Pagina 2 van 2

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 11:42
door V50 R
OGA244 schreef: Met n goede leesbril kan V50R zich vast ook nog wel ff staande houden..
Tebee stelde toch duidelijk dat hij een awd wilde, die is er niet als 8speed in het oude model. Maar klanten begrijpen is niet je beste kant weet ik uit ervaring :D

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 12:11
door OGA244
V50 R schreef:
OGA244 schreef: Met n goede leesbril kan V50R zich vast ook nog wel ff staande houden..
Tebee stelde toch duidelijk dat hij een awd wilde, die is er niet als 8speed in het oude model. Maar klanten begrijpen is niet je beste kant weet ik uit ervaring :D
Als VEA T5 is die er wel maar ik lees eerlijk gezegd nergens dat hij een AWD wil, hij vraag over wat wel of wat niet?
Zou als ik jou was toch even je leesbril schoonmaken

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 12:22
door IkeV70
OGA244 schreef:
V50 R schreef:
OGA244 schreef: Met n goede leesbril kan V50R zich vast ook nog wel ff staande houden..
Tebee stelde toch duidelijk dat hij een awd wilde, die is er niet als 8speed in het oude model. Maar klanten begrijpen is niet je beste kant weet ik uit ervaring :D
Als VEA T5 is die er wel maar ik lees eerlijk gezegd nergens dat hij een AWD wil, hij vraag over wat wel of wat niet?
Zou als ik jou was toch even je leesbril schoonmaken
:-)

Ik lees het ook (maar heb mijn leesbril nog niet schoongemaakt, dus misschien zie ik het verkeerd):
teebee schreef: Overweeg een XC60 aan te schaffen. Ben nog in dubio; nieuwe (demo of jong gebruikt max 10k km) of oude (2017/18) model.
Voordeel oude model is uiteraard de prijs. Nieuwe model oogt ‘robuuster’ en de ‘gadgets’ icm dash vind ik fraai. Ook zal de nieuwe gunstiger liggen qua inruil tzt tov oude model.
Wil wel AWD.
Rij nu een V60 D3 (5 cyl) met 163pk, en bevalt uitstekend.
...

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 12:28
door OGA244
Helder, dan heb ik het verkeerd gezien.. excuus aan V50R
Geen 8 bak dan

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 14:09
door teebee
Och.... wil wel AWD, moet je zien als ‘wenselijk’
is nice to have geen need to have, denk dat OGA het ook zo interpreteerde
De GT8 is wel een must. In het geval dat de AWD’s (diesels) uitsluitend GT6 zijn valt dat sowieso af

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 15:14
door Tsjemp
OGA244 schreef: Meer dan de helft is onzin
Goed beargumenteerd ook :lol:

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 15:20
door OGA244
Kort en bondig idd

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:03
door teebee
Over argumenten gesproken...:


15.000km = benzine (ow? is dat zo??)
Diesel = veel meer mrb (veel meer is nogal een ruim begrip, meer wil niet vanzelf zeggen veel en dus ook niet te veel)
Diesel zit in de verdomhoek dus schrijft meer af = ervaring! (die ervaring heb ik (nog) niet)
Steden = lees de kranten (tja... kranten... daar staat ook vaak klinklare onzin in.... de groenesokkenbrigade wil graag stemming maken op dat vlak)
XC is niet veel groter dan een V. Probeer maar. (De cijfers geven aan dat de XC groter is, misschien zelfs voor mij groot genoeg)
Nieuwe model is groter dan het oude (=feit)

Wat is onzin? (diverse zaken zijn betrekkelijk en voor de 1 wel zo, de ander zal het geen punt vinden, dus ik kan OGA wel volgen....)

Desalniettemin is elke bijdrage welkom want het maakt mijn zoektocht iets eenvoudiger ^_^

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:14
door V50 R
Als je GJ en Niels wil geloven, moet je het vooral doen, niet topics straks gaan openen dat de egr er uit ligt door korte stukjes rijden. ;) Jouw oude D3vijf cilinder is daar minder gevoelig voor dan de nieuwe vea motoren.
En het verhaal van de afschrijving klopt wel degelijk ook daar hebben al genoeg mensen over geklaagd.

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:15
door diesel01
Je Zit behoorlijk ruimer in de XC60 ten opzichte van de V60.
Ook past er veel meer in..

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:17
door NielsPHEV
Ik denk dat de belangrijkste vraag is of je echt AWD wilt hebben of niet dat is nogal bepalend voor het aanbod en beperkt je keuze. Het is belangrijk je goed te realiseren dat ook een AWD een 100% voorwielaandrijver is totdat je daar grip verliest. Wanneer je grip verliest op de voorwielen zijn er naar mijn beleving twee opties 1:) je staat in de blubber of 2:) je bent dermate aan het boenderen dat je gripverlies krijgt, iets wat met een familie in de auto sowieso niet gaat en mocht je die ambities wel hebben kan je veel beter een auto zoeken met een lager zwaartepunt.

Ga eens rijden in een VEA D4 met GT8 FWD echt een hele fijne combi in een XC60.

