Pagina 2 van 2
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 10.06.2018 - 21:15
door BlackcurrantV70
-KJ- schreef:
Over een paar jaar raak je een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt, die worden met pek en veren uit de steden verjaagd.
Ik ga echt niet mee in deze massa hysterie, in Belgie beginnen meerdere instanties nu al duidelijk te maken dat de recente diesels helemaal niet zo vervuilend zijn als Jan met de pet wijsgemaakt wordt.
Als ik binnen 10 jaar niet meer met een Euro5 diesel in de stad mag, parkeer in aan de rand en neem ik wel de P&R bus.
Voor de enkele keren dat ik per jaar in de stad kom blijf ik lekker goedkoop dieselen en heb er nog lekker veel koppel bij op lage toeren ook.
Als je nu een auto denk te kopen en van plan bent om die binnen 1 of 2 jaar te verkopen kan ik de angst voor de diesel iets begrijpen, maar als je hem koopt voor lange tijd niet.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 10.06.2018 - 21:58
door lancer
Ik denk dat je over 10 jaar met heb enkele verbrandingsmotor de stad in mag.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 10.06.2018 - 21:59
door OGA244
Is een reëele optie
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 12.06.2018 - 18:10
door Strider
Ik zou het liefste een diesel blijven rijden maar omdat ik net op het kantelpunt zit + de diesel onzekerheid kies ik daar nu liever niet voor.
Zijn de nieuwe Volvo benzine motoren significant beter dan de oudere Ford benzine motoren?
Beter = minder onderhoud, langere levensduur, minder olie, minder brandstof verbruik.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 12.06.2018 - 19:30
door Edgecrusher
Volgens mij weinig mis met de 2L ford motor.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 12.06.2018 - 21:56
door OGA244
Heb je die dan in n v40?
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 12.06.2018 - 22:18
door eric vermeer
zijn idd 2.0 liter Volvo motoren of 1,5 voor de T2 en T3 automaat en zijn erg goed hetzelfde geld voor de nieuwe diesel
op de EGR problemen na dan maar dat is inmiddels opgelost.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 13.06.2018 - 12:12
door ontheroadagain
Strider schreef:
Zijn de nieuwe Volvo benzine motoren significant beter dan de oudere Ford benzine motoren?
Beter = minder onderhoud, .............................
Waar veel merken een tijdsspanne van twee jaar (of 30.000 km.) hanteren vind ik
1 x per jaar onderhoud (a € 375,--) niet meer van deze tijd.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 19.06.2018 - 22:01
door Hoekstra
Erg tevreden hier over mijn 2012 dieseltje. Nooit problemen gehad en loopt als een treintje
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 20.06.2018 - 19:43
door Psycho-tr
Huidige 2.0 D2/D4 zijn wel de slechtste motoren die er nu zijn.Werk zelf bij een dealer en hebben al het volgende al gehad: Olieverbruikers, 1liter op de 700km is geen uitzondering. Inlaatspruitstukken die vast slaan, egr koelers die blijven dichtkoeken na de moficiaties. Krukaskeerringen die loslopen. Vliegwielen die rammelen. Versnellingsbakken die niet in bepaalde versnellingen willen.Verstopte lambdasondes.
Durf wel te beweren dat de 1.6D buiten de 185/215pk D5 beste motor is die je momenteel in bezit kan hebben.
Ja, de 2.0 rijdt wel lekker met 190pk wat een troost kan zijn

Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 20.06.2018 - 20:10
door diesel01
Hier gaat hij als een trein, vlot/snel indien nodig maar normaal heerlijk comfortabel en stil.
Dat was met de 5 cilinder wel anders, op sommige momenten net een trekker en bovendien niet meer aan te passen aan euro6.
Ik heb geen spijt van de overstap van de D5 naar een D4 gt8
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 20.06.2018 - 22:27
door Psycho-tr
Fijn dat hij bij jou goed rijdt, wel zo fijn om te kunnen genieten.Ze zijn niet allemaal slecht, maar het zijn geen beste motoren meer.
Heb het idee dat ze hem in Zweden ontworpen hebben met het idee dat ze het naderhand wel een keer in orde maken.
Maar net als met alles je moet er maar geluk mee hebben.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 20.06.2018 - 22:58
door Strider
Psycho-tr schreef:
Huidige 2.0 D2/D4 zijn wel de slechtste motoren die er nu zijn.Werk zelf bij een dealer en hebben al het volgende al gehad: Olieverbruikers, 1liter op de 700km is geen uitzondering. Inlaatspruitstukken die vast slaan, egr koelers die blijven dichtkoeken na de moficiaties. Krukaskeerringen die loslopen. Vliegwielen die rammelen. Versnellingsbakken die niet in bepaalde versnellingen willen.Verstopte lambdasondes.
Durf wel te beweren dat de 1.6D buiten de 185/215pk D5 beste motor is die je momenteel in bezit kan hebben.
Ja, de 2.0 rijdt wel lekker met 190pk wat een troost kan zijn
En hoe is je ervaring met de benzine motoren!

Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 21.06.2018 - 20:44
door Psycho-tr
Benzine motoren zijn goed. Af en toe komen slechte injectoren voor thats it. Volgens klanten wel niet zo zuinig als dat er beloofd wordt.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 21.06.2018 - 22:27
door RB64
Psycho-tr schreef:
Huidige 2.0 D2/D4 zijn wel de slechtste motoren die er nu zijn.Werk zelf bij een dealer en hebben al het volgende al gehad: Olieverbruikers, 1liter op de 700km is geen uitzondering. Inlaatspruitstukken die vast slaan, egr koelers die blijven dichtkoeken na de moficiaties. Krukaskeerringen die loslopen. Vliegwielen die rammelen. Versnellingsbakken die niet in bepaalde versnellingen willen.Verstopte lambdasondes.
Durf wel te beweren dat de 1.6D buiten de 185/215pk D5 beste motor is die je momenteel in bezit kan hebben.
Ja, de 2.0 rijdt wel lekker met 190pk wat een troost kan zijn
Ik herken dit wel. Lambdasonde probleem gehad en koppeling/vliegwiel waren bij mij vervangen. D2 MY2015 (de tweeliter). Net 55.000 km.
Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 23.06.2018 - 10:47
door Strider
Dan komt nu nog wel het moeilijkste, een Volvo V40 Summum editie vinden in de kleur zwart/blauw, met zwarte leren bekleding en een achteruitrijcamera

Re: V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
Geplaatst: 04.07.2018 - 12:17
door Vliegende ton
@Psycho-tr een D4 uit de eerdere bouwjaren 2012/2013 (5 cilinder) zijn die dan sterker? Maw hebben die minder EGR problematiek? En hoe herken je aan een nieuwere D4 of de allerlaatste modificaties zijn toegepast die juist zijn om de EGR problematiek te verhelpen. D4 nieuwer model heeft een ketting ipv de oude D4 (5 cilinder) die een distributieriem. Ivm onderhoud heeft de nieuwere D4 daarom mijn voorkeur. Of doe ik een verkeerde aanname met de distributieriem/ ketting?