Kan de V70 mijn droomwagen blijven?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
V40man
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.08.2014 - 13:17

Hallo,

Tien jaar geleden kocht ik voor 5800 euro een Volvo V40 turbodiesel 115PK van eind 2002 met 138.000 km op de teller. Daar heb ik de afgelopen 10 jaar echt probleemloos gereden. De Volvo heeft ondertussen 245.000 km op de teller en rijdt nog steeds fantastisch. De laatste paar jaar heb ik 20.000km per jaar gereden maar de jaren daarvoor heb ik door ziekte slechts heel weinig km gedaan en vaak korte stukjes. Geen ideaal rijgedrag voor een diesel dus maar deze auto heeft het allemaal met glans overleefd. Naast de gewone onderhoudsbeurten en wat banden en remmen heb ik in die tien jaar geen speciale kosten gehad. Ik heb dus quasi gratis gereden en daarmee bevestig ik het oude imago van de degelijke Volvo's waar je makkelijk 4 ton mee kan doen zonder zware kosten. Als je nu online kijkt zie je ook dat alle oudere V40's met 4 ton op de teller te koop staan. De auto is nu 17 jaar oud en ik ben er zeker van dat ik nog makkelijk 5 jaar zou kunnen rijden zonder bizarre kosten tegen te komen. (en dit met een auto die nog 500 a 1000 euro waard is op autoscout.

Maar... ik ben net papa geworden en merk dat een maatje groter toch wel leuk zou zijn. Bovendien heb ik altijd een zwak gehad voor de Volvo V70. Ik word nog steeds blij als ik ze zie rijden en het comfort dat je ervaart tijdens de ritten is ongeëvenaard. Ik hou ook gewoon van het merk en de stijl. Ik vind de 2e generatie V70 mooi, maar ik wil nu toch een wat modernere wagen. Goed excuus dus om eindelijk eens een Volvo V70 derde generatie te kopen.

Voortgaande op de reputatie van Volvo was mijn plan om voor 8 a 12000 euro een Volvo V70 te kopen met 170 a 200K kilometer op de teller, in de veronderstelling dat ik er dan nog onbezorgd tien jaar mee zou kunnen rijden in de komende jaren.

Mijn voorkeur ging uit naar een mooie D4 uit 2014 met 4 cilinder en 181PK EURO 6. Ik hou van de nieuwe signatuur en ook wel van het interieur van deze laatste facelift. Bovendien kan je met die euro 6 alle steden in en is hij zuiniger dan oudere motoren, ook handig.

Echter, nu ik wat research doe online blijken de Volvo's helemaal niet meer zo betrouwbaar te zijn als voorheen. De D2 motor (die ik sowieso niet zou kopen) wordt ten zeerste afgeraden door het probleem met roetfilter enz. Verder blijken de D5's stukken minder zuinig te zijn en hun eigen problemen te hebben en wordt bij de D4 gewaarschuwd voor de ERG-filter.

Ik belde de verkoper en ook hij geeft toe dat met die nieuwe normen de kwaliteit er niet op vooruit is gegaan. Je kan volgens hem met de modernere Volvo's de 4 ton halen, maar niet meer zoals vroeger met alleen maar onderhoudsbeurten. Eens de 1,5 ton gepasseerd val je vroeg of laat in de kosten.

Nu is mijn vraag: welke motoren zijn de meest betrouwbare en zijn er nog volvo v70's van de derde generatie die ik vol vertrouwen kan kopen zonder dat het een financiële kater dreigt te worden?

Bovendien moet nu plots de distributieriem op 150K kilometer worden vervangen in plaats van 240K kilometer, wat maakt dat ik bij een auto van 170K al meteen bij de volgende beurt ook de riem moet laten vervangen.

Mijn bedoeling is om jaarlijks 20.000km te blijven rijden met ongeveer 8x heen en weer naar naar België", heel wat ritjes van 20km (40km heen en weer) naar mijn werk en af en toe een kort ritje naar het dorp

Het laatste wat ik wil, is dat ik mijn vrouw overtuig om een V70 te kopen en deze met trots aanprijs om vervolgens jaar na jaar hoge kosten te maken, daar waar mijn "bijna-gratis" V40 ons geen moer heeft gekost.

