Shifter vervangen in mijn V60

teebee
7th Gear member

Nomad schreef: Denk ook niet dat je dit klusje aan de dealer hoeft over te laten. Prima zelf te doen.
Lijkt me ook prima zelf te doen, jammer dat op de tekening niet echt duidelijk te zien is hoe de knop vast zit (en dus los moet)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Armin
2nd Gear member

Jelmer de Jong schreef:
teebee schreef: Dat lijkt mij ook, mijn dealer gaf aan ‘onmogelijk, onderdeel wijkt af van nieuwere versie’.
Benieuwd of iemand dit klusje al eens gefixt heeft.... dan graag met ‘how to’
Misschien zelfs wel ‘alleen’ de knop te vervangen?
Sommige dingen moet je niet moeilijker maken dan het is, stokje waar de knop op zit is hetzelfde. Misschien dat je nog even moet knutselen aan de soepele afdichting rondom de pook.
De stang waarop de knop bij een handgeschakelde op zit is niet hetzelfde als bij de nieuwe uitvoeringen. De manier waarop het de bevestiging heeft is anders en de stang is veel langer (ongeveer een centimeter of 5). Dus er zijn 2 manieren, of je monteert een hele nieuwe schakelunit of je zaagt een stuk van de stang af en fabriceert een manier waarop de pook vast zit aan de stang. Ik heb voor het laatste gekozen.
Ook heb ik de verlichting van de pookknop aangesloten.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Armin op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
kansberg
2nd Gear member

Knap staaltje werk en heel mooi gedaan! Chapeau!
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
)()()st
2nd Gear member

Armin, zet je hem in de achteruit of de 6?

:lol: :lol: :lol:

Mooi hoor, veel mooier dan die saaie knop die er bij mij in zit.
Volvo 850 T-5R | cream yellow
Volvo V60D3 | summum | met een vleugje R-design | VolvoTune'd
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”