On call niet te activeren...

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
coone
1st Gear member

Mijn activatie is vrijdag gelukt

dealer had code om on call abonnement te activeren niet ingevoerd................ :sleep:
1999 V70 2.5D
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
teebee
7th Gear member

.... best bijzonder.... mijn dealer beweert dat het systeem nog steeds (ook vandaag) plat ligt en dat ze daarom eea niet kunnen activeren......
Auto wordt straks opgehaald met dus nog altijd een niet-werkende on call systeem...
Na de vakantie nieuwe pogingen.

Mochten er forumleden zijn die zeker (!) weten dat de (vermeende) storing is opgelost hoor ik dat graag.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
OGA244
8th Gear member

je dealer heeft het bij het rechte eind, on call ligt er nu een dag of 5 uit, en dat lijkt internationaal
XC30
4th Gear member
Contacteer:

Waarom kan ik dan wel alle ritten vinden van zowel de V40 als de V60? Of is dat weer een ander onderdeel van VOC?
Jaguar I-Pace my18
Range Rover Evoque PHEV my21
Gruijta
Starter

Ik ben net lid geworden van dit forum. Ik heb sinds 10 aug een Volvo v40 cross country. Bij het afhalen was het niet mogelijk de on call te activeren door de dealer. Na zoeken in hun systemen bleek dat het aanmelden op deze dienst wel lukte maar het activeren niet lukte. Oorzaak ligt ergens bij Volvo. Ben nu 10 dagen verder maar deze dienst werkt nog steeds niet helaas. Ik had er zoveel van verwacht.
Bert van Gruijthuijsen
OGA244
8th Gear member

Je auto was toch al eerder aangemeld? Het gaat hier om nieuwe aanmeldingen.
Gruijta
Starter

Mijn auto was bij de oplevering aangemeld. Voor mij is dit een nieuwe aanmelding. Let wel het aanmelden (email en wachtwoord) is toen gelukt echter het activeren lukt niet.
Bert van Gruijthuijsen
OGA244
8th Gear member

Klopt helaas bij nieuwe aanmeldingen.
teebee
7th Gear member

dank oga, duidelijk.
Over n weekje of 2 maar weer ns proberen, eerst elders maar ns wat borden stuk gooien in de zon :D

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
teebee
7th Gear member

Vandaag is de auto teruggeweest naar de dealer, de storing aan Volvo zijde was tenslotte opgelost dus zou eea moeten gaan werken.
..... zou moeten gaan werken... <not>
Na veel geprobeer, gereset, nw pincodes, opnieuw uitlezen etc... kwam op enig moment in hun systeem een foutmelding tevoorschijn: ‘VINcode onjuist’
Eerst werd logischerwijs gedacht aan een typefoutje of verkeerd nr overgenomen, maar het bleek complexer te zijn.
Kort: mijn vrouw heeft de verkeerde auto :-(
In de voorraad van de dealer blijken 2 identieke auto’s (afwijkend op enig accessoire nivo) te hebben gestaan, de 1 eindigend op nr xy de ander eindigend op yx.
En de auto welke bij onze huisdealer (welke daar in de showroom stond) had het dus moeten worden. Ik heb nu begrepen dat ze alleen de VINcode van de andere auto (andere locatie) hebben gebruikt bij administratieve verwerking, kentekenaanvraag etc. De combi kenteken-VINcode is dus niet juist. Daar schijnt het probleem van het niet actief krijgen van on call in te liggen. Toeval was dat gedurende de afleverperiode en nog enige tijd daarna Volvo storing had in hun systeem waardoor logischerwijs daar de oorzaak in werd gezocht.
Wat nu?
Kort: mijn vrouw krijgt (weer) een nieuwe auto :-)
Ze gaan de (identieke) auto van de andere dealerlocatie op accessoire nivo volledig aanpassen, en uiteraard daar het kenteken op zetten, en die krijgt ze dan ergens volgende week. Exact dezelfde auto, alleen dan (weer) nieuw en met een juiste combi VIN/kenteken.
Dealer was not happy, logisch want dit kost hun eenvoudigweg een nieuwe auto die nu als ‘gebruikt’ weer bij hun in de showroom komt te staan.
Wordt dus uitstekend opgelost maar het had hele nare gevolgen kunnen hebben. Je bent tenslotte ‘crimineel’ indien je in een auto rijdt waarvan de combi kenteken en VIN niet klopt. En dat zal bv bij een aanrijding nogal wat toestanden met zich meebrengen of bij een simpele verkeerscontrole (leg dat dan maar ns uit :police: want hij zal beslist terplekke in beslag worden genomen).
Uiteraard nederige excuses van de dealer, en een scherp leermoment.
Dit had de betreffende chef werkplaats in 18 jaar 1x eerder meegemaakt.....
Hoe iets ‘ogenschijnlijk’ simpels toch heel complex en ver strekkend kan zijn (stel je hebt geen zin om er mee terug te blijven gaan en hecht geen absolute waarde aan on call en laat het dan maar voor wat het is (niet werkend).... dan heb je op enig moment toch echt een flink probleem). Voor de dealer nog een ‘gelukje’ dat dit ontdekt is toen de auto slechts 2000km had gereden.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.

