Pagina 2 van 2

Re: Toch maar even "voorstellen".... soort van.

Geplaatst: 02.10.2018 - 18:22
door Edwin
Bover schreef: EDWIN: De Powertune van Volvotune/Obbe geeft je meer koppel dus je kunt ook eerder schakelen of je automaat leert eerder schakelen. Als je geen wildebras "eerste bij stoplicht weg" bent heb je met power tune de meest optimale rijgenot.
Daarnaast gaat je verbruik naar beneden als je je voet in bedwang houdt en normaal blijft rijden en er geen race auto van maakt. Hou dan ook: Vermogen en snelheid kost geld en brandstof. Deze tuning is feitelijk een aanpassing motormanagement die de optimale paramesters geeft in de PC van de Volvo om zo zuinig mogelijk te rijden als jij dat wilt.

Feitelijk is het zo dat dat de "drivers wish" ( DW) via de voet gaat. De DW vertaalt zich in brandstof verbruik. Laat je adviseren door Obbe door hem goed te vertellen hoe je rijdt en wat je wilt. Hij zal nooit de technische waardes overschrijden van je auto. Bob.
Dank voor je input!
Ben inderdaad geen scheurder, maar wil af en toe nog wel eens een stoplicht sprintje doen.
Het is toch niet zo dat wanneer je op koppel tunet de 0-100 dan minder wordt?

Zou eigenlijk wel beide willen, snellere 0-100 maar ook tussenacceleraties sneller.

gr. Edwin.

Re: Toch maar even "voorstellen".... soort van.

Geplaatst: 02.10.2018 - 20:15
door nklaver
Mooi stuur, zal wel lekker in de hand liggen!

Juist bij het uit stilstand fors wegrijden komen de grootste krachten op de techniek. Als je de techniek wilt 'sparen' dan kan je beter rustig wegrijden in de eerste versnelling en pas als je goed in beweging bent het gas echt erop zetten. Je mist dan misschien 1 seconde in de 0-100 maar je auto leeft wel een stuk langer. Als je de stoplicht sprintjes in elk geval rustig begint dan is een agressievere tuning mogelijk dan wanneer je meteen van de streep af vol wilt gaan, dan is meer reserve nodig.

Re: Toch maar even "voorstellen".... soort van.

Geplaatst: 02.10.2018 - 20:38
door Edwin
nklaver schreef: Mooi stuur, zal wel lekker in de hand liggen!

Juist bij het uit stilstand fors wegrijden komen de grootste krachten op de techniek. Als je de techniek wilt 'sparen' dan kan je beter rustig wegrijden in de eerste versnelling en pas als je goed in beweging bent het gas echt erop zetten. Je mist dan misschien 1 seconde in de 0-100 maar je auto leeft wel een stuk langer. Als je de stoplicht sprintjes in elk geval rustig begint dan is een agressievere tuning mogelijk dan wanneer je meteen van de streep af vol wilt gaan, dan is meer reserve nodig.
Goede tip. Dank! Misschien ook wel leuker, lijkt het eerst of je achterblijft en dan er voorbij! ;-)

gr. Edwin.

Re: Toch maar even "voorstellen".... soort van.

Geplaatst: 03.10.2018 - 20:19
door Chris 56
Edwin schreef:
nklaver schreef: Mooi stuur, zal wel lekker in de hand liggen!

Juist bij het uit stilstand fors wegrijden komen de grootste krachten op de techniek. Als je de techniek wilt 'sparen' dan kan je beter rustig wegrijden in de eerste versnelling en pas als je goed in beweging bent het gas echt erop zetten. Je mist dan misschien 1 seconde in de 0-100 maar je auto leeft wel een stuk langer. Als je de stoplicht sprintjes in elk geval rustig begint dan is een agressievere tuning mogelijk dan wanneer je meteen van de streep af vol wilt gaan, dan is meer reserve nodig.
Goede tip. Dank! Misschien ook wel leuker, lijkt het eerst of je achterblijft en dan er voorbij! ;-)

gr. Edwin.


Exact... en dan bij een Beemer met zo'n zenuwpees achter het roer..samen voor het stoplicht, jij rechts en hij links...
Eerst even laten denken dat ie een Beemer heeft en dan gas op die lollie...
Lachen hoe gek ze dan kijken... :D

Re: Toch maar even "voorstellen".... soort van.

Geplaatst: 06.10.2018 - 21:22
door DB200
Dit weekend heb ik een V70 T6 gekocht en daar de trouwe V70 T5 op ingeruild.
Beetje laat, maar bij deze van harte gefeliciteerd met de aanwinst. De 2 ton is niet aan het interieur te zien, op de auto is dus goed gepast. Veel rijplezier gewenst.