Hallo mede Volvo stijders,
laatst is mij iets overkomen waar ik behoorlijk van over de jank ben. Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd.
Wie kan mij vertellen waar ik een officiele klacht neer kan leggen.
Ik dank je alvast voor de medewerking
Groet AntonS80
Klacht
Kan je iets meer vertellen van de gehouden controle? En vooral wat is dan (NIET) geconstateerd?antons80 schreef:Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd.
Want helemaal niets uitgevoerd, gaat bij mij er niet in.
Ook al ben ik soms vrij sceptisch t.o.v. een Volvo-dealer.
Dit zou dan pure oplichting zijn. Alleen moet je bewijstechnisch wel sterk staan. Keuring ANWB?
- Frumpy
- 5th Gear member
- Berichten: 1343
- Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
- Locatie: Haaglanden
Ik neem aan dat je de klacht bij de werkplaatsmanager en de filiaalmanager hebt geuit?
Vervolgens geen bevredigend antwoord hebt gekregen?
In principe zijn de Volvo dealers ook bij de Bovag aangesloten. Zou je willen adviseren om eerst eens contact op te nemen met:
AutoOmbudsman: 0900-2886662 (44ct/min), deze helpt je direct en supersnel aan een keurig advies.
Mocht je er om een of andere reden niet uitkomen, dan kun je terecht bij de Geschillencommissie, maar dan moet de dealer inderdaad wel bij de Bovag aangesloten zijn:
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... ommissie=2
Zoals AlexV70 reeds schreef, de klacht moet natuurlijk wel meetbaar en aantoonbaar zijn.
Vervolgens geen bevredigend antwoord hebt gekregen?
In principe zijn de Volvo dealers ook bij de Bovag aangesloten. Zou je willen adviseren om eerst eens contact op te nemen met:
AutoOmbudsman: 0900-2886662 (44ct/min), deze helpt je direct en supersnel aan een keurig advies.
Mocht je er om een of andere reden niet uitkomen, dan kun je terecht bij de Geschillencommissie, maar dan moet de dealer inderdaad wel bij de Bovag aangesloten zijn:
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... ommissie=2
Zoals AlexV70 reeds schreef, de klacht moet natuurlijk wel meetbaar en aantoonbaar zijn.
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Aan de hand waarvan weet je dat de controle niet uitgevoerd is? Als het werkelijk zo erg is dat er niks gedaan is, zou ik eerst in gesprek met de dealer gaan.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ben benieuwd welke dealer dat is.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Volgens mij kan je het beste de klacht op papier zetten.
En in de brief eisen dat ze binnen 14 dagen antwoord moeten geven.
Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan kan je altijd je rechtsbijstand inschakelen.
succes Peter
En in de brief eisen dat ze binnen 14 dagen antwoord moeten geven.
Mocht dit niet tot een oplossing leiden, dan kan je altijd je rechtsbijstand inschakelen.
succes Peter
- s80t6
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 04.04.2006 - 21:31
Namen en rugnummers graag,
publieke schandpaal is vaak de beste remedie tegen malafide autobedrijven.
en ik wil weten of de mijne er per ongeluk ook niet in onderhoud is :d
publieke schandpaal is vaak de beste remedie tegen malafide autobedrijven.
en ik wil weten of de mijne er per ongeluk ook niet in onderhoud is :d

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij
> > > better safe then sorry < < <
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Heb je reeds contact gehad met de desbetreffende dealer over deze situatie?
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40433
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Maar niet op dit forum.s80t6 schreef:Namen en rugnummers graag,
publieke schandpaal is vaak de beste remedie tegen malafide autobedrijven.
en ik wil weten of de mijne er per ongeluk ook niet in onderhoud is :d
Regel hier is dat je contact legt met de dealer/leverancier.
Eventuele vragen kunnen per PM aan de vragensteller worden gesteld.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
AntonS80 kan hier toch gewoon onze vragen beantwoorden?Ben schreef:Eventuele vragen kunnen per PM aan de vragensteller worden gesteld.
Als ik perse de dealer zou willen weten doe ik hem wel een pm.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21.06.2006 - 22:41
het ging hier om een kleine onderhoudsbeurt. En sorry voor de onduidelijkheid, maar van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd. Ik heb een aantal zaken gemerkt met een datum of een merkteken en dat waren die zaken die men in eerste instantie terug vindt op de rekening. Overige zaken welke gecontroleerd dienen te worden volgens een controlelijst zijn niet inzichtelijk, maar volgens het bedrijf was alles afgevinkt > een vinkje is nogal snel geplaatst denk ik zo maar. Ik heb de dag na de beurt direct contact gehad met de bedrijfleider en hem de tekortkomingen laten zien, deze heeft de betrokken monteur hierop aan gesproken en deze heeft ook bekend. Ik heb n.a.v. dit voorval het een en ander op papier gezet de bedrijfleider ook hiervan op de hoogte gesteld. Kortom ik heb geen vertrouwen meer in deze dealer.
