Re: S60 T8 polestar tests
Geplaatst: 28.10.2018 - 21:24
Volkomen overbodige actie op n zoveel zwaardere auto
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Geen idee, een D4 dan maar? Als je in België geen Polestar engeneered kan krijgen wordt de keuze wel echt lastig. T6?, maar daar lees ik dan weer veel van dat de automaat niet geoptimaliseerd is voor die T6.NielsPHEV schreef: Wat zou je alternatief zijn voor de V60 T8, ik heb overigens de config die ik je eerder adviseerde zelf maar besteld
Mijn inziens is dat niet afzeiken maar meer wat feitjes op een rij.xelor schreef:... geen spannende auto, weggedrag is eendimensionaal, geen partij voor een 3-serie of een C-klasse, Giulia is duidelijk sportiever, geen hardcore sportsedan, besturing is vrij indirect, voelt niet aan als een 400pk auto qua snelheid en kwiekheid, ondersteuning benen is niet optimaal, loopt achter in aansturing bediening instrumentenpaneel, doseerbaarheid rempedaal is niet optimaal...Godtoh schreef: Vind het wel meevallen in het filmpje, enige op puntje wat ik echt als kritiek lees is de werking van het rempedaal.
Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.mga1600 schreef: ...
Lijkt me daarmee een slecht voorbereide en vooringenomen test.
[link=http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alf ... slijst.pdf]Gulia QV kost 120.000,-[/link] Koop je bijna 2 T8 Polestar voor...Kinoúmai schreef: Wagens vergelijken is haast niet mogelijk en als dat toch zo is, zijn het meestal zeer beperkte modellen van enkele merken waar elk merk op zich er ééntje beperkt van in huis heeft. (bvb Gulia QV vs M5 vs RS5 bvb).
Haast elke wagen heeft zijn eigen karakteristieken met voor & nadelen. Een twee liter-4 cilinder vergelijken met een 3.0L-6 cilinder is geen optie. Longinhoud gaat altijd boven turbo's, chargers, enz..hoe je het ook draait of keert. Maar...met (fijn)tuning kan er natuurlijk wel naartoe gewerkt worden om enig vergelijk te kunnen bekomen, maar dan nog...
Voor zover ik Volvo ken (en dat is zeer beperkt) zie ik het nut van een Polestar-versie op een meer dan 2 ton zware T8 niet echt zitten. Net zoals OGA244 hierboven al eens schreef kan dit wel zeker en vast zijn sportieve karakter hebben op een T6. Die gefinetuned gaat zeker leuk zijn, al zal het in beperkte toerentallen & snelheden zijn.
Dat kan niet zonder meer het geval zijn want iedere keer dat de auto opnieuw start staat hij default in de basis hybride stand. Je moet zelf een andere keuze ‘voordraaien’ als je sportiever wilt. Is dat wel gedaan of is hij in hybride stand weggereden?IkeV70 schreef:Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.mga1600 schreef: ...
Lijkt me daarmee een slecht voorbereide en vooringenomen test.
Dit lijkt me een vooringenomen conclusie.
Dat weet ik niet. Maar dat weet jij ook niet.mga1600 schreef:Dat kan niet zonder meer het geval zijn want iedere keer dat de auto opnieuw start staat hij default in de basis hybride stand. Je moet zelf een andere keuze ‘voordraaien’ als je sportiever wilt. Is dat wel gedaan of is hij in hybride stand weggereden?IkeV70 schreef:Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.mga1600 schreef: ...
Lijkt me daarmee een slecht voorbereide en vooringenomen test.
Dit lijkt me een vooringenomen conclusie.
