Ludo schreef:het énige probleem zijn de kosten, maar het KAN probleemloos.
En waarvoor koop je LPG? Juist: om goedkoper uit te zijn. Dat KAN dus niet.
Als je geen hoge kosten wilt maken kan het dus niet probleemloos. En hoge kosten is zowieso al een probleem. Dus het kan niet. (kostentechnisch gezien.)
het is dat mijn Volvo nog dik 20 jaar meegaat anders zou ik dit nu ook wel bewijzen.
het kan wel degelijk, ook kostentechnisch, alleen duurt het iets langer voordat je de aankoop terugbetaald hebt.
en nee, ik verklap niet hoe en wat. :razz:
Ik geloof onmiddellijk dat de groep 50.000km/jaar rijders substantieel is, (heb het zelf ook een paar jaar gedaan) maar een groot deel van die groep rijdt een zaakwagen en die gaan niet experimenteren met LPG in auto's waarop het o.a. door de fabrikant ontraden wordt, als je 50.000km p/jr rijdt heb je alle belang bij optimale betrouwbaarheid.
Doorgaans rijden zaakwagens niet veel meer dan 180.000km (voor de diesels) omdat daar een punt is van afnemende betrouwbaarheid en afnemende restwaarde, diegene die veel langer doorrijdt zal genoegzaam bekent zijn met deze 2 gegevens en kiest zelf voor een onzekerder wordend vervolg.
Ken een bedrijf waar men bijna allemaal een auto van de zaak rijdt maar er 2 waren die om principiële redenen (bijtelling) een eigen auto (met heeeeel veel kilometers erop) hadden, deze verzuimden zomaar 1 week meer per jaar dan de leaserijders als ze weer eens stilstonden (het is dus maar waar je vakantie aan wilt besteden)
maaar.... ik zag gisteren een nieuwe Avenis verso op gas.
die is dus zijn fabrieksgarantie kwijt.
Ben benieuwd hoe de lease maatscahppij dat oplost, er zijn dus wegen om het op te lossen. en lekker veel in een courtesy car te rijden.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM '17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue '89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC '84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object' '04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey '88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK '95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km '93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1 '86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Ken een bedrijf waar men bijna allemaal een auto van de zaak rijdt maar er 2 waren die om principiële redenen (bijtelling) een eigen auto (met heeeeel veel kilometers erop) hadden, deze verzuimden zomaar 1 week meer per jaar dan de leaserijders als ze weer eens stilstonden (het is dus maar waar je vakantie aan wilt besteden)
Ik ben zo'n principiële niet leaserijder. Maar ik verzuim nooit, weliswaar rij ik diesel, en heb behoorlijk veel km's. Dat ik niet verzuim is vanwege het feit dat ik nooit problemen heb met de auto, en als ik die wel heb (en bij onderhoud) ook gewoon een leenwagen meekrijg. En lukt dat niet op korte termijn dan pak ik de 480.
Nou zie je toch steeds meer voornamelijk aziatische auto's fabriek/dealer af op LPG komen, zullen die daar dan beter tegen bestand zijn dan onze rollende trots?? Het zou toch niet moeten kunnen dat bijvoorbeeld Mitsibushi op LPG een hogere betrouwbaarheid kan garanderen dan Volvo???
Groet Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis..... V40 2.0 16V 1996 Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Nou zie je toch steeds meer voornamelijk aziatische auto's fabriek/dealer af op LPG komen, zullen die daar dan beter tegen bestand zijn dan onze rollende trots?? Het zou toch niet moeten kunnen dat bijvoorbeeld Mitsibushi op LPG een hogere betrouwbaarheid kan garanderen dan Volvo???
Die Jappen garanderen op gas ook helemaal niets.
Maar met die aziatsche auto´s heb je wel een punt, daar maakt gas op de restwaarde vrijwel niets uit, die complete auto´s zijn op gas na 180.000km namelijk vrijwel niets meer waard..
bart simpson schreef:Maar met die aziatsche auto´s heb je wel een punt, daar maakt gas op de restwaarde vrijwel niets uit, die complete auto´s zijn op gas na 180.000km namelijk vrijwel niets meer waard..
En daar komt mijn punt dan weer voor de dag; een tweede hands(of derde) hoeft ook geen hoge rest waarde te hebben want als je ermee uitgereden bent is de auto toch helemaal afgeschreven en is alles wat je er dan nog voor krijgt is mazzel.
Ik ken mensen die elke 3 jaar een nieuwe auto rijden (lease/koop) maar ik ken niemand die perse een 3 tot 6 jaar oude auto wil rijden en de auto daarna na weer 3 jaar weer inruilt. (ze zullen best bestaan maar ik ken ze niet want ik zit niet in de auto handel)