Pagina 2 van 3

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 31.03.2019 - 23:13
door Tukker999
Schuifdak is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ik heb het in een vorige auto gehad, is goed bevallen.
Bij een proefrit in een V60 in 2013 vond ik de hoofdruimte te beperkt.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 01.04.2019 - 10:40
door DB200
Wat ik opvallend vind is dat 2013-2015 V60 PIHs, bijna zonder uitzondering, allemaal €19.800 -€ 20.800 kosten.
Dit is waarschijnlijk het bedrag waar men "in de markt" op zoekt. Dat ze snel gaan heeft waarschijnlijk te maken met export omdat gewicht in het buitenland minder een rol speelt. Gewicht van deze hybrides is wel een dingetje zodra de 50% houderschapsbelasting-regel afloopt, ik meen 2021?

@Mindbender:
Wel eens gedacht aan direct bij een leasemij halen ipv een handelaar? Die kunnen je inzicht geven in de gehele onderhoudshistorie incl. evt. schades en vaak is er ook nog wel garantie bij. Bijv. https://www.alphabetoccasions.nl/

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 01.04.2019 - 13:52
door Autowina
De prijzen zijn de laatste maanden dan wel weer fors gestegen.
Een half jaar geleden lagen de prijzen aanzienlijk lager, waarschijnlijk omdat er toen een hele bulk met auto's uit de 0% bijtelling liep.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 01.04.2019 - 15:19
door RoaldH
Autowina schreef: De prijzen zijn de laatste maanden dan wel weer fors gestegen.
Een half jaar geleden lagen de prijzen aanzienlijk lager, waarschijnlijk omdat er toen een hele bulk met auto's uit de 0% bijtelling liep.
Ze lagen rond de 10-13K.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 01.04.2019 - 17:44
door Autowina
Ja, die bedragen komen mij ook bekend voor.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 02.04.2019 - 14:38
door MindBender
DB200 schreef: Gewicht van deze hybrides is wel een dingetje zodra de 50% houderschapsbelasting-regel afloopt, ik meen 2021?
Dat vind ik het ook wel, eigenlijk. Met de 50% regeling is de wegenbelasting goed te doen, maar na 2021 kan die mogelijk komen te vervallen, en met onze 'betrouwbare' overheid die niet met geld kan omgaan zal dat ook wel gebeuren. En dan is het meteen een Diesel van >1800kg en betaal je bijna €200 per maand, los nog van wat het met de restwaarde van je auto doet, verwacht ik dat er rond die tijd ook weer veel op de markt komen.
DB200 schreef: Wel eens gedacht aan direct bij een leasemij halen ipv een handelaar? Die kunnen je inzicht geven in de gehele onderhoudshistorie incl. evt. schades en vaak is er ook nog wel garantie bij. Bijv. https://www.alphabetoccasions.nl/
Die hebben er momenteel inderdaad twee staan. De blauwe R-Design zou een contender kunnen zijn, maar is met €24.900 gewoon te duur.
RoaldH schreef: Ze lagen rond de 10-13K.
Serieus? Dat zullen dan vast geen ±50.000km auto's zijn geweest, of ook wel?

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 02.04.2019 - 22:39
door RoaldH
MindBender schreef:
DB200 schreef: Gewicht van deze hybrides is wel een dingetje zodra de 50% houderschapsbelasting-regel afloopt, ik meen 2021?
Dat vind ik het ook wel, eigenlijk. Met de 50% regeling is de wegenbelasting goed te doen, maar na 2021 kan die mogelijk komen te vervallen, en met onze 'betrouwbare' overheid die niet met geld kan omgaan zal dat ook wel gebeuren. En dan is het meteen een Diesel van >1800kg en betaal je bijna €200 per maand, los nog van wat het met de restwaarde van je auto doet, verwacht ik dat er rond die tijd ook weer veel op de markt komen.
DB200 schreef: Wel eens gedacht aan direct bij een leasemij halen ipv een handelaar? Die kunnen je inzicht geven in de gehele onderhoudshistorie incl. evt. schades en vaak is er ook nog wel garantie bij. Bijv. https://www.alphabetoccasions.nl/
Die hebben er momenteel inderdaad twee staan. De blauwe R-Design zou een contender kunnen zijn, maar is met €24.900 gewoon te duur.
RoaldH schreef: Ze lagen rond de 10-13K.
Serieus? Dat zullen dan vast geen ±50.000km auto's zijn geweest, of ook wel?
Misschien dat die net op 14K zaten. De exemplaren van (iets) meer dan 2 ton zaten toen rond de 9K. Dit was in de periode Juli - November 2018...

