Pagina 2 van 2

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 03.11.2018 - 18:40
door Msuidgeest
Het mooie zou zijn als je de beschikking hebt over een krabber met aan het eind een rechte haak. Zoals de tandarts gebruikt om tussen he tanden te wroeten.
Met die haak ga je dan tussen de slang en het pijpje waar hij overheen zit. Beetje wrikken en rustig trekken en de slang komt los. Die rubber slangen gaan namelijk aan de pijpjes plakken.

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 04.11.2018 - 14:22
door gunz
bij mij zitten er van die quick connect koppelingen op.

met een schroeven draaier wip je de stalen beugel open en pak je hem er zo af.

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 05.11.2018 - 10:42
door LHaaima
Goeiemorgen,

Zojuist de slangen bij het schutbord losgehad en getracht door te spoelen/blazen, er kwam helemaal niks door dus zal de radiator wel potdicht zitten.

ik begrijp alleen niet waarom dan wel beide slangen heet worden.
de slangen op de foto's heb ik losgehad.

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 05.11.2018 - 10:44
door LHaaima
ook heb ik geprobeerd om de radiator te demoteren maar dan moet volgens mij ook het hele stuur gebeuren losgemaakt worden.

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 05.11.2018 - 21:37
door gunz
echt heet? beide slangen?

en door blazen als in met compressor, met de longen gaat het niet lukken (niet met de mijne iedergeval)

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 05.11.2018 - 23:24
door LHaaima
ja de ene brand je je vingers aan en de ander net niet.
ja met de compressor ja. Ik snap er echt helemaal niks van

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 07.11.2018 - 13:20
door gunz
oke, nu je zo dicht bij de radiator was, kon je voelen of die warm werd?

beide slangen warm zou toch aan geven dat er circulatie is, radiator warm zou betekenen dat er een klep niet open gaat.

maar met dat doorblazen denk ik wel dat je een bar of 5 a 7 nodig hebt, geen idee waarom vloeistof zo zwaar er door gaat.
ik denk dat die van mij nog niet helemaal on to par is, het wordt warm maar niet om te zeggen poe poe.

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 12.11.2018 - 17:16
door LHaaima
goeiemiddag,
Nou vanochtend een nieuwe kachelradiateur gemonteerd 2 uurtjes werk dus dat viel mij reuze mee maar nu heb ik wel weer een lekker warme auto :D :D :D

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 13.11.2018 - 22:26
door gunz
:D :D

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 26.12.2018 - 12:03
door gunz
van de week nog een gooi gedaan naar de kachel radiator.
als je weet hoe het zit is het niet zoveel werk om er bij te komen.

luchtbak er uit, accu en bak er uit, snelkoppeling er af en 2 slangen er op met klemmen.
een pomp aangesloten en 1,5 liter schoonmaak azijn in een bakje.
het liep aardig door, af en toe pomp uit een een kwartier kon de azijn een beetje inwerken.

en een uurtje of 2 begon de pomp wat moeilijker te lopen, geen probleem andere pomp er op.
deze wilde ook niet echt, wat vreemd was gezien we deze dagelijks gebruiken.

azijn afgetapt en gevuld met water en met perslucht weer eens doorblazen zo als bij de eerste keer.

ik heb het niet allemaal kunnen opvangen, (spettert nog al) maar een klein handje ketelsteen was het resultaat.

http://prntscr.com/lznvmz

het word al weer warmer in de auto, ik zit alleen nog te dubben hoe die ketelsteen daar ontstaat.

Re: Kachel probleem

Geplaatst: 26.12.2018 - 12:32
door Msuidgeest
Ketelsteen of kalk komt vrij bij het koken van water. Kijk maar in je waterkoker op het aanrecht.

Blijft alleen de vraag hoe dat in je kachel terecht komt ... Ooit water en antivries gebruikt als koelmiddel? Want als dat zo is en er is geen onthard water gebruikt zou het kunnen zijn dat daardoor ketelsteen afgezet is in de radiator. Maar dan verwacht ik dat ook in de motor zelf.

Blijft lastig om duidelijkheid te krijgen.