PS1 is het zinvol om deze klacht bij Volvo Nederland neer te leggen. Zo ja wie heeft het adres/ contactpersoon of evt andere gegevens hiervan.
In ieder geval bedankt voor de tips.
PS2 ben je geinteresserd in details gaarne via PM
antons80
PS1 is het zinvol om deze klacht bij Volvo Nederland neer te leggen. Zo ja wie heeft het adres/ contactpersoon of evt andere gegevens hiervan.
In ieder geval bedankt voor de tips.
PS2 ben je geinteresserd in details gaarne via PM
antons80
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
probeer er eerst is met de dealer er uit te komen.lukt dat niet,stuur mij dan een pm.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je kunt geen dealers of andere garage bedrijven openlijk aan de schandpaal nagelen op dit forum of internet in het algemeen,ze kunnen je aanklagen wegens laster en dat is reuze vervelend.
En je moet het wel hard kunnen maken doormiddel van een onafhankelijke deskundige.
En je moet het wel hard kunnen maken doormiddel van een onafhankelijke deskundige.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
antons80 schreef:Ik heb bij een officiele volvo dealer een beurt uit laten voeren, maar deze was na controle niet uitgevoerd.
Was hij nu niet uitgevoerd? want dat wordt wel als eerste geschreven, of waren er wat dingen vergeten? en als er wat dingen vergeten waren, wat was er vergeten?antons80 schreef:van deze beurt zijn een aantal zaken niet / niet naar behoren uitgevoerd
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Als de dealer/monteur schuld bekend heeft.........
Dan lost de dealer/verantwoordelijke het toch netjes op?
Wat heeft het dan voor zin om bij de importeur een klacht neer te leggen?
Wanneer de dealer het niet netjes afhandeld zou ik het me voor kunnen stellen, maar dat lijkt me niet aan de orde.
Persoonlijk vind ik het al heel triest dat er onderdelen gemerkt worden alvorens je de auto wegbrengt. Daar is een mooi spreekwoord voor, iets met de waard en zijn gasten.
Wanneer je echt verdenkingen in de richting van oplichting hebt laat je je auto na de beurt door een onafhankelijk bedrijf controleren. Dat kost een paar euro's maar dan heb je ook iets om op te staan.
Dan lost de dealer/verantwoordelijke het toch netjes op?
Wat heeft het dan voor zin om bij de importeur een klacht neer te leggen?
Wanneer de dealer het niet netjes afhandeld zou ik het me voor kunnen stellen, maar dat lijkt me niet aan de orde.
Persoonlijk vind ik het al heel triest dat er onderdelen gemerkt worden alvorens je de auto wegbrengt. Daar is een mooi spreekwoord voor, iets met de waard en zijn gasten.
Wanneer je echt verdenkingen in de richting van oplichting hebt laat je je auto na de beurt door een onafhankelijk bedrijf controleren. Dat kost een paar euro's maar dan heb je ook iets om op te staan.
Gr. Marcel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Een beetje overdreven die opmerking over de waard en zijn gasten.
Het is toch om te huilen dat je op deze manier een merkdealer moet betrappen!
Op dit forum hebben we al vaker gezien dat een aantal dealers het niet zo nou neemt met werkzaamheden.
Aan de eene kant waarschuwen ze ze om absoluut het fabrieksondehoud te volgen en aan de andere kant belazeren ze je door zaken gewoon niet uit te voeren.
Ik ben zelf al eens belazerd met een interieur filter.
Bij de APK worden tegenwoordig undercovers ingezet, misschien iets voor Volvo NL om zo de kwaliteit van de dealers eens goed te testen?
Mijn auto is beschikbaar!
Het is toch om te huilen dat je op deze manier een merkdealer moet betrappen!
Op dit forum hebben we al vaker gezien dat een aantal dealers het niet zo nou neemt met werkzaamheden.
Aan de eene kant waarschuwen ze ze om absoluut het fabrieksondehoud te volgen en aan de andere kant belazeren ze je door zaken gewoon niet uit te voeren.
Ik ben zelf al eens belazerd met een interieur filter.
Bij de APK worden tegenwoordig undercovers ingezet, misschien iets voor Volvo NL om zo de kwaliteit van de dealers eens goed te testen?
Mijn auto is beschikbaar!
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Volvo dealers worden uitgebreid gecontroleerd op kwaliteit.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zoiets van: ik ga getild worden, ik ga getild worden, zie je wel, ik wordt getild... wel wat eigenaardig inderdaad.
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 00:19
- Locatie: Heerhugowaard
of dat gezegde met die ezel en die steen. Het is maar net hoe je er tegenaan kijkt he?
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Zoiets jabart simpson schreef:Zoiets van: ik ga getild worden, ik ga getild worden, zie je wel, ik wordt getild... wel wat eigenaardig inderdaad.
Onze beide Volvo's zijn bij de dealer in onderhoud, het is nog nooit bij me opgekomen om ze te controleren.
Gr. Marcel