Moet ik dan echt het idee van een V70 laten varen en een Koreaan kopen omdat het mij anders een rib uit mijn lijf zal kosten? Of koop ik beter een v70 uit 2009/10 met 240.000 km op de teller voor 8000 euro ipv eentje van 2014 voor 12500 euro met 170K op de teller?

Dank voor de input.

Groetjes, Pascal
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Allereerst. Fijn dat je V40 zo goed bevalt en van harte gefeliciteerd met je spruit.

Dan nu wat praktische zaken. Die V40 blijft gewoon rijden en is, met één kleine ruim voldoende. Daar hoef je echt geen V70 voor te halen. En bovenal, je weet wat je hebt.
Maaaaaar, ik begrijp je heel goed dat je voor een V70 MkIII wil gaan. Dat is gewoon meer auto, en daar spreekt het hart.

Ik wil je echter ten zeerste afraden om met jou kilometrage en ritgedrag een diesel te kopen. Vooral die korte ritjes zullen je problemen gaan geven. Dat zal bij ELKE moderne diesel gebeuren. Ze worden niet warm genoeg en gaan dan inwendig vervuilen.
Kies gewoon voor benzine als je een V70 mkIII wilt. En dan bij voorkeur een VEA of een "ouderwetse" 5 cylinder.
Veel wijsheid toegewenst.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Helemaal eens met mijn voorganger, neem zeker geen diesel. Doe jezelf een lol en ga op zoek naar een benzine-V70. Dan heb je er nog heel lang lol van.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zo is het, veel of bijna uitsluitend korte ritjes is vragen om (oa) EGR problemen.
Een mooi benzine-exemplaar zou een betere keuze zijn imho
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Het prijsverschil tussen een D4 en T4 is bijna 8K, als je op diesel gokt en in het ergste geval de motor laat vervangen ben je nog goedkoper uit.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Dat zal wel. Maar als ik een auto koop wil ik geen gezeur of trammelant. Als ik met mij privé auto zou moeten rijden wat ik met mijn lease-wagen rij zou ik niet twijfelen over diesel. Maar bij mijn gebruik wordt dat ding gewoon warm. Bij 20km enkele reis wordt een moderne diesel absoluut niet warm genoeg. Dus levensgrote kans op storingen. En dan is die 8 k echt zo weg. (Buiten de hogere wegenbelasting en verzekering etc. gerekend.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
V40man
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.08.2014 - 13:17

Dankjulliewel voor de feedback.

Maar hoe zit het dan met dat omschakelpunt van 13.000 km? Betaal ik mij dan niet blauw aan benzine? Benzinemotoren gebruiken al gauw 8 a 9 liter per honderd kilometer, tegenover 6 liter bij een diesel... dat zou ons een fortuin kosten met 20K kilometer per jaar... Een ritje heen en terug België wordt dan al gauw 70 euro ipv de 35 euro die ik nu oprijd. Laat staan een autovakantie van duizend kilometers... Met zo'n grote bak die benzine drinkt alsof het limonade is lijkt het mij alsof ik daardoor eerder geremd zou zijn om de auto van stal te halen, zeker voor langere ritten...

Bovendien vind ik het rustgevende aan dieselmotoren zo fijn dat de overstap naar benzine mij een beetje beangstigt... Ik rij al ruim 20 jaar met diesels (woon nu in NL maar ben Belg) Jullie hebben het dan over 5cilinders en VEA-motoren.. kunnen jullie iets specifieker zijn over welke jaartallen en benamingen jullie dan bedoelen? Is dat dan een T3? T4? En moet ik bij een benzine motor dan geen auto kopen met veel lagere kilometerstanden omdat benzinemotoren sowieso niet zo lang meegaan? Wat de aankoopprijzen weer een stuk hoger maken? Mijn budget was ruim 10.000 euro, en daar kon ik in de dieselvarianten dus wel wat mooie exemplaren vinden met onder dan 2 ton op de teller. Ik zie inderdaad dat de T4's 8000 euro duurder zijn dan de D4's. (waarom is dat eigenlijk zo?)

