Pagina 2 van 2

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 18.11.2017 - 20:36
door teebee
Die rails geloof ik wel, dat zal t punt niet zijn; die zet ik er zelf in een middagje wel op.
Maar de kms....

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 19.11.2017 - 12:03
door sequence
Maar is nu de voorkeur een diesel of?

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 19.11.2017 - 12:17
door teebee
Blijft een lastige..... de berichten mbt problemen mbt de D2 motoren moeten toch ergens vandaan komen....
De benzinemotoren vanaf my12 zie je vrijwel niet te koop staan, en al helemaal niet rond de 10k

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 19.11.2017 - 13:22
door sequence
Tja... de wensen en het budget lijken niet helemaal overeen te komen :-)
- (relatief) lage km stand
- rijk uitgerust
- trekhaak en dakrails
- vanaf bj 2012


Ergens moet je dan toch water bij de wijn doen, dus bouwjaar naar beneden of km stand omhoog......
Persoonlijk zou ik vanaf 2007/2008 gaan kijken.

Zoals deze bv: https://www.autowereld.nl/volvo/v50/2-0 ... tails.html

of: https://www.autowereld.nl/volvo/v50/2-0 ... tails.html

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 02.12.2017 - 20:29
door TijnOnlijn
teebee schreef: Die rails geloof ik wel, dat zal t punt niet zijn; die zet ik er zelf in een middagje wel op.
Maar de kms....
Waarom staar je je zo blind op die kilometers? Ik krijg de indruk dat een lage kilometerstand in de prijs vaak een hoger premium heeft dan gerechtvaardigd is. Dan ben je beter uit met een nette auto met wat meer km's die wat betreft onderhoud bovengemiddeld is. Ter vergelijking: ik heb m'n nieuw gekregen lease v40 ingeruild voor een eigen v50 2006 met 240dkm en ik kan niet zeggen dat het wat betreft "versheid" een aderlating is. Eigenlijk voelt het nauwelijks anders.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 13:35
door teebee
Niet een kwestie van blindstaren, maar een kwestie van voorkeur (van mijn zoon).
Een lager aantal kms betekent in principe niet alleen minder slijtage aan de motor maar ook aan de rest van de auto (uitzonderingen daar gelaten). Logische voorkeur dus.
De meerprijs voor minder kms zal (deels?) gerechtvaardigd zijn, al is het alleen al vanwege marktwerking.
Doorgaans heeft oa het interieur zichtbaar meer te lijden gehad bij hoger kms, ook dat zie je dan terug in de prijs.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 16:02
door Volvo_Bjorn
Niet alle PSA motor zijn slecht. Onze S40 1.6D heeft 400.000km op de teller en daar zijn nooit geen noemenswaardige problemen mee geweest. Op 370.000km de EGR en een alternator maar dat waren beide nog de eerste.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 16:36
door JTC30
190k veel vinden...
Liever een auto die 5x per week 200km deed dan 2x per week 5km naar de super.
Zeker in geval van een diesel..

De problemen met de D2 vallen best mee. Het gaat vooral om de 1.6d, en ook daar is het veelal een kwestie van stipt onderhoud.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 17:49
door Marcnij
Volvo_Bjorn schreef: Niet alle PSA motor zijn slecht. Onze S40 1.6D heeft 400.000km op de teller en daar zijn nooit geen noemenswaardige problemen mee geweest. Op 370.000km de EGR en een alternator maar dat waren beide nog de eerste.
JTC30 schreef:
De problemen met de D2 vallen best mee. Het gaat vooral om de 1.6d, en ook daar is het veelal een kwestie van stipt onderhoud.
Tja, reputatie komt te voet en gaat te paard....
Volgens mij waren de laatste (>2010) 1.6D motoren ook al beter, o.a. andere ECM waardoor deze niet in regeneratie bleven ‘hangen’.
Over de D2 lees ik hier op dit forum weinig wat betreft problemen en die zijn toch met bosjes verkocht.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 17:53
door OGA244
prima motortje, ook in de V70 en de S80

