Pagina 2 van 2
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 16.05.2018 - 18:47
door OGA244
De VEA motor is toch niet weg? De basis van de diesel is gelijk aan de basis van de benzine
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 16.05.2018 - 21:32
door Msuidgeest
Er kan wel "geklaagd" worden dat Volvo straks geen diesels meer levert in zijn modellen maar wie durft nog met goed fatsoen in Noorwegen te verschijnen met z'n benzineauto? Daar is elektrisch toch inmiddels het devies?
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 16.05.2018 - 21:41
door OGA244
Iets anders is binnenkort niet langer leverbaar
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 16.05.2018 - 21:43
door OGA244
Zowel diesels als benzines gaan in de ban
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 06:28
door Paul
er komt over een naar, ander half jaar nog een nieuwe generatie diesels op basis van de huidige. Daarna is het klaar, luister maar even naar de nationale autoshow op BNR.
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 08:30
door Marc Apeldoorn
SNap het niet heel erg. Is per definitie geen principe keuze. Principe gedicteerd zou betekenen dat Volvo voor alle modellen de diesel per 1-1-2019 bant.
Wat het dan wel is geen idee. Kan alleen maar vanuit kosten oogpunt gedreven zijn, irt verwachtte afzet. Vooralsnog heel vreemd
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 08:48
door Paul
Marc Apeldoorn schreef:
SNap het niet heel erg. Is per definitie geen principe keuze. Principe gedicteerd zou betekenen dat Volvo voor alle modellen de diesel per 1-1-2019 bant.
Wat het dan wel is geen idee. Kan alleen maar vanuit kosten oogpunt gedreven zijn, irt verwachtte afzet. Vooralsnog heel vreemd
Dat is helemaal niet zo, er komt zelfs nog een nieuwe serie diesels aan binnen nu en 2 jaar en of die 4-5 jaar in productie blijft is niet zeker, want met alle eisen die elkaar wijzigen kan dat korter zijn.
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 08:53
door Marc Apeldoorn
Nee dat snap ik Paul, maar dan is de ratio achter het besluit om de S60 zonder diesel uit te voeren helemaal weg.........
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 09:07
door Walter
misschien heeft het te maken met de vraag naar diesels in de afzetmarkten waar juist de S60 het goed doet. US, China etc
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 09:33
door Paul
Precies S60 komt er vooral voor US China etc en daar slaan ze nu diesel over.
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 10:59
door Taan
Edgecrusher schreef:
Taan schreef:
Het omslagpunt van diesel vs een hybryde benzine is al behoorlijk hoog als er uberhaupt een omslagpunt is. Laten we zeggen het omslagpunt is 50.000km
Hoe groot is de markt van mensen die >50k per jaar rijden? Verdient Volvo daar zijn ontwikkelingskosten mee terug?
En misschien is het wel een principiele keuze. Die mag sowieso geld kosten.
Kun je dat onderbouwen?
En geen appels met peren vergelijken dan, gewoon een gelijkwaardige auto.
Eehm nou, het is maar net hoe je het bekijkt. Ik ben aan het rekenen geslagen maar het blijkt niet
echt waar te zijn.
Ik had al eens zo'n sommetje gemaakt voor een Toyota en daar was geen omslagpunt. Een AURIS1.4 D-4D-F vs een AURIS TS 1.8 HYBRID
Hetzelfde geldt voor een V60 T8 vs een V60 D4.
De hybryd is altijd goedkoper ALS (en nu komt het...) je uitgaat van de fabrieksopgave.
Ga je kijken naar het praktijkverbruik via spritmonitor dan komen er heel andere cijfers uit.
AURIS1.4 D-4D-F vs AURIS TS 1.8 HYBRID, omslagpunt ca 31.000 km
V60 T8 vs V60 D4, omslagpunt ca 16.000 km !
Kanttekeningen:
Er staat maar 1 T8 op spiritmonitor. Deze heeft een praktijkverbruik dat meer dan 4x hoger ligt dan de fabrieksopgave. 8,89l/100km
Ik ben er van uit gegaan dat deze niet stekkert en heb geen elektrakosten meegenomen.
Ik ben uitgegaan van de huidige brandstofprijzen in NL
Aanschafprijs heb ik niet meegenomen, alleen belasting en brandstof
Ik kan volgens mij geen excel-bijlage bijvoegen bij een post, anders kon je mijn berekening zien.
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 11:59
door Walter
je vergeet dat je als ondernemer belastingvrij kunt kopen, dus moet je de prijs ex btw nemen. En dan is de meerprijs van een hybride ineens interessant
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 13:09
door Autowina
En als je uitgaat van niet gebruiken van de stekker dan vraag ik mij af of je niet beter direct met een benzinemodel kunt vergelijken.
Bij een plugin hybride is er een fors extra gewicht door de grotere accu (t.o.v. bijvoorbeeld Toyota). Ik vraag me af je dat extra gewicht zonder stekkeren wel terug ziet in een lager verbruik.
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 18:04
door BlackcurrantV70
verschil in aanschaf blijkt in NL zo een 5000 euro te zijn tussen een T8 en D4.
Ik doe 80% snelweg aan 120/130km/u denk niet dat een T8 aan te raden is....
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 17.05.2018 - 18:19
door Edgecrusher
Verschil in aanschaf moet je uiteraard wel meenemen, anders gaat de vergelijking mank.
Gewoon of 3/4/5 jaar alle kosten meenemen, ook afschrijving, onderhoud e.d.
Probleem met het omslagpunt berekenen van een hybride zit heel erg in het gebruik.
Bij alle dagen enkele reis van ca. 25km, overdag aan de lader en weer terug en laden is het heel gunstig.
Bij lange afstanden is het gewoon een te zware benzine auto en valt het heel ongunstig uit.
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 18.05.2018 - 10:32
door diesel01
Dat is ook de reden dat ik een T6 TE overweeg.
Enkele reis 36km, thuis laden en op het werk laden moet mogelijk zijn.
Dit jaar met de V70 nogmaals naar Frankrijk, voor volgend jaar wellicht vliegen naar Italiƫ
Re: Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
Geplaatst: 18.05.2018 - 12:01
door lint
Een T6 TE is met een reisafstand van 36 km en oplaadmogelijkheid thuis en op je werk ideaal. Op de vakantieritten heb je weinig voordeel van de TE.