wat voor V50....

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

wat voor V50 koop je voor om en nabij de 10.000,- ?

Mijn oudste zoon is op zoek naar een andere auto en lonkt naar een leuke V50.
Net klaar met zn studie, gestart met eerste baan en zn eerste huis gekocht dus het budget is beperkt...
Gezien het enthousiasme van zijn vader (V60) en het plezier welke hij ervaart als hij mijn auto 'even' leent gecombineerd met zijn herinnering van enige jaren geleden (toen heb ik met veel genoegen een V50 eerste editie 2.0 D gereden) doen hem serieus kijken naar een mooie V50.
Liefst met 'weinig' kms (duh...) en rijk uitgerust (incl trekhaak en dakrail).

Maar wat koop je nu zo ongeveer voor 10.000,- ?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Gaspedaal.nl :-)

Maar het ligt dus aan de uitvoering en km wat je kan kopen voor dat bedrag.
bouwjaar, luxe uitvoering, zware motor, weinig km etc...
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dank voor de reply, is weliswaar een inkoppertje....
Uiteraard heb ik al lang op gaspedaal gekeken, maar dat geeft een beeld wat men er voor vraagt.
Ik reken eigenlijk op de kennis en ervaring van een grote groep V50 rijders hier op het forum; zij weten doorgaans wat de reële waarde van een V50 zal zijn.
Wellicht zelfs iemand met een leuk verkoop-aanbod ;-)

Voorkeuren zijn:
(Diesel of Benzine geen voorkeur)
Vanaf my12
Lederen bekleding
Navigatie
AC
Stoelverwarming
(evt trekhaak)
Dakrail
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Mijn goed onderhouden V50 1.6D Drive-E (Kinetic maar met Professional Line, dus met RTI, High Performance) met 166.xxx km van 2010 (juni), kostte in februari met 166K bijna 9K. Dit was toen overigens een behoorlijk scherpe aanbieding (naar mijn idee).
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1091
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Met deze wensen/eisen koop je een V50 1.6D2 met 200.000 km op de teller, en de vraag is of je dat wil.

Als het een beetje tegenzit moeten er op korte termijn een nieuwe turbo en 4 nieuwe injectoren in en ben je 3600 Euro lichter.

Dus mijn advies zou zijn om nog even door te sparen, je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Longone schreef: Met deze wensen/eisen koop je een V50 1.6D2 met 200.000 km op de teller, en de vraag is of je dat wil.

Als het een beetje tegenzit moeten er op korte termijn een nieuwe turbo en 4 nieuwe injectoren in en ben je 3600 Euro lichter.

Dus mijn advies zou zijn om nog even door te sparen, je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Die keuze is niet aan mij maar aan mijn zoon. 8-)
Toch heb ik er al diverse gezien met ca 150k op de teller, dus er is meer te krijgen.
De turbo en injectoren welke je noemt: zijn dat typische 1.6D2 problemen? en hoe groot is de kans daarop?
Als kanttekening roep ik nog dat in principe alles kapot kan.....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Longone
5th Gear member
Berichten: 1091
Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02

Buiten Gaspedaal is er niet zo heel veel te koop.

En laten we eerlijk zijn, voor ongeveer een kwart van de nieuwprijs kun je ook geen lage kilometerstand verwachten.

Het risico op hoge kosten aan een 1.6 PSA (Citroen) motorblokje met 2 ton erop is mijns inziens hoog.

Je weet immers ook niet hoe ermee gereden/geragd is, want dat soort dingen staan natuurlijk nooit in een onderhoudsboekje.
Adekkert
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 22.10.2017 - 10:33

Tsja, ook een kwestie van geduld en goed zoeken mss?
Mijne heb ik net 3 weken geleden opgehaald voor €7500.
Is een edition 2 met AC, CC, Leren bekl., nav., trekhaak, 1.8 benzine, 125dkm. Geen olieverbruik of andere nare dingen. Heb alleen de multiriem(zelf) vervangen en een beurtje gegeven.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Tijd tot ongeveer eind feb, dus geen acute haast.
Indien die 1.6 echt zo gevoelig is, waarom lees ik er dan zo weinig over (of mis ik dat allemaal?)
Er rijden naar mijn idee zat V50's rond met >250k op de teller met tevreden berijders. Toch?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

Longone schreef: Het risico op hoge kosten aan een 1.6 PSA (Citroen) motorblokje met 2 ton erop is mijns inziens hoog.
Ik lees hier op het forum vaak negatieve reacties over de PSA diesel motoren maar vergis je niet in hoeveel auto's deze motoren ligt, op internet lees je voornamelijk negatieve reacties (de positieve verhalen van al die andere auto's hoor/lees je op internet niet zo vaak).

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de PSA 1.6 diesel (in zowel mijn vorige auto; een Peugeot 307 welke ik in 5 jaar meer dan 100K heb gereden en in mijn huidige V50). Uiteraard is goed onderhoud voor elke auto belangrijk. Als de auto er optisch duidelijk goed behandeld uit ziet en de onderhoudshistorie volledig is ingevuld dan zou je er toch vanuit moeten gaan dat de auto netjes behandeld is.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Gebruikersavatar
YannickC
2nd Gear member
Berichten: 175
Lid geworden op: 02.02.2011 - 20:52
Locatie: BE

nielslu schreef:
Ik lees hier op het forum vaak negatieve reacties over de PSA diesel motoren maar vergis je niet in hoeveel auto's deze motoren ligt, op internet lees je voornamelijk negatieve reacties (de positieve verhalen van al die andere auto's hoor/lees je op internet niet zo vaak).

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve ervaringen met de PSA 1.6 diesel (in zowel mijn vorige auto; een Peugeot 307 welke ik in 5 jaar meer dan 100K heb gereden en in mijn huidige V50). Uiteraard is goed onderhoud voor elke auto belangrijk. Als de auto er optisch duidelijk goed behandeld uit ziet en de onderhoudshistorie volledig is ingevuld dan zou je er toch vanuit moeten gaan dat de auto netjes behandeld is.
Dat denk ik ook wel. Hoewel ik heel bewust een 2.0d gekocht heb (naar budget en wensen) rijd ik zakelijk met een 1.6hdi citroen.
En ik kan je zeggen dat ze bij ons toch allemaal dik 200dkm rijden voor ze weg gaan.
Verder merk ik op dat mijn huidige citroen c4 Picasso (2016) met 1.6hdi toch best aangenaam rijd , relatief snel...
Maar vergelijken met de 2.0d kan je dan weer niet...

Mijn schoonbroer heeft toevallig 2 weken terug een v50 1.6d van 2009 gekocht met 83dkm , nieuwe koppeling, veel opties (leer, high performance, gps, ..) voor minder dan 7k.
Dit wel in België natuurlijk.... Desondanks dat die v50 heel goed rijd had ik daar toch echt te kort met zijn 110pk... Vlot genoeg voor vlot verkeer, maar niet als je iets sportiever aangelegd bent O-)

Persoonlijk zou ik voor 10k kijken naar een v50 met d3 of d4 motor (als het diesel moet zijn).
Als power geen noodzaak is, dan lijkt mij een d2 in dit geval toch geen onveilige keuze.

Als je toevallig toch naar een 1.6d gaat kijken (voor 2010) kijk dan zeker onder de kap naar lekkage rond de injectoren.
Die moeten namelijk elke onderhoud gecheckt worden of ze vast zitten anders kunnen ze "los" komen met lekkage tot gevolg...
In de zoektocht met mijn schoonbroer kwamen we een mooie v50 tegen met 140dkm , maar met tekenen van lekkende injector dichting.
En daarbij ook het feit dat het onderhoudsboekje meer dan 60dkm ontbrak was reden genoeg om deze mooi te laten staan.

En ho ja, als je een beetje muzikaal bent, ga aub niet voor de base/performance audio, maar op zijn minst voor de high performance.
Die laatste is echt wel al deftig ... Anders kan je gelijk mij eerst meer dan 500 euro audio materiaal erin steken om het geluid beter te krijgen...(gelukkig met resultaat :love: )
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

De TS schrijft dat er geen voorkeur is voor diesel of benzine. Met een vraag wat je koopt voor 10.000 zou ik de wens wat meer beperken tot een diesel of benzine en nog beter een minimale eis qua motortype en uitrusting.
Ik denk dat mijn V50 2.4i Edition 2 met leer, trekhaak, dakrails en 120.000 geen 10.000 meer mag kosten. Maar die is dan ook van bj. 2007.
V40 T2 Nordic+
WYD
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58

De keuze diesel of benzine is inderdaad wel belangrijk gezien de kilometerstand. Vanaf 2012 kun je beter bijstellen naar 2009 en voor wat minder kilometers een mooie 2.4 of 2.4i kopen. Vooral die laatste is vaak standaard al veel rijker uitgerust. De 1.8 zou ik persoonlijk links laten liggen. Goed onderhoudsverleden en rijke uitrusting maar 3-4 jaar ouder is in mijn ogen veel meer waard dan een jonger exemplaar met twijfelachtig onderhoud of nog groot te verwachten onderhoud.
Volvoless, nu Golf VII
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

teebee schreef: Tijd tot ongeveer eind feb, dus geen acute haast.
Indien die 1.6 echt zo gevoelig is, waarom lees ik er dan zo weinig over (of mis ik dat allemaal?)
Er rijden naar mijn idee zat V50's rond met >250k op de teller met tevreden berijders. Toch?
Geen vergelijk, dat weet ik. Hier hebben we een V50 staan met inmiddels 306k, welliswaar een MY05 van oktober 2004 maar toch.

2.4i 170 pk vijfpitter benzine met Geartronic in summum uitvoering en wat extra lines. Fijne auto, interieur van fatsoenlijke kwaliteit (dat is voor de MY11 niet anders als voor de pre-facelifters)

Puur op gevoel zou ik zeggen dat 10k voor een MY11 met wat wensen als leer en navi een leuke zoektocht garanderen zal. Navi moet je niet teveel van voorstellen, persoonlijk vind ik de RTI in onze V50 prima, zeker met up to date kaarten. Maar velen prefereren toch een ander systeem vanwege het gedateerde uiterlijk.

Als benzine of diesel niet teveel uitmaakt (ik rij 22k per jaar met een benzine) zou ik voor een 2.4 of 2.4i gaan. Deze hebben nou eenmaal een beter naam als de 4 pitter benzine en diesel varianten uit de V50.

Ik zou bijna de beste tip van allemaal vergeten, kijk goed naar het audio systeem en ofdeze voor je zoon voldoet, dat is erg lastig een update te geven of beter te maken. Naar verluid laten de meesten de Base (performance) audio links liggen. Ik heb alleen ervaring met High Performance systeem icm 6 cd wisselaar, die is meer dan prima wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Mbt jouw audio ervaring: mee eens, in mijn V50 (editie 1) had ik ook de high performance icm 6cd wisselaar: uitstekend geluid voor in de auto.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
tbrugman
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 08.07.2014 - 13:46

Ik ga de mijne te koop zetten, omdat ik na 3 jaar een jonge V60 wil.
V50 Limited Edition: D2 1.6D DrivE MY12 met 190.000km. APK tot aug '18
Lederen bekleding, Navigatie, CC, AC, Stoelverwarming, High performance audio. Staat op winterbanden. Heeft Volvo Assistance omdat onderhoud bij de Volvo dealer is gedaan. Alleen geen dakrails of trekhaak...
Eigenlijk heb ik nog niet goed nagedacht over de prijs. Ik denk aan ongeveer 10K - 10.5K . Misschien een kandidaat?
Laatst gewijzigd door tbrugman op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Current : V60 1.6D Summum MY2014
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

@tbrugman
km's aan de hoge kant
Daarnaast is de dakrail eigenlijk wel een must
zal dus geen mogelijke kandidaat zijn, helaas
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
tbrugman
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 08.07.2014 - 13:46

Originele dakrails kosten ongeveer 500. Maar de teller terugdraaien ga ik niet voor je doen. ;-)
Current : V60 1.6D Summum MY2014
Previous: V50 1.6D Limited MY2012 / S40 1.8 Momentum MY2007
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7811
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Precies, dus dat wordt lastig
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
nielslu
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.12.2016 - 21:19

tbrugman schreef: Originele dakrails kosten ongeveer 500.
Mijn vader heeft via een sloper een net gebruikt setje gevonden voor € 125, hij moest er alleen nog voor iets van € 40 aan plastic clipjes bijkopen om de stripjes op dak waar de dakrails in zitten vast te zetten.
Volvo V60 R-Design (MY2014) 1.6 T3 Powershift, Polestar Engineered
Renault Mégane Estate Limited TCE 140 (MY2018)
Volvo V60 (MY2015) 1.6 D2 Momentum, High Performance met Sensus Connect
Volvo V50 (MY2011) 1.6D Kinetic, High Performance met RTI navigatie
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”