Nieuwe Volvo S60 krijgt geen diesel meer.

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
MichelR
6th Gear member
Berichten: 3297
Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
Locatie: Haarlem

De nieuwe Volvo S60 – die later dit jaar verschijnt – is het eerste model van Volvo dat niet met een dieselmotor leverbaar wordt. Daarmee benadrukt Volvo zijn toewijding aan een duurzame toekomst na de traditionele verbrandingsmotor.

Alle nieuwe modellen die Volvo vanaf 2019 op de markt brengt, zijn voorzien van een (plug-in-) hybride aandrijflijn met een benzinemotor of een batterij-elektrische aandrijflijn. Dit is de meest volledige elektrificatiestrategie in de auto-industrie tot op heden. Volvo Cars was in 2017 de eerste traditionele autofabrikant die zich aan volledige elektrificatie committeerde.

Lees het volledige Engelstalige persbericht:

“Our future is electric and we will no longer develop a new generation of diesel engines,” said Håkan Samuelsson, president and chief executive of Volvo Cars. “We will phase out cars with only an internal combustion engine, with petrol hybrid versions as a transitional option as we move towards full electrification. The new S60 represents the next step in that commitment.”

Last month, Volvo Cars reinforced its electrification strategy, by stating that it aims for fully electric cars to make up 50 per cent of its global sales by 2025. The announcement was made at the 2018 Beijing Auto Show, positioning it as a powerful player in China, the world’s leading market for electrified cars.

The new S60, a premium mid-size sports sedan, is based on Volvo’s in-house developed Scalable Product Architecture (SPA), which also underpins the company’s award-winning new 90 Series and 60 Series cars. The S60’s estate sibling, the V60, was launched earlier this year in Stockholm.

The new S60 will initially be available with a range of four-cylinder Drive-E petrol engines as well as with two petrol plug-in hybrid versions. Mild hybrid versions will follow next year.

Production of the new S60 will start this fall at Volvo Cars’ brand new manufacturing facility outside Charleston, South Carolina. The Charleston plant will be the only manufacturing location for the new S60, meaning American-built S60s will be sold in the US market as well as overseas through exports.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21287
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wat gaat dan de veelrijder doen die in de markt is voor een diesel sedan?
Hier op het forum hebben we ook een paar mannen zitten die met een PIH niets kunnen vanwege hun kilometers.
Imo laat je die mensen geen keus om naar de collega's Mercedes Benz, BMW en Audi te wandelen.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13877
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Diesel wordt sowieso n dingetje, bij de nw V60 is n D4 € 7.000,-- duurder dan n T5
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20830
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Zolang wij in NL pikken dat er steeds meer belasting geheven wordt op mobiliteit zitten we met dat probleem.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13877
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Nu gaan we op n hellend politiek vlak...
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3174
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

diesel01 schreef: Wat gaat dan de veelrijder doen die in de markt is voor een diesel sedan?
Hier op het forum hebben we ook een paar mannen zitten die met een PIH niets kunnen vanwege hun kilometers.
Imo laat je die mensen geen keus om naar de collega's Mercedes Benz, BMW en Audi te wandelen.
Volvo is graag het braafste jongetje van de klas, dat princiepe hebben ze hopelijk ingecalculeerd.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30278
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is het begin van het einde voor het dieseltijdperk.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13877
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Dat lijkt inderdaad zo te zijn, ze worden in NL iig stukbelast...
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20830
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat is een juiste constatering.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13877
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Symbool politiek...
Gebruikersavatar
Hansout
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03.09.2016 - 06:32
Locatie: Nijmegen

Einde dieseltijdperk en dan maar wachten tot alle fossiele brandstoffen in de ban gaan. Regeringswijze gaan eerst de prijzen nog flink omhoog en krijgt men langzaam het stempel asociaal opgedrukt want elektriek is dan inmiddels genoeg voor handen. Eerst nog even een tijdje de auto buiten de stad/straat parkeren want zo’n stinkding past toch niet meer in deze samenleving ! De rokers gingen de automobilisten voor > melkkoe > asociaal > exit !
NU : VOLVO C70 II T5 SUMMUM GEARTRONIC ELECTRIC SILVER 2010
MERCEDES SLK 320 AMG AUT FULL OPT. GRIJS MET. 2000
FIAT SEICENTO SPORTING ABARTH
2 x RENAULT SCENIC 1.6 16v RXE
PEUGEOT 405 1.6 GLX
ALFA SPRINT 1.5 QV
RENAULT 16 GTL
VW GOLF 1.6
RENAULT 30 GTX
CITROËN CX 2500 GTI
ALFETTA 2.0
2 x AUTOBIANCHI ABARTH
PEUGEOT 504 TI AUT.
Taan
2nd Gear member
Berichten: 92
Lid geworden op: 23.09.2016 - 10:05

diesel01 schreef: Wat gaat dan de veelrijder doen die in de markt is voor een diesel sedan?
Hier op het forum hebben we ook een paar mannen zitten die met een PIH niets kunnen vanwege hun kilometers.
Imo laat je die mensen geen keus om naar de collega's Mercedes Benz, BMW en Audi te wandelen.
Het omslagpunt van diesel vs een hybryde benzine is al behoorlijk hoog als er uberhaupt een omslagpunt is. Laten we zeggen het omslagpunt is 50.000km
Hoe groot is de markt van mensen die >50k per jaar rijden? Verdient Volvo daar zijn ontwikkelingskosten mee terug?

En misschien is het wel een principiele keuze. Die mag sowieso geld kosten.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20830
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hier een 50.000 km plus rijder. Dit najaar een ander bedrijfsvehikel uitkiezen. Zal deze keer nog diesel worden. Over pakweg 3.5 jaar benzine hybride.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8545
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Dan zal ik op tijd nog een laatste diesel moeten kopen want een benzine hybride gaat het niet worden, als ik lees wat het verbruik is van de XC60 T8 in vergelijking met de XC60 D4 weet ik genoeg.

Ik rij 80% snelweg dan is diesel gewoon het zuinigst.
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13877
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Zo sta ik er ook in, diesel is ook mijn voorkeur
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Taan schreef: Het omslagpunt van diesel vs een hybryde benzine is al behoorlijk hoog als er uberhaupt een omslagpunt is. Laten we zeggen het omslagpunt is 50.000km
Hoe groot is de markt van mensen die >50k per jaar rijden? Verdient Volvo daar zijn ontwikkelingskosten mee terug?
En misschien is het wel een principiele keuze. Die mag sowieso geld kosten.
Kun je dat onderbouwen?
En geen appels met peren vergelijken dan, gewoon een gelijkwaardige auto.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21287
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Wat ik ook niet zo goed snap, relatief kort geleden zijn de VEA diesels in de markt gekomen, die drukt men eerst in alle modellen voor een jaar of 3/4.
En vervolgens trap je de diesel voor een hele reeks eruit.
Zolang er nog bouwers zijn die 6 cilinder diesel en sommige 8 cilinders diesel maken denk ik dat het geen handige zet is, maar goed principe's mogen wat kosten.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 769
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Ach, een euro 6 diesel is best schoon, dit is meegaan met de hetze gebaseerd op onjuiste/ onvolledige informatie.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2022 Cupra Formentor & 2020 VW Grand California.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13877
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De VEA diesel kwam 5 jaar geleden op de markt en zal nog wel n jaar of 8 beschikbaar zijn..
De belangrijkste markten voor de S60 zijn nu eenmaal geen dieselmarkten...
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Lijkt me ook kapitaal vernietiging, v.w.b. ontwikkeling kosten
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”