V50 CEM unit?? UPDATE

Geleverd vanaf 2003
TijnOnlijn
2nd Gear member

Gouwe schreef: Deze man kan dat wellicht voor je oplossen: http://www.ets1.nl/cem-reparatie.html
Ik bedoel dus de reparatie van de CEM.
Ik ken de man in kwestie niet, maar de CEM na laten kijken lijkt wel een heel goed idee. Dat soort computer achtige elektronica heeft voor veel mensen iets mysterieus maar uiteindelijk is het ook maar een stapeltje condensatortjes, weerstandjes en dergelijke verbonden door soldeer. Relatief gezien zijn dat legoblokjes en vaak zijn printjes voor mensen die er handig mee zijn verbazend simpel te repareren.

Maar als je standaard "de computer vervangt" kom je daar niet achter. En daardoor worden monteurs vaak bevestigd in het feit dat het "vervangen van de computer" de enige oplossing is, maar het ligt wat genuanceerder.
Gouwe
7th Gear member

Deze man in kwestie heeft al heel wat Volvo rijders heel gelukkig gemaakt. En heel simpel, kan hij het niet maken kost het ook niets (aldus zijn website). Lijkt me het proberen waard, maar goed de TS mag dat lekker zelf beslissen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
RobertvdBerg
1st Gear member

Volgens de expert moest hij het klonen zelf ook kunnen, dus dat wacht ik even af. Mocht dat niet het geval zijn gaat dat op zijn risico, en zal dan de cem gerepareerd dan wel niet vervangen worden.
peterselieman
Starter

Zelf kamp ik ook al enige tijd met deze problemen, (ramen die niet meer open en dicht gaan/deuren niet niet meer open of op slot wilen/instrumentenpaneel die uitvalt/soms bij starten brand alleen het motor lampje en start vervolgens niet.)
Vorige week was ik bij de volvo dealer in amsterdam noord en die wist mij te vertellen dat zeer waarschijnlijk de stekkers van de CEM gecorrodeerd zijn.
Hiervoor is volgens hun ook een revisie pakket beschikbaar met vergulde stekkers.
De kosten voor deze reparatie is volgens hun ook meer uren geld als dat het materiaal kost.
ik zit er zelf dan ook aan te denken om het zelf te doen aangezien dat een hoop geld zal schelen.
RobertvdBerg
1st Gear member

Uiteindelijk CEM vervangen voor nieuw. En kabelboom onder, of achter, parafan gerepareerd. Wat ik begreep was dat de stang van de koppeling door een kabelboom heen was gesleten, en dat die de CEM heeft gefrituurd. Lang verhaal kort, €500 voor het contactslot wat eerst het probleem leek, en €2600 voor de bovengenoemde problemen. Gruwelijk veel geld dus. Naast het onderhoud en de APK die we al hebben gehad kort voor deze problemen, en een airco die er ook mee op hield zitten we aanzienlijk over de €4000 euro heen. Anyways, het is opgelost, en die 5-cilinder mag zijn dienst nu gaan bewijzen!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”