De nieuwe Volvo S60 – die later dit jaar verschijnt – is het eerste model van Volvo dat niet met een dieselmotor leverbaar wordt. Daarmee benadrukt Volvo zijn toewijding aan een duurzame toekomst na de traditionele verbrandingsmotor.
Alle nieuwe modellen die Volvo vanaf 2019 op de markt brengt, zijn voorzien van een (plug-in-) hybride aandrijflijn met een benzinemotor of een batterij-elektrische aandrijflijn. Dit is de meest volledige elektrificatiestrategie in de auto-industrie tot op heden. Volvo Cars was in 2017 de eerste traditionele autofabrikant die zich aan volledige elektrificatie committeerde.
Lees het volledige Engelstalige persbericht:
“Our future is electric and we will no longer develop a new generation of diesel engines,” said Håkan Samuelsson, president and chief executive of Volvo Cars. “We will phase out cars with only an internal combustion engine, with petrol hybrid versions as a transitional option as we move towards full electrification. The new S60 represents the next step in that commitment.”
Last month, Volvo Cars reinforced its electrification strategy, by stating that it aims for fully electric cars to make up 50 per cent of its global sales by 2025. The announcement was made at the 2018 Beijing Auto Show, positioning it as a powerful player in China, the world’s leading market for electrified cars.
The new S60, a premium mid-size sports sedan, is based on Volvo’s in-house developed Scalable Product Architecture (SPA), which also underpins the company’s award-winning new 90 Series and 60 Series cars. The S60’s estate sibling, the V60, was launched earlier this year in Stockholm.
The new S60 will initially be available with a range of four-cylinder Drive-E petrol engines as well as with two petrol plug-in hybrid versions. Mild hybrid versions will follow next year.
Production of the new S60 will start this fall at Volvo Cars’ brand new manufacturing facility outside Charleston, South Carolina. The Charleston plant will be the only manufacturing location for the new S60, meaning American-built S60s will be sold in the US market as well as overseas through exports.
Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21287
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wat gaat dan de veelrijder doen die in de markt is voor een diesel sedan?
Hier op het forum hebben we ook een paar mannen zitten die met een PIH niets kunnen vanwege hun kilometers.
Imo laat je die mensen geen keus om naar de collega's Mercedes Benz, BMW en Audi te wandelen.
Hier op het forum hebben we ook een paar mannen zitten die met een PIH niets kunnen vanwege hun kilometers.
Imo laat je die mensen geen keus om naar de collega's Mercedes Benz, BMW en Audi te wandelen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20830
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Zolang wij in NL pikken dat er steeds meer belasting geheven wordt op mobiliteit zitten we met dat probleem.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3174
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Volvo is graag het braafste jongetje van de klas, dat princiepe hebben ze hopelijk ingecalculeerd.diesel01 schreef: Wat gaat dan de veelrijder doen die in de markt is voor een diesel sedan?
Hier op het forum hebben we ook een paar mannen zitten die met een PIH niets kunnen vanwege hun kilometers.
Imo laat je die mensen geen keus om naar de collega's Mercedes Benz, BMW en Audi te wandelen.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20830
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat is een juiste constatering.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Hansout
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 03.09.2016 - 06:32
- Locatie: Nijmegen
Einde dieseltijdperk en dan maar wachten tot alle fossiele brandstoffen in de ban gaan. Regeringswijze gaan eerst de prijzen nog flink omhoog en krijgt men langzaam het stempel asociaal opgedrukt want elektriek is dan inmiddels genoeg voor handen. Eerst nog even een tijdje de auto buiten de stad/straat parkeren want zo’n stinkding past toch niet meer in deze samenleving ! De rokers gingen de automobilisten voor > melkkoe > asociaal > exit !
NU : VOLVO C70 II T5 SUMMUM GEARTRONIC ELECTRIC SILVER 2010
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 23.09.2016 - 10:05
Het omslagpunt van diesel vs een hybryde benzine is al behoorlijk hoog als er uberhaupt een omslagpunt is. Laten we zeggen het omslagpunt is 50.000kmdiesel01 schreef: Wat gaat dan de veelrijder doen die in de markt is voor een diesel sedan?
Hier op het forum hebben we ook een paar mannen zitten die met een PIH niets kunnen vanwege hun kilometers.
Imo laat je die mensen geen keus om naar de collega's Mercedes Benz, BMW en Audi te wandelen.
Hoe groot is de markt van mensen die >50k per jaar rijden? Verdient Volvo daar zijn ontwikkelingskosten mee terug?
En misschien is het wel een principiele keuze. Die mag sowieso geld kosten.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20830
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hier een 50.000 km plus rijder. Dit najaar een ander bedrijfsvehikel uitkiezen. Zal deze keer nog diesel worden. Over pakweg 3.5 jaar benzine hybride.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8545
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dan zal ik op tijd nog een laatste diesel moeten kopen want een benzine hybride gaat het niet worden, als ik lees wat het verbruik is van de XC60 T8 in vergelijking met de XC60 D4 weet ik genoeg.
Ik rij 80% snelweg dan is diesel gewoon het zuinigst.
Ik rij 80% snelweg dan is diesel gewoon het zuinigst.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Kun je dat onderbouwen?Taan schreef: Het omslagpunt van diesel vs een hybryde benzine is al behoorlijk hoog als er uberhaupt een omslagpunt is. Laten we zeggen het omslagpunt is 50.000km
Hoe groot is de markt van mensen die >50k per jaar rijden? Verdient Volvo daar zijn ontwikkelingskosten mee terug?
En misschien is het wel een principiele keuze. Die mag sowieso geld kosten.
En geen appels met peren vergelijken dan, gewoon een gelijkwaardige auto.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21287
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wat ik ook niet zo goed snap, relatief kort geleden zijn de VEA diesels in de markt gekomen, die drukt men eerst in alle modellen voor een jaar of 3/4.
En vervolgens trap je de diesel voor een hele reeks eruit.
Zolang er nog bouwers zijn die 6 cilinder diesel en sommige 8 cilinders diesel maken denk ik dat het geen handige zet is, maar goed principe's mogen wat kosten.
En vervolgens trap je de diesel voor een hele reeks eruit.
Zolang er nog bouwers zijn die 6 cilinder diesel en sommige 8 cilinders diesel maken denk ik dat het geen handige zet is, maar goed principe's mogen wat kosten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Edgecrusher
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24
Ach, een euro 6 diesel is best schoon, dit is meegaan met de hetze gebaseerd op onjuiste/ onvolledige informatie.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.