereageerd?
Geplaatst: 08.09.2006 - 14:51
door antons80
Van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd en wat ik niet kan controleren zijn de punten welke op een inspectielijst vermeld staan. Maar de zaken die gecontroleerd zijn: pollenfilter, was niet vervangen; luchtfilterhuis niet gereinigd; twijfels of het oliefilter vervangen is daar het filter nog net zo vuil was als voorheen; aangeven dat de ruitensproeier antievries bijgevuld is>hetgeen niet mogelijk is daar ik dit de avond vooraf aan de beurt zelf bijgevuld heb. De bedrijfleider heeft in eerste instantie aangeboden om bij de eerst volgende beurt een leenauto ter beschikking te stellen m.i. een beetje magere oplossing, meer onder het mom van hoe snel stel ik een ontevreden klant tevreden.
Het merken blijkt in deze wel nodig te zijn geweest en bovendien zinvol zie hierboven.
Let op ik gan zeer zeker niet via dit forum de naam van het bedrijf bekend stellen alleen via PM
Groet antons80
Geplaatst: 08.09.2006 - 15:22
door bart simpson
Een kleine beurt op een S80 bestaat uit:
Verse olie,
Ruitensproeiervloeistof,
Pollenfilter,
Oliefilterelement,
Pakking (ringetje voor olieaftapplug)
Als je opdracht geeft voor een kleine beurt is dit hetgeen wat ook daadwerklijk moet gebeuren.
De basis voor de beurt is een menuutje waarin de delen die er bij nodig zijn via het magazijn aangeleverd worden, waaronder dus ook ruitensproeiervloeistof, het zou elegant zijn om als dit reservoir vol zit die flacons dan ook gewoon los in de auto zetten, het is me toch een raadsel waarom mensen alvorens de auto een beurt krijgt zelf alles eerst vanalles gaan bijvullen, waarom doe je hele beurt dan niet zelf?
Geplaatst: 08.09.2006 - 15:34
door V480-S60
De bedrijfleider heeft in eerste instantie aangeboden om bij de eerst volgende beurt een leenauto ter beschikking te stellen m.i. een beetje magere oplossing, meer onder het mom van hoe snel stel ik een ontevreden klant tevreden.
Idd een beetje mager. Bij mij zit dat standaard inbegrepen.
Maar het is zoals bart simpson al aangeeft. Dat zijn de spullen die aangeleverd moeten worden via het magazijn. En omdat er een oliefilterelement in moet kan je dat aan de buitenkant niet zien. Een merkje aanbrengen, zoals bij complete oliefilters, helpt dus niet. Je krijgt hetlzelfde omhulsel terug.
En bart, ik heb het een paar keer meegemaakt dat ik de dag voor de beurt geen ruitesproeier vloeistof meer had. En dus moest bijvullen omdat ik door een vliegenzwerm was gereden en geen hand meer voor ogen zag.
Overigens de ruitensproeiervloeistof zit in het pakket (standaardprijs) dus je betaald ervoor. Het zou dus idd niet meer dan billijk zijn om de flacon (halfvol of vol) in de auto te leggen.
Geplaatst: 08.09.2006 - 15:41
door bart simpson
V480-V40 schreef:En bart, ik heb het een paar keer meegemaakt dat ik de dag voor de beurt geen ruitesproeier vloeistof meer had. En dus moest bijvullen omdat ik door een vliegenzwerm was gereden en geen hand meer voor ogen zag
Dat is natuurlijk zo, maar lees toch vrij regelmatig dat iemand vanalles de avond voor de beurt nog even volgiet (mogelijk om te kijken of de garage zijn werk wel goed uitvoert?) in de wetenschap dat er toch niets bijkon, en het dan bij een receptiebalie met de nodige stampij ook niet wil gaan betalen, tja... welk doel heb je daar dan mee voor ogen?
Het reinigen van het luchtfilterhuis hoort (volgens mij) niet bij een kleine beurt.
Vind na het aangeven wat er schort aan deze kleine beurt deze uitleg bij het aanvankelijke
"Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd" en "
dat de monteur het allemaal bekend heeft" niet echt recht doen.
Van de genoemde 5 punten (onderdelen) van een kleine beurt mist het interieurfilter dus (corrigeer me als ik iets mis) dat is natuurlijk niet goed! maar de rest zou dus zeer wel gewoon gedaan kunnen zijn.
Geplaatst: 08.09.2006 - 19:14
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Je kunt geen dealers of andere garage bedrijven openlijk aan de schandpaal nagelen op dit forum of internet in het algemeen,ze kunnen je aanklagen wegens laster en dat is reuze vervelend.
En je moet het wel hard kunnen maken doormiddel van een onafhankelijke deskundige.
Hier op dit forum is het smaadschrift.
MAAR;
Als je redelijkerwijze kan aantonen dat het waar is, kan je beroepen op het feit dat je het algemeen belang diende.
Dan zal de garage in deze geen poot hebben om op te staan.
Artikel 261 lid 3 Wetboek van Strafrecht.
Uiteraard mag je niet nodeloos krenkend in je bewoording zijn.
Programma's als bijvoorbeeld Tros Radar doen niet anders.
Blijft er bij dat ik ook een voorstander ben van de persoonlijke oplossing met de dealer.
Geplaatst: 08.09.2006 - 19:34
door antons80
Beste Bart,
Volgens de dealer moest er nog een lijst met diverse punten afgewerkt worden. Heb eerder aangegeven dat ik daar geen inzicht in heb, zal daar zeker proberen achter te komen en je op de hoogte houden.
Nog maar even voor de duidelijkheid (lees ook mijn vorig antwoord na correctie) Van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd. Ik denk dat je daarin wel kunt vinden. Even nog ter aanvulling "dat de monteur het allemaal bekend heeft". Hiermee in boven water gekomen dat de monteur al eerder diverse onderdelen achterover gedrukt had. Dus in mijn geval, gezien de staat van het oliefilterhuis, is het oliefilter waarschijnlijk niet vervangen (dit houdt in: geen sporen van verwijderen, oliesporen, schoonmaaksporen en ga zo maar door)
Ik hoop dat h et zo wat duidelijjker is Antons80
Geplaatst: 08.09.2006 - 19:43
door Ben
Als die monteur bij mij zou werken zou het vandaag z'n laatste dag zijn geweest. Diefstal is einde verhaal en ontslag op staande voet.
Geplaatst: 08.09.2006 - 20:21
door bart simpson
antons80 schreef:Beste Bart,
Volgens de dealer moest er nog een lijst met diverse punten afgewerkt worden. Heb eerder aangegeven dat ik daar geen inzicht in heb, zal daar zeker proberen achter te komen en je op de hoogte houden.
Nog maar even voor de duidelijkheid (lees ook mijn vorig antwoord na correctie) Van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd. Ik denk dat je daarin wel kunt vinden. Even nog ter aanvulling "dat de monteur het allemaal bekend heeft". Hiermee in boven water gekomen dat de monteur al eerder diverse onderdelen achterover gedrukt had. Dus in mijn geval, gezien de staat van het oliefilterhuis, is het oliefilter waarschijnlijk niet vervangen (dit houdt in: geen sporen van verwijderen, oliesporen, schoonmaaksporen en ga zo maar door)
Ik hoop dat het zo wat duidelijjker is
Het minste wat je verwachten mag is dat e.e.a. naar behoren wordt uitgevoerd daar mag geen discussie over zijn.
Dat een specifieke monteur de zaken zo versjteerd is zeer schadelijk voor die specifieke Volvodealer, het lijkt mij dan ook zeker geen regel bij om het even welk Volvodealerbedrijf dat dit soort dingen voorkomen, ik denk dat het via pb (of openbaar) noemen van een naam een (waarschijnlijk) in de basis solide dealerbedrijf nodeloos schade berokkend.
Als het een net bedrijf is (en waarom niet?) met één "rotte appel" in dienst die in dit geval jouw vertrouwen (ook) beschaamd heeft spreek met ze af dat je de Volvo er opnieuw neerzet, dat ze dan gewoon dat moeten doen wat je van ze vraagt (waar zij zich in aanvang al aan commiteerden) en dat je het daarna het boek rond dit incident sluit.
Misschien zie ik de dingen in jouw optiek te simpel maar 1 slechte werknemer maakt nog geen slecht dealerbedrijf.
Ik zou als dealer (wat Ben ook al zei) wel rap afscheid nemen van zo'n monteur.
Geplaatst: 08.09.2006 - 20:39
door Gast
Ben schreef:Als die monteur bij mij zou werken zou het vandaag z'n laatste dag zijn geweest. Diefstal is einde verhaal en ontslag op staande voet.
Nu heeft de monteur het gedaan!
Kan de monteur ook opdracht hebben gekregen om dit verhaal aan de klant te vertellen?
Even een voorbeeld.
Ongeveer 20 jaar geleden heb ik het volgend meegemaakt bij een groot (15 monteurs) gerenommeerd dealergaragebedrijf waar ik (kort) werkzaam was, ik zal de naam niet noemen;
Grote beurt volgens de werkorder, Had de klant bedongen bij aankoop.
Dus ik naar het magazijn. Vragen om onderdelen. werd mij vrolijk medegedeeld van uit het magazijn:
"ja, maar dit is een verkoop auto, poets het oliefilter maar op, vul de olie bij (als het te zwart is mag het eraf).
Bougies schoon maken en afstellen, luchtfilter schoon blazen, enz........".
Toen ik aangaf; maar de remblokken zijn ook versleten. Kreeg ik als antwoord: "och, wij hebben hier nog wel een setje liggen van klant-auto".
(Die waren dus eerder bij een klant onnodig vervangen)
Ik heb er precies 2 weken gewerkt.
Bij de eigenaar aangegeven hoe ik hier over dacht. We hebben van beide zijden een eind gemaakt aan onze overeenkomst.
Moraal van het verhaal.
Eens boeven altijd boeven.
Dus hoe weet je nu als klant dat je te maken hebt met een betrouwbare garage?
De methode van AntonS80 is dan een hele goede.
Geplaatst: 08.09.2006 - 21:10
door Richard
Heeft volvo niet iest van controle op de dealers? Als in een steekproef ofzo?
Geplaatst: 08.09.2006 - 22:51
door Gast
Richard S schreef:Heeft volvo niet iest van controle op de dealers? Als in een steekproef ofzo?
Oh, wat zou ik graag deel uitmaken van dat team.
Geplaatst: 08.09.2006 - 22:57
door bart simpson
Richard S schreef:Heeft volvo niet iest van controle op de dealers? Als in een steekproef ofzo?
Volvo enquetteerd werkplaatsklanten schriftelijk, alle soorten ervaringen komen zo bij Volvo NL terecht.
Geplaatst: 08.09.2006 - 23:07
door Ramon&Ramon
Sommige klanten merken ook de wielen om te kijken of ze er wel afgehaald zijn!
Doorgewinterde monteurs hebben dat natuurlijk gelijk door.
Die klanten zijn bij de dealer die ik ken dan ook niet meer echt welkom en dat is begrijpelijk ook vind ik.
Blijf er dan de hele beurt bij aanwezig,dan weet je zeker dat het gedaan wordt,maar dat stellen de meeste dealers niet echt op prijs.
Een ander punt is,als je er zelf geen verstand van hebt of a-technisch,s bent,hoe kun je dan beoordelen of iets wel of niet gedaan is?
Lange discussie wordt dit weer.

Geplaatst: 08.09.2006 - 23:09
door Ramon&Ramon
Ik wil Bart inhalen met de berichten,maar dan moet ik nog even flink doortypen merk ik.

:):)