Pagina 2 van 3
Geplaatst: 11.09.2006 - 22:38
door Gast
Bazz0847 schreef:Kleppen zijn bij mijn weten nooit gesteld, moet dit dan bij een 2.4T?
Mijn 850 hoefde nooit gesteld te worden, geloof ik!
Wat kost kleppen controleren/stellen ongeveer?
Tja, tijden veranderen en niet altijd ten goede.
De dealer zal ongeveer € 800,- rekenen voor het kleppen stellen.
Kan eerst gecontroleerd worden (indicatie).
Geplaatst: 12.09.2006 - 09:00
door Bazz0847
800 euro, oeioei...
Komt nog eens 800 euro bij voor die ETM, dan moet ik om dat geluid weg te krijgen misschien nog ergens een rol van de distributie vervangen... bijna 2000 euro onderhoud

Misschien verkoop ik 'm wel, dit is echt véél geld!
(Even omrekenen: 4500 gulden!!)
Geplaatst: 12.09.2006 - 09:31
door bart simpson
Bij normaal gebruik en zonder lpg is het stellen ook niet nodig, het zijn vrijwel altijd de gasauto's waar dit "probleem" speelt
Geplaatst: 12.09.2006 - 23:05
door V70GT
Bij ongeveer 1200 RPM hoor je een heel vervelend geluid uit de motor komen, bij nadere inspectie leek het de multiriem die resoneerde. Riem vervangen, geen verschil. Iemand ideëen?
Het geluid klinkt van buitenaf alsof je wegrijdt met een diesel... Onder en boven dat toerental loopt de motor werkelijk als nieuw. Geen bijgeluiden, niets.
Ja, heb ik ook nog steeds. Klinkt een beetje als een diesel inderdaad (niet echt hard, maar het geluid is er) Zodra je iets meer gas geeft is het over. Door dealer helemaal laten controleren > niets kunnen vinden. Ik was bang voor lagers of andere dure ellende maar men verzekerde mij dat er geen reden voor ongerustheid is. Ben er mee op vakantie geweest en ook nu nog steeds dat geluid (wordt overigens niet harder of zo na meer kilometers) maar hij rijdt nog steeds als een beer. (V70 low pressure turbo met RICA tuning en Geartronic : wat een combinatie !!
Geplaatst: 12.09.2006 - 23:21
door Gast
bart simpson schreef:Bij normaal gebruik en zonder lpg is het stellen ook niet nodig, het zijn vrijwel altijd de gasauto's waar dit "probleem" speelt
Waar, maar als er iets meer is als normaal gebruik, bijvoorbeeld tunen en/of veel caravan trekken, behoor je gauw tot de groep die gesteld moet worden.
Een indicatie controle hoeft niet zoveel te kosten.
Als een beetje handig bent, kan je dat zelf nog wel.
Geplaatst: 12.09.2006 - 23:26
door Gast
Bazz0847 schreef:800 euro, oeioei...
Komt nog eens 800 euro bij voor die ETM, dan moet ik om dat geluid weg te krijgen misschien nog ergens een rol van de distributie vervangen... bijna 2000 euro onderhoud

Misschien verkoop ik 'm wel, dit is echt véél geld!
(Even omrekenen: 4500 gulden!!)
Laat nu eerst een goede diagnose stellen, voor dat je begint te huilen.
Omrekenen moet je zeker niet meer doen, want dan gaat huilen over in janken. 
Geplaatst: 13.09.2006 - 08:23
door bart simpson
AlexV70 schreef:bart simpson schreef:Bij normaal gebruik en zonder lpg is het stellen ook niet nodig, het zijn vrijwel altijd de gasauto's waar dit "probleem" speelt
Waar, maar als er iets meer is als normaal gebruik,
bijvoorbeeld tunen en/of veel caravan trekken, behoor je gauw tot de groep die gesteld moet worden.
Ineens ook van mening dat tunen ongewenste neveneffecten kan hebben?
Geplaatst: 13.09.2006 - 12:57
door Bazz0847
V70GT schreef:Bij ongeveer 1200 RPM hoor je een heel vervelend geluid uit de motor komen, bij nadere inspectie leek het de multiriem die resoneerde. Riem vervangen, geen verschil. Iemand ideëen?
Het geluid klinkt van buitenaf alsof je wegrijdt met een diesel... Onder en boven dat toerental loopt de motor werkelijk als nieuw. Geen bijgeluiden, niets.
Ja, heb ik ook nog steeds. Klinkt een beetje als een diesel inderdaad (niet echt hard, maar het geluid is er) Zodra je iets meer gas geeft is het over. Door dealer helemaal laten controleren > niets kunnen vinden. Ik was bang voor lagers of andere dure ellende maar men verzekerde mij dat er geen reden voor ongerustheid is. Ben er mee op vakantie geweest en ook nu nog steeds dat geluid (wordt overigens niet harder of zo na meer kilometers) maar hij rijdt nog steeds als een beer. (V70 low pressure turbo met RICA tuning en Geartronic : wat een combinatie !!
Ik rijd er ook al 20.000 km mee rond, en heeft mij ook nog geen problemen opgeleverd. Maar storend is het wel, vind ik.
Verder begrijp ik uit de reacties dat kleppen controleren niet zo duur is.
Kan iemand een prijsindicatie geven?
Dan laat ik misschien de ETM en de kleppen in één klap doen.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Geplaatst: 13.09.2006 - 20:03
door Gast
bart simpson schreef:AlexV70 schreef:bart simpson schreef:Bij normaal gebruik en zonder lpg is het stellen ook niet nodig, het zijn vrijwel altijd de gasauto's waar dit "probleem" speelt
Waar, maar als er iets meer is als normaal gebruik,
bijvoorbeeld tunen en/of veel caravan trekken, behoor je gauw tot de groep die gesteld moet worden.
Ineens ook van mening dat tunen ongewenste neveneffecten kan hebben?
Ik niet gek, ik vliegtuig.
Ik zoeken....... of ik ooit iets positiefs of negatiefs over tunen heb gezegd op dit forum.
Niet gevonden, wel heb ik onderzocht of het tunen ook wat voor mij zou kunnen zijn.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight
Misschien wordt ik dement, dus wijs mij op mijn "fouten"

Geplaatst: 13.09.2006 - 20:19
door bart simpson
Het is geen fout, je legt ineens een verband dat niemand nog eerder gelegt heeft....
Geplaatst: 13.09.2006 - 21:41
door Gast
bart simpson schreef:Het is geen fout, je legt ineens een verband dat niemand nog eerder gelegt heeft....
Daarom ben ik ook analist!
Geplaatst: 13.09.2006 - 21:55
door bart simpson
AlexV70 schreef:bart simpson schreef:Het is geen fout, je legt ineens een verband dat niemand nog eerder gelegt heeft....
Daarom ben ik ook analist!
Geef er maar een naam aan...
Geplaatst: 13.09.2006 - 23:21
door Cor-V70
Op de dynamo zit een zg vrijloop poelie, mijn D5 had hetzelfde probleem, de multibelt begint dan onbedaarlijk te klapperen(voornamelijk stationair) vervangen koste ca. 60,- bij een dynamo revisie bedrijf waar mijn Volvo dealer ook naartoe gaat.
Suc6
Cor
Geplaatst: 16.09.2006 - 10:10
door Bazz0847
Hee, dat klinkt hetzelfde als mijn V70!
Dit weekend eens nader onderzoeken.
Bedankt mannen/(vrouwen)!
Geplaatst: 16.09.2006 - 11:57
door Bazz0847
Daarnet even gekeken naar de dynamo; ik kan me vergissen, maar het ziet eruit als een normaal wieltje..??
Ik kan straks wel even proberen een foto te maken.
Geplaatst: 16.09.2006 - 12:04
door Bazz0847
Plaatje:

Geplaatst: 16.09.2006 - 12:36
door bart simpson
maar daar zit wel een lagertje in...
Geplaatst: 16.09.2006 - 22:53
door Gast
Cor-V70 schreef:Op de dynamo zit een zg vrijloop poelie, de multibelt begint dan onbedaarlijk te klapperen(voornamelijk stationair) vervangen koste ca. 60,- bij een dynamo revisie bedrijf waar mijn Volvo dealer ook naartoe gaat.
Dynamo met een vrijloop poulie?
Bedoel je misschien de aircopomp?
Geplaatst: 17.09.2006 - 12:01
door Ramon&Ramon
je loopt achter Alex.

Geplaatst: 17.09.2006 - 14:11
door Gast
Ramon&Ramon schreef:je loopt achter Alex.

Ok, zal, maar hoe werkt dit dan? Doel?
Altijd bereid te leren.