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 20.04.2019 - 23:15
door MindBender
Update
We hebben er weer eentje gevonden: Er lijken de laatste week weer wat meer goed uitgeruste modellen beschikbaar te zijn. Misschien zijn de handelaren zich aan het voorbereide op 2e paasdag, Pinksteren, etc. Of misschien is het gewoon toeval.

Ondertussen weten welke opties een 'must have' zijn, welke een 'nice to have' zijn en welke ons koud laten. We zijn ook redelijk getraind geraakt in het spotten van opties op foto's van auto's die te koop staan. Maar sommige opties blijven moeilijk te zien. Ik hoop dat hier mensen zijn die mijn wat hints kunnen geven.

1. BLIS
BLIS is te herkennen aan lampjes voor de zijruiten van de voorportieren, bij de A-stijlen. Het is mij echter niet duidelijk hoeveel varianten hiervan zijn. Betekent BLIS automatisch dat ook CTA aanwezig is? En lane-departure? Sommige auto's hebben voor dat laatste een specifieke knop, anderen hebben op dit plek een stuurwielverwarmingsknop zitten. Weer anderen hebben daarnaast ook nog eens een afstandswaarschuwingknop zitten. Naar welke BLIS moeten we zoeken?

2. Collision Warning
En lijken buiten City Safety, ook nog eens twee versies Collision Warning te zijn, beide te herkennen aan de rij lampjes in het dashboard boven het instrumentenpaneel. Maar ééntje waarschuwt alleen, en de andere remt ook nog actief. Hoe kan ik zien of een auto de actief remmende variant heeft? En ik meen me te herinneren dat er ook een systeem was dat voor achteropkomend verkeer waarschuwt, maar daarover kan ik de de handleiding niets vinden.

3. TPMS
Hoe kan ik zien of een auto is uitgerust met TPMS? Is dat zo'n zeldzame optie als dat het lijkt?

4. Automatisch dimmende binnenspiegel
Zijn ook deze zo zeldzaam als ze lijken? En is die achteraf nog te installeren?

5. Sensus Connect
We weten inmiddels dat we de Sensus Connect versie met het wereldbolletje-knopje moeten hebben. Maar er schijnt er ook nog eentje met een touch screen te zijn. Hiervan wordt gezegd dat die een internetverbinding heeft. Heeft de versie zonder touchscreen dat dan niet?

Ik hoop dat iemand hier ons wijzer kan maken.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 21.04.2019 - 08:10
door Gouwe

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 21.04.2019 - 10:26
door Paul
TPMS zit er vanaf MY15 standaard in volgens mij, was toen verplicht. Bij de Plugin is het altijd in combinatie met sensoren in de wielen en niet zoals de nieuwere generatie zonder de modules.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 21.04.2019 - 21:00
door MindBender
Gouwe schreef: Heb je hier al gekeken? : https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Yup, maar dan de MY2014 versie, want vanwege onze wensen dat het modeljaar waartot wij veroordeeld zijn ;-)
Paul schreef: TPMS zit er vanaf MY15 standaard in volgens mij, was toen verplicht. Bij de Plugin is het altijd in combinatie met sensoren in de wielen en niet zoals de nieuwere generatie zonder de modules.
Wat bedoel je met modules?

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 21.04.2019 - 21:53
door RoaldH
MindBender schreef:
Gouwe schreef: Heb je hier al gekeken? : https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Yup, maar dan de MY2014 versie, want vanwege onze wensen dat het modeljaar waartot wij veroordeeld zijn ;-)
Paul schreef: TPMS zit er vanaf MY15 standaard in volgens mij, was toen verplicht. Bij de Plugin is het altijd in combinatie met sensoren in de wielen en niet zoals de nieuwere generatie zonder de modules.
Wat bedoel je met modules?
Dat zijn de aparte ventielen met batterij.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 21.04.2019 - 22:38
door The Mechanic
RoaldH schreef:
MindBender schreef:
Gouwe schreef: Heb je hier al gekeken? : https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... i-2014.pdf
Yup, maar dan de MY2014 versie, want vanwege onze wensen dat het modeljaar waartot wij veroordeeld zijn ;-)
Paul schreef: TPMS zit er vanaf MY15 standaard in volgens mij, was toen verplicht. Bij de Plugin is het altijd in combinatie met sensoren in de wielen en niet zoals de nieuwere generatie zonder de modules.
Wat bedoel je met modules?
Dat zijn de aparte ventielen met batterij.
Idd, dat is dTpms (direct). De andere variant is de iTpms (indirect), die werkt met de omtreksnelheden van de wielen

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 22.04.2019 - 10:53
door MindBender
The Mechanic schreef: Idd, dat is dTpms (direct). De andere variant is de iTpms (indirect), die werkt met de omtreksnelheden van de wielen
Ah; Duidelijk.

