goedenavond allen,
Zojuist heb ik me voorgesteld en dan nu meteen maar een vraag.
Er zijn al een paar topics over dit onderwerp geweest maar kan het juiste antwoord niet vinden.
Ik heb het volgende probleem met mijn xc-70, ik krijg geen warme lucht uit de openingen bij de automatische stand. alleen als ik de climatcontrol op handmatig zet en de airco uitzet en de aanjager op standje 3 dan komt er lauw/warme lucht uit.
ik heb de leidingen van de kachelradiateur gevoeld en die zij beide erg heet ook komt de motor goed op temperatuur en zit er genoeg koelvloeistof in. ook heb ik de temperatuur sensor die in het bedieningspaneel zit voorzichtig schoongemaakt(in dat draadje hing een pluisje)kan het zijn dat deze sensor stuk is? of zit het in de kleppen voor de kachel openingen.
Iemand enig idee?
alvast bedankt voor het meedenken
Gr Lourens
Kachel probleem
- gunz
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 23.12.2014 - 13:33
je kunt alle standen van alle kleppen uitlezen.
heb het zelfde probleem, volgende week gaan ze de thermostaat in het blok vervangen.
maar daar heb ik een hard hoofd in dat dit het is.
als ik een 1 uur rijd zou toch alles warm moeten zijn?
heb het zelfde probleem, volgende week gaan ze de thermostaat in het blok vervangen.
maar daar heb ik een hard hoofd in dat dit het is.
als ik een 1 uur rijd zou toch alles warm moeten zijn?
- gunz
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 23.12.2014 - 13:33
LHaaima schreef: ja dat lijkt mij wel ja, wil je ons op de hoogte houden van de vorderingen
nou thermostaat vervangen, maar zelf gedaan hoef ik de discussie in iedergeval niet aan waarom ik 92.- p/u betaal voor een verkeerde diagnose.
maar Kachel word nog steeds niet warm..
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik zou beginnen met uitlezen mbv vida. Generieke tool leest de kleppen vd kachel vaak niet goed uit. Heb het vermoeden dat of een klep stuk is of de sensor. Wat voor bouwjaar gaat het hier over?
Laatst gewijzigd door edraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8632
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
En de temp sensor?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03.09.2018 - 20:24
afgelopen week de carterventilatie laten vervangen en meteen naar de kachel laten kijken, alles kleppen en sensoren werken, volgens mijn monteur is de radiateurdoorstroming niet goed de inlaat is behoorlijk warmer dan de uitgaande buis. Toch zelf noch maar eens controleren want volgens mij zijn ze beide loeiheet. Hier dus ook noch niet opgelost.
Gr Lourens
Gr Lourens
- gunz
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 23.12.2014 - 13:33
Idd,
gisteren slangen los gehad, en door geblazen met water en lucht, er kwam flink veel ketelsteen mee.
reiniger er achter aan en direct al een verbetering, vanochtend geen ademdamp meer...
vanavond nog even reiniger er uit en nieuwe kvs.
gisteren slangen los gehad, en door geblazen met water en lucht, er kwam flink veel ketelsteen mee.
reiniger er achter aan en direct al een verbetering, vanochtend geen ademdamp meer...
vanavond nog even reiniger er uit en nieuwe kvs.
- gunz
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 23.12.2014 - 13:33
bij de S80 zitten de kachelradiator slangen direct onder de accu.
dus accubak deruit bovenste slang kun je goed bij dus die van het blok los, van de onderste haal je de snelkoppeling van het schutbord los en steek je een slang in om water en troep op te vangen.
trechter gemonteerd in de bovenste slang, water er in een met luchtpistool lucht er achter aan.
er kan wel wat druk op komen, je voelt het slangtje dus ook aardig swellen, niet gelijk 10 bar der op.
maar na 20 / 25 keer water er in en luchtdruk er achter aan werdt het steeds schoner wat er uit kwam
ik weet niet of die nu helemaal schoon is, als die nog niet helemaal top is doe ik het volgende keer met ontkalker en een pompje laat ik hem een poosje circuleren.
dus accubak deruit bovenste slang kun je goed bij dus die van het blok los, van de onderste haal je de snelkoppeling van het schutbord los en steek je een slang in om water en troep op te vangen.
trechter gemonteerd in de bovenste slang, water er in een met luchtpistool lucht er achter aan.
er kan wel wat druk op komen, je voelt het slangtje dus ook aardig swellen, niet gelijk 10 bar der op.
maar na 20 / 25 keer water er in en luchtdruk er achter aan werdt het steeds schoner wat er uit kwam
ik weet niet of die nu helemaal schoon is, als die nog niet helemaal top is doe ik het volgende keer met ontkalker en een pompje laat ik hem een poosje circuleren.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20886
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Toch even een tip: wie de kachel doorspoelt moet dat eigenlijk in tegenover gestelde richting doen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 03.09.2018 - 20:24
kan iemand mij ook zeggen hoe je de slangen die tegen het schutbord aan zitten loskoppelt? er zitten van die plastic slangenklemmen op, die krijg ik er wel af maar hoe krijg je de slangen dan los of is het gewoon een kwestie van goed trekken want ik wil het ook niet slopen zeg maar.