Dat ga ik morgen eens proberen, op het werk nog geen paal.maar waar is dan de afstandstart voor nodig ? Daar snap ik dan de functie niet van.
Off topic is het makkelijk om de optie stoel stuurverwarming achter af nog te nemen ? Heb spijt dit niet te hebben genomen blijkbaar is het Volvo leer kouder als van de Passat want daar gebruikte ik nooit stoelverwarming en dacht das nu ook onzin
Standverwarming.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 04.01.2018 - 13:03
XC60 T8 Osmium Grey R-design /Business Pack Connect/Intellisafe Proline + Winterline/21 inch Velgen
Bowers & Wilkens / Sensus Pro Volvo on call / Visual Park met Fisheye view/ Park assist Pilot
Polestar tuning en nog wat kleine opties.
Besteld begin november verwachte levering eind mei/begin juni
VW Passat R36
VW Passat V6
Renault Laguna Station
Volvo 440 Turbo
Ford Escort
Mazda 3
Bowers & Wilkens / Sensus Pro Volvo on call / Visual Park met Fisheye view/ Park assist Pilot
Polestar tuning en nog wat kleine opties.
Besteld begin november verwachte levering eind mei/begin juni
VW Passat R36
VW Passat V6
Renault Laguna Station
Volvo 440 Turbo
Ford Escort
Mazda 3
- pitteken2
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58
Zou afstandstart niet bedoeld zijn voor modellen die geen standkachel hebben? Bij t8 idd beetje overbodig. Tenzij evt bij lege batterij indien de kachel dan zou weigeren? Benieuwd wie t eerst kan testen met lege batterij...
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak
Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:
V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak
Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:
V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Afstandstart zit er op zodat je in de zomer kan koelen zonder stekker in de muur. Stoel/stuurverwarming is ook zoiets waar je afstandstart voor kan gebruiken als er geen stekker in de buurt is.
- pitteken2
- 2nd Gear member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 12.11.2017 - 17:58
Ik heb net geprobeerd met lege batterij: geen invloed op parkeerklimaar. Start gewoon op. Dus ik zie niet in waarom je voor verwarmen afstandstart zou gebruiken.
Enkel voor koelen als ie niet in de stekker kan...
Enkel voor koelen als ie niet in de stekker kan...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC 60 t8 R design electric silver metallic my2018
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak
Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:
V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
Intellisafe pro pack - Versatility pack - Sensors navigation pack + Volvo on Call - Luchtvering four c - 21’ R design velgen - Zwarte kappen buitenspiegels -Wegklapbare trekhaak
Verwacht juni 2022: xc40 my23 p8 twin ultimate - full option - kleur sage groen
_____________________________________________________________
Vroeger:
V40 2013 summum D2 powershift
V50 2009 momentum 2.0d powershift
480 turbo 1988
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
- Locatie: Giethoorn
Heb uit deze discussie toch een hoop opgestoken. Iedereen bedankt.
*
Verder staat er in de gebruiksaanwijzing (blz. 221) dat er zowel standkachels op benzine/diesels en elektra zijn.
De dealer kan je vertellen in welke landen "elektra" wordt geleverd.
In Nederland is dat kennelijk benzine/diesel.
Dat is tevens te zien als je je benzineklep opent. Daar staat een waarschuwing, met 3 gebogen pijlen.
Dat duid op een standkachel op brandstof.
Voordeel van diesel/benzine standkachel is, dat het ook is te gebruiken als je niet aan de kabel hangt.
Voordeel van elektra, dat je de kachel kunt gebruiken, in "niet" geventileerde ruimte 's.
Maar indien "niet hangend" aan de kabel, niet te gebruiken.
Dan kun je alleen, in de zomer koelen, in de winter, stuur en (beide) voorstoelen verwarmen. Met afstandstart.
*
Verder blijkt bij, nauwkeurig de gebruiksaanwijzing nagelopen te zijn, dat Volvo adviseert bij korte ritten,
de "extra verwarming" uit te schakelen. (blz. 223)
Heb dat intussen geprobeerd, maar dan blijft het erg koud in de auto.
Derhalve houdt ik me er niet aan. Accepteer daardoor, dat de standkachel aanslaat. Voordeel daarvan is wel weer,
dat het veel beter is voor de motor, en 't milieu, en daardoor uiteindelijk weer minder brandstof verbruik.
(Het meer verbruik van de standkachel, schijnt het minder verbruik van de auto, vrijwel te elimineren)
Alleen bij ritten in de stad, van winkel naar winkel, slechts een paar honderd meter, heeft de standkachel geen zin.
(Advies Volvo)
Verder blijkt inderdaad, dat de "verwennerij" = stuurverwarming, stoelverwarming, uit de hybride accu wordt gehaald.
En die kun je starten, zonder de standkachel aan te zetten. Middels "afstandstart".
Als 't niet extreem koud is, en je komt in een auto waarvan de stoelen lekker warm zijn, tevens het stuur, ben je al een heel eind.
Heb je dan de extra verwarming aanstaan, is de auto, als je gaat rijden, in "no time" op temperatuur.
Gelet op 't niet kunnen gebruiken van de standverwarming (niet geventileerde ruimte) denk ik, dat ik daar toe zal besluiten.
Als de auto nog aan de kabel hangt, zal de hybride accu, direct worden bijgeladen.
Is 't echt berekoud, doe ik tijdens het aankleden (voor vertrek) , de garagedeur open. Dan kan de benzinekachel z 'n werk doen.
En dat gaat qua comfort, toch nog net wat verder.
*
Verder staat er in de gebruiksaanwijzing (blz. 221) dat er zowel standkachels op benzine/diesels en elektra zijn.
De dealer kan je vertellen in welke landen "elektra" wordt geleverd.
In Nederland is dat kennelijk benzine/diesel.
Dat is tevens te zien als je je benzineklep opent. Daar staat een waarschuwing, met 3 gebogen pijlen.
Dat duid op een standkachel op brandstof.
Voordeel van diesel/benzine standkachel is, dat het ook is te gebruiken als je niet aan de kabel hangt.
Voordeel van elektra, dat je de kachel kunt gebruiken, in "niet" geventileerde ruimte 's.
Maar indien "niet hangend" aan de kabel, niet te gebruiken.
Dan kun je alleen, in de zomer koelen, in de winter, stuur en (beide) voorstoelen verwarmen. Met afstandstart.
*
Verder blijkt bij, nauwkeurig de gebruiksaanwijzing nagelopen te zijn, dat Volvo adviseert bij korte ritten,
de "extra verwarming" uit te schakelen. (blz. 223)
Heb dat intussen geprobeerd, maar dan blijft het erg koud in de auto.
Derhalve houdt ik me er niet aan. Accepteer daardoor, dat de standkachel aanslaat. Voordeel daarvan is wel weer,
dat het veel beter is voor de motor, en 't milieu, en daardoor uiteindelijk weer minder brandstof verbruik.
(Het meer verbruik van de standkachel, schijnt het minder verbruik van de auto, vrijwel te elimineren)
Alleen bij ritten in de stad, van winkel naar winkel, slechts een paar honderd meter, heeft de standkachel geen zin.
(Advies Volvo)
Verder blijkt inderdaad, dat de "verwennerij" = stuurverwarming, stoelverwarming, uit de hybride accu wordt gehaald.
En die kun je starten, zonder de standkachel aan te zetten. Middels "afstandstart".
Als 't niet extreem koud is, en je komt in een auto waarvan de stoelen lekker warm zijn, tevens het stuur, ben je al een heel eind.
Heb je dan de extra verwarming aanstaan, is de auto, als je gaat rijden, in "no time" op temperatuur.
Gelet op 't niet kunnen gebruiken van de standverwarming (niet geventileerde ruimte) denk ik, dat ik daar toe zal besluiten.
Als de auto nog aan de kabel hangt, zal de hybride accu, direct worden bijgeladen.
Is 't echt berekoud, doe ik tijdens het aankleden (voor vertrek) , de garagedeur open. Dan kan de benzinekachel z 'n werk doen.
En dat gaat qua comfort, toch nog net wat verder.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
De ‘extra verwarming’ moet in een hybride echt altijd aan staan want anders blijft het ijskoud als je elektrisch rijdt!Tjardi schreef: Heb uit deze discussie toch een hoop opgestoken. Iedereen bedankt.
