Pagina 2 van 2

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 29.12.2017 - 17:22
door noahm
noahm schreef: Is de lambdasensor niet defect? De waarde leek mij al vreemd en deze geeft instructies mbt lucht & brandstofaanvoer :fgrin:
Vandaag zonder lambdasensor gereden; de auto lijkt meer vermogen te hebben.

Het verbruik & het roeten was vergelijkbaar hoog.

Vreemd genoeg is de lambdasensor 60.000 geleden ook al vervangen, maar wellicht is deze versneld versleten door veelvuldig regenereren (de normale levensduur is 250.000).

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 30.12.2017 - 10:38
door freelermarc

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 30.12.2017 - 10:57
door edraket
Heb je daar aandelen in?

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 30.12.2017 - 11:15
door lint
Volgens mij levert Forte alleen aan zakelijke klanten en niet aan particulieren.

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 30.12.2017 - 15:06
door noahm
Dank voor de tip!
De meeste vervuiling slaat meestal aan op de EGR & de aanvoerbuis naar het kleppendeksel. De EGR & aanvoerbuis waren opvallend schoon, verwacht niet dat daar het probleem zit. Als het inlaattraject vervuild is haal ik liever het inlaatspruitstuk open (beetje jammer dat de verstuivers er daarvoor uitmoeten).

De retourtest van de verstuivers was onder de max, als deze op zijn moeten er gewoon nieuwe in.

En de roetfilter lijkt het probleem niet te zijn omdat de problemen ook voorkomen als deze is losgehaald.

Preventief werkt het ongetwijfeld, maar om heel eerlijk te zijn geloof ik nooit in dit soort middeltjes als er al serieuze problemen zijn. Ik gooi voor elke beurt een flesje wyns injector treatment in een 1/4 tank.

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 30.12.2017 - 17:43
door freelermarc
Nee, ik heb geen aandelen
Volvo Bluekens in Breda gooit bij elke beurt een flesje advanced diesel fuel conditioner van Forte in tank. Sinds ik dat wist heb ik dat in vorige Volvo's ook wel eens tussendoor gedaan als ze niet meer heel strak liepen. Instant succes!
Dat spul is te koop bij de Sweden parts site die dit forum sponsort, maar het kan goedkoper bij Kimman http://kimmanparts.nl/forte-diesel
succes
Marc

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 30.12.2017 - 18:24
door -KJ-
Of hier.

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 01.01.2018 - 19:57
door evert65
Veel roeten duif op onvolledige verbranding of wel te veel brandstof of te weinig lucht, is de brandstofpomp inwendig niet versleten?
Verder zou ik het zo niet weten
Erg vervelend

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 05.10.2018 - 20:32
door Martijn-A
Bleef hier eenvoudig de egr klep niet openstaan? De positie sensor bleef onveranderd. Mijn ervaring leert dat de mechanische nylon tandwielen soms compleet vergaan.

Re: Puzzel: Hoog verbruik & niet netjes stationair lopen

Geplaatst: 17.11.2018 - 20:39
door noahm
evert65 schreef: Veel roeten duif op onvolledige verbranding of wel te veel brandstof of te weinig lucht, is de brandstofpomp inwendig niet versleten?
Verder zou ik het zo niet weten
Erg vervelend
Omdat de raildruk ook niet stabiel is verdenk ik ook de pomp, deze wordt vrijdag samen met de verstuivers getest.