Eindelijk tijd voor de upgrades- Downpipe eerst v70r '05

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
crackedtooth
5th Gear member

Bedrading bij montage stekkers niet goed geklikt (lijkt het) . Rotplaats om bij te komen. lijkt opgelost..
Rijd weer heerlijk.. voel zelf verschil met stage 1 , dus tevreden.
Geen rollenbank, eerst tzt intercooler.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Borre
1st Gear member

Goed om te lezen dat het probleem eenvoudig opgelost kon worden!

Ik ga nu ook sparen voor de intercooler. Ik heb net 2 Monroe achterdempers op Amazon (DE) gekocht voor erg weinig, de voordempers had ik vorige maand al gekocht. Niet dat het direct nodig is maar voor 180,00 per set kon ik de verleiding niet weerstaan;), misschien een tip. Op een later moment nog een keer een set swaybars en nieuwe stugge ophangrubbers aanschaffen en dan kan alles tegelijk vervangen worden. De veerpootbrug voor is al aangepast met IPD bevestigingen en achter heb ik ook al een veerpootbrug, deze combi is al goed te merken op snelheid in de lange bochten.
VOLVO V70R 2003 | VOLVO XC70 2.5T 2004
crackedtooth
5th Gear member

installatie probleemloos (bij volvotech , inclusief olie verversing en airco servicebeurt 250 euro)

helaas wel : lamdasonde stekker niet geborgd(vastgeklikt) .. dus een storing daarin.. zelf op kunnen lossen , stekker zo vaster maar slordig.... maar denk vaker dit het probleme dan lambdasonde stuk bij overzetten.
Erg lastig bij te komen.

En na paar honder kilometer de moeren van de downpipe losgetrild. Geen idee of goed vastgezet of alleen door hitte.
Opnieuw (laten) vastzetten, volvo OEM borg moeren.

Binnenkort als het goed is vermogensmeting
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member

vermogensrun nog niet gelukt, minder fijne ervaring.
Denk later bij rica zelf incl finetunen van de software map.

MAF sensor preventief vervangen dit weekend.
Ga de lambdasonde ook preventief vervangen.. 100 euro bij amazon.de BOSCH 0258007137 (onderdeel via atp-autoteile).
Injectorreiniger in brandstof voor paar honderd km en nieuw luchtfilter.
Bobines en bougies zijn al vervangen.

Dus nog even de auto aan het opfrissen.
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
crackedtooth
5th Gear member

Wastegate afstelling/controle:
meerdere meningen: oa Roel Jr (Rica) op gevoel maar komt niet nauw mits geen overboost,
RDtuning minimaal 6-7psi
Beiden: bij overboost terugschroeven.

Nu bij volvotech laten doen. Druk erop (via TCV leiding met drukpomp..kijken wanneer hij beweegt.
.. en dan rijden en bij overboost terugschroeven.
Geoptimaliseerd
crackedtooth
5th Gear member

geen rollenbank gedaan in de herkansing (zeer slechte ervaring met de prutsers vna TUNEX recent.
(tune van mij is van RICA, maar wilde een baseline rollenbank voordat ik verder ging, tunex heeft toen wat draagarmen verkloot, wel opgelost maar daarna ook niets van zich laten horen)

maargoed:

Vandaag op duitse snelweg, auto voelt heerlijk rap aan en trekt maximaal door.
Kon ook makkelijk een oudere maseratie bijhouden ( JN-473-H ) helemaal tot aan eigen top.
Reed achter hem aan en hield hem makkelijk bij.
En later ingehaald bij stukje met ander verkeer.
Daarna ook weer stukken vol gas voor hem gereden en hij kwam ook niet dichterbij.

Leuk om vlakbij de grens te wonen.

In ieder geval groot verschil in meest recent vervangen MAF sensor, luchtfilter en instelling wastegate. Moeilijk te zeggen welke de meeste was, aangezien allemaal ongeveer gelijktijdig.

Wil wel nog Lambda sonde preventief vervangen ivm leeftijd. Wel een bijpassend bosch model en geen volvo oem. Via amazon.de of atp-autoteile. Zal 100 euro kosten ivp 300+ dealer.
Moet wel wat leuk blijven.

Ondertussen pech gehad en opgelost met stuurbekrachting leiding, die is bij de dealer vervangen en gaat nu ook weer goed.
Kan je mee rijden maar transport en vervangend vervoer was gedekt via volvo (= anwb premium service) , dus op transport naar dealer laten sturen ivm zo min mogelijk belasting verder.
Tweede keer in mijn leven een auto op transport ,maar wel fijn dat het kon.

Tzt nog:
Intercooler, huidige staat licht bol maar luchtdicht. Zo lang goed is geen probleem.
Vervangen dan meer koeling, krijg je geen vermogen door maar bij langere hogere belasting wel minder pk verlies door warmte in motorruimte.
Denk dat keramische coating op de downpipe al veel uitmaakt.

Misschien daarna nog hybride turbo, maar dan moet die met een custom tune teruggeschroefd worden ivm vermogen op het blok.
Hoeft alleen niet de hoofdprijs te korten.

Maar voorlopig eerst maar even heerlijk rijden. Auto voelt weer als herboren met de aanpassingen.

Zoek alleen nog een vloerkleeddeel aan bestuurderskant, in creme kleur.
Zit een scheur in en is wel te vervangen.
Mocht iemand die hebben dan houd ik me aanbevolen.
Laatst gewijzigd door crackedtooth op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
crackedtooth
5th Gear member

Na enige tijd ermee gereden te hebben:

erg blij ermee, geluidstoename is er wel maar valt mee... af en toe licht fluiten turbo te horen vind ik juist mooi
en prestaties heerlijk..

goede upgrade geweest.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”