Ik denk dat ik een goed MY15 gevonden heb: Eind 2014 op kenteken gezet. Maar hoe kan ik zien of een auto MY14 of MY15 is?

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 22.04.2019 - 11:47
door Carfreak
Waar je bij een V60 PIH het best op moet letten is dat hij niet geexporteerd is voordat je hem wilt kopen :D

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 22.04.2019 - 22:47
door MindBender
Update
Als jullie net zo'n nerds zijn als ik ben, dan hebben jullie - net als ik - ook behoefte aan closure. Dus bij deze de afloop van het verhaal.

Afgelopen zaterdag hebben we deze gezien:
http://www.kroonautos.nl/kroon-occasion ... d=19700649
Hij was in principe al verkocht, maar de koper, ..., financiering, ..., etc. Maar goed, ik heb er tot nu toe nog geen één gezien waar geen optie op was, die niet bijna al verkocht was, of waar geen ander smoesje op van toepassing was. Ik die gevallen is het altijd zo dat als je de vraagprijs op tafel legt, het gewoon jouw auto is. Maar goed, deze blauwe: Heeft bijna alle opties. Geen alarm, geen keyless, maar wel een mooie kleur en mooi leer. Maar hij maakte op mij een beetje een uitgeleefde indruk: Deukje bovenop de neus, verfrommeld leer, slijtageplekken op het leer, de sierstrips van de voorportieren sloten niet mooi op die van de achterportieren aan.

Dan het ik deze nog graag willen zien:
https://www.broekhuis.nl/auto/volvo-v60 ... 322176244/
Maar die staat helemaal in Emmen. En dat is ver weg, ongeacht waar je woont.

Dit was mijn favoriet, maar bleek al verkocht:
https://www.buitenweg.nl/occasion/Volvo/4TJX28/18

Uiteindelijk is het deze geworden ... drumroll ...:
https://www.autowereld.nl/volvo/v60/d6- ... tails.html
Nadelen:
1. Geen Premium Audio.
2. Geen trekhaak.
3. Geen heated steering wheel.

Voordelen:
1. Geleverd op 1 november 2014, dus modeljaar 2015! (denk ik)
2. Slechts 65.000km gereden, 1ste eigenaar.
3. Lederen sportstoelen, xenon, Sensus connect (geen touch), parkeersensoren voor & achter, camera achter, family line.
4. Adaptive cruise control, collision warning with braking, lane departure warning, driver alert, BLIS, Volvo On Call
5. Klasse 3 alarm, 18" Titania velgen, zwarte hemel.
6. Keyless entry & drive (al staat dat niet in het sleutelgat aangegeven).

Aandachtspunten:
1. Het poetsbedrijf is erg scheutig geweest met cockpit spray. De cockpit glanst tot op het plakkende toe. Dat moet verwijderd worden.
2. De aluminium daklijsten zijn wat 'droog', vertonen water- en schuimvlekken. Dit wordt opnieuw uitgepoetst.
3. De sierlijst van het bestuurdersporties is een beetje naar buiten gebogen. Hier wordt naar gekeken, maar anders ga ik dat laten herstellen.
4. Eén plug-in hybride logootje op de zijkant is gescheurd. Ik ga kijken of ik dat helemaal kan verwijderen zonder gat achter te laten,

Vreemd:
1. Geen TMPS gevonden in het menu, is wel standaard in MY2015
2. Geen LEDs op de sleutels voor communicatie (waarschijnlijk een 5-knops standaard sleutel, maar wel key-less drive)
3. Service beurten niet of km of datum interval, maar op aangeven van de auto zelf: De auto geeft zelf aan over 4 maanden of xx.xxx km.
4. Eén keer kon ik een achterportier openen zonder dat de sleutel in de buurt was, en daarmee ging ook het alarm af.

Van vinden jullie ervan?