Gouwe
7th Gear member

Bizar verhaal, maar top opgelost door de dealer lijkt mij.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
coone
1st Gear member

teebee schreef: Vandaag is de auto teruggeweest naar de dealer, de storing aan Volvo zijde was tenslotte opgelost dus zou eea moeten gaan werken.
..... zou moeten gaan werken... <not>
Na veel geprobeer, gereset, nw pincodes, opnieuw uitlezen etc... kwam op enig moment in hun systeem een foutmelding tevoorschijn: ‘VINcode onjuist’
Eerst werd logischerwijs gedacht aan een typefoutje of verkeerd nr overgenomen, maar het bleek complexer te zijn.
Kort: mijn vrouw heeft de verkeerde auto :-(
In de voorraad van de dealer blijken 2 identieke auto’s (afwijkend op enig accessoire nivo) te hebben gestaan, de 1 eindigend op nr xy de ander eindigend op yx.
En de auto welke bij onze huisdealer (welke daar in de showroom stond) had het moeten worden. Ik heb nu begrepen dat ze alleen de VINcode van de andere auto (andere locatie) hebben gebruikt bij administratieve verwerking, kentekenaanvraag etc. De combi kenteken-VINcode is dus niet juist. Daar schijnt het probleem van het niet actief krijgen van on call in te liggen. Toeval was dat gedurende de afleverperiode en nog enige tijd daarna Volvo storing had in hun systeem waardoor logischerwijs daar de oorzaak in werd gezocht.
Wat nu?
Kort: mijn vrouw krijgt (weer) een nieuwe auto :-)
Ze gaan de (identieke) auto van de andere dealerlocatie op accessoire nivo volledig aanpassen, en uiteraard daar het kenteken op zetten, en die krijgt ze dan ergens volgende week. Exact dezelfde auto, alleen dan (weer) nieuw en met een juiste combi VIN/kenteken.
Dealer was not happy, logisch want dit kost hun eenvoudigweg een nieuwe auto die nu als ‘gebruikt’ weer bij hun in de showroom komt te staan.
Wordt dus uitstekend opgelost maar het had hele nare gevolgen kunnen hebben. Je bent tenslotte ‘crimineel’ indien je in een auto rijdt waarvan de combi kenteken en VIN niet klopt. En dat zal bv bij een aanrijding nogal wat toestanden met zich meebrengen of bij een simpele verkeerscontrole (leg dat dan terplekke maar ns uit :police: )
Uiteraard nederige excuses van de dealer, en een scherp leermoment.
Dit had de betreffende chef werkplaats in 18 jaar 1x eerder meegemaakt.....
Hoe iets ‘ogenschijnlijk’ simpels toch heel complex en ver strekkend kan zijn (stel je hebt geen zin om er mee terug te blijven gaan en hecht geen absolute waarde aan on call en laat het dan maar voor wat het is (niet werkend).... dan heb je op enig moment toch echt een flink probleem)
amai, da's nog eens een straf verhaal
1999 V70 2.5D
2007 XC90 V8
2017 V90 D5
teebee
7th Gear member

Klopt, uitstekend opgelost.
Dat is ook de reden waarom dit mijn (nu onze) huisdealer is en blijft.
Altijd goed contact, altijd begripvol en meedenkend, altijd adequaat en secuur, en altijd TOP service.
(en waar gewerkt wordt.....)

BlackcurrantV70
7th Gear member

Hebben wij ook meegemaakt in 1990 na aankoop van een nieuwe Opel Corsa, ook de verkeerde auto meegekregen.
Bij de eerste beurt (1000km) merkte de technieker het op, we hebben toen de auto op ons kenteken laten plaatsen en de kosten waren voor de dealer.

In Belgie blijft het kenteken bij de eigenaar dus opnieuw inschrijven loste het probleem op.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
teebee
7th Gear member

Nou ja, op zich was het niet de verkeerde auto, maar het verkeerde VINnr, eea blijkt alleen opgelost te kunnen worden de ene kant op (dus kenteken op andere auto zetten, daar waar het administratief al op zit) en niet de andere.
Maakt mij niks uit zolang het maar opgelost wordt en mij niks kost, en zo wordt het ook geregeld.

btw, Opel is toch altijd de verkeerde auto? :P
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

teebee
7th Gear member

Tadaaaaaaaa......
Vandaag kon mijn vrouw de nieuwe nieuwe V40cc ophalen.
Alles perfect in orde gebracht door de dealer.
Binnen 1 maand 2x een nieuwe auto... best grappig.
En... on call draaide binnen 5 min als een zonnetje :-)

Plaats reactie

Terug naar “V40”