Bij deze wil ik me toch maar even voorstellen in dit deel van het forum.
Ik ben niet echt nieuw, maar wel in deze sectie.
Dit weekend heb ik een V70 T6 gekocht en daar de trouwe V70 T5 op ingeruild.
Ik had het niet gedacht, want we zouden hem op gaan rijden, maar soms komt er een auto/kans voorbij die zo goed voelt dat je wel toe moet happen.
Aldus geschiedde!
Het rijden was een feest, de 6 cilinder maak een lekker rauw geluid en trekt ook goed. Ook fijn dat er direct volop grip is en geen wielspin of dat je behoedzaam met het gas om moet gaan. Hij gaat er echt direct als een speer vandoor met een en al grip! Fijn gevoel.
Het betreft een T6 AWD summum uit 2007. Bij de dealer in Raalte waar ik echt TOP geholpen ben! (kunnen 2 andere dealers waar ik vrijdag ook geweest ben een hele grote punt aan zuigen!). Km. stand is 197.000. Half donker/licht interieur en het beige leer is nog in nieuwstaat!
Naast de standaard summum dingen, zit er als extra gelaagd glas in, high performance audio (geen Dynaudio helaas), parkeersensoren voor en achter, alarm, navigatie, keyless entry, zilveren roofrails, achterspoiler, trekhaak, instelbare stuurbekrachtiging, niveauregeling.
Zelf laat ik er ook nog een achteruitrijcamera inzetten en binnenspiegel met kompas. Daarnaast worden alle ramen vanaf de B stijl getint en komt er een bluetooth adapter ipv de aux ingang.
Bak is nog nooit gespoeld vermoed ik, dus dat ga ik zodra ik hem heb gelijk doen bij GS powerflush.
Ook wil ik er gelijk chiptuning indoen.
Ik ken de Volvo's wel redelijk goed, maar heb toch wat vragen.
- moet de AWD olie ook gespoeld of vervangen worden? En zo ja hoe? Kan dat ook bij de powerflushers?
- welke chiptuning hebben jullie ervaring mee? Volvotune spreekt mij wel aan met wat ze vertellen op de site en de prijs is ook vriendelijk. Rica en Polestar zijn natuurlijk de bekenden, maar ook duurder. En ze gaan verder dan 440 nm, terwijl ik op wikipedia las dat de AW TF-80SC-6 automaatbakken zijn ontworpen om tot 440 nm aan te kunnen? Wil wel op save spelen als het kan?
- zie op youtube diverse filmpjes van modules waarmee de achterlichten uitgebreid worden naar boven. En een waarmee de achterklep ook te sluiten is met de AB. Zijn dat degelijke oplossingen of krijg je dan elektronica problemen?
- welke upgrades zijn er nog meer? Ben wel gek van gadgets nl. !
- andere tips?
Ik hoop ook op dit deel van het forum in de toekomst weer bij te kunnen dragen, net zoals ik bij de V70N deed.
Natuurlijk ook wat foto's!
De velgen op de foto's zijn de winterbanden. Er komen "Rex" velgen op. Heb bewust voor 17" gekozen omdat ik hem daar lekker mee vind rijden, maar niet te stuiterig.
gr. Edwin.
Toch maar even "voorstellen".... soort van.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2753
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Mooi hoor, gefeliciteerd!
Vwb de tuning, daar heb ik geen ervaring mee. Maar Polestar = Volvo en dus zonder twijfel uitgebreid getest. Dus daarbij zou ik me geen zorgen maken.
Vwb de tuning, daar heb ik geen ervaring mee. Maar Polestar = Volvo en dus zonder twijfel uitgebreid getest. Dus daarbij zou ik me geen zorgen maken.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- Ernst64
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 22:25
- Locatie: Noord-Holland
Een mooie echte 6 cilinder, zo worden ze helaas niet meer gemaakt. Heel veel plezier ermee en dat gaat zeker lukken.
Flushen van de bak zou ik zeker doen. Olie van de Haldex en differentieel is bij mij ook gewisseld (niet geflushed, vervangen bij onderhoudsbeurt @ 120000km)
Wat betreft tuning kan ik je niet adviseren, de mijne heeft standaard al 440Nm en dat is voor mij genoeg.
De achterlichten naar boven doortrekken is een leuke optie, het topic hierover vind je wel. Kan je zonder problemen toepassen, het is een hele simpele schakeling, die verder geen invloed heeft.
Voor het sluiten van de achterklep kan je tegenwoordig ook terecht bij Volvotech, de CFE Plus heeft meer leuke uitbreidingen en wordt voortdurend getest en uitgebreid.
Maak er iets moois van!
Flushen van de bak zou ik zeker doen. Olie van de Haldex en differentieel is bij mij ook gewisseld (niet geflushed, vervangen bij onderhoudsbeurt @ 120000km)
Wat betreft tuning kan ik je niet adviseren, de mijne heeft standaard al 440Nm en dat is voor mij genoeg.