Ander vraagje.. jullie hebben het over de nieuwere motoren en dat probleem met ERG... dat heb ik niet met mijn oudere V40 diesel...is het dan niet verstandiger dat ik een V70 diesel MkIII neem van de eerst generatie? (jaartallen 2008-2010) Deze kan je eerder kopen rond de 8000 euro en die motoren zijn net nog wat ouder (EURO 4) of een EURO 5 zodat ik niet tegen die problemen met de EGR aanloop?

Groetjes, Pascal
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3718
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ik wil je echter ten zeerste afraden om met jou kilometrage en ritgedrag een diesel te kopen. Vooral die korte ritjes zullen je problemen gaan geven. Dat zal bij ELKE moderne diesel gebeuren. Ze worden niet warm genoeg en gaan dan inwendig vervuilen.
I.d.d.

Maar ik zou, als ik jou was, de centen in mijn zak houden en gewoon blijven doorrijden met de V40. Ruimte genoeg als je een handig inklapbare kinderwagen koopt. Stuk goedkoper als je het mij vraagt :D .
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2747
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Die 13.000 km is alleen een rekensommetje, gebaseerd op gemiddelde verbruikskosten en wegenbelasting. Dat je, bij dit gebruik flinke reparatiekosten krijgt, is daarin niet mee genomen :sick:

Jouw huivering voor benzine begrjip ik maar is niet terecht. De huidige turbo-benzinemotoren rijden net zo soepel als diesels. Ik ben zelf ook redelijk dieselverslaafd maar heb sinds kort weer (na een V70 D4) een benzine (T4) en het bevalt prima. En ten opzichte van jouw V40 ga je er alleen maar op vooruit.dat weet ik zeker. Ga er gewoon eens mee rijden en laat je verrassen 8-) .
Overigens, ondanks dat er met de V70 voornamelijk lange ritten mee gereden werden, was de motor na 150.000 km al naar de filistijnen. Ik heb daarentegen meerdere benzine-auto’s (toevallig Volvo’s) probleemloos naar de 2 ton gereden. Mijn vrouw en vader idem. En ook van anderen weet ik dat ze dit gedaan hebben, zelfs wel meer. Dus over duurzaamheid van benzinemotoren maak ik me geen zorgen.
Tanken is inderdaad wel een dingetje, mijn brandstofkosten liggen nu flink hoger :sick: . Toch ben ik overall goedkoper uit, maar dat komt ook doordat er op nieuwe diesels momenteel flink meer afgeschreven wordt. Daar heb je in theorie dan weer voordeel van als je er eentje 2ehands koopt. Maar denk hierbij ook aan bv de houderschapsbelasting.

Je zou inderdaad een oudere V70 kunnen kopen om de egr-troubles te omzeilen. Maar dan kun je niet overal meer komen (ik kan natuurlijk niet beoordelen of dat voor jullie een probleem is) en over het algemeen zijn dat wel auto’s die al veel kilometers gemaakt hebben. En ook Volvo’s slijten, denk aan schokbrekers, versnellingsbakken, stuurinrichting etc. Dus daar ga je ongetwijfeld kosten aan krijgen.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019

Huidig: XC60 Essential Fusion Red

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik vind je opmerking dat zou ons een fortuin kosten bij 20.000 km/jr een beetje vreemd. Maar goed ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar als dat geld echt een struikelpunt is dan kan ik maar één raad geven: Als de V40 nog echt zo goed is als je aangeeft dan zou ik die gewoon doorrijden. Dat is de goedkoopste optie.
En als er dan wat meer bestedingsruimte is naar een andere wagen kijken. Vergeet één ding niet. Autorijden is niet goedkoop en het zal alleen maar duurder worden.

Ohw ja, benzinemotoren kunnen ook gewoon veel kilometers mee.
Mijn eerste benzine (gas) auto uit 1987 had 250.000 km op de teller toen ie na 6 jaar wegging. En heeft daarna nog vele kilometers gemaakt. Mijn 2e had in 1997 na 7 jaar ook 230.000 op de teller. De 3e eigenaar heeft er ook nog jaren plezier van gehad. Daarna alleen diesels.
Maar de V70 die ik voor de huidige XC60 had was weer een benzine. Toen die wegging stond er 305.000 op de teller. Geen centje pijn. En de huidige XC60 heeft ook al weer een respectabele 203.000 km op de teller staan en is 10 jaar oud.
Laatst gewijzigd door V480-S60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
sebastiaan84
4th Gear member
Berichten: 823
Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
Locatie: Emmen
Contacteer:

Ik rijd 18-20K km per jaar met een 2.4i 5pitter in een V50. Stand inmiddels de 332.000 km gepasseerd.

De leasemaatschappij die bij mijn werkgever het wagenpark verzorgd heeft als norm dat er pas diesels mogen worden geleased bij een verwacht kilometrage van 45K km op jaarbasis of meer. Dit om even aan te geven dat er momenteel fors hogere afschrijving op diesels zit.

Ik zou een VEA benzine motor kiezen, die hebben veelal een 2.0 turbo motor die wel haast dieselachtig soepel rijden (ik heb in T3, T4 en T5 gereden) door hun turbo.
Laatst gewijzigd door sebastiaan84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Let even op het budget he... Voor 12K heb je geen V70 met vea benzine motor. Behalve dan die ene geimporteerde Italiaan met 350K op de teller en twijfelachtige historie.
V40man
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.08.2014 - 13:17

Dus.. kort samengevat:

1. Ik heb ongelooflijk veel geluk gehad met mijn 2002 Volvo V40 diesel 115PK. De goedkoopste optie is gewoon lekker deze wagen verder op te rijden, wat best nog eens 5 jaar kan duren aangezien ik nu aan 245K kilometer zit. Hij is ruim genoeg, kost ons echt bijna niets in onderhoud en verbruik (6l/100km) en in verkoop krijg ik er nog 500 euro voor. DE VERSTANDIGSTE KEUZE, hoe je het ook draait of keert. Vooral omdat deze oudere motor het niet zo erg blijkt te vinden dat ik geen rasecht diesel-profiel heb. Ik heb dus de voordelen van goedkoop rijden, zonder de nadelen van ERG en dergelijke.

2. Door het geluk dat ik gehad heb met de V40, verkeerde ik in de illusie dat een Volvo een soort van goedbewaard geheim was, waarbij je een 5 jaar oude Volvo diesel voor 12,5 K kon kopen met moderne motoren en hedendaags interieur en dat je ondanks de hoge kilometerstand dan nog makkelijk een paar ton kon rijden zonder onverwachte kosten. Dus "premium rijden" tegen een kost die misschien net wat hoger ligt dan mijn Volvo V40... Dit blijkt dus inderdaad een illusie te zijn... Volvo's blijken nog steeds betrouwbare slagschepen te zijn, maar door de modernere motoren (EURO 6) zou ik mezelf in de kosten jagen omdat ik geen echt dieselrijdersprofiel heb. De motor zou zichzelf gaan vervuilen met alle gevolgen van dien. Een benzinewagen kopen zou een andere optie zijn, maar een 2014 T4 kost al gauw 20K euro en dat is niet wat ik er aan wil/kan geven. Voor 10.000 euro vind je wel benzine V70's maar die zijn dan eerder van 2009 en dan zit je toch weer met verouderde motoren, hoger verbruik en een minder fris uitziend exterieur en interieur. De vraag rest dan nog of ik -indien benzine dan toch een must is voor mijn rijprofiel- werkelijk moet uitkijken naar een zware bak als een V70 die door het hoge gewicht en grote volume sowieso al wat meer verbruikt...

Misschien is de eindconclusie dan toch dat ik mijn V40 gewoon moet oprijden en dat ik binnen enkele jaren kijk hoe mijn persoonlijke situatie er dan uitziet. Ondertussen zal ik de V70's dan maar vanop een afstandje bewonderen -snif- , wat niet moeilijk is in een land als Nederland want je ziet ze namelijk overal. En misschien zal de conclusie op dat moment zijn dat ik beter een Kia Sportage of minder kolossale stationwagen/MPV koop zodat het verbruik en de kosten wat vriendelijker zijn dan bij de grote Zweedse slagschepen.

Indien ik er zeker van was geweest dat ik het budgetvriendelijke scenario van mijn V40 nog eens rustig kon overdoen met een modernere V70 stond deze auto volgende week voor de deur. Maar uit alles blijkt dus dat je met de modernere diesels niet ongestraft 20.000km kan rijden op de manier zoals ik dat gedaan heb, e dan stopt het verhaal. Bovenop de aankoopprijs van een D4 ook nog eens dikke facturen betalen (en eventueel nieuwe motor) is niet iets wat op mijn verlanglijstje staat en de moderne benzinewagens zijn gewoon te duur in aankoop voor mij.

Daar waar ik had gehoopt relatief voordelig met een premium e-segment te kunnen rijden dankzij het Volvo-logo, blijkt dat een Volvo V70 toch echt een Premium-auto blijft. In het geval van de modernere diesel-versies is een minimumvereiste dat je lange afstanden mee doet en dan nog zijn motorkosten niet uitgesloten. In het geval van Benzine zit er een veel hoger prijskaartje aan de wagen wat aankoopprijs betreft.

Sowieso erg bedankt allemaal voor de verhelderende uitleg. Jammer maar helaas!

Groetjes,

Pascal
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik wil je even uit de droom helpen voor wat betreft een KIA Sportage. Op zich hele goede wagens (Ik rij zelf zakelijk een KIA diesel omdat Volvo niet mag vanwege de leasereglementen.) maar goedkoop te rijden zijn ze absoluut niet. En ook daarvoor geldt; dieselauto's van na 2007 geven op korte of langere termijn problemen.
Kijk eens naar een V60 van de vorige generatie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7795
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

En dan in het bijzonder een V60 D3 (163pk) 5-cylinder. Dat is een nagenoeg probleemloos blok (ook wat EGR betreft).
Bouwjaar 2012 of zo. Heb je een prachtwagen aan.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Die is ook verkocht in de V70.
V40man
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02.08.2014 - 13:17

Wat bedoelen jullie ? Is er dan TOCH een dieselmotor die vrijuit gaat? een D3 5-cilinder van 163 PK uit 2012 die mij geen geen problemen zou opleveren? En deze is verkrijgbaar in zowel de V60 als de V70 ? Kunnen de anderen dat beamen? Ik bedoel dus: kunnen de anderen beamen dat ik met dat typer motor ongeveer dezelfde ervaring zou kunnen hebben als met mijn huidige V40? (20.000km per jaar, mix van lange en korte ritjes)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1532
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Ik heb na een V70 D5 gekozen voor een XC 60 met een D3 5 cil 163 PK door Obbe getuned naar 185 pk. Ik rijdt er 1:14 mee en tot nu toe probleemloos.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

V40man schreef: Wat bedoelen jullie ? Is er dan TOCH een dieselmotor die vrijuit gaat? een D3 5-cilinder van 163 PK uit 2012 die mij geen geen problemen zou opleveren? En deze is verkrijgbaar in zowel de V60 als de V70 ? Kunnen de anderen dat beamen? Ik bedoel dus: kunnen de anderen beamen dat ik met dat typer motor ongeveer dezelfde ervaring zou kunnen hebben als met mijn huidige V40? (20.000km per jaar, mix van lange en korte ritjes)
Als je bang bent voor diesel met 20K per jaar dan is de genoemde D3 niet anders dan de andere motoren.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”