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:28
door teebee
Een 8-traps is een must, indien AWD diesel per definitie 6 traps is valt dat af.
AWD is nice to have, geen need to have, dus gezien het zeer beperkte aanbod T5 zal dat wel afvallen.
@v50r ik stelde alleen voor mij vast dat het tegendeel van onzin niet door jou overtuigend is gepresenteerd en onderbouwd
En dat mijn D3 minder gevoelig is op het EGR vlak kan zo zijn maar het zal hem zeker niet ongevoelig maken. Gezien mijn vele korte ritten zou ik in de 60k toch wel een keer een hickup ‘moeten hebben gehad’ maar dat is dus geenszins het geval. Dus ik zie daar ook niet zo gauw spoken. Dat wil niet zeggen dat het geen aandachtspunt zal zijn indien ik een D4 aanschaf.
Tja en afschrijving... iedereen glijdt als vanzelf in een soort ‘wishfull thinking’ modus als het op inruilen/verkopen aankomt, en dat resulteert al snel ik een soort van verbolgenheid omdat de gangbare (....) prijzen veelal lager liggen dan men zelf in het hoofd heeft. Veel factoren spelen daar een rol bij, dus om daar 1 conclusie op los te laten dat diesel veel afschrijft..... mwah....
Diesel01: zo zie ik dat ook, zonder er überhaupt eens uitgebreid in gezeten te hebben maar op het oog (ik stond vandaag toevallig zij aan zij met een XC60 geparkeerd) moet het merkbaar schelen. De cijfers onderstrepen dat, zeker mbt de achterbak.

Naast het motorische deel blijf ik benieuwd naar de opties... welke ‘beslist’ wel te zoeken en welke zijn ‘leuk maar niet echt bijzonder’

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:32
door OGA244
Tsjemp schreef:
OGA244 schreef:
Tsjemp schreef: Max 15k? T5 geen enkele twijfel. Diesel wordt je zwaar voor gestraft. MRB, hoge afschrijving en straks de steden niet meer in.
En neem dan gelijk een nieuw model want de oude XC is niet (veel) groter dan de V60.
wat veel onzinargumenten tegelijk

15.000km = benzine
Diesel = veel meer mrb
Diesel zit in de verdomhoek dus schrijft meer af = ervaring!
Steden = lees de kranten
XC is niet veel groter dan een V. Probeer maar.
Nieuwe model is groter dan het oude

Wat is onzin?
15.000km benzine, op zich geen rare gedachte..
maar.. een benzine doet 1 op 10 waar een diesel vrij probleemloos 1 op 16 doet
70 ltr benzine kost je 112,-- waar je max 700km mee rijdt
70 ltr diesel kost je 91,-- waar je +/- 1150km mee rijdt
mrb B is 884,- p/jr ( 74,-- p/mnd)
mrb D is 1712,- p/jr (143,-- p/mnd)
bij 15.000km, B 1.500ltr a 1,60 is 2400,-- jr wordt 200,-- p/mnd +/+ mrb 74, tl 274 p/mnd
bij 15.000km, D 935ltr a 1,30 is 1.215,-- jr wordt 101,-- p/mnd +/+ mrb 143, tl 244 p/mnd
de aanschafwaarde ligt door het grotere aanbod van diesels(maar ook door het antidiesel sentiment) vandaag substantieel lager
Zal jij eens 5.000,-- minder gaan vangen na 4 jaar, hij kost vandaag ook minimaal 5.000,-- minder
Kranten schrijven iets ze goed doet verkopen, niet iets dat inhoudelijk ergens op slaat (net als politici trouwens)
In vrijwel alle duitse steden kun je met euro 5 nog zomaar 5 jaar terecht, we hebben het hier alleen wel over euro 6 motoren,.
Voel je vrij om de hoofdprijs te betalen voor een schaarsere benzine Xc60.
Mijn 1,60 voor B en 1.30 voor D is al achterhaalt maar het verschil van 30ct per liter is nog wel steeds.
Bij 20.000km (wat een vrij normaal jaarkilometrage is voor een particulier) blijft de post mrb steeds gelijk maar de post brandstof gaat toch echt steeds zwaarder wegen.
Dat een nieuwe groter is dat zal wel maar was niet het vertrekpunt, de prijs/kwaliteitsverhouding van de classic XC60 is veel beter

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:36
door Tsjemp
We zijn er uit lees ik.
De voorkeur van teebee gaat uit naar een XC60 diesel. Geen slechte keuze. Kan zomaar ook mijn volgende auto zijn.
Succes en plezier met de zoektocht :)

Misschien is een V90 D5 AWD ook nog een optie. Mudde en Kok heeft er een paar staan.

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 16:42
door teebee
Neh, de V90 kan mij op de 1 of andere manier niet triggeren, althans niet positief. Telkens wanneer ik er 1 zie heb ik het gevoel dat er qua verhoudingen iets niet klopt... maar dat is een heel ander verhaal.
De XC voorkeur heeft uiteraard ook met het robuuster voorkomen en de hoge zit te maken.

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 17:13
door diesel01
Tsjemp schreef: We zijn er uit lees ik.
De voorkeur van teebee gaat uit naar een XC60 diesel. Geen slechte keuze. Kan zomaar ook mijn volgende auto zijn.
Succes en plezier met de zoektocht :)

Misschien is een V90 D5 AWD ook nog een optie. Mudde en Kok heeft er een paar staan.
Ga d'r maar niet mee rijden, ik heb nooit kunnen wennen, na 4 jaar awd, aan de krachten die vrijkomen op het stuur.
Helemaal bij nattigheid geeft dat awd zoveel meer gevoel dan alleen fwd.
Zaterdag gaan wij de V90 D5 awd ophalen.

Re: D4 of T5?

Geplaatst: 26.09.2018 - 17:18
door Jelmer de Jong
XC60, diesel, AWD & GT8 is enkel in het nieuwe model te vinden. Als je diesel inwisselt voor benzine kan je wel kiezen voor GT8 met AWD.