Beurt van 1.440 nodig?

slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 594
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

We vinden het allemaal leuk om Volvo te rijden en probleemloos op de bestemming te komen .
Dus ja een keer iets preventief vervangen kan dan slim zijn ,wanneer gaat de auto stuk ?
juist ja als je hem nodig hebt !

Soms maak je een afweging bv de remblokken ,zie je dat er nog 2-3 mm opzit adviseren we vervangen als de klant veel rijd.
Gaat ie alleen zaterdags naar de winkel haalt ie nog wel een jaar doorrijden.

Zoals je zelf schrijft het is een advies wat je er mee doet is jouw keus.

succes Ben
V60 cross country 2023 Silver Dawn
Gebruikersavatar
Volvo-Renkum
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 01.07.2020 - 17:54
Locatie: Oosterbeek

DB200 schreef: 05.09.2020 - 23:16 Als Volvo voorstelt om iets preventief te vervangen dan is dat niet voor niets. Ik ben benieuwd hoe je buiten de dealer om ook die wijsheid had verkregen.

Meer nog dan een paar honderd euro besparing, want dat valt helemaal weg in de kilometerprijs over 10 jaar, zou het voor mij veel belangrijker zijn dat de klus wordt gedaan door een ervaren sleutelaar. Dat kan een specialist zijn of een Volvo service punt of een Volvo dealer. In elk geval eentje die zeer regelmatig een T6 in onderhoud heeft. Zo veel T6 zespitters rijden er niet rond en als de klus wordt verprutst (met mogelijk gevolgschade), dan kost het veel meer dan de besparing ooit goed kan maken.
Mee eens. Kan hier intussen over meepraten (gevolgschade door prutswerk). Zeer vervelend en uiteindelijk kostbaar.
Audi A3 1.8 Ambition (1999)
S40 2.0 Edition II (2008)
V60 2.0 B3 Inscription HS Edition (2020)
C70 2.4i aut. Summum (2009)
XC90 D5 aut. Momentum (2007)
V40 T2 Polar+ (2019)
C30 T5 Summum (2007)
V70 2.5T AWD Four-C Summum (2006)
S80 2.4 170 pk. Momentum Graphite (2005)
960 3.0 24V Oxford Line (1996)
945 Lpt Limited Edition (1998)
V70 2.4 170 pk. Europa (1999)
S70 2.0 (1998)
850 2.5 140 pk. Holiday (1996)

Volvo! What else?
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Oke. Ik weet genoeg. Ik ga vanaf nu braaf iedere maand €125 reserveren!

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21299
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Om toch serieus te eindigen: ooit gewerkt bij een technisch uitzendbureau waar ik km-vergoeding kreeg. En omdat ik mensen mee had was dat behoorlijk meer dan die lullige 19 cent per km. Dat geld heb ik altijd op een aparte rekening gestort om daar de auto van te betalen.

Zomaar een gratis tip uit Flevoland waar ikzelf veel plezier van heb gehad.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
bum
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 04.08.2014 - 23:46
Locatie: Hof van Twente

Hallo volvo rijders

Ik rij 43 jaar volvo en de derde volvo is een V70 2008 die nu 6 jaar in mijn bezit is en reeds 160.000 mee gereden.
De volvo's zijn nooit bij een dealer gekocht.
Het onderhoud en reparatie doe ik zelf, allen voor APK ga ik naar de garage waar ik mag mee kijken als de auto wordt gekeurd.

Groeten BUM
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8485
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

JosW schreef: 05.09.2020 - 14:07 Als de auto uit de garantie is ga dan niet naar de dealer. Daar betaal je mee aan de marmeren vloer en de dames in mantelpakje achter de balie. Ga als het even in de buurt is naar een Volvo-specialist of een universele garage. Die kunnen ook uitlezen. Meestal wordt dat uitlezen niet eens in rekening gebracht. Dat is bij de dealer vaak wel anders.
Ik huiver toch steeds weer bij de benaming “Volvo specialist”, wat voor waarde heeft deze benaming, ik weet ondertussen ook wel iets af van Volvo modellen, dus kan ik ook een bordje “Volvo specialist” aan de voordeur hangen, er is niks van kwaliteitscontrole op die benaming.

De 180.000km beurt bij mijn XC70 was ook dik 1600€ en heb hem een half jaar later verkocht, de C70 wordt in februari 10 jaar dus weet ik nu al dat de distributieriem eraan komt in februari...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
MU
5th Gear member
Berichten: 1036
Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb het onderhoud ook altijd bij de Volvospecialist, gewoon omdat ze meer ervaring hebben met de eigenaardigheden van sommige reparaties en (naar ik vermoed) sneller / beter tot de juiste diagnose kunnen komen omdat ze de zwakke punten kennen. Zoals de meeste autozaken is dit vast ook voor een deel geloof en emotie.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008 Afbeelding
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3156
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Of ze beter/slechter zijn moet je maar afwachten. Ze worden in ieder geval niet gehinderd door politieke belangen.
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14731
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Edwin schreef: 12.09.2020 - 09:44 Oke. Ik weet genoeg. Ik ga vanaf nu braaf iedere maand €125 reserveren!

Gr. Edwin.
Goh Edwin hoe is het vijf jaar later met de goede voornemens... toch naar de specialist of de dealert,
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Deze discussie zal nog wel eens herhaald worden.
Een V70 T6 is een bijzondere auto die meer kosten meebrengt dan een V70 met een 140 PK motor.
Een Volvo met ervaring blijven gebruiken zal nooit goedkoop zijn. Preventief onderhoud zoals Volvo dat voorschrijft
vermindert de kans op pech of calamiteiten.
Wie over technische kennis beschikt zal de kosten soms kunnen beheersen door tijdig te signaleren dat de Volvo aandacht nodig heeft.


Ik ga graag naar de dealer maar ook gebruik van een Volvo specialist en kom ook wel eens bij een universele garage.
Tot mijn verrassing is de Volvo specialist soms duurder dan de dealer.
Bij het inbouwen van een gebruikte motor bleek de radiateur bij de dealer 450 euro te kosten. Bij Autotemp 150 euro.
Volvo maakt de radiateur niet zelf. Grote kans dat die ook door Nissin in Denemarken geleverd wordt.

De universele garage is onverslaanbaar bij een grote klus zoals het vervangen van de motor.
Bij de dealer kun je rekenen op het beste advies door kennis van zaken en langjarige ervaring.
Voor minder goed georganiseerden zoals ik die niet vooruit plannen zijn langere wachttijden bij de dealer lastig.

Goede vakmensen zijn schaars en verdienen een goed salaris. De bijkomende kosten voor een dealer werkplaats zijn hoog.
Om dat financieel verantwoord te houden is een uurtarief van rond 100 euro onvermijdelijk.

Een Volvo met ervaring blijven gebruiken geeft mij plezier. Alternatieven zijn er zeker.
Of die minder geld kosten staat te bezien.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
RAPVADA
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 26.06.2019 - 17:01

Herkenbare discussie :)
Ik kom al sinds jaar-en-dag bij een vakgarage (Torsius in Nijkerk), ben zeer content met de prijs/kwaliteit verhouding.
Mijn zojuist aangekochte V50 was toe aan een grote beurt + distributiewissel (wist ik bij aankoop).
Totale kosten €2100,- klinkt als veel, maar voor mij is het de garantie en bijkomende geruststelling dat ik daarna jarenlang probleemloos op mijn V50 kan vertrouwen.
Overigens heb ik toen ik mijn V70 kocht (ruim 5 jaar geleden) hetzelfde gedaan: ook toen een forse rekening, maar in de jaren daarna slechts 2 x onverwachte kosten gehad; 1 x €300 voor een wiellager en 1x €2,45 voor een achterlichtje.
Wat mij betreft betaalt zo'n investering zichzelf mooi terug.
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Beide Volvo’s gaan alweer enige tijd naar de dealer. Er is inmiddels veel vervangen en gerepareerd en ik vind het prima als de dealer dat doet. Korting en levenslange garantie.
Vooral de draagarmen vernieuwen heeft een compleet ‘nieuw’ rijdende V70 opgeleverd! De C70 rijdt ook weer stukken beter en comfortabeler.

Ik doe nu dus alles bij de dealer v.w.b. originele Volvo onderdelen.

In het voorjaar ging de aircopomp raar doen en ben ik bij de dealer geweest. Helaas was ‘mijn’ vaste monteur er niet en hebben anderen er naar gekeken en een offerte gemaakt.
Deze was €800 hoger dan bij de aircoman waar ik al jaren kom, (kleine eenmanszaak maar levert top werk voor hele lage prijzen), om de airco’s af te vullen.
Die heb ik dus bij hem laten vervangen. Het is precies dezelfde compressor van Valeo o.i.d. uit m’n hoofd, alleen staat er geen Volvo op.
Dat verschil vond ik te groot.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14731
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Ja het goed om naar de onderdelen prijzen te kijken. Hoe dan ook is het dikke handel die onderdelen en wordt veel verdiend met een stickertje plakken. Veel komt van dezelfde toeleveranciers...Maar goed je moet dan wel weten waar je moet zijn voor de onderdelen..

Edwin die 'draagarmen vervangen' heb ik ook ooit ervaren dat dat een wereld van verschil kan maken. ..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1933
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Bover schreef: 16.06.2025 - 11:07
Edwin die 'draagarmen vervangen' heb ik ook ooit ervaren dat dat een wereld van verschil kan maken. ..
Dat is dus ook echt zo he.
Vooral bij de V70, daar waren de rubbers in de achterste draagarmen aan één kant helemaal gaaf en aan de andere kant compleet weg!
Als ik eens een meer wat sneller optrok dan was er bij schakelen van 1 —> 2 een nare hoor- én voelbare bonk in de achterkant. Dat is nu helemaal weg. Schakelt weer bijna totaal omvoelbaar, ook onder last.

En het algehele rijcomfort is totaal anders. Geen enkele rammel, tik of ratel meer op slecht wegdek ed.

Kostbare grap, maar het geld zeker waard.

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Om verantwoord onderdelen van andere leveranciers dan de dealer te betrekken is wel kennis van zaken nodig.
Neem de inmiddels beruchte waterpomp met plastic schoepenwiel. Die waterpomp kan je een koppakking en zelfs een hele motor kosten wanneer hij er bij 120 km/u de brui aan geeft.

Rubberbussen zijn er in alle soorten en kwaliteiten. Sommige doen vele jaren hun werk, andere moeten na kortere tijd weer vervangen worden.

Het forum is een goede bron van informatie. Voor veel gebruikers een waardevolle adviseur bij het onderhoud van hun Volvo.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”