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 20:35
door toppertje
teebee schreef: Niet een kwestie van blindstaren, maar een kwestie van voorkeur (van mijn zoon).
Een lager aantal kms betekent in principe niet alleen minder slijtage aan de motor maar ook aan de rest van de auto (uitzonderingen daar gelaten). Logische voorkeur dus.
De meerprijs voor minder kms zal (deels?) gerechtvaardigd zijn, al is het alleen al vanwege marktwerking.
Doorgaans heeft oa het interieur zichtbaar meer te lijden gehad bij hoger kms, ook dat zie je dan terug in de prijs.
ik heb ooit eens een V40 gehad, had nog geen ton gelopen in 15 jaar.
allemaal stadskilometers.
heb er veel te veel voor betaald, en je wilt niet weten wat voor ellende ik er mee heb gehad.
kortom:km stand is zonder voor geschiedenis waardeloos, en word door de verkoper vaak gebruikt om de prijs flink op te drijven.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 22:10
door teebee
Auto kopen zonder km historie = redelijk dom imho

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 05.12.2017 - 23:01
door Schorpioen
teebee schreef: Blijft een lastige..... de berichten mbt problemen mbt de D2 motoren moeten toch ergens vandaan komen....
De D2 motoren geven geen problemen.
Dat waren de oudere 1,6 motoren waarbij de afdichting van de injectoren konden gaan lekken.
Turbo problemen krijg je door de olie niet op tijd te verversen. Carter inhoud is niet zo groot, dus de olie kan snel vervuild raken.
Bij de 1,6 moet je ook een additief voor het roetfilter gebruiken en het filter bij ca. 130.000 km laten vervangen.
Bij de D2 hoeft dit niet.

PS, volgens sommige zou de 2,0 een grotere voorkeur boven de 1,6 hebben.
Ik heb echter 2 Volvo dealers gesproken die beide aangeven dat juist bij de 2,0 motoren een grotere kans bestaat dat de turbo het begeeft en de motor op hol kan slaan.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 06.12.2017 - 20:14
door toppertje
teebee schreef: Auto kopen zonder km historie = redelijk dom imho
km historie kun je dan wel checken,maar hoe weet je of de auto alleen gebruikt is voor boodschapjes om de hoek, of voor langere ritten?

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 07.12.2017 - 15:05
door teebee
Historie is imho check onderhoudshistorie (km intervallen zijn dan in tijd te zien), check evt reparaties (kan je overmatige slijtage mogelijk aan zien), en de logische km stand icm de leeftijd van de auto.
In jouw geval <100k in 15 jaar zou iets van 6500km in het jaar zijn, zou voor mij reden zijn hem mooi te laten staan want de kans is groot dat het een 'boodschappen wagen' is geweest. Ook dat is historie.
Zeker weten doe je het niet, maar bij twijfel.... mooi laten staan, althans zou ik doen maar ieder voor zich.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 07.12.2017 - 18:32
door Kogelman
toppertje schreef:
teebee schreef: Auto kopen zonder km historie = redelijk dom imho
km historie kun je dan wel checken,maar hoe weet je of de auto alleen gebruikt is voor boodschapjes om de hoek, of voor langere ritten?
Ik neem altijd contact op met de vorige eigenaren, vaak is dit via de onderhoudshistorie wel op te vragen (als de garagehouder zijn klanten kent). Ik bel ze dan en vraag wat hun ervaring met de auto was, waarom ze de auto ingeruild hebben, of ze ooit schade gereden hebben en of er gekke dingen/ achterstallig onderhoud speelt. Onze V50 T5 had destijds 342.000 gelopen, was wel volledig dealeronderhouden en de vorige eigenaar was er zeer regelmatig mee naar Duitsland en Milaan geweest naar beurzen. Relatief veel snelwegkilometers dus, daar zijn ze op hun best. Daarna was de koop snel rond. alles valt of staat voor mij met een sluitende onderhoudshistorie.

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 09.12.2017 - 14:17
door sebastiaan84
Een beetje dealer heeft respect voor privacy...

Ik heb een uitdraai gehad van Hooftman die mijn V50 tot 180.000 in ouderhoud heeft gehad. Rekeningen etc wilden ze niet sturen omdat men de privacy van de klanten niet wilde schenden.

Anyway voor TS ik zag bij broekhuis nog 2x een V50 voorbij komen

https://www.broekhuis.nl/volvo/auto/vol ... 552296650/

https://www.broekhuis.nl/volvo/auto/vol ... 267153833/

Laatste is wel een importje

Re: wat voor V50....

Geplaatst: 10.12.2017 - 16:24
door teebee
Dank voor de links