Heb het nog even nagekeken en had het eerder fout. Het maat inderdaad verschil of de auto als verhuisgoed wordt meegenomen. Dat is wat mij betreft wel onbegrijpelijk maar het staat er echt.
Want dan zou je geen individuele (en erg dure) typegoedkeuring nodig hebben waarschijnlijk.
Succes!
Volvo XC60 T6 importeren uit VS
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33118
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
DankEricC70 schreef: Heb het nog even nagekeken en had het eerder fout. Het maat inderdaad verschil of de auto als verhuisgoed wordt meegenomen. Dat is wat mij betreft wel onbegrijpelijk maar het staat er echt.
Want dan zou je geen individuele (en erg dure) typegoedkeuring nodig hebben waarschijnlijk.
Succes!

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Nomad
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
- Locatie: Noord-Oost Brabant
En je moet nog fff de navigatie en radio aan laten passen. US spec radio's geven alleen de oneven frequenties weer volgens mij
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Kogel is door de kerk in die zin dat de auto mee gaat naar Nederland. Diverse offertes inmiddels opgevraagd. Auto bracht in de VS nog ca. 8.000 dollar op, hier zeker 20K in Euro. Werkgever betaalt de kosten voor transport.
Wordt vervolgd....
Wordt vervolgd....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Auto gaat binnenkort onderweg. Netjes gepoetst en al...
Als de auto in Nederland is en onze vakanties voorbij zijn gaan mijn broertje en ik even rustig kijken hoe we de import zelf gaan regelen. Mag volgens mij allemaal niet heel spannend zijn.
Op zich wel een leuk avontuur zo.
Als de auto in Nederland is en onze vakanties voorbij zijn gaan mijn broertje en ik even rustig kijken hoe we de import zelf gaan regelen. Mag volgens mij allemaal niet heel spannend zijn.
Op zich wel een leuk avontuur zo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Gisteren heeft mijn broertje de auto opgehaald bij de vervoerder in Alblasserdam. Mijn broertje mag de auto 2 weken lang op zijn US kenteken rond rijden, uiteraard wel verzekerd hier. Vandaag samen zonder afspraak naar de RDW. Wisten dat dat voor een auto uit de VS niet zonder afspraak kon, maar onder het motto "niet geschoten altijd mis" toch wel even gedaan, al was het allen maar om even persoonlijk een keurmeester te spreken over wat er nu precies aangepast moest worden aan deze auto (telefonisch kreeg ik niet het idee met deskundigen aan de lijn te hangen).
Helaas konden we dus zonder afspraak niet terecht, maar wel een afspraak voor over 2 weken gemaakt (wat dus gek genoeg sneller is dan regulier via de website). Wel dus even een keurmeester gesproken. Volgens hem was het gewoon een keuring waarbij de auto aan de wettelijke APK eisen moet voldoen. Hij gaf ons de volgende link mee: https://handboek.rdw.nl/ en deed de suggestie om anders de auto vooraf ergens APK te laten keuren als we zeker wilden weten dat de auto door de keuring zou komen.
Meest voorkomende aanpassingen voor US auto's waren volgens hem de zijknipperlichten en mistlamp. Laat de XC60 die gewoon beide netjes hebben! Verder was het handig als we fabrikant info hadden over gewichten e.d. Die staan keurig in het boekje.
Auto heeft 2K mijl geleden net een grote beurt gehad dus we nemen de gok dat de auto over 2 weken gewoon door de keuring komt. Als er afkeur punten zijn kijken we dan wel verder.
Na invoer maar even langs de dealer om de auto bij Volvo NL te laten registeren en de taal van de auto om te zetten. Radio doet het overigens gewoon. Navigatie werkt uiteraard niet, maar weet nog niet of mijn broertje dit gaat laten fixen, want hij gebruikt standaard Google. Zag trouwens dat er een Sensus systeem in zit met USB aansluiting, dus dat moet dan als het goed is voor 49,- euro te fixen zijn.
Oh ja het is geen R-design maar een Summum.
Helaas konden we dus zonder afspraak niet terecht, maar wel een afspraak voor over 2 weken gemaakt (wat dus gek genoeg sneller is dan regulier via de website). Wel dus even een keurmeester gesproken. Volgens hem was het gewoon een keuring waarbij de auto aan de wettelijke APK eisen moet voldoen. Hij gaf ons de volgende link mee: https://handboek.rdw.nl/ en deed de suggestie om anders de auto vooraf ergens APK te laten keuren als we zeker wilden weten dat de auto door de keuring zou komen.
Meest voorkomende aanpassingen voor US auto's waren volgens hem de zijknipperlichten en mistlamp. Laat de XC60 die gewoon beide netjes hebben! Verder was het handig als we fabrikant info hadden over gewichten e.d. Die staan keurig in het boekje.
Auto heeft 2K mijl geleden net een grote beurt gehad dus we nemen de gok dat de auto over 2 weken gewoon door de keuring komt. Als er afkeur punten zijn kijken we dan wel verder.
Na invoer maar even langs de dealer om de auto bij Volvo NL te laten registeren en de taal van de auto om te zetten. Radio doet het overigens gewoon. Navigatie werkt uiteraard niet, maar weet nog niet of mijn broertje dit gaat laten fixen, want hij gebruikt standaard Google. Zag trouwens dat er een Sensus systeem in zit met USB aansluiting, dus dat moet dan als het goed is voor 49,- euro te fixen zijn.
Oh ja het is geen R-design maar een Summum.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hej, in het dorp gearriveerd.
En je bent al verhuisd zo te zien.
Dit kon ern broertje zijn van de mijne. Ik ben nu niet beschikbaar maar na volgende week zou je wat vergelijkingen kunnen maken om de omissies eventueel aan te passen. De 19e zijn we er weer.

Dit kon ern broertje zijn van de mijne. Ik ben nu niet beschikbaar maar na volgende week zou je wat vergelijkingen kunnen maken om de omissies eventueel aan te passen. De 19e zijn we er weer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ja gisteren weer terug gekomen van vakantie, nu opruimen en klaar maken voor de volgende zomer..... We zitten inderdaad op ons nieuwe stekkie (sinds 1 juni) en dat bevalt heel prima!!
Dank voor je aanbod, als het nodig is maak ik er graag nog even gebruik van (weet in ieder geval dat ik nu naar een 2009 terra Bronze XC60 moet uitkijken (dacht dat je nog in de V70 reed).
Dank voor je aanbod, als het nodig is maak ik er graag nog even gebruik van (weet in ieder geval dat ik nu naar een 2009 terra Bronze XC60 moet uitkijken (dacht dat je nog in de V70 reed).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Kwam net dit verhaal tegen: viewtopic.php?t=23431&page=2
Lijkt allemaal wel goed te komen dus, maar het zal toch niet dat de auto op een lullig toetertje wordt afgekeurd? Het viel mij inderdaad al op dat de claxon in de XC60 maar één toon heeft en niet echt passend is bij de uitstraling van een Volvo.
Nog een nachtje slapen en morgen weten we meer.
Lijkt allemaal wel goed te komen dus, maar het zal toch niet dat de auto op een lullig toetertje wordt afgekeurd? Het viel mij inderdaad al op dat de claxon in de XC60 maar één toon heeft en niet echt passend is bij de uitstraling van een Volvo.
Nog een nachtje slapen en morgen weten we meer.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Vanmorgen twee witte kentekenplaten laten drukken bij de Brezan en met tieraps gemonteerd. Onderweg naar de afspraak gaat plotseling het check engine lampje branden. Toch maar even langs de dealer om uit te laten lezen/wissen. Vermoedelijk de kat en dat schijnt wel vaker voor te komen bij de zescilinders. Hulde aan de medewerkers van Broekhuis dat ze even wilden helpen!!
Wel een tegenvaller die kat, maar in ieder geval zonder brandend lampje naar de keuring.
De keuring was verder echt een appeltje eitje. Niets over de verlichting (anders dan dat die iets te hoog stond afgesteld maar dat werd door de keurmeester ter plekke verholpen, top!), de claxon of wat dan ook. Alles werkte zoals het hoorde en gelukkig ook de CO meting was prima.
Tip voor de volgende keer is dat je de auto zo licht mogelijk moet maken. Het gewicht van een auto van buiten de EU / zonder CVO wordt namelijk ter plekke op de weegbrug bepaald. In dit geval scheelt het 2 MRB klassen. 18 kilo lichter en het verschil was er maar 1. Toch jammer van die paar tientjes per jaar
.
Ander puntje is het maximale trekgewicht. De EU spec geeft 2.000kg. aan. De USA/CAN spec geeft twee gewichten afhankelijk van de diameter van de trekhaak kogel. Bij een 48mm. kogel is het 900 kilo, bij een 50 mm. kogel is het max 1500.
Omdat de NL kogel 49 mm is, is het max trekgewicht dus nu 900 op kenteken. Dat is natuurlijk bizar weinig. De keurmeester deed de suggestie om even met Volvo NL te bellen en te kijken wat zij kunnen/willen verklaren. Al even telefonisch contact gehad en we gaan het op hun verzoek per mail maar even proberen onder het motto nooit geschoten is altijd mis.
