Pagina 2 van 2
Geplaatst: 30.10.2006 - 19:36
door mightyspawn
afgezien van beginnend probleem bij wielkast rechts achter
Hier zouden ze niet eens meer op moeten letten, hebben bijna alle 4xx last van. Ver gevorderd of in een begin stadia. Maar allemaal krijgen ze er vroeg of laat last van. Ookal hou je die rand nog zo schoon, roest komt er zeker.
Geplaatst: 30.10.2006 - 21:49
door ps-amazon
ach, olielekkage en wat roest.....zolang de apk geen problemen oplevert rij je nog uiterst goedkoop en zonder noemenswaardige problemen; mijn oude Amerikaan gebruikt 1 liter olie op 400 km, de helft gaat er via de klepgeleiders uit, de andere helft via krukaskeringen en alle andere pakkingen; kost me aan olie een euro of 8 per 1000 km, maar dat is altijd vele malen goedkoper dan een motorrevisie waarvan je maar moet hopen dat die goed wordt uitgevoerd; en een beetje roest in 't plaatwerk....zou me er niet ongerust over maken, merk je niets van als je rijdt.......
Geplaatst: 31.10.2006 - 07:17
door laheije
Nou jij doet er nogal onverschillig over, jij bent een millieu vervuiler met je olie lekkage. Het mag jou dan niets uitmaken dat je oude kar wat olie verbruikt maar dit is geen voorbeeld van hoe het moet.
Neen zo een kommentaar kan je beter voor je zelf houden en niet openbaar maken want daar zit niemand op te wachten.
Gr. Huub
Geplaatst: 31.10.2006 - 07:57
door arnoud
Nou dat weet ik niet hoor... Ik vind de opmerking wel relativerend... En daarbij ga ik er van uit dat de oude Amerikaan niet zijn dagelijkse woon-werk vervoer is.
En over het roest heeft hij helemaal gelijk. Zolang er geen draagbalken doorrotten is het puur optisch toch?
En even op de topic-starter terug komen: mijn ervaringen met K-F is dat ze ALLES wat ook maar een beetje vies is als "defect en moet vervangen worden" markeren, ik zou 'm toch even bij een dealer de brug op laten rijden voor een 2nd opinion...
Geplaatst: 31.10.2006 - 08:37
door Sjef
arnoudh schreef:...
En even op de topic-starter terug komen: mijn ervaringen met K-F is dat ze ALLES wat ook maar een beetje vies is als "defect en moet vervangen worden" markeren, ik zou 'm toch even bij een dealer de brug op laten rijden voor een 2nd opinion...
Uiteraard heb ik wel even meegekeken met de mannen van K-F. Op hun blauwe ogen vertrouw ook ik niet.
De verbinding tussen midden- & einddemper is behoorlijk verroest. De pijpen van de middendemper zijn ook niet bepaald meer moeders mooiste. Het zou mij niet verbazen dat daar ook zo afbreekt of wat dan ook.
Een beetje carosserieroest en olie ge/ver/misbruik word ik op zich ook niet bang van*. (Al moet ik wel zeggen dat ik een kleine 2 jaar geleden nog vrijwel geen roest aan de onderkant zag en dat er nu toch al wel beduidend meer zit.)
Feit is alleen dat je op een gegeven moment moet kijken wat je doet met je auto. Met de jaren wordt het onderhoud niet bepaald minder en overstijgt op een gegeven moment de waarde van je auto.
*: nee, ik stem dus geen Groen Links