Door een werkgever switch moet ik binnenkort mijn Volvo V40 2015 D2 gaan inleveren. Aangezien ik altijd erg tevreden ben geweest over deze auto wil ik er nu zelf 1 gaan kopen, wel een occasion.
Gezien ik niet verwacht om jaarlijks meer dan 12-15K te gaan rijden lijkt mij een benzine motor de beste keuze. Ik twijfel nu alleen voor welk bouwjaar ik ga. 2012-2014 met de Ford motoren of 2015 en nieuwe met de Volvo motoren. Er zit een fors prijsverschil tussen deze bouwjaren.
Beter gezegd, zijn de benzine Ford motoren net zo betrouwbaar als de Volvo motoren? Zijn er in de 2015 modellen vervelende kwaaltjes verholpen?
V40 Occasion | 2012-2014 vs 2015 <
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Over een paar jaar raak je een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt, die worden met pek en veren uit de steden verjaagd. Nu betaal je weinig bij aanschaf maar verlies je straks heel veel bij verkoop. 't Is maar waar je voor kiest. Met jouw jaarkilometrage ik mooi een benzine nemen.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13782
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
onzin.-KJ- schreef: Over een paar jaar raak je een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt, die worden met pek en veren uit de steden verjaagd. Nu betaal je weinig bij aanschaf maar verlies je straks heel veel bij verkoop. 't Is maar waar je voor kiest.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik kan mij voorstellen dat jij dat zegt maar Paul is kortgeleden met zijn V70 D4 MY16 bij zijn dealer geweest en zijn D4 had in 2 weken een duizend of 5 afgeschreven vanwege de verhalen over diesel....OGA244 schreef:onzin.-KJ- schreef: Over een paar jaar raak je een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt, die worden met pek en veren uit de steden verjaagd. Nu betaal je weinig bij aanschaf maar verlies je straks heel veel bij verkoop. 't Is maar waar je voor kiest.
Dit strookt trouwens wel met mijn gedachte over de handel en waar of deze de rekening neer legt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13782
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
De handel bepaalt de prijs, dat is een hard gegeven, prijzen worden momenteel ook duidelijk ingegeven door sentimenten.
Waarom zou de handel een rekening trouwens ergens anders gaan neerleggen dan bij de eigenaar?
Ik vind een V40 trouwens toch een ander verhaal dan een V70 die voor een particulier toch wat lastiger te behappen is.
Maar... door de bank genomen betaal je nu voor een V40 T3 tov een D2 van hetzelfde jaar zomaar 2.000 tot 3.000 meer, het omslagpunt ligt steeds rond de 12.000km.
Met een literprijs van 1.75 voor een liter benzine betaal je voor een volle tank van 60ltr nu € 105,-- waarop je in het gunstigste geval zo'n 900km ver komt.
Met een literprijs van 1.32 voor een liter diesel betaal je daar voor een volle tank van 60ltr nu € 79,-- waarop je bij een diesel zomaar 1200km ver komt.
Hoe meer je rijdt hoe groter je voordeel
Waarom zou de handel een rekening trouwens ergens anders gaan neerleggen dan bij de eigenaar?
Ik vind een V40 trouwens toch een ander verhaal dan een V70 die voor een particulier toch wat lastiger te behappen is.
Maar... door de bank genomen betaal je nu voor een V40 T3 tov een D2 van hetzelfde jaar zomaar 2.000 tot 3.000 meer, het omslagpunt ligt steeds rond de 12.000km.
Met een literprijs van 1.75 voor een liter benzine betaal je voor een volle tank van 60ltr nu € 105,-- waarop je in het gunstigste geval zo'n 900km ver komt.
Met een literprijs van 1.32 voor een liter diesel betaal je daar voor een volle tank van 60ltr nu € 79,-- waarop je bij een diesel zomaar 1200km ver komt.
Hoe meer je rijdt hoe groter je voordeel
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
Je gebruikelijke genuanceerde reactie, ik zat er al op te wachten.OGA244 schreef:onzin.-KJ- schreef: Over een paar jaar raak je een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt, die worden met pek en veren uit de steden verjaagd. Nu betaal je weinig bij aanschaf maar verlies je straks heel veel bij verkoop. 't Is maar waar je voor kiest.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 01.07.2016 - 13:11
Zet gelijk de wegenbelasting erbij en daarnaast onderhoud van een diesel is toch ook iets duurder. Omslagpunt rond de 12 vind ik wel erg gunstig gerekend.OGA244 schreef: De handel bepaalt de prijs, dat is een hard gegeven, prijzen worden momenteel ook duidelijk ingegeven door sentimenten.
Waarom zou de handel een rekening trouwens ergens anders gaan neerleggen dan bij de eigenaar?
