Een hele prestatie om bijna 600.000 af te leggen met geringe problemen. De nadruk lijkt nu wel erg te liggen op de roestvorming, en dat zou je inderdaad niet in deze mate verwachten bij zo'n auto.
Met mijn vorige XC60 heb ik roest in de randen van de wielkasten gehad door eigenlijk een constructiefout van de kunststof kap.
Voor de rest heb ik behoudens een scheurtje in een turboslang geen defecten gehad en ik heb hem probleemloos tot aan de 295.000 km gereden. Dus het zijn wel degelijk goede auto's alleen is de
corrosiebescherming niet overal in orde.
Overigens valt me dat bij meer auto's op, daar ligt niet meer zo de nadruk op naar het lijkt. De economische levensduur van de auto wordt evengoed gehaald.
viewtopic.php?t=71535
XC60 2.4d FWD bijna op de 600.000km
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Als 245 rijder vond ik de roest in de praktijk nog wel meevallen,hij was nog zeker niet rot.
Maar eerlijk is eerlijk; de xc60 is nog maar 8 jaar oud dus het was zeker niet nodig.
De 945 die ik voorheen reed had absoluut GEEN roest.
Maar eerlijk is eerlijk; de xc60 is nog maar 8 jaar oud dus het was zeker niet nodig.
De 945 die ik voorheen reed had absoluut GEEN roest.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1536
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Morgen voor de APK. Heb de afspraak met de dealer om ook mee te kijken bij een check op roest.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1536
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Beetje roest (plekjes) op de dwarsbalk en de draagarmen voorin, wel iets om in de toekomst wat mee te doen als ik langer met mijn XC wil blijven rijden. En dat wil ik, want hij heeft nu nog maar 100.000 km gelopen en er moet nog heel wat bij voordat hij weggaat.
Een dikke laag beschermende anti corrosie, zoals ik dat op mijn eerdere V70 had, heb ik (helaas) niet gezien.
Een dikke laag beschermende anti corrosie, zoals ik dat op mijn eerdere V70 had, heb ik (helaas) niet gezien.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Afscheid genomen van de XC60 met 603.269km op de klok...
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hmm...Ben wel in voor een XC60, maar die roest na 8 jaar vind ik wel een tegenvaller...Is de latere (XC)V70 ook gevoelig voor roest?.....Onze huidige V70 (2003) is volledig roestvrij, ook na 350.000km
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd