Pagina 2 van 2
Re: Beste mannier om motor te laten lopen bij stoplicht.
Geplaatst: 09.07.2018 - 10:00
door RoaldH
aristo schreef:
Ik ben er nu wel achter dat als je weet dat je op de snelweg gaat rijden of lange einden dat je de dieselmotor nodig hebt het beste awd kan kiezen. Het dempt het verbruik bij het optrekken en je draait de diesel motor warm.
Dat klopt. Ik wijk daar eigenlijk alleen vanaf als ik weet dat ik meer dan 10 km elektrisch moet rijden aan het eind van de reis (of als ik niet zou kunnen laden en de auto langer moet wegzetten).
In AWD reageert de auto trouwens een stuk alerter op het brandstofpedaal dan in Hybrid/Save, zonder het nerveuze gedrag van de Power stand.
Re: Beste mannier om motor te laten lopen bij stoplicht.
Geplaatst: 09.07.2018 - 15:26
door Tsjemp
Ik heb AWD geprobeert, maar het verbruik gaat dan drastisch omhoog!
Ik rij pure binnen de bebouwde kom, daarbuiten Save. Meestal kom ik eerst op een 80 km weg dus daar kan de motor makkelijk warmdraaien.
Ook op de snelweg kan dit, 2000tpm continu is minder belasting dan optrekken en stoppen binnen de bebouwde kom.
Bij glad weer en in de bergen rijd ik AWD. Power is voor de FUN

Re: Beste mannier om motor te laten lopen bij stoplicht.
Geplaatst: 01.08.2018 - 21:48
door PHEV60PHEV
Op vakantie naar Frankrijk met de vouwwagen AWD gereden continu.
Verbruik was rond 6-7 liter / 100km. Wat ik zeer acceptabel gebruik vind met snelheid rond 115-120km/u continue.
Mijn ervaring in gebruik:
Onder de 40km retour -> Pure
Onder 80-70km gewoon Hybrid
Boven de 80km, meteen AWD
Voor mij speciek 85km:
eerste 20km 100km/u -> Pure
Daarna 45km AWD 130km/u
Laatste 20km Hybrid vanwege files..
GEbruik rond de 3l/100km
In de winter is het goed als je hybrid rijd om eerst pre-conditioneren, is vloeistof van diesel al opgewarmd, zuiniger en beter voor motor.
Re: Beste mannier om motor te laten lopen bij stoplicht.
Geplaatst: 03.08.2018 - 09:22
door Tsjemp
Mijn ervaring in gebruik:
Onder de 40km retour -> Pure
Circa 200 retour > binnen bebouwde kom pure bij start, met warme motor rij ik hybrid. Buiten de bb kom Save en als de batterij leeg is dan hybrid of in 6 op de snelweg.
Ik heb het idee dat je met hybrid rijden verder komt op een acculading dan in Save. Beiden rijd met airco aan met dit weer

Gemiddeld verbruik bij bovenstaande situatie 1:20. Valt dat mij of tegen? Eigenlijk 1:16 op diesel. Wat me tegenvalt. Mn V70 D5 (245pk) reed 1:14,5 zonder al deze toeters en bellen.
Het is wel heerlijk om binnen de bebouwde kom electrisch te rijden
