Ben ik niet met je eens, de 5 cylinder D3 is aanzienlijk ongevoeliger voor bv EGR problemen dan latere (4cylinder) diesels.
Ik heb er 1 probleemloos gereden met minder dan 20k per jaar (mix van korte en langere ritten).
Wat ook voor deze D3 geldt is dat hij zich met de benodigde regelmaat moet kunnen regenereren. Dat doet ie vanzelf en als ie er niet aan toekomt geeft ie een melding dat ie ‘nodig moet’, en dan volstaat een rit van een uur ruimschoots.
Ik zeg: indien je graag een diesel wilt rijden dan zou ik met jouw geringe kms beslist de gok durven nemen een D3 5cylinder te gaan rijden.
Kan de V70 mijn droomwagen blijven?
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, het is juist andersom. Menigeen rijdt graag diesel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3718
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
Je slaat de spijker op zijn kop. Doordieselen met jouw V40 is een goed idee met het oog op de portemonnee. En het design is nog altijd tijdloos, in mijn optiek.Dus.. kort samengevat:
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.08.2014 - 13:17
Ik wil heel graag geloven wat Teebee zegt, maar zou het graag even bevestigd zien door enkele andere forumleden. 
Scenario zou dan zijn dat ik nog even met de V40 verder ga en ondertussen rustig blijf uitkijken naar de ideale D3-occasie, of gewoon heel snel weet wat ik moet kopen als opvolger van mijn V40 als die toch plots zwaar in de kosten zou belanden..

Scenario zou dan zijn dat ik nog even met de V40 verder ga en ondertussen rustig blijf uitkijken naar de ideale D3-occasie, of gewoon heel snel weet wat ik moet kopen als opvolger van mijn V40 als die toch plots zwaar in de kosten zou belanden..
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Of een V70N.
In heb een 126pk diesel gehad in een S60, een 5 cilinder die 1op20 liep met een 5 handbak.
Het ding had 300nm koppel en dat was meer dan voldoende, omdat hij relatief laag in het vermogen zat voor een 5 cilinder ging daar niets aan kapot.
Onze zaak groeide en daarmee de wens naar een 185pk D5, maar de loopcultuur van die 126pk was ongeëvenaard.
In heb een 126pk diesel gehad in een S60, een 5 cilinder die 1op20 liep met een 5 handbak.
Het ding had 300nm koppel en dat was meer dan voldoende, omdat hij relatief laag in het vermogen zat voor een 5 cilinder ging daar niets aan kapot.
Onze zaak groeide en daarmee de wens naar een 185pk D5, maar de loopcultuur van die 126pk was ongeëvenaard.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Tja, een S is weer een lastige met kids en al hun toeters en bellen die geregeld moeten worden vervoerd...
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Onze C70 D3 hebben we in 2011 niwue gekocht en staat inmiddels op 105.000km, dus ook wel laag voor een diesel.
Veelal korte ritten van minder dan 20km en nog nooit enig probleem gehad, zelfs geen melding dat hij nodig moest regenereren.
De S90 D4 VEA heb ik in februari dit jaar gekocht met 5300km erop en die zit nu aan 10.500km, ook vrij veel korte ritten, ook geen enkel probleem tot nu toe.
Veelal korte ritten van minder dan 20km en nog nooit enig probleem gehad, zelfs geen melding dat hij nodig moest regenereren.
De S90 D4 VEA heb ik in februari dit jaar gekocht met 5300km erop en die zit nu aan 10.500km, ook vrij veel korte ritten, ook geen enkel probleem tot nu toe.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Je zou deze eens kunnen bekijken, met deze lage km stand is het blok net ingereden 
Kan je imho een boel fijne kms mee gaan maken.

Kan je imho een boel fijne kms mee gaan maken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik vind dat een beetje subjectief. Jouw D3 is niet veel anders geweest dan de andere diesels, gebaseerd op het oude blok uit 2002. Allemaal met vijf cylinders en de laaste 10(?) jaar EGR toevoegingen.teebee schreef: Ben ik niet met je eens, de 5 cylinder D3 is aanzienlijk ongevoeliger voor bv EGR problemen dan latere (4cylinder) diesels.
Ik heb er 1 probleemloos gereden met minder dan 20k per jaar (mix van korte en langere ritten).
Wat ook voor deze D3 geldt is dat hij zich met de benodigde regelmaat moet kunnen regenereren. Dat doet ie vanzelf en als ie er niet aan toekomt geeft ie een melding dat ie ‘nodig moet’, en dan volstaat een rit van een uur ruimschoots.
Ik zeg: indien je graag een diesel wilt rijden dan zou ik met jouw geringe kms beslist de gok durven nemen een D3 5cylinder te gaan rijden.
De VEA D4 met vier cylinders had inderdaad vroegtijdig gedoe met de EGR installatie daar op, ook niet zo vreemd want dit was Volvo's eerste poging met een geheel nieuw motorblok. Latere D2/3/5 varianten in o.a. de V90 hebben dit probleem niet en voor bestaande motoren is er vanaf april 2016 een modificatie die Volvo gratis toepast.
Olieverbruik is iets waar sommige VEA D4 last van hebben, maar er zijn ook 5 cylinders die spontaan de koppakking op vakantie sturen. Zo heeft elk model wel iets.
Neemt niet weg dat dieselmotoren graag ritjes van 100km en meer rijden en dat er bij moderne auto's meer onderhoudskosten in zitten. Als je geen elektrisch inklapbare spiegels met verwarming hebt kunnen ze ook niet stuk.

- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Ergo alles kan kapot... 
Uiteraard is mijn mening enigszins subjectief, ik heb immers geen vergelijk met andere (Volvo) moderne diesel motoren.
Maar volgens mij is er gemiddeld genomen met een 5cylinder diesel aanzienlijk minder kans op bv EGR gedoe, en dat zonder (al dan niet werkende) modificatie.
Ik spreek slechts uit mijn ervaring, en die is met een dergelijk blok probleemloos, daarnaast de mening van mijn dealer en chef werkplaats aldaar (een ‘ouwe rot’ in het vak met heeeeeeeel wat jaren Volvo ervaring) hun “meneer die 5cylinders zijn absoluut probleemloze motoren” bevestigde mijn ervaring keer op keer.
Dus... aan de TS om hier wel of niet wat mee te doen.

Uiteraard is mijn mening enigszins subjectief, ik heb immers geen vergelijk met andere (Volvo) moderne diesel motoren.
Maar volgens mij is er gemiddeld genomen met een 5cylinder diesel aanzienlijk minder kans op bv EGR gedoe, en dat zonder (al dan niet werkende) modificatie.
Ik spreek slechts uit mijn ervaring, en die is met een dergelijk blok probleemloos, daarnaast de mening van mijn dealer en chef werkplaats aldaar (een ‘ouwe rot’ in het vak met heeeeeeeel wat jaren Volvo ervaring) hun “meneer die 5cylinders zijn absoluut probleemloze motoren” bevestigde mijn ervaring keer op keer.
Dus... aan de TS om hier wel of niet wat mee te doen.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
+1. Nog geen enkel probleem gehad, met de laatste 2 jaren ook voornamelijk korte ritten. +150K ervaring met deze motor in 2 auto's.teebee schreef: Ergo alles kan kapot...
Uiteraard is mijn mening enigszins subjectief, ik heb immers geen vergelijk met andere (Volvo) moderne diesel motoren.
Maar volgens mij is er gemiddeld genomen met een 5cylinder diesel aanzienlijk minder kans op bv EGR gedoe, en dat zonder (al dan niet werkende) modificatie.
Ik spreek slechts uit mijn ervaring, en die is met een dergelijk blok probleemloos, daarnaast de mening van mijn dealer en chef werkplaats aldaar (een ‘ouwe rot’ in het vak met heeeeeeeel wat jaren Volvo ervaring) hun “meneer die 5cylinders zijn absoluut probleemloze motoren” bevestigde mijn ervaring keer op keer.
Dus... aan de TS om hier wel of niet wat mee te doen.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29.03.2019 - 13:29
- Locatie: Leeuwarden
Ik las dat je liever geen oudere V70 wilt aanschaffen, maar er is een (2de generatie) bi-Fuel model. Zo heb je dan ook de optie om op gas te rijden. I know, niet helemaal te vergelijken met de nieuwe V70, maar wel een betrouwbaar blok.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 02.08.2014 - 13:17
Hallo, ik ben vertrouwd met het bi-fuel model. Het is werkelijk de bedoeling om een "update" te kopen als ik mijn 2002 V40 vervang, dus niet iets dat groter is maar even oud. Dus sowieso een 3e generatie als ik eentje zou kopen. Zoals het er nu naar uit ziet, blijf ik nog een poosje met de V40 rijden. Ik hou het vanaf nu in de gaten. Stel dat ik een onweerstaanbaar mooi aanbod tegenkom op autoscout wat betreft een 163PK sterke 5cil dieselmotor of wanneer mijn V40 plots toch oververwachts hoge kosten maakt, stap ik over op een 5 cil diesel van 2010-2013. Moest mijn situatie tegen dan zo veranderd zijn dat ik nog maar ruim 10.000 km doe per jaar, zou ik uiteraard voor een benzine gaan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik zou nog even doorrijden met je V40 en, gezien het geld wat je er voor krijgt, een chiptuning erop loslaten. Dan heb je voor je gevoel toch even een andere auto (die misschien nog eens zuiniger is ook).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
De link welke ik je gaf is een scherpe prijs voor een prachtige V60 met “nauwelijks” kilometers voor een diesel...... mooi aanbod tegenkom op autoscout wat betreft een 163PK sterke 5cil dieselmotor....
Dus nog maar ns de tip: deze
Nou weet ik niet wat jij ‘onweerstaanbaar’ vindt, maar een 5cylinder diesel (nota bene ook nog een lekkere R-design) met 105k op de teller voor een leuke prijs valt bij mij in die categorie. Ook nog ns bij een solide dealer dus betrouwbaar.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20762
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ben niet anti (chip)tuning maar voor deze V40 PhaseII zou ik dat niet overwegen. Dit blok is in deze wagen krachtig genoeg en bovendien ook behoorlijk zuinig.t5power schreef: Ik zou nog even doorrijden met je V40 en, gezien het geld wat je er voor krijgt, een chiptuning erop loslaten. Dan heb je voor je gevoel toch even een andere auto (die misschien nog eens zuiniger is ook).
En hoewel ik het niet aanraad (ik blijf huiverig voor diesel bij jou gebruik) die V60 bij Serva is wel een mooie aanbieding.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7795
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Heb het vermoeden dat het ‘helaas pindakaas’ is, was een absoluut koopje en zal vermoed ik verkocht zijn.
Hij verschijnt nog wel op gaspedaal.nl (deze) maar die link levert hetzelfde vreemde scherm op.
De site van Serva zelf levert ook niks op.
Ps. Mocht je op zoek gaan naar een 5cylinder D3, let dan op dat import vanuit bv België, Frankrijk of Duitsland minder pk’s hebben, deze zijn teruggeschroefd naar 136 ipv 163, dit ivm uitstoot en dus kosten.
Hij verschijnt nog wel op gaspedaal.nl (deze) maar die link levert hetzelfde vreemde scherm op.
De site van Serva zelf levert ook niks op.
Ps. Mocht je op zoek gaan naar een 5cylinder D3, let dan op dat import vanuit bv België, Frankrijk of Duitsland minder pk’s hebben, deze zijn teruggeschroefd naar 136 ipv 163, dit ivm uitstoot en dus kosten.
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208