Als je sec. brandstof en stroom vergelijkt kom je bij een non-hybride diesel inderdaad terecht bij gelijke kosten. Toch is het uiteindelijke verbruik afhankelijk van meer factoren.Athome schreef: Als je veel snelweg moet voor Woon-Werk, vind ik een PHEV/PiH niet interessant. De accu is in no-time leeg en je moet daarna wel het extra gewicht meeslepen, dus extra verbruik op je brandstof. Daarnaast ga je vanaf 2021 ook het volle pond aan belasting betalen. Dit is dan voor iets wat je bij veel snelweg minimaal gebruikt.
In geval van de V60 D6 komt er nog bij dat de diesel dermate goedkoop is op dit moment, dat anders laden dan thuis in je eigen stopcontact bijna niet meer uit kan. Als ik het zelf goed uit gerekend is ligt omslagpunt net onder 35 cent per kWh (32-33 cent).
Aangezien het gros van de openbare laadpalen 35 cent of soms nog meer kost, maakt dit een V60 D6 ook minder interessant.
- Een koude diesel zuipt. Rij je veel korte stukken wordt het verschil plots veel groter.
- Regeneratief remmen en uitrollen waarmee je stroom terugwint.
- Openbaar, op het werk of bij familie kan je wellicht gratis laden. Dat scheelt een hoop, vooral als je dichtbij een gratis oplaadpunt woont.
- Meer kans op een parkeerplek in drukke stadscentra of parkeergarages.
- Je gaat onbewust bewuster rijden

Ik heb goedkoop een laadkabel van Marktplaats gehaald en heb een abonnement zonder kosten van E-Flux waarbij je alleen een starttarief van €0,15 betaalt per laadsessie. (en geen kosten bij gratis laadpunten) Bij incidenteel laden loont dit.tjardi schreef: Onderweg laden doen we nooit. Omdat de aanschaf van een extra kabel en/of een laadpas, niet lonend is.