Dat de auto default in hybride stand staat weet ik wel omdat ik eenzelfde T8 Polestar aandrijving heb in mijn XC90. Zelf heb ik een Individual stand gedefinieerd voor dagelijks gebruik (die dus iedere keer bewust opnieuw geselecteerd moet worden) die weliswaar op basis is van hybride maar waarbij ik stuur en vering ‘strakker’ heb gedefineerd waardoor hij alvast een heel stuk lekkerder rijdt. De remmen kun je ook nog aanpassen naar dat vind ik niet lekker. Als ik ‘haast’ krijg zet ik ‘m in power-stand waarbij de aandrijving dynamischer wordt en de schakelmomenten anders liggen en je een compleet andere auto krijgt waarbij electromotor en benzinemotor heel anders samenwerken. Als je dan in wilt halen voel je echt wel heel veel meer paardenkrachten dan ik in mijn vorige XC60T6 Polestar die eigenlijk dezelfde motor had als de T8.IkeV70 schreef:Dat weet ik niet. Maar dat weet jij ook niet.mga1600 schreef:Dat kan niet zonder meer het geval zijn want iedere keer dat de auto opnieuw start staat hij default in de basis hybride stand. Je moet zelf een andere keuze ‘voordraaien’ als je sportiever wilt. Is dat wel gedaan of is hij in hybride stand weggereden?IkeV70 schreef: Moet je niet eerst de antwoorden op de door jezelf gestelde vragen afwachten voordat je deze conclusie trekt? Misschien stond alles wel zo sportief mogelijk ingesteld.
Dit lijkt me een vooringenomen conclusie.
Zijn statement over het vermogen van de auto bevestigd dat hij het concept niet snapt. Wat blijft is dat de combi P* en T8 raar is en men de T6 beter had kunnen voorzien van de polestar, ohlins, brembo goodies en het vermogen van de oude VEA P*. Aan de andere kant V480-S60 heeft ook een punt welk normaal mens wil een auto zoals dit soort journalisten de wagen graag zien.... Ik denk zelfs die journalisten niet wanneer ze er 40 k km's per jaar in moeten rijden en ook een gezin willen kunnen vervoeren zonder constant barfende kinderen of mensen met pijn in de rugIkeV70 schreef: Ik vind het niet erg aannemelijk dat iemand als Peter Hilhorst, die al honderden auto's heeft getest, die even naar de USA mag om de nieuwe S60 T8 te rijden, niet meteen de drivemode op full power zet (of hoe dat heet in de nieuwe S60). Zeker aangezien hij duidelijk het sportieve karakter van de auto aan het beoordelen was. Maar het is natuurlijk mogelijk dat hij die drivemode setting volledig over het hoofd gezien heeft en de hele test in het de wat gezapigere hybrid mode gedaan heeft. Dus misschien heb je wel gelijk.
In België kost een Giulia QV, behoorlijk uitgerust €90k een T8 €70k. Kwalitatief schat ik de T8 heel wat hoger in als het op het interieur op aan komt. Motorisch en aandrijfingsgewijs echter zullen ze totaal niet met elkaar kunnen vergeleken worden, laat staan concurreren, zelfs niet als Polester eraan te pas komt.Walter schreef:[link=http://www.alfaromeo.nl/content/dam/alf ... slijst.pdf]Gulia QV kost 120.000,-[/link] Koop je bijna 2 T8 Polestar voor...Kinoúmai schreef: Wagens vergelijken is haast niet mogelijk en als dat toch zo is, zijn het meestal zeer beperkte modellen van enkele merken waar elk merk op zich er ééntje beperkt van in huis heeft. (bvb Gulia QV vs M5 vs RS5 bvb).
Haast elke wagen heeft zijn eigen karakteristieken met voor & nadelen. Een twee liter-4 cilinder vergelijken met een 3.0L-6 cilinder is geen optie. Longinhoud gaat altijd boven turbo's, chargers, enz..hoe je het ook draait of keert. Maar...met (fijn)tuning kan er natuurlijk wel naartoe gewerkt worden om enig vergelijk te kunnen bekomen, maar dan nog...
Voor zover ik Volvo ken (en dat is zeer beperkt) zie ik het nut van een Polestar-versie op een meer dan 2 ton zware T8 niet echt zitten. Net zoals OGA244 hierboven al eens schreef kan dit wel zeker en vast zijn sportieve karakter hebben op een T6. Die gefinetuned gaat zeker leuk zijn, al zal het in beperkte toerentallen & snelheden zijn.