Aankoop V60 PIH: Waarop letten?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

Beste Volvo liefhebbers,

Wij staan op het punt om onze eerste Volvo te kopen. Mijn vrouw is hoog-zwanger en haar Peugeot 307CC is leuk, maar niet echt praktisch voor een kinderstoeltje. Een Volvo leek mij een veilige en verstandige keuze.

Zelf rijdt ik elektrisch, dus een laadpaal hebben wel al, en ik vind dat erg prettig rijden. En de enige 'leuke' plug-in hybride is natuurlijk de V60. Er worden er momenteel veel gebruikt aangeboden, vrijwel allemaal onder gunstige belastingvoorwaarden eind 2013 aangeschaft en nu, 5 jaar later, afgeschreven.

Kunnen jullie vertellen waar ik bij de aanschaf zoal op moet letten?

Ik las hier al over problemen met de airco pomp. Die wordt veelal onder coulance vervangen, las ik ook, maar dat houdt ooit een keer op, als het al niet zo ver is voor een auto van 5 jaar oud.

Is het belangrijk dat ik een Volvo bij de merkdealer koop? Ook als hij verder dealer-onderhouden is?

Er schijnt 8 jaar garantie op het hybride systeem te zitten (of alleen op de accu?). Sommige dealers bieden aan deze naar 10 jaar te verlengen voor €500. En hoe weet ik wat de staat van de hybride accu is? Kan ik een dealer een aankoopkeuring laten doen? En eventueel in de history laten kijken?

Alvast hartelijk dank voor jullie inzichten!
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 680
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Let even op als je keyless entry erbij hebt dat de ontvanger goed is.
Je moet de afstandsbediening van zeg eens 25 meter afstand kunnen gebruiken.
En als je met je hand aan de deurklink komt, moet die ook echt opengaan en niet na een aantal keren trekken aan de klink.

Keyless is echt heel prettig, tenminste als het goed werkt.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4630
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Om te beginnen gefeliciteerd met de zwangerschap. Geen idee of een kinderwagen achter in een D6 past trouwens. Een V60 is niet groot wat kofferruimte betreft, maar een D6 is nog veel kleiner.
Of je bij een dealer wil kopen of in de handel ligt heel erg aan welk risico je wil lopen (en wat dat mag kosten). Ik zelf kies altijd voor de handel, maar heb de mijne wel laten keuren bij een dealer voor de aankoop omdat zij de enige zijn die diep in de elektronica kunnen kijken, zelfs de ANWB verwees mij vriendelijk door.
Mijn advies is wel om een aantoonbaar dealeronderhouden auto te kopen, zeker met het oog op de airco compressor, die Volvo dan gewoon netjes 100% onder coulance vervangt, ook bij een 2013 auto is mijn ervaring.
Naar het schijnt heeft Volvo nu een laatste versie pomp uitgebracht en daarmee zou het probleem verleden tijd moeten zijn.
Ook uit eigen ervaring: je kunt gewoon de dealer bellen waar de auto in onderhoud is geweest, kunnen en willen ze je echt wel vertellen. Belangrijk is om te weten of de airco pomp en ISG al vervangen is en of er reparaties geweest zijn aan het keyless systeem (als dat erop zit). Zoals HeinvdW al aangeeft een heerlijke optie, maar als je alle portieren moet repareren en de ontvanger dan ben je 1500,- euro lichter. Let er ook op dat bij 180K de distributie is/wordt vervangen.
Garanties op de accu, werkelijk geen idee, maar dat is persoonlijk het laatste waar ik me druk over maak.
Veel plezier met zoeken!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

Dank voor de tips!

Ik heb er momenteel twee op mijn short-list staan. Eéntje nèt boven de 50.000km, en eentje net daaronder. Beide zijn uit 2013, maar de eerste uit oktober en de tweede uit december, waardoor de laatste Sensus Connect zou hebben, als ik het hier goed gelezen heb. Beide auto's zijn dealer onderhouden heb hebben maar één eigenaar. De vraagprijzen voor beide auto's zijn ongeveer gelijk.De eerste is helaas wat kaal uitgevoerd, maar staat wel te koop bij een Volvo dealer. De tweede heeft naast Sensus Connect een erg aantrekkelijke optielijst, maar staat bij een generiek autobedrijf.