De auto voor ons werd trouwens een Jeep afgekeurd, reden: geen mistlamp.
Nu nog even de BPM aangifte doen en dan wachten op het groene creditkaartje van de RDW, kentekenplaten laten maken en gassen maar!
Al met al toch wel een heel simpel verhaal zo en broer en ik zijn blij dat we het hebben gedaan. Dank allemaal voor het meedenken.
Wel een tegenvaller die kat, maar in ieder geval zonder brandend lampje naar de keuring.
De keuring was verder echt een appeltje eitje. Niets over de verlichting (anders dan dat die iets te hoog stond afgesteld maar dat werd door de keurmeester ter plekke verholpen, top!), de claxon of wat dan ook. Alles werkte zoals het hoorde en gelukkig ook de CO meting was prima.
Tip voor de volgende keer is dat je de auto zo licht mogelijk moet maken. Het gewicht van een auto van buiten de EU / zonder CVO wordt namelijk ter plekke op de weegbrug bepaald. In dit geval scheelt het 2 MRB klassen. 18 kilo lichter en het verschil was er maar 1. Toch jammer van die paar tientjes per jaar

Ander puntje is het maximale trekgewicht. De EU spec geeft 2.000kg. aan. De USA/CAN spec geeft twee gewichten afhankelijk van de diameter van de trekhaak kogel. Bij een 48mm. kogel is het 900 kilo, bij een 50 mm. kogel is het max 1500.
Omdat de NL kogel 49 mm is, is het max trekgewicht dus nu 900 op kenteken. Dat is natuurlijk bizar weinig. De keurmeester deed de suggestie om even met Volvo NL te bellen en te kijken wat zij kunnen/willen verklaren. Al even telefonisch contact gehad en we gaan het op hun verzoek per mail maar even proberen onder het motto nooit geschoten is altijd mis.
De auto voor ons werd trouwens een Jeep afgekeurd, reden: geen mistlamp.
Nu nog even de BPM aangifte doen en dan wachten op het groene creditkaartje van de RDW, kentekenplaten laten maken en gassen maar!
Al met al toch wel een heel simpel verhaal zo en broer en ik zijn blij dat we het hebben gedaan. Dank allemaal voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ook bij een verhuisgoed (en vrijstelling BPM) moet je dus wel formeel BPM aangifte doen. Bijzonder bij die aangifte is dat je wel uit mag gaan van historische prijsgegevens uit de folder van Volvo voor het bepalen van de cataloguswaarde (die willen ze graag hebben), maar je mag niet uitgaan van de historische BPM gegevens uit exact diezelfde folder..... Ook gegevens gebruiken van een identieke NL wagen mag niet.
Omdat de auto uit de VS komt mag je die gegevens uit de folder dus niet gebruiken voor het bepalen van de BPM of CO2 uitstoot, stelt de belastingdienst dan de CO2 uitstoot fictief of 507 gr/km, wat dus 2x zoveel is als de typegoedkeuring voor een Europese wagen. De berekende historische BPM komt daarmee op 170.603,- euro
terwijl die volgends de folder van Volvo ca. 32K bedroeg.
Echt bizar dat de overheid aan de ene kant wel historische gegevens gebruikt uit een folder en aan de andere kant die gegevens voor de BPM berekening niet accepteert. Komt op mij over als pure geldklopperij en/of het ontmoedigen van import.
Omdat de auto uit de VS komt mag je die gegevens uit de folder dus niet gebruiken voor het bepalen van de BPM of CO2 uitstoot, stelt de belastingdienst dan de CO2 uitstoot fictief of 507 gr/km, wat dus 2x zoveel is als de typegoedkeuring voor een Europese wagen. De berekende historische BPM komt daarmee op 170.603,- euro

Echt bizar dat de overheid aan de ene kant wel historische gegevens gebruikt uit een folder en aan de andere kant die gegevens voor de BPM berekening niet accepteert. Komt op mij over als pure geldklopperij en/of het ontmoedigen van import.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Kenteken is (eindelijk) gisteren binnen gekomen! Een check op de auto bij de RDW roept wel wat vragen op: vervaldatum APK staat op 28/2/2017 maar status wacht op keuren is NEE. Verder hebben de heren en dames van de belastingdienst in hun wijsheid besloten dat de historische BPM toch echt 174.663 euro is en de catalogusprijs staat nu op 274.960 euro. Echt wel bizar dit, volgende week maar eens een belletje aan wagen.
Maar goed belangrijkste is dat er nu mee gereden kan worden en dat doet zo'n 6 cilinder wel heel erg comfortabel.
Al met al dus een heel simpel karweitje om de auto uit de VS mee te nemen als verhuisgoed. Voor gewone import lijkt mij de Duitsland route wel een beter alternatief.
Maar goed belangrijkste is dat er nu mee gereden kan worden en dat doet zo'n 6 cilinder wel heel erg comfortabel.
Al met al dus een heel simpel karweitje om de auto uit de VS mee te nemen als verhuisgoed. Voor gewone import lijkt mij de Duitsland route wel een beter alternatief.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20709
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat BPM en catalogusprijs verhaal is idd te gek voor woorden. Want die auto kostte in NL met NL specs en flinke uitrusting echt niet meer dan een €90.000. En dat was inclusief BTW en BPM.
Ze zijn dus echt van het padje af daar in Den Haag (financiën) en Veendam (RDW).
Ze zijn dus echt van het padje af daar in Den Haag (financiën) en Veendam (RDW).
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13688
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
de auto is niet eerder in de EU geregistreerd geweest en er is daardoor geen bruikbaar CVO
BPM BEREKENING 2018
Catalogusprijs (netto) € 36.809
BTW (21,0%) € 7.730
BPM (0,0%) € 0
BPM brandstoftoeslag € 0
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 103.277
Catalogusprijs (bruto) € 147.816
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 93.162%) € 7.062
LET OP! Voor deze auto zijn twee berekeningen gemaakt. De eerste is volgens de BPM-regels in het bouwjaar van de auto en de tweede is volgens de BPM-regels van dit jaar. De belastingdienst staat toe om de berekening te kiezen die het meest in uw voordeel is.
1 datum dat de auto op kenteken gezet is
2 kortingsregeling loopt af op 1 juli 2010, afwijkend tarief plug-ins vanaf 2017
3 indien niet bekend: 360 g/km voor benzine en lpg, 302 g/km voor diesel en aardgas
BPM BEREKENING 2018
Catalogusprijs (netto) € 36.809
BTW (21,0%) € 7.730
BPM (0,0%) € 0
BPM brandstoftoeslag € 0
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 103.277
Catalogusprijs (bruto) € 147.816
BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 93.162%) € 7.062
LET OP! Voor deze auto zijn twee berekeningen gemaakt. De eerste is volgens de BPM-regels in het bouwjaar van de auto en de tweede is volgens de BPM-regels van dit jaar. De belastingdienst staat toe om de berekening te kiezen die het meest in uw voordeel is.
1 datum dat de auto op kenteken gezet is
2 kortingsregeling loopt af op 1 juli 2010, afwijkend tarief plug-ins vanaf 2017
3 indien niet bekend: 360 g/km voor benzine en lpg, 302 g/km voor diesel en aardgas
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
OGA, mij niet helemaal duidelijk wat je wil toelichten?
Ik snap/weet dat de auto geen CVO heeft en dat de belastingdienst dan een vast getal hanteert voor het berekenen van de toeslag. Overigens staat in het toelichtingsdocument bij aangifte dat indien er geen CVO beschikbaar is, dan wel je op een andere geen geldig bewijs kunt overleggen, de belastingdienst uitgaat van 507 g/km (en niet 360). Als ik dat invul in de calculator op AW kom ik inderdaad op de bpm toeslag van 174.633 en een rest BPM van ruim 40K. Gelukkig maar dat het hier om een verhuisgoed gaat dan.
Ik snap/weet dat de auto geen CVO heeft en dat de belastingdienst dan een vast getal hanteert voor het berekenen van de toeslag. Overigens staat in het toelichtingsdocument bij aangifte dat indien er geen CVO beschikbaar is, dan wel je op een andere geen geldig bewijs kunt overleggen, de belastingdienst uitgaat van 507 g/km (en niet 360). Als ik dat invul in de calculator op AW kom ik inderdaad op de bpm toeslag van 174.633 en een rest BPM van ruim 40K. Gelukkig maar dat het hier om een verhuisgoed gaat dan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 28.02.2018 - 20:18
Ik werk in de autogroothandel en zie geregeld auto's die mee zijn genomen als verhuisgoed. Voor ons is een exorbitant hoog BPM bedrag vaak ook een trigger dat het een verhuisgoedje is geweest en er bij export dan ook geen rest-BPM terug te vorderen is bij de Belastingdienst. Hoe ze dit precies berekenen, geen idee.
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4852
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Wel lekker voor de restwaardeGouwe schreef: De berekende historische BPM komt daarmee op 170.603,- euroterwijl die volgends de folder van Volvo ca. 32K bedroeg.

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Of andersom: lekkere afschrijving, ruim 2 ton in 5 jaar
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor