Voor het zekere altijd even een beetje remmen reiniger en een doekje over de schijven heen.
Zit vaak inderdaad iets overheen zodat de schijven tijdens het verzenden of in de opslag niet gaan roesten.
Remschijven en blokken
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27409
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Laatst gewijzigd door Fredhead op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Dank voor je reactie.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3161
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Doordat de handrem achter geintergreerd is moet je deze draaiend terugduwen, dat gaat wat moeilijk met een lijmklem. Getoonde setje is prima.volvoRaoul schreef:Is dit een must have, of is er een andere handige manier voor?VolvoV50Ryder schreef: En je hebt een terugsteltool nodig bij de achterremmen
En zou dit hieronder dan een handige set zijn?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15
Getoonde setje is besteld, schijven en blokken nog niet. Ik hou jullie op hoogte zodra ik de boel netjes vervangen heb.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41
Getoonde setje zal waarschijnlijk wel voldoen.
Ik zelf gebruik een iets uitgebreidere set omdat soms remcilinders rechtsom teruggesteld moeten worden en soms linksom.
Bij de Volvo is het uit mijn hoofd rechtsom.
Ik zelf gebruik een iets uitgebreidere set omdat soms remcilinders rechtsom teruggesteld moeten worden en soms linksom.
Bij de Volvo is het uit mijn hoofd rechtsom.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 1.6D DRIVe MY2010
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 14.11.2014 - 22:41
En voor wat betreft het 'smeren' van de pennen, VIDA geeft aan dat ze NIET gesmeerd moeten worden 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 1.6D DRIVe MY2010
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27409
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vreemd.
Mijn destijds altijd dealer onderhouden V50 had ze ook gewoon ingevet toen in ze er de eerste keer uit trok.
Zelfde verhaal voor de S60, inclusief dat die voor mijn bezit altijd de dealer had gezien.
Bij de merken die ik tot nu toe gedaan heb (en dat zijn er aardig wat) zat er altijd vet op de geleidepennen.
Ben benieuwd waarom Vida nu zegt van niet want het is echt het behoud van het spul.
Mijn destijds altijd dealer onderhouden V50 had ze ook gewoon ingevet toen in ze er de eerste keer uit trok.
Zelfde verhaal voor de S60, inclusief dat die voor mijn bezit altijd de dealer had gezien.
Bij de merken die ik tot nu toe gedaan heb (en dat zijn er aardig wat) zat er altijd vet op de geleidepennen.
Ben benieuwd waarom Vida nu zegt van niet want het is echt het behoud van het spul.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Hallo allemaal,
Weet iemand wat de diameter is van de voorste remschijven van een Volvo C70 cabrio Classic 2.0 Liter turbo automaat 120 KW en 163 PK, uit 2005.
En kun je de remzuigers zo terug duwen of moet je ze juist terug draaien.
Groeten,
Herman
Weet iemand wat de diameter is van de voorste remschijven van een Volvo C70 cabrio Classic 2.0 Liter turbo automaat 120 KW en 163 PK, uit 2005.
En kun je de remzuigers zo terug duwen of moet je ze juist terug draaien.
Groeten,
Herman

Laatst gewijzigd door Herman71 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27409
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Herman, dit is het S40/V50 gedeelte.
In het C70 gedeelte van het forum is de kans groter dat deze vraag wordt beantwoord
Over de diameter, (zelf) meten is weten.
In het C70 gedeelte van het forum is de kans groter dat deze vraag wordt beantwoord

Over de diameter, (zelf) meten is weten.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Oké, dank je
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman
Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Om hier toch maar even de vragen te beantwoorden:Herman71 schreef: Hallo allemaal,
Weet iemand wat de diameter is van de voorste remschijven van een Volvo C70 cabrio Classic 2.0 Liter turbo automaat 120 KW en 163 PK, uit 2005.
En kun je de remzuigers zo terug duwen of moet je ze juist terug draaien.
Groeten,
Herman![]()
diameter is 280mm, tenzij de opening van de ventilatie aan de zichtbare kant zit, dat is de 302mm variant, eenvoudig te zien (is denk ik enkel op de classics R en andere hogere (T5) vermogen versies geleverd).
remzuigers kunnen zo terug geduwd worden, ik doe meestal een klein spray WD40 onder de stofhoes, houd de remzuiger soepel/gangbaar.
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Bedoel de zichtbare kant als wanneer er gaten in de schijf zitten.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
Vanaf het centrum van de schijf naar buiten toe zit de ventilatie aan de zichtbare velg/buitenkant bij 302mm schijven. En, simpel gezegd, zit die doorgang aan de achterkant bij een 280mm schijf. (een fotootje zou het direct duidelijk maken, al dan niet met behulp van google.)
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Vriendelijk bedankt voor je reactie.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 25.11.2013 - 13:15
Nu ben ik iets verder in de zoektocht naar de juiste onderdelen. En komt het aan op welk merk. Mijn keuze ligt tussen Pagid of Ate. De man van de Brezan adviseert Pagid. Ik neig naar de standaard set van Ate. Maar heb van remschijven niet veel kennis.
Meningen?
Meningen?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27409
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik zou voor Ate gaan.
Beide merken kan je geen buil aan vallen, echter is Ate het huismerk van Volvo.
Beide merken kan je geen buil aan vallen, echter is Ate het huismerk van Volvo.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Herman71
- 3rd Gear member
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 02.05.2008 - 19:01
Kopervet zorgt er wel voor dat het niet vast gaat zitten.
Groeten,
Herman
Groeten,
Herman

Mijn exhobby wagens 
Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003

Volvo C70 2.0T cabriolet 2005
Lexus Ls 430 V8 2002 sedan
Jaguar X350 XJ8 Executive 4.2L V8 2003
Opel Admiraal 1970
Mercedes 300CE W124 1991
Mercedes 380SE W126 1983
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 1996
BMW 730i V8 1995
Saab 95 2.0 SE LPT 1999
Range Rover 2.5D P38 2001
BMW 525TDS executive 1998
Jaguar XJ Sovereign 3.2 X300 LWB 1997
Range Rover 3.0D Vogue 2003
Jaguar S-type 2.5 V6 executive 2003
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 20:58
Dat iets uit de middeleeuwen is, wil niet zeggen dat het niet goed is. Echter ga ik er wel in mee om op de geleidepennen geen kopervet te smeren, maar keramisch vet. Op het gedeelte van de klauwen waar de remblokken over glijden, juist wel kopervet gebruiken.
Volvoless, nu Golf VII