Ik ben ondertussen al de hele avond dit forum aan het uitpluizen, en weet ondertussen veel meer dan toen ik een paar uur geleden dit topic opende. Tevreden klanten komen natuurlijk niet speciaal naar dit forum om alleen te posten hoe tevreden ze zijn, maar ik vind het toch wel opvallend dat er erg veel aircoproblemen zijn. Is daar al een definitieve oplossing voor? Want ik lees over compressoren die nog geen 9 maanden geleden vervangen zijn en ik denk niet dat Volvo deze de komende 10 jaar onder coulance blijft vervangen....
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

Ik had overigens klakkeloos aangenomen dat die kinderwagen wel ging passen, maar nu je het zegt lees ik hier meer dan eens dat hij toch kleiner is dan je zou denken, dus gaan we die ook meteen maar eens passen. Dank voor de tip.
aristo
2nd Gear member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18.07.2009 - 23:13
Locatie: Zwolle

Gefeliciteerd met de zwangerschap. De D6 is een heerlijke auto en het lijkt erop( ook omdat er nu weinig meldingen zijn) en dat onze pomp het nu ook volhoudt, dat de isolatie problemen in de pomp zijn opgelost. Let idd op de bagageruimte, wij hebben expres de D6 genomen omdat wij een goede caravantrekker wilden hebben en geen bagagewonder. Verder is het ook goedkoop als je vaak elektrisch rijdt en vaak oplaadt waar je bij volledige elektrische niet elke dag hoeft te laden. De dieselmotor rijdt heerlijk maar wij hadden ook een auto die weinig had gelopen( 60k in 4 jaar) en toen ik de auto echt ging uitproberen hield de auto behoorlijk in en dan bedoel ik niet bij de wegval bij 130 km/u van de elektro ondersteuning. Maar bij 200 km/u Er was een vacuumslangetje afgebroken en later toen de auto nog steeds inhield was het turboregelventiel defect. Kleine dingen, maar de auto moet perfect rijden. Als de auto al wat ouder is met weinig dieselkilometers kan er wat kapot gaan/zijn. Wij waren blij met de garantie en op het batterijpakket zit 8 jaar garantie(bij de dealer).
Veel plezier met zoeken.
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4630
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

MindBender schreef: …...Beide zijn uit 2013, maar de eerste uit oktober en de tweede uit december, waardoor de laatste Sensus Connect zou hebben, als ik het hier goed gelezen heb....
Sensus connect herken je aan het wereldbolletje. Ik heb zelf de gewone Sensus, maar naast het feit dat ik maar 1x per 2 jaar een navi update krijg i.p.v. 2x per jaar mis ik daar niets aan.
MindBender schreef: …...maar ik vind het toch wel opvallend dat er erg veel aircoproblemen zijn. Is daar al een definitieve oplossing voor? Want ik lees over compressoren die nog geen 9 maanden geleden vervangen zijn en ik denk niet dat Volvo deze de komende 10 jaar onder coulance blijft vervangen....
Volvo schijnt naar ik hier begrijp nu de definitieve oplossing gevonden te hebben. Overigens houdt de mijne (voorlaatste generatie) het nu al 1 jaar uit zonder storingen.
Voor mij in ieder geval geen reden om de auto te laten staan.


En ja (dealer) garantie of niet: toen ik mijn D6 kocht stond een exacte kopie (leeftijd, specs, km stand) bij mijn dealer, maar die kostte wel 7000 euro meer.
Iedereen zijn eigen keus.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Heel persoonlijk waar je wilt kopen.
Ik heb mijn V60 PIH bij een handelaar gekocht. Maar wel een dealer onderhouden.
9 van de 10 auto's die je daar koopt zijn ex lease. Goed onderhouden (dealer) maar het hangt er ook erg vanaf hoe er mee omgesprongen is door de vorige eigenaar.
Veel deuken en krassen en beschadigingen geeft voor mij aan dat de vorige eigenaar er niet netjes mee is omgesprongen. Die laat ik dan staan.
Ik koop auto's zonder garantie. Ik rijd 10 a 12.000 km per jaar. Bij een gebruikte auto kan je toch pas echt goed zien wat je gekocht hebt na een x aantal km. Ik denk dat het bij 10.000 goed is te zien. En aangezien ik daar pas na een jaar op zit heeft garantie voor mij geen zin. Ook is het zo dat er bij mij altijd iets kapot gaat wat weer net niet onder garantie valt. M.a.w. ik heb er niets aan. Zeker niet als ik daarmee de auto nog scherper kan aanschaffen.
En als je de auto goed bekijkt en een goede proefrit maakt heb je zelf al snel een idee wat je gaat kopen.
Ik doe wel altijd een kentekencheck want dan kan je zien hoe lang de auto van naam is verandert. En hoeveel eigenaren er zijn geweest. Ik koop alleen auto's als ik de tweede eigenaar zou zijn.
Mijn V60 PIH heeft in het afgelopen jaar 3 airco pompen gehad. Allemaal door de dealer onder coulance verholpen. Deze laatste doet het erg goed, en zou het probleem opgelost hebben.
De vorige eigenaar heeft 160.000 km gereden in 4 jaar tijd zonder één probleem. Waarom ik er dan 3 in een jaar verslijt weet ik niet.
Rijd je veel op de snelweg met 130 km/u dan slurpt de D6 best wel wat diesel. Dus echt zuinig is ie daar niet. Ik rijd 1 op 23 gemiddeld.
Maar het is een fantastische auto om te rijden. En auto's kosten altijd geld, tis een dure hobby.....
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