*
Verder staat er in de gebruiksaanwijzing (blz. 221) dat er zowel standkachels op benzine/diesels en elektra zijn.
De dealer kan je vertellen in welke landen "elektra" wordt geleverd.
In Nederland is dat kennelijk benzine/diesel.
Dat is tevens te zien als je je benzineklep opent. Daar staat een waarschuwing, met 3 gebogen pijlen.
Dat duid op een standkachel op brandstof.
Voordeel van diesel/benzine standkachel is, dat het ook is te gebruiken als je niet aan de kabel hangt.
Voordeel van elektra, dat je de kachel kunt gebruiken, in "niet" geventileerde ruimte 's.
Maar indien "niet hangend" aan de kabel, niet te gebruiken.
Dan kun je alleen, in de zomer koelen, in de winter, stuur en (beide) voorstoelen verwarmen. Met afstandstart.
*
Verder blijkt bij, nauwkeurig de gebruiksaanwijzing nagelopen te zijn, dat Volvo adviseert bij korte ritten,
de "extra verwarming" uit te schakelen. (blz. 223)
Heb dat intussen geprobeerd, maar dan blijft het erg koud in de auto.
Derhalve houdt ik me er niet aan. Accepteer daardoor, dat de standkachel aanslaat. Voordeel daarvan is wel weer,
dat het veel beter is voor de motor, en 't milieu, en daardoor uiteindelijk weer minder brandstof verbruik.
(Het meer verbruik van de standkachel, schijnt het minder verbruik van de auto, vrijwel te elimineren)
Alleen bij ritten in de stad, van winkel naar winkel, slechts een paar honderd meter, heeft de standkachel geen zin.
(Advies Volvo)
Verder blijkt inderdaad, dat de "verwennerij" = stuurverwarming, stoelverwarming, uit de hybride accu wordt gehaald.
En die kun je starten, zonder de standkachel aan te zetten. Middels "afstandstart".
Als 't niet extreem koud is, en je komt in een auto waarvan de stoelen lekker warm zijn, tevens het stuur, ben je al een heel eind.
Heb je dan de extra verwarming aanstaan, is de auto, als je gaat rijden, in "no time" op temperatuur.
Gelet op 't niet kunnen gebruiken van de standverwarming (niet geventileerde ruimte) denk ik, dat ik daar toe zal besluiten.
Als de auto nog aan de kabel hangt, zal de hybride accu, direct worden bijgeladen.
Is 't echt berekoud, doe ik tijdens het aankleden (voor vertrek) , de garagedeur open. Dan kan de benzinekachel z 'n werk doen.
En dat gaat qua comfort, toch nog net wat verder.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 21.11.2018 - 14:49
- Locatie: Giethoorn
@MGA1600
Je geeft exact weer, wat ik al heb aangegeven. Onze "extra verwarming", staat altijd aan.
En geen haar op m 'n hoofd, die er denkt, dit elke rit aan te passen. Veel te veel gedoe. Of je vergeet het!
Vooral elektrisch rijden zonder "extra verwarming, is "koud". Hartstikke koud.
En 40 km wachten op "aangename warmte", is iets ,wat niet in mijn vocabulaire past!
Ons grootste probleem, is dat de bezinekachel niet aan mag, (garage) i.v.m. de CO.
Dan moet je het doen met verwarmde stoelen en stuur.
Of je moet de garagedeur open zetten. En ook daar, blijft het vaak bij. Zeker bij een klein ritje.
*
Als we bijv. bloed gaan prikken, 1.100 meter verderop. Heeft opstarten nauwelijks zin. Tijdsduur in auto 3 min.
Dan ga je naar binnen en bent 20 min. later weer terug. Is alles weer koud.
Zowel op de heen- als terugweg is de Volvo nauwelijks in staat, in zo 'n kort stukje, de temperatuur op peil te krijgen.
En dan zijn verwarmde stoelen en stuur al, een "beetje" luxe.
Als we gaan eten, bij ons favoriete restaurant 800 meter verderop. Rijtijd 2 minuten.
