Hallo,
ik overweeg om een XC70 op benzine aan te kopen en om te bouwen op LPG.
Kunnen jullie me op weg helpen waarop ik moet letten? Welk type (merk) installatie?
Of zeggen jullie "niet doen"???
ik ben benieuwd naar jullie meningen,
voorlopig en al 20 jaar nog op volvo 240
XC70 ombouwen naar LPG
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 15:25
- Locatie: Tielt
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Je zou eens bij specialisten moeten vragen.
Het kan wel hoor!
maar Lean Mesman in Son en Breugel (zelf heeft ie een V70 R AWD op LPG) of van Orsouw in Eindhoven kunnen je een prima advies geven.
Het kan wel hoor!
maar Lean Mesman in Son en Breugel (zelf heeft ie een V70 R AWD op LPG) of van Orsouw in Eindhoven kunnen je een prima advies geven.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 15:25
- Locatie: Tielt
ik hoor en lees allerhande wilde verhalen over kleppen en cilinderkoppen...
Op dit type wél op een ander niet...
Wat zijn dan evt. de goede kits? Vialle?Bi-gas?
Op dit type wél op een ander niet...
Wat zijn dan evt. de goede kits? Vialle?Bi-gas?
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
DAT ja,bluefoxamazone schreef:ik hoor en lees allerhande wilde verhalen over kleppen en cilinderkoppen...
Op dit type wél op een ander niet...
Wat zijn dan evt. de goede kits? Vialle?Bi-gas?
en zo'n sensilube kit er op...
Maar de auto's met hydraulische klepstoters (meen ik ) hebben er meer last van dan de oudere motoren. (<2000)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 15:25
- Locatie: Tielt
naar het schijnt zou het vooral het feit zijn dat het om een turbo motor gaat wat een belemmering op de betrouwbaarheid zou zijn. Volgens een aantal lpg systeeminbouw specialisten is dit geen probleem met de huidige generatie aan gasinjectiesystemen. Men raadt wel een klepsmeersysteem (flashlube) aan...
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Gas in een XC70 (of iedere andere turbomotor) in Nederland heeft een negatief effect op de restwaarde.
Volvo for life
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 15:25
- Locatie: Tielt
daar ben ik me wel degelijk van bewust maar lig daar niet wakker van. Ik rij met mijn wagens tot ik erdoor val. (ervaring leert met mijn 240 dat dit laaaang kan duren...)
Ondertussen ben ik er zo langzaam uit. Ik geloof dat ik voor de diesel versie ga kiezen. Lpg op een turbomotor lijkt me te link. Ik heb weinig succesverhalen gelezen van mensen die honderduizenden km's gereden hebben zonder problemen.
Ondertussen ben ik er zo langzaam uit. Ik geloof dat ik voor de diesel versie ga kiezen. Lpg op een turbomotor lijkt me te link. Ik heb weinig succesverhalen gelezen van mensen die honderduizenden km's gereden hebben zonder problemen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
Nou dan moet je eens goed hier op de diverse forums kijken want er zijn er hier hoopjes die boven de 300.000 km hebben gereden op lpg.
Het is wel van belang dat je naar een expert inbouwer gaat en niet naar een prutser.
Grt Barry
Het is wel van belang dat je naar een expert inbouwer gaat en niet naar een prutser.
Grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Maar nog maar erg weinig met motoren vanaf modeljaar >2000Barry (Grillmeister) schreef:Nou dan moet je eens goed hier op de diverse forums kijken want er zijn er hier hoopjes die boven de 300.000 km hebben gereden op lpg.
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 15:25
- Locatie: Tielt
yep, das wat ik bedoel.
Vandaag nog gehoord van een specialist LPG inbouwer... liever niet...
Vandaag nog gehoord van een specialist LPG inbouwer... liever niet...
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1420
- Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
- Locatie: Den Haag
@ Bart, je mag idd wel aardig door rijden als je 300.000 km sinds 2000 wilt hebben gereden. 
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dat is precies wat ik ook bedoel, vrijwel niemand kan die ervaring nog hebben met de motoren waar we het vandaag de dag over hebben, die voorbeelden aanhalen heeft dus in het geheel geen zin.Barry (Grillmeister) schreef:@ Bart, je mag idd wel aardig door rijden als je 300.000 km sinds 2000 wilt hebben gereden.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20785
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nou is mijn V40 diesel van 30 november 2000 en ik heb er dus vandaag 295.000 opzitten. En voor 30 november staat ie op 300.000Barry (Grillmeister) schreef:@ Bart, je mag idd wel aardig door rijden als je 300.000 km sinds 2000 wilt hebben gereden.
Maar dat is off Topic.
Bluefoxamazone ga voor een betrouwbare auto van na 2000 voor een diesel. Met LPG krijg je hoe dan ook problemen. Je eigen keus is dus een goede.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bluefoxamazone
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 30.09.2006 - 15:25
- Locatie: Tielt
hallo,
ze zijn inderdaad niet zo zeldzaam de mensen die meer dan 50.000km per jaar rijden.
Ik blijf bij mijn keuze denk ik. Het wordt een mazoutstoof...
Nu nog een mooike vinden.
Het valt me op dat dergelijke XC70's in Duitsland goedkoper zijn. Waar kan dat aan liggen?
ze zijn inderdaad niet zo zeldzaam de mensen die meer dan 50.000km per jaar rijden.
Ik blijf bij mijn keuze denk ik. Het wordt een mazoutstoof...
Nu nog een mooike vinden.
Het valt me op dat dergelijke XC70's in Duitsland goedkoper zijn. Waar kan dat aan liggen?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Loopt jouw diesel op gas mag jij je ook tot de enkelingen scharen die andere dan de 140 of 170 pk benzinemotoren op gas gezet hebben.
Want linksom of rechtsom, het gaat om enkelingen.
Want linksom of rechtsom, het gaat om enkelingen.
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat je voor een diesel wil gaan is je volste recht.V480-V40 schreef:Bluefoxamazone ga voor een betrouwbare auto van na 2000 voor een diesel. Met LPG krijg je hoe dan ook problemen.
maar dit soort onzin verkopen levert totaal niks op.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20785
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dit is geen onzin. Hoe vaak ik al niet, buiten het forum om, problemen heb gezien met LPG in Volvo's van na 2000. Je zou ze de kost kunnen geven. En dat doe je liever niet. Zeker met hogere km-standen (>175.000) ligt het gevaar van problemen op de loer. Natuurlijk is dan bijv. Lean Mesman er wel om je te helpen maar dan ben je wel duur uit.Ludo schreef:dat je voor een diesel wil gaan is je volste recht.V480-V40 schreef:Bluefoxamazone ga voor een betrouwbare auto van na 2000 voor een diesel. Met LPG krijg je hoe dan ook problemen.
maar dit soort onzin verkopen levert totaal niks op.
Oudere VOLVO's op LPG is echt uitstekend, ook hoge km-standen. Maar helaas is dat veranderd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
en zelfs Lean staat niet te juichen.. ik ben er geweest, en ik kreeg een heel negatieve blik terug.
Niet doen dus.
Dus het is echt geen onzin. Sterker nog het is gewoon waar, hoe hard dat ook moge zijn voor je.
Niet doen dus.
Dus het is echt geen onzin. Sterker nog het is gewoon waar, hoe hard dat ook moge zijn voor je.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
hard?, ik heb er geen boodschap aan hoor.+++t blijft behelpen+++ schreef: Dus het is echt geen onzin. Sterker nog het is gewoon waar, hoe hard dat ook moge zijn voor je.
het énige probleem zijn de kosten, maar het KAN probleemloos.