Ik vind een V40 trouwens toch een ander verhaal dan een V70 die voor een particulier toch wat lastiger te behappen is.
Maar... door de bank genomen betaal je nu voor een V40 T3 tov een D2 van hetzelfde jaar zomaar 2.000 tot 3.000 meer, het omslagpunt ligt steeds rond de 12.000km.
Met een literprijs van 1.75 voor een liter benzine betaal je voor een volle tank van 60ltr nu € 105,-- waarop je in het gunstigste geval zo'n 900km ver komt.
Met een literprijs van 1.32 voor een liter diesel betaal je daar voor een volle tank van 60ltr nu € 79,-- waarop je bij een diesel zomaar 1200km ver komt.
Hoe meer je rijdt hoe groter je voordeel
Volvo V40 T4 MY17 #Do88 IC #Polestar Exhaust #JRfilter
- XC30
- 4th Gear member
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 09.01.2007 - 10:39
- Contacteer:
Ik zou ook zeker in de keuze meenemen of je dieselmotor wel genoeg op temperatuur kan komen om te regenereren. Als je veel korte stukken rijdt zou ik direct een T3 kiezen. De problemen met dichtslibbende partikelfilters zijn legio, ook bij andere merken.
Verder zijn de Ford-motoren prima, ze lusten alleen wel een slokje. Ik denk - heb geen wetenschappelijk bewijs- dat de nieuwe VEA-motoren zuiniger met brandstof omspringen. Onze V40 T4 verbruikt ongeveer net zoveel als de 1.6 uit de C30 (benzine beide). Ik denk zelfs dat de T4 zuiniger is, maar af en toe is de rechtervoet dat niet waardoor het verbruik alsnog hetzelfde is.
Verder zijn de Ford-motoren prima, ze lusten alleen wel een slokje. Ik denk - heb geen wetenschappelijk bewijs- dat de nieuwe VEA-motoren zuiniger met brandstof omspringen. Onze V40 T4 verbruikt ongeveer net zoveel als de 1.6 uit de C30 (benzine beide). Ik denk zelfs dat de T4 zuiniger is, maar af en toe is de rechtervoet dat niet waardoor het verbruik alsnog hetzelfde is.
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Range Rover Evoque PHEV my21
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13782
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Mrb 660 voor de B, 1320 voor de D, verschil 660 in het nadeel van de DRB64 schreef: Zet gelijk de wegenbelasting erbij en daarnaast onderhoud van een diesel is toch ook iets duurder. Omslagpunt rond de 12 vind ik wel erg gunstig gerekend.
Brandstof bij 12000kn € 1.400 voor de B, € 790 voor de D, € 610 voordeel van de D
Onderhoud is even duur, investering is gunstiger.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Omdat ik als particuliere V70 rijder een V70 diesel heb kan ik volgens de handel(dealer) straks de vinger krijgen...OGA244 schreef: De handel bepaalt de prijs, dat is een hard gegeven, prijzen worden momenteel ook duidelijk ingegeven door sentimenten.
Waarom zou de handel een rekening trouwens ergens anders gaan neerleggen dan bij de eigenaar?
Ik vind een V40 trouwens toch een ander verhaal dan een V70 die voor een particulier toch wat lastiger te behappen is.
Maar... door de bank genomen betaal je nu voor een V40 T3 tov een D2 van hetzelfde jaar zomaar 2.000 tot 3.000 meer, het omslagpunt ligt steeds rond de 12.000km.
Met een literprijs van 1.75 voor een liter benzine betaal je voor een volle tank van 60ltr nu € 105,-- waarop je in het gunstigste geval zo'n 900km ver komt.
Met een literprijs van 1.32 voor een liter diesel betaal je daar voor een volle tank van 60ltr nu € 79,-- waarop je bij een diesel zomaar 1200km ver komt.
Hoe meer je rijdt hoe groter je voordeel
Das ook een manier om verder te kijken dan alleen de Volvodealer...
Ik Snap het!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dan klopt het toch wat KJ zegt?OGA244 schreef:onzin.-KJ- schreef: Over een paar jaar raak je een diesel aan de straatstenen niet meer kwijt, die worden met pek en veren uit de steden verjaagd. Nu betaal je weinig bij aanschaf maar verlies je straks heel veel bij verkoop. 't Is maar waar je voor kiest.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21180
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dan kun je met oneliners lekker blits maken maar voorlopig spreekj je jezelf tegen.
Kan geen glossy campange van Volvo tegen op...
Kan geen glossy campange van Volvo tegen op...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13782
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Probeer ook eens n onderbouwd antwoord te geven me wat concrete getallen, en dan specifiek over de V40 waar ts de vraag over stelde..
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Ik heb geen rare dingen gehoord over de Ford T3 of T4. Wel over de Powershift.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir