Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips

Er was ooit een lijstje met V60PIHs en hun verbruik.vaudi schreef:+++t blijft behelpen+++ schreef:
Geen wonder dat die D6en niks meer waard zijn. Wie wil dat privé aanschaffen?
Dat hele PIH verhaal dus gewoon een farçe gebleken. maar dat wisten we al
Ik rij met mijn 120 PK D2tje zuiniger dan 1 op 18.
Nou Nou. Het is maar net van welke kant je het kunt en wilt bekijken.....
Wij rijden met onze D6 ruim 1 op 30 - 40 gemiddeld. Waarbij er dagelijks geladen word. Ook kunnen we bij een aantal klanten vrij laden.
Daarnaast geeft alle overdaad aan power een gigantisch "rijk gevoel" Stil en moeiteloze aandrijving. Om over de trekeigenschappen met de caravan maar te zwijgen. Echt geen berg te hoog. Tel daarbij de luxieuze uitrusting en je hebt echt een top V60.
Als die amper meer zou kosten dan een V60 D2, dan wist ik het wel.
Uiteraard is de afschrijving van een D2 gunstiger, maar de komende 3 jaar is de wegenbelasting bij de D2 veel meer dan bij de D6.
Voor particulieren die elke dag thuis kunnen laden is die D6 ook opeens ook heel aantrekkelijk geworden.
Koop er een voor een scherpe prijs. Doe er een reparatie verzekering overheen en ook het extra risico is dan voorlopig afgedekt.
Heb je iets met het Hybrid systeem, dan kun je er veel lol aan beleven. Ben je sceptisch of vind je het leuk om met de tegenstanders mee te praten, blijf er dan vanaf.
Gelukkig heeft een ieder de keuze vrij binnen het eigen budget.
Bij die van mij staat er € 59971 met dezelfde pop-up. Foutje van de belastingdienst denk ik.. Als ik mijn BPM aangifte erbij pak is dat precies het bedrag ex BTW.Jeroen schreef: Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.
Klopt helemaal! Als die fout er niet was bij de RDW had ik er ook niets van gezegd. Niet dat het uitmaakte bij deze inruil. De inkoopprijs werd puur bepaald door de concurrentie, niet zozeer door wat er bij de RDW stond. Zelf gebruik ik het wel om een inschatting te maken welke opties etc er op zitten. Daar klopt bij mijn Tesla ook niets van, wat wel weer gunstig is voor de bijtelling.Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips![]()
Klopt want mijn auto is wel kort in Duitsland geregistreerd geweest (vanwege het export kenteken).Jeroen schreef: Apart, bij mij staat er als catalogusprijs €71.395,00 dus incl de BTW.
Onze Belgen zijn verder nooit geregistreerd in België dus zijn het volgens mij volledig NL auto's, alleen niet door VolvoNL geïmporteerd maar door onszelf.
Wel herkenbaar aan de zwarte dakstrips![]()
Als je een beetje kunt rekenen als particulier, of als bedrijf, dat maakt niet uit.+++t blijft behelpen+++ schreef: ....
Maar kostentechnisch denk ik dat het omslagpunt tamelijk lastig te berekenen is voor een particulier. Rij je korte stukjes dan zal je veel elektrisch kunnen rijden gok ik, doe je dat niet dan wordt het al minder gunstig denk ik. .....
Komt overeen met mijn ervaring. 115km enkele reis en accu volledig leegrijden is mijn verbruik gemiddeld 1:28. Inclusief de vakanties met vouwwagen erachter kom ik nu gemiddeld op 1:25 (over 22.000 km).vaudi schreef: De d6 kan met laden dus makkelijk 1 op 25 halen. ook weer zeg maar tot 75 km /dag enkele reis.
Met de beetje geluk zal de motor dat wel halen. Ik vraag me af of de rest van de auto dat wel gaat trekken.BlackcurrantV70 schreef: Een Volvo D5 gaat nu al makkelijk 500.000km mee, zonder PIH.
Gaat er dan iemand hier 2.000.000km blijven rijden in zijn V60PIH ?
Levensduur is van minder belang als je de auto toch om de 3-4 jaar inruilt ?