Deze staat bij de dealer:
https://www.buitenweg.nl/occasion/Volvo/2SJP26/18
10-2013, 52.451km, €20.900
Modeljaar 2014, Summum uitvoering met Volvo afneembare trekhaak, maar verder weinig opties. Eerste eigenaar, dealer onderhouden. Het moet haast wel storm lopen voor deze auto, want twee weken geleden vroegen ze nog €19.900.

Deze staat bij een regulier autobedrijf:
https://garageuddel.nl/occasions/?sid=1 ... awd-summum
12-2013, 48.532 km, €20.900
Modeljaar 2014, Summum uitvoering. De omschrijving lijkt niet helemaal te kloppen, maar de opties die ik zo zie: Sensus connect, parkeercamera, Audio, elektrisch kinderslot, verwarmde voorruit, alarm, etc. Maar veel elektrisch mee gereden, dus de accu zal wel wat aan capaciteit verloren zijn.

Beide heb ik gisterenavond benaderd voor detailfoto's en ene optielijst, maar ik heb van beide geen antwoord ontvangen.Jammer, maar niet dramatisch.

Vandaag toch ook maar even met Volvo Nederland gebeld. Die zeggen het aircopompprobleem inmiddels onder controle te hebben. Voor preventieve vervanging is het te duur, maar ze zeiden dat als ik 5 jaar en 70.000km verder nog gewoon op coulance kan rekenen.

Ook nog maar even met een dealer in de buurt gebeld, om te vragen of zijn een aankoopkeuring kunnen doen. Dat was geen probleem, evenals het voortzetten van het onderhoud (duhuh). Wel adviseerde deze dealer mij nog even goed na te denken als het om een privéaanschaf gaat. Het is een bovenmatig complexe auto, er kan veel aan stuk en reparaties zijn kostbaar. Van de laatste iteratie aircopomp had hij er inmiddels ook al weer enkele ontvangen en hij betwijfelde of coulance over 5 jaar voor een 10+ jaar oude auto wel voor 100% gaat zijn.

Al-met-al een moeilijke overweging.
Laatst gewijzigd door MindBender op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Beide zijn mooie auto’s.
Ik zou voor de tweede gaan.
De rede is dat de laatste (tweede) een parkeer camera heeft als je achteruit rijd.
Deze auto blinkt niet uit in goed zicht naar achteren. Dus een camera is wel zo prettig.
Verder heeft (volgens mij) geen van deze twee auto’s adaptive cruise control. Als dat iets is wat je prettig vindt, moet je zoeken naar een met een andere optie lijst.
En die zijn er genoeg te vinden hoor. Op dit moment worden er genoeg op de markt gebracht.
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 680
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Dan is mijn auto ook bijna niets meer waard.
1000 euro/mnd afgeschreven :sick:
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4630
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Bijzonder advies van de dealer, maar goed. Focus je op auto's met een zo laag mogelijke kilometerstand?
Overigens heeft de ene een sportstoel (zwarte) en de andere gewone stoelen. Ik vond de sportstoelen helemaal niet fijn zitten.
Ander ding waar ik letterlijk tegenaan zat was een schuif/kanteldak. Was daarom voor mij een no-go.
Let bij de prijzen ook even op of deze in of ex BTW zijn. Sommige advertenties zijn daarin nogal verwarrend.

Er staan er genoeg. Dit is trouwens een mooie complete: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/d6- ... /foto.html

Ook niet verkeerd: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/2-4 ... /foto.html

Ik zou zeggen, ga eens proefrijden en laat je hart spreken!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

V60Driver schreef: Deze auto blinkt niet uit in goed zicht naar achteren. Dus een camera is wel zo prettig.
Dat is nuttig advies!
V60Driver schreef: Verder heeft (volgens mij) geen van deze twee auto’s adaptive cruise control. Als dat iets is wat je prettig vindt, moet je zoeken naar een met een andere optie lijst.
En die zijn er genoeg te vinden hoor. Op dit moment worden er genoeg op de markt gebracht.
Ik heb er tot nu toe nog geen gevonden, dus ik dat de indruk dat het een vrij zeldzame (destijds dure) optie is. Maar ik ben ook nog niet zo lang aan het rondkijken.
Gouwe schreef: Bijzonder advies van de dealer, maar goed. Focus je op auto's met een zo laag mogelijke kilometerstand?
Bijzonder, maar eerlijk en uit het hart, dat mag ik wel. En eigenlijk gezegd begrijp ik de man ergens wel. Als je 'gewoon een auto' zoekt, of zelfs 'gewoon een Volvlo' zoekt, is het geen voor de hand liggende keuze. Het vak van automonteur is de afgelopen decennia in rap tempo vele malen complexer geworden. Eén van de moeilijkste aspecten is het diagnostiseren van problemen, uit onsamenhangende verhalen van klanten, waarbij niet alle gerapporteerde symptomen waar hoeven te zijn, en waarbij sommige symptomen zonder het te weten andere oorzaken hebben.
En dit is een bovenmatig complexe auto, met veel dure onderdelen. Dus als je er wat mee hebt, wordt het al snel duur. Zeker als monteurs niet verder komen dan onderdelen-vervangen-todat-hij-het-weer-doet. Al zal dat laatste bij Volvo niet gebeuren, verwacht ik.
Het is dus een mogelijk kosten-tijdbom, en die dealer heeft zijn showroom volstaan met auto's waarbij die kans een stuk kleiner is, dus ik begrijp zijn insteek.
Maar ja, het rijplezier, hè? Een 5-cylinder diesel die in zijn eentje al de moeite waard is. Ook nog eens ondersteund door een elektromotor die de schakelmomenten kan overbruggen en remenergie kan opvangen, maar ook nog eens in zijn eentje mijn vrouw fluisterstil naar haar werk en terug kan brengen. Zelf heb ik - net zoals anderen hier - ook nog een Tesla en dat gevoel van elektrisch rijden vind snel wennen, en moeilijk ontwennen. En een laadpaal hebben we al.
Ja, misschien ben ik wat ouderwets, maar ik zoek altijd naar auto's met een lage kilometerstand. Rond dezelfde stand komen we ook veel V40s tegen, maar we vinden de V60 dan net wat meer auto. Misschien is het onzinnig, maar als ik de Tesla de komende jaren een beetje wil ontzien, kunnen we een V60 gebruiken om onze weekend tripjes te doen zonder veel comfort te verliezen. Een V40 is al snel een stuk kleiner.
Gouwe schreef: Overigens heeft de ene een sportstoel (zwarte) en de andere gewone stoelen. Ik vond de sportstoelen helemaal niet fijn zitten.
Mijn vrouw vind de stiksels van de sportstoelen mooi...
Gouwe schreef: Ander ding waar ik letterlijk tegenaan zat was een schuif/kanteldak. Was daarom voor mij een no-go.
Ik heb liever ook geen schuif/kanteldak, maar dan vanwege het windgeruis.
Gouwe schreef: Let bij de prijzen ook even op of deze in of ex BTW zijn. Sommige advertenties zijn daarin nogal verwarrend.
Is me ook opgevallen. Maar als er nog 21% bij komt zijn we snel uitgepraat.
Gouwe schreef: Er staan er genoeg. Dit is trouwens een mooie complete: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/d6- ... /foto.html

Ook niet verkeerd: https://www.autowereld.nl/volvo/v60/2-4 ... /foto.html

Ik zou zeggen, ga eens proefrijden en laat je hart spreken!
Dank je voor de links. Die eerste staat zelfs in Nuenen; Een kwartier rijden van hier, en gisteren zijn we zelfs nog door Nuenen heen gereden omdat ik dacht dat daar veel dealers zitten. Maar omdat ik ze zo snel niet gevonden had, zijn we toch maar doorgereden. Wat een toeval. Die blauw hadden we al op autostrade gevonden, en we vinden de kleur echt super, maar ja, toch al weer twee keer zoveel gereden als de andere die we gezien hebben.
Ik ben bang dat proefrijden kopen wordt, dus dat snel ik nog even uit, maar ik laat het nog wel weten!
Laatst gewijzigd door MindBender op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Beide auto’s heel mooi.
Het open dak was voor mij ook een ding ivm mijn lengte 1,92 mtr. Maar is mij 100% meegevallen.
Ik vindt het heerlijk. Als je in PURE modes rijd wordt de airco uitgeschakeld. Dan zet ik vaak het dak open.
Natuurlijk kan je hem ook weer aanzetten. Maar dan ga je weer tornen aan je verbruik.
Oke met open dak is weerstand ook weer negarief verandert maar je moet wat. Dit laatste voor de mannen die van de punten en komma’s zijn.
De zilverkleurige heeft alle opties. Zelfs een camera in de grille. Die kijkt om de hoek bij uit garages rijden. Die optie heb ik ook en is erg prettig. In mijn opinie.
Maar deze heeft idd geen sportstoelen. Die blauwe heeft weer geen achteruitkijk camera. Maar wel sportstoelen en geen open dak. Beide auto hebben adaptive cc. Dus keuzes keuzes. Overigens kan je de camera (voor en/of achter) ook altijd achteraf inbouwen. Als je technisch en handig bent kan je het ook zelf. Bij een dealer wordt het snel duur ivm arbeidsloon.
Gebruikersavatar
s60magic
4th Gear member
Berichten: 819
Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
Locatie: Drenthe

HeinvdW schreef: Dan is mijn auto ook bijna niets meer waard.
1000 euro/mnd afgeschreven :sick:
Idd 1000 per maand. We hebben het er goed meegehad, maar als je hem privé gekocht had stond je erbij te janken.
Schandalig veel afschrijving.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
MindBender
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 21.03.2019 - 19:26

Update
Ik ben in Uddel (https://garageuddel.nl/occasions/?sid=1 ... awd-summum) gaan kijken. Bij het maken van de afspraak zei de garagist al meteen dat er zaterdag nog iemand komt kijken. Ik vond dat vreemd, maar ben geneigd hem daarin te geloven. De auto had tegen de beschrijving in geen Premium Sound, maar wel aangename verassingen als zitverhogers achterin. Ik heb er even in gereden, en de auto voelde 'los' aan. De diesel motor klonk wat 'knokkeriger' dan wat ik van een PHEV met 48.000km die hoofdzakelijk elektrisch heeft gereden zou verwachten. En met 'los' bedoel ik ook de zitverhogers die veel speling hadden, de lederen bekleding die niet helemaal strak om de stoelen zat. Kleine dingen dus. De turn-off was echter het onderhoudsboekje: Daar stond maar 1 onderhoudsbeurt in. Elke 30.000km, klopt nog wel, maar niet elk jaar.

Deze (https://www.autowereld.nl/volvo/v60/d6- ... /foto.html) heb ik meteen toen @Gouwe hem postte gebeld, maar hij bleek al verkocht. De andere van @Gouwe (https://www.autowereld.nl/volvo/v60/2-4 ... /foto.html) is zelfs al van de website verdwenen.

Er zijn wel auto's te vinden die goed in de opties zitten, zoals deze https://www.autowereld.nl/volvo/v60/d6- ... tails.html, maar die zijn zoals ook deze vrij snel verkocht. Wat ik opvallend vind is dat 2013-2015 V60 PIHs, bijna zonder uitzondering, allemaal €19.800 -€ 20.800 kosten. Het lijkt daarbij niet uit te maken of ze 48.000km of 168.000km gereden hebben.

Ondertussen zoeken we verder. Suggesties zijn welkom!
Gebruikersavatar
HeinvdW
4th Gear member
Berichten: 680
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

Je grote liefde komt vanzelf.

Wat ik mis in mijn auto is adaptive cruise control.
Wat ik lekker niet heb is een schuifdak, net als @Gouwe.
Eén keer proefrijden in een auto met schuifdak en je weet waarom.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Schuifdak is geweldig zou zeker eentje zoeken met!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4630
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Heb een schuifdak in de V70 maar dat is met dit weer best lekker. Boven de 80 km/uur schuif ik het dakje dicht en kantel ik hem open. Moet zeggen dat het windgeruis dan echt minimaal is. Met de premium sound installatie op standje hoog (incl. sub) en met Sublime aan is het dan best uit te houden.

Las gisteren trouwens dat veel van de D6-en naar België, Duitsland en Hongarije gaan....
Laatst gewijzigd door Gouwe op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

HeinvdW schreef: Je grote liefde komt vanzelf.

Wat ik mis in mijn auto is adaptive cruise control.
Wat ik lekker niet heb is een schuifdak, net als @Gouwe.
Eén keer proefrijden in een auto met schuifdak en je weet waarom.
Whaaat?! Nee man! Ik was gek van mijn schuifdak in de V50. Een lichter interieur, frisse lucht, buitengeluid (zonder motorgeluid) en de (lente)zon op je bol is heerlijk.
De issue bij mijn vorige V50 was dat de auto regelmatig onder water stond door een verstopte afvoer of losgeschoten afvoerslang. Als dit bij de V60 geen issue is, gewoon doen!
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”