Tsjemp schreef:
OGA244 schreef:
Tsjemp schreef:
Max 15k? T5 geen enkele twijfel. Diesel wordt je zwaar voor gestraft. MRB, hoge afschrijving en straks de steden niet meer in.
En neem dan gelijk een nieuw model want de oude XC is niet (veel) groter dan de V60.
wat veel onzinargumenten tegelijk
15.000km = benzine
Diesel = veel meer mrb
Diesel zit in de verdomhoek dus schrijft meer af = ervaring!
Steden = lees de kranten
XC is niet veel groter dan een V. Probeer maar.
Nieuwe model is groter dan het oude
Wat is onzin?
15.000km benzine, op zich geen rare gedachte..
maar.. een benzine doet 1 op 10 waar een diesel vrij probleemloos 1 op 16 doet
70 ltr benzine kost je 112,-- waar je max 700km mee rijdt
70 ltr diesel kost je 91,-- waar je +/- 1150km mee rijdt
mrb B is 884,- p/jr ( 74,-- p/mnd)
mrb D is 1712,- p/jr (143,-- p/mnd)
bij 15.000km, B 1.500ltr a 1,60 is 2400,-- jr wordt 200,-- p/mnd +/+ mrb 74, tl 274 p/mnd
bij 15.000km, D 935ltr a 1,30 is 1.215,-- jr wordt 101,-- p/mnd +/+ mrb 143, tl 244 p/mnd
de aanschafwaarde ligt door het grotere aanbod van diesels(maar ook door het antidiesel sentiment) vandaag substantieel lager
Zal jij eens 5.000,-- minder gaan vangen na 4 jaar, hij kost vandaag ook minimaal 5.000,-- minder
Kranten schrijven iets ze goed doet verkopen, niet iets dat inhoudelijk ergens op slaat (net als politici trouwens)
In vrijwel alle duitse steden kun je met euro 5 nog zomaar 5 jaar terecht, we hebben het hier alleen wel over euro 6 motoren,.
Voel je vrij om de hoofdprijs te betalen voor een schaarsere benzine Xc60.
Mijn 1,60 voor B en 1.30 voor D is al achterhaalt maar het verschil van 30ct per liter is nog wel steeds.
Bij 20.000km (wat een vrij normaal jaarkilometrage is voor een particulier) blijft de post mrb steeds gelijk maar de post brandstof gaat toch echt steeds zwaarder wegen.
Dat een nieuwe groter is dat zal wel maar was niet het vertrekpunt, de prijs/kwaliteitsverhouding van de classic XC60 is veel beter