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 23.04.2019 - 08:40
door Paul
MindBender schreef:
Uiteindelijk is het deze geworden ... drumroll ...:
https://www.autowereld.nl/volvo/v60/d6- ... tails.html

1. Geleverd op 1 november 2014, dus modeljaar 2015! (denk ik)

3. Lederen sportstoelen, xenon, Sensus connect (geen touch), parkeersensoren voor & achter, camera achter, family line.

6. Keyless entry & drive (al staat dat niet in het sleutelgat aangegeven).

Aandachtspunten:
1. Het poetsbedrijf is erg scheutig geweest met cockpit spray. De cockpit glanst tot op het plakkende toe. Dat moet verwijderd worden.

Vreemd:
1. Geen TMPS gevonden in het menu, is wel standaard in MY2015
2. Geen LEDs op de sleutels voor communicatie (waarschijnlijk een 5-knops standaard sleutel, maar wel key-less drive)
Mooi, hij staat niet meer online, maar zal een mooie auto zijn!
MY15 is moeilijk te zeggen er worden ook wel eens auto's later op kenteken gezet. Op het dashboard het wereldbolletje? Dan heb je in elk geval een MY14.5 of nieuwer.
Keyless zonder dat het op het sleutelgat staat, dat is een bezuiniging op MY15 (mijn V40 had dat ook niet meer), dus het kan zijn...
Poetsbedrijven die cockpitspray gebruiken.... jakkes!! En wat zonde! Sterkte met het verwijderen! Het zou verboden moeten worden!!
TPMS, in het Sensus menu niks over bandenspanning? Nou het scheelt als je het niet hebt, zijn dure sensoren. Mijn vader rijdt altijd de winter met mijn oude wintervelgen met een mooi rood lampje in het dashboard....
LED op sleutel, dat was een optie zat in Hybrid Technoly pakket of iets, dat is dat je dus kan zien of de auto op slot staat. Kan je ook in de app zien ;)

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 23.04.2019 - 11:12
door MindBender
Daarnet even met Volvo Nederland gebeld. Wat een vriendelijke mensen, zeg! Ze nemen alle tijd en konden we wat dingen over de auto vertellen.

Het blijkt geen MY2015 te zijn. Bummer. Hij is begin 2014 geproduceerd en pas in oktober verkocht. Een voorraad auto dus. Overwacht, voor een rijk uitgerust exemplaar. Maar de verschillen zijn niet zo groot, dus we laten hem er niet voor staan.

Dat de auto zelf bepaald wanneer hij onderhoud nodig heeft blijkt ook onzin. Hij geeft het zelf wel aan, maar het is gewoon een tijd/km-interval. Er bleek wel een onderhoudsbeurt te ontbreken in het boekje, dus dat was dan weer goed nieuws. Ze hebben me zelfs de uitrustingslijst gestuurd en dat verklaart wel de afwezigheid van TPMS.

Hij is uitgerust met Volvo Guard en bij Keyless Entry staat "PSC": Ik ken alleen de standaard sleutel en "PCC". Weet iemand wat "PSC" is?

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 23.04.2019 - 17:22
door Cem
MindBender schreef: Update
Als jullie net zo'n nerds zijn als ik ben, dan hebben jullie - net als ik - ook behoefte aan closure. Dus bij deze de afloop van het verhaal.

Vreemd:
1. Geen TMPS gevonden in het menu, is wel standaard in MY2015
2. Geen LEDs op de sleutels voor communicatie (waarschijnlijk een 5-knops standaard sleutel, maar wel key-less drive)
3. Service beurten niet of km of datum interval, maar op aangeven van de auto zelf: De auto geeft zelf aan over 4 maanden of xx.xxx km.
4. Eén keer kon ik een achterportier openen zonder dat de sleutel in de buurt was, en daarmee ging ook het alarm af.

Van vinden jullie ervan?
1. klink een beetje raar maar een MY2015 auto hoeft niet perse uit het jaar 2015 te komen, kan ook eind 2014. De MY2015 en hoger kan je herkennen aan de aluminium draaiknoppen op de middenconsole. TPMS is verplicht vanaf jaar 2015. Dus het kan zo zijn dat je een MY2015 hebt die eind 2014 is geleverd zonder TPMS(deze heb ik :) ). Het is maar net hoe je er naar kijkt maar ik ben er zeer blij mee dat het er niet op zit.
2. LED op de sleutel is een aparte optie, maar deze is ook als ik me niet vergis onder gebracht in de securityline.
3. servicebeurt telt af, het is maar net wat als eerst van toepassing is, of 30.000 km of 1 jaar.
4. Die is wel vreemd, even uitlezen zou ik zeggen.

Re: Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Geplaatst: 23.04.2019 - 17:49
door Gouwe
Gefeliciteerd, klinkt als een mooie auto, maarreeeehhh foto's??