Volgens de handleiding kan dat dus geen roetfilter-regeneratie zijn, aangezien de motor dan nog niet op bedrijfstemperatuur is. Ik ken dit ook niet. Regeneratie (althans de symptomen; diesel blijft lopen en accu wordt bijgeladen) zie ik alleen tijdens langere ritten gebeuren.RoaldH schreef:Ik heb het vooral als ik de auto net heb gestart en ik rij de auto langzaam van zijn plaats. Dan is er een aarzeling en gaat de D5 ineens aan en begint de regeneratie. Bij mij is dat ook om de 5000 a 6000 km.IkeV70 schreef:Roetfilter regenereren gebeurt alleen als de motor op bedrijfstemperatuur is.Paul schreef: Regeneratie, deed oude om de 5000km, de nieuwe wilde het eigenlijk pas doen rond de 9000km, maar ja toen wilde ik alleen de auto even van het garage pad halen. Dus de arme wagen heeft het nog niet kunnen doen, poging twee gebeurde namelijk ook met verplaatsen van de auto...
Ik heb wel eens dat de diesel bij volle accu en koude start toch aanslaat, maar dat heeft dan een andere reden. Een of andere tijdelijke beperking van het hybridesysteem, of het opwarmen van het interieur als de automatische verwarming uitstaat.