Maar we kunnen het beiden niet meer lopen - hoe graag we dat ook zouden willen! Is dat hetzelfde verhaal!
Ook dan zou de extra verwarming uit kunnen. Dat is het advies van Volvo.
*
Natuurlijk komt daar niets van terecht. Al is 't advies van Volvo anders.
Anders ben je continu bezig, de extra verwarming aan of uit te zetten. Die van ons staat "altijd" aan.
Net als bij jou!
Voordeel is, dat bij iets langere ritten, (zeker elektrisch) het relatief snel warm wordt.
Als je de garagedeur open doet, en de standkachel dan wel gebruikt, is het interne circuit met water op temperatuur.
Dan kom je letterlijk in een auto, die optimaal comfortabel is.
Dat heeft zoveel voordelen, dat het gebruik van de standkachel, wegvalt tegen het minder verbruik van de auto.
(Zie tekst Volvo daaromtrent)
En dat ik, in die paar korte ritjes, wat benzine moet doneren, de aanvullende verwarming aan heb staan, interesseert me totaal niet.
Denk dat geen sterveling, continu met z ' n extra verwarming aan 't klooien is, om die aan/uit te zetten.
Zou Volvo dan ook adviseren, dit in de gebruiksaanwijzing aan te passen.
Ik vind 't verhaal erg theoretisch. Maar uiteraard klopt het. Zei het theoretisch.
Op jaarbasis is dit een centenkwestie!
Je geeft exact weer, wat ik al heb aangegeven. Onze "extra verwarming", staat altijd aan.
En geen haar op m 'n hoofd, die er denkt, dit elke rit aan te passen. Veel te veel gedoe. Of je vergeet het!
Vooral elektrisch rijden zonder "extra verwarming, is "koud". Hartstikke koud.
En 40 km wachten op "aangename warmte", is iets ,wat niet in mijn vocabulaire past!
Ons grootste probleem, is dat de bezinekachel niet aan mag, (garage) i.v.m. de CO.
Dan moet je het doen met verwarmde stoelen en stuur.
Of je moet de garagedeur open zetten. En ook daar, blijft het vaak bij. Zeker bij een klein ritje.
*
Als we bijv. bloed gaan prikken, 1.100 meter verderop. Heeft opstarten nauwelijks zin. Tijdsduur in auto 3 min.
Dan ga je naar binnen en bent 20 min. later weer terug. Is alles weer koud.
Zowel op de heen- als terugweg is de Volvo nauwelijks in staat, in zo 'n kort stukje, de temperatuur op peil te krijgen.
En dan zijn verwarmde stoelen en stuur al, een "beetje" luxe.
Als we gaan eten, bij ons favoriete restaurant 800 meter verderop. Rijtijd 2 minuten.
Maar we kunnen het beiden niet meer lopen - hoe graag we dat ook zouden willen! Is dat hetzelfde verhaal!
Ook dan zou de extra verwarming uit kunnen. Dat is het advies van Volvo.
*
Natuurlijk komt daar niets van terecht. Al is 't advies van Volvo anders.
Anders ben je continu bezig, de extra verwarming aan of uit te zetten. Die van ons staat "altijd" aan.
Net als bij jou!
Voordeel is, dat bij iets langere ritten, (zeker elektrisch) het relatief snel warm wordt.
Als je de garagedeur open doet, en de standkachel dan wel gebruikt, is het interne circuit met water op temperatuur.
Dan kom je letterlijk in een auto, die optimaal comfortabel is.
Dat heeft zoveel voordelen, dat het gebruik van de standkachel, wegvalt tegen het minder verbruik van de auto.
(Zie tekst Volvo daaromtrent)
En dat ik, in die paar korte ritjes, wat benzine moet doneren, de aanvullende verwarming aan heb staan, interesseert me totaal niet.
Denk dat geen sterveling, continu met z ' n extra verwarming aan 't klooien is, om die aan/uit te zetten.
Zou Volvo dan ook adviseren, dit in de gebruiksaanwijzing aan te passen.
Ik vind 't verhaal erg theoretisch. Maar uiteraard klopt het. Zei het theoretisch.
Op jaarbasis is dit een centenkwestie!