De achterlichten naar boven doortrekken is een leuke optie, het topic hierover vind je wel. Kan je zonder problemen toepassen, het is een hele simpele schakeling, die verder geen invloed heeft.
Voor het sluiten van de achterklep kan je tegenwoordig ook terecht bij Volvotech, de CFE Plus heeft meer leuke uitbreidingen en wordt voortdurend getest en uitgebreid.
Maak er iets moois van!
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10688
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Donders..... Mooi hoor!
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed
MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8507
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb nu al meer dan een jaar de achterlicht upgrade en kofferklep module van volvosweden erin zitten. Geen enkel probleem tot nu toe.
De achterlichten zijn een stuk meer up to date nu
De achterlichten zijn een stuk meer up to date nu
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Prachtig zo'n 6 cilinder, gaat een zeldzaamheid worden bij Volvo.
Een leuke upgrade zou ook nog een anders stuur kunnen zijn.
Een leuke upgrade zou ook nog een anders stuur kunnen zijn.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Dank allen!
Ben er ook heel blij mee, wordt een lange ruim 1,5 week wachten....
Zodra hij er is, zal ik nog wel weer vaker met vragen komen. Vragen, vragen, vragen.....
gr. Edwin.
Ben er ook heel blij mee, wordt een lange ruim 1,5 week wachten....

Was ik vergeten te melden, er komt ook een ander stuur op. Als het even kan het R-design stuur.Mart van der Steeg schreef: Een leuke upgrade zou ook nog een anders stuur kunnen zijn.
Zodra hij er is, zal ik nog wel weer vaker met vragen komen. Vragen, vragen, vragen.....

gr. Edwin.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Dat is een mooi stuur!
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Proficiat met deze mooie bak. Wat betreft de tuning, wat dacht je van Elst? Obbe is een supertechneut. Anderen zijn misschien ook goed maar de gunfactor telt voor mij ook.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Die heb ik ook als eerste genoemd! Volvotune, Obbe. De dealer waar ik de auto gekocht heb, kwam er ook mee.JosW schreef: Proficiat met deze mooie bak. Wat betreft de tuning, wat dacht je van Elst? Obbe is een supertechneut. Anderen zijn misschien ook goed maar de gunfactor telt voor mij ook.
Polestar is volgens hem te duur voor wat je krijgt. Volvotune was beter.
Best was volgens hem Rica, maar die vind ik weer te duur en te hoog gaan in de nm's.
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Prachtige wagen, gefeliciteerd! Mooi stuur ook, lekker sportief. Garantieperikelen spelen niet bij jou (wat een reden kan zijn om voor het duurdere P* te gaan) dus ik zou op basis van alle goede berichten ook naar Volvotune gaan. Ze kunnen de tuning ook 'beperkt' houden zodat je niet te ver gaat afwijken van wat de fabrikant van de bak als maximum koppel aangeeft. Dealer vertelde me een keer dat automaat van een V40 het volledig had begeven na Rica tuning. Zou het dan ook rustig aandoen met vermogenstoename.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Obbe levert maatwerk. Doet eerst een soort intake van wat je wil. Als je hem overvraagt trapt ie op de rem, met argumenten. Ergo, maatwerk. Zo heb ik bij hem een eco-tuning laten doen. Dat betekent zo'n beetje dat een Aygo sneller accelereert dan die van mij. De echte power komt later. Op de Duitse autobaan vorige week nog 220 op de teller. En gewoon 1 op 12, althans volgen de BC. En wanneer maak je het mee dat en auto echt accelereert terwijl je in de 6e versnelling rijdt?RZA schreef: Prachtige wagen, gefeliciteerd! Mooi stuur ook, lekker sportief. Garantieperikelen spelen niet bij jou (wat een reden kan zijn om voor het duurdere P* te gaan) dus ik zou op basis van alle goede berichten ook naar Volvotune gaan. Ze kunnen de tuning ook 'beperkt' houden zodat je niet te ver gaat afwijken van wat de fabrikant van de bak als maximum koppel aangeeft. Dealer vertelde me een keer dat automaat van een V40 het volledig had begeven na Rica tuning. Zou het dan ook rustig aandoen met vermogenstoename.
Echt een zinvolle ingreep zonder dat je de motor overvraagt.
Laatst gewijzigd door JosW op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Klopt, maar ik heb ook gesproken met Obbe en waar Aisin (fabrikant van de bak die ik heb) 300nm als max opgeeft (wat Obbe onderschrijft), heeft hij aangegeven de auto te kunnen tunen naar 400nm, met daarbij de kanttekening dat 'minder natuurlijk ook mogelijk is'. Ik durf 400nm zelf in elk geval niet aan.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1275
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
De D3 met dezelfde bak heeft 320nm dus er zal best wat marge zijn als Volvo er zelf over heen gaat. Het gaat bovendien om een max continue koppel van 300nm. Als ik er toe over ga dan vraag ik denk ik om max 330/340nm. Belangrijkste reden van de tuning zou voor mij echter het aanpassen van de automaat zijn. Daar is veel winst te behalen.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Volgens dit filmpje is de bak volgens de fabrikant geschikt tot maximaal 440nm.
Dat is ook precies het maximum wat de tuning van Obbe aangeeft.
Polestar gaat tot 480 nm. En als dat met garantie is, doen ze meer dan de fabrikant als maximum geeft?
Volvo zelf beperkt het bij de latere T6 modellen met 304 pk (ipv 285) ook tot max 440nm.
De Eco tune is denk ik niet zo handig met een T6?
Ik heb gehoord dat ook bij een powertune, de motor zuiniger loopt zolang je niet teveel vermogen vraagt, wat 95% wel het geval is bij mij. Denk ik...
gr. Edwin.
Dat is ook precies het maximum wat de tuning van Obbe aangeeft.
Polestar gaat tot 480 nm. En als dat met garantie is, doen ze meer dan de fabrikant als maximum geeft?
Volvo zelf beperkt het bij de latere T6 modellen met 304 pk (ipv 285) ook tot max 440nm.
De Eco tune is denk ik niet zo handig met een T6?
Ik heb gehoord dat ook bij een powertune, de motor zuiniger loopt zolang je niet teveel vermogen vraagt, wat 95% wel het geval is bij mij. Denk ik...

gr. Edwin.
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Chris 56
- 2nd Gear member
- Berichten: 245
- Lid geworden op: 17.02.2011 - 19:54
- Locatie: Hillegom
Misschien zit ik op een verkeerde golflengte..
Maar mijn GT6 bak krijgt 340 NM standaard voor z'n kiezen uit de fabrieks 231 PK... of heb ik het fout??
Dus 300 max???
Bak net bij GS powerflush onder handen geweest... boterzacht nu.
Enne.. die achterlicht update... zo leuk.. heb ik ook..
Doen !!
Maar mijn GT6 bak krijgt 340 NM standaard voor z'n kiezen uit de fabrieks 231 PK... of heb ik het fout??
Dus 300 max???
Bak net bij GS powerflush onder handen geweest... boterzacht nu.
Enne.. die achterlicht update... zo leuk.. heb ik ook..
Doen !!
V70 2.5T Summum met Driver support line, 260Pk, 380Nm GT6 Caspian Blue Pearl MY 2010
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
S40 2.4 Momentum sport ed. 170 Pk, 240 Nm. MY 2005
Mitsubishi Galant GLS2.0 175Pk 1999
Mitsubishi Galant GTI 2.0 190Pk 1993
Mitsubishi Galant EXE 2.0 150Pk 1987
Mitsubishi Galant GL 2.0 110PKk1983
Mitsubishi Galant Sigma 2.0 90Pk 1979
Datsun Bluebird 1800 BJ ??
Datsun Cherry 1200 GL BJ ??
Datsun Cherry A100 GL BJ ??
Simca 1000 Rally 1 BJ1970 (Wrecked)
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14891
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
EDWIN: De Powertune van Volvotune/Obbe geeft je meer koppel dus je kunt ook eerder schakelen of je automaat leert eerder schakelen. Als je geen wildebras "eerste bij stoplicht weg" bent heb je met power tune de meest optimale rijgenot.
Daarnaast gaat je verbruik naar beneden als je je voet in bedwang houdt en normaal blijft rijden en er geen race auto van maakt. Hou dan ook: Vermogen en snelheid kost geld en brandstof. Deze tuning is feitelijk een aanpassing motormanagement die de optimale paramesters geeft in de PC van de Volvo om zo zuinig mogelijk te rijden als jij dat wilt.
Feitelijk is het zo dat dat de "drivers wish" ( DW) via de voet gaat. De DW vertaalt zich in brandstof verbruik. Laat je adviseren door Obbe door hem goed te vertellen hoe je rijdt en wat je wilt. Hij zal nooit de technische waardes overschrijden van je auto. Bob.
Daarnaast gaat je verbruik naar beneden als je je voet in bedwang houdt en normaal blijft rijden en er geen race auto van maakt. Hou dan ook: Vermogen en snelheid kost geld en brandstof. Deze tuning is feitelijk een aanpassing motormanagement die de optimale paramesters geeft in de PC van de Volvo om zo zuinig mogelijk te rijden als jij dat wilt.
Feitelijk is het zo dat dat de "drivers wish" ( DW) via de voet gaat. De DW vertaalt zich in brandstof verbruik. Laat je adviseren door Obbe door hem goed te vertellen hoe je rijdt en wat je wilt. Hij zal nooit de technische waardes overschrijden van je auto. Bob.
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: TAAL
Reden: TAAL
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....