Eerste test:
S60 T8 polestar tests
- xelor
- 3rd Gear member
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 22.05.2018 - 21:22
... geen spannende auto, weggedrag is eendimensionaal, geen partij voor een 3-serie of een C-klasse, Giulia is duidelijk sportiever, geen hardcore sportsedan, besturing is vrij indirect, voelt niet aan als een 400pk auto qua snelheid en kwiekheid, ondersteuning benen is niet optimaal, loopt achter in aansturing bediening instrumentenpaneel, doseerbaarheid rempedaal is niet optimaal...Godtoh schreef: Vind het wel meevallen in het filmpje, enige op puntje wat ik echt als kritiek lees is de werking van het rempedaal.
I've got this theory that there is a Volvo 940 in any sane person's future
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Autoweek heeft de T6 gedaan.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De auto heeft ook helemaal geen 400 pk het optellen van het vermogen van de ICE en de erad is echt grote onzin en de autojournalist die dat commentaar geeft snapt het concept echt niet. Wel heb je een enorme hoeveelheid extra koppel, maar het extra vermogen van de erad heb je maar even tot de accu leeg is en sterker nog op het moment dat je het vermogen echt nodig hebt (om topsnelheid te maken want dat doe je niet met koppel) dan stopt de erad bij 150 kmh.
Ik vraag me af hoe de T6 AWD zou rijden met die P* engineered spulletjes erop, zou maar zo een nog leukere auto kunnen zijn dan die zware T8
Ik vraag me af hoe de T6 AWD zou rijden met die P* engineered spulletjes erop, zou maar zo een nog leukere auto kunnen zijn dan die zware T8
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De standaard T8 wordt door Volvo al opgegeven voor 390pk, dus waarom zou de T8 polestar geen 400 pk hebben?NielsPHEV schreef: De auto heeft ook helemaal geen 400 pk het optellen van het vermogen van de ICE en de erad is echt grote onzin en de autojournalist die dat commentaar geeft snapt het concept echt niet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Ze hadden gewoon de 367pk motor uit de vorige Polestar moeten gebruiken icm de hybride techniek...
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ook de T8 heeft in de echte wereld geen 390 pk, uit de ICE stapt iets van 320 pk (wat al knap zat is voor een 2.0 L 4 cil !) de rest zou van de elektromotor moeten komen met een batterijtje wat dat vermogen maar een paar minuten kan leveren en boven de 150 kmh wordt afgeschakeld. Het optellen van beide is echt onzin en diegene bij Volvo die dat verzonnen heeft zal een medewerker van de marketing afdeling zijn maar zeker geen goede engineer. Je zou hoogstens kunnen betogen dat er sprake is van een soort boost functie tot 150 kmh maar dan nog vooral op koppel en alleen significant als je in power rijdt wat ik drie keer per jaar doen....edraket schreef:De standaard T8 wordt door Volvo al opgegeven voor 390pk, dus waarom zou de T8 polestar geen 400 pk hebben?NielsPHEV schreef: De auto heeft ook helemaal geen 400 pk het optellen van het vermogen van de ICE en de erad is echt grote onzin en de autojournalist die dat commentaar geeft snapt het concept echt niet.
Dit los van het feit dat het een heerlijke aandrijflijn is uiteraard
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
icm vervangen voor ipv wat mij betreft, zoveel gewicht (erad, batterij) toevoegen aan toch al een zware auto is onlogisch als je een sportief rijdende auto wilt bouwenThe Mechanic schreef: Ze hadden gewoon de 367pk motor uit de vorige Polestar moeten gebruiken icm de hybride techniek...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 05.10.2018 - 12:25
(Extra) gewicht is nefast voor al wagens die snel zouden moeten zijn. Ik merk dit toch ook aan mijn Allroad BiT. Meer dan twee ton met 320 pk is gevoelsmatig zeker niet sneller dan 265pk voor nog geen 1800kg.
Ik ben er dan ook nog niet uit of we wel voor die V60-T8 willen gaan maar zou wel graag een geoptimaliseerde automaat willen hebben.
Ik ben er dan ook nog niet uit of we wel voor die V60-T8 willen gaan maar zou wel graag een geoptimaliseerde automaat willen hebben.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Overigens over dat remmen, dan begrijpt die meneer ook niet hoe het genereren werkt. Als je gewoon vol in de ankers wil remt hij prima.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Maar als je echt sportief gaat rijden, circuitdagen, .... wil precies in je rempedaal voelen wat die doet. Er had een functie op moeten zitten om dit uit te zetten....Paul schreef:
Overigens over dat remmen, dan begrijpt die meneer ook niet hoe het genereren werkt. Als je gewoon vol in de ankers wil remt hij prima.
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Het is een Polestar Engineered. Dus de heren van Polestar zetten die dikke Brembo's en Öhlins er voor de sier op?OGA244 schreef: Een T8 is n milieu statement, geen circuit statement..
Laatst gewijzigd door The Mechanic op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13735
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Op een T8 naar mijn idee wel ja, een T8 is n milieu statement met 500kg extra gewicht aan accu's aan boord.
Bij n T6 kan ik me er nog iets bij voorstellen
Bij n T6 kan ik me er nog iets bij voorstellen
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2747
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Probleem is alleen dat’ie niet als milieustatement in de markt gezet wordt. Door het Polestarlabel wordt een zekere sportieviteit gesuggereerd.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.