Pagina 2 van 3
Geplaatst: 26.10.2006 - 19:05
door ps-amazon
nog een ding, en dan hou ik er echt mee op, de bandenfabrikanten zullen nooit verklaren dat je met winterbanden ook best in de zomer kan rijden, al dat gewissel en dubbele sets banden is daar veel te lucratief voor!
en verder moet iedereen dat monteren waar hij zich goed bij voelt
Geplaatst: 26.10.2006 - 19:09
door Marcel
ps-amazon schreef:nog een ding, en dan hou ik er echt mee op, de bandenfabrikanten zullen nooit verklaren dat je met winterbanden ook best in de zomer kan rijden, al dat gewissel en dubbele sets banden is daar veel te lucratief voor!
en verder moet iedereen dat monteren waar hij zich goed bij voelt
Volgens mij zouden ze dat maal al te graag verklaren, winterbanden slijten in de zomer veel harder.......
En ja, iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt.
Geplaatst: 26.10.2006 - 19:09
door Gast
Daar was ik al bang voor: OMZET!
Geplaatst: 26.10.2006 - 20:00
door bart simpson
Je hebt met zomer en winterbanden dus 2 complete setjes banden, aanvankelijk heb je dus wat geinvesteerd, rijdt je op je winterbanden slijten je zomerbanden niet en andersom idem.
Kijk je eens iets verder qua totaalkosten (vroeg of laat moet je toch ook weer aan nieuwe zomerbanden) maakt het dus qua bandenkosten geen bal uit en rijdt je toch ietsie veiliger....
Mocht je dus bang zijn dat iemand iets omzet ten koste van jou stop dan vooral snel met autorijden....
Geplaatst: 26.10.2006 - 21:44
door ps-amazon
nee beste bart, zo simpel gaat het niet in de praktijk, je bent nl. meer aan het wisselen, kost dus extra tijd en geld, veel bandenboeren berekenen opslagkosten voor winterbanden, velen kopen aparte wintervelgen en hoe vaak gebeurt het niet dat ja na verkoop of inruil van je auto met onbruikbare setjes nauwelijks gebruikte winterbanden al dan niet op wielen blijft zitten?
Geplaatst: 26.10.2006 - 21:55
door bart simpson
ps-amazon schreef:nee beste bart, zo simpel gaat het niet in de praktijk, je bent nl. meer aan het wisselen, kost dus extra tijd en geld, veel bandenboeren berekenen opslagkosten voor winterbanden, velen kopen aparte wintervelgen en hoe vaak gebeurt het niet dat ja na verkoop of inruil van je auto met onbruikbare setjes nauwelijks gebruikte winterbanden al dan niet op wielen blijft zitten?
Dat wisselen is nu eenmaal onvermijdelijk als je op de optimale rubbers wilt rijden, ik doe het zelf en een ander besteed het uit, mijn banden staan in de schuur en een ander laat ze op slaan, lichtmetalen velgen die corroderen door zout dat invreet repareren kost (volgens mij) ook geld.
Vind het argument dat je een onbruikbaar setje over zou houden niet echt valide, je hebt er toch 1 of meerdere winters op gereden? en als je ze over hebt ben je ze via b.v. marktplaats snel weer kwijt.
Laat onverlet dat als je echt zo bang bent dat iemand iets aan je zou kunnen gaan verdienen je moet stoppen met autorijden.
Geplaatst: 26.10.2006 - 22:08
door Gast
@Bart, opzich heb je gelijk, want waar je op rijdt slijt.
(hé het rijmt)
Maar door extra velgen en wisselen krijg je toch een omzet verhoging.
Men mag aan mij verdienen maar dan wil ik wel het laagste bedrag uitkienen. Rijmt alweer. 
Geplaatst: 26.10.2006 - 22:11
door bart simpson
AlexV70 schreef:@Bart, opzich heb je gelijk, want waar je op rijdt slijt.
(hé het rijmt)
Maar door extra velgen en wisselen krijg je toch een omzet verhoging.
Men mag aan mij verdienen maar dan wil ik wel het laagste bedrag uitkienen. Rijmt alweer. 
Met het achterin leggen van je winterbanden (dus geen extra velgen en geen banden op de velg verwisselen) neemt de effectiviteit van winterbanden volgens mij niet zo toe als wenselijk zou zijn.
Of heb jij (weer) een handigere c.q. goedkopere oplossing om die wissel te organiseren?
Geplaatst: 26.10.2006 - 22:30
door Gast
Niet zo negatief @Bart.
Vallen de blaadjes weer van de boom?
Kijk naar het positieve.

Geplaatst: 27.10.2006 - 09:56
door fluz
Blijft grappig dat mensen zo sterk blijven kijken naar wat 't meer kost en dat is niet eens zoveel zie Bart boven. De andere kant is wat 't je kan besparen. Een paar metertjes minder remweg, of het verschil tussen wel en niet glijden. Een deuk(je) kost al gauw meer dan de wederom boven genoemde kosten. Verder is het goede buikgevoel met een optimaal setje banden per seizoen best ook wat waard.
Wat is dat wel niet voor auto met 18'' winterbanden??
Jag XK
Geplaatst: 27.10.2006 - 16:27
door Gast
fluz schreef:Verder is het goede buikgevoel met een optimaal setje banden per seizoen best ook wat waard.
Vaak stuurt dat buikgevoel de rechter voet aan.
Veilig voelen = (vaak) sneller rijden.
Maar wat blijft is dat winterbanden een must is.
Geplaatst: 27.10.2006 - 16:34
door bart simpson
AlexV70 schreef:Niet zo negatief @Bart.
Vallen de blaadjes weer van de boom?
Kijk naar het positieve.

Heb nog geen antwoord hoe jij op een goedkope manier je winterrubbers eronder schoffelt...
Geplaatst: 27.10.2006 - 16:50
door Gast
?
Bouten losdraaien, op krikken, wielen wisselen, klaar.

Geplaatst: 27.10.2006 - 16:53
door bart simpson
AlexV70 schreef:?
Bouten losdraaien, op krikken, wielen wisselen, klaar.

En dat doe jij als monteur in loondienst dan gratis? of vraagt jouw werkgever daar een vergoeding voor?
Geplaatst: 27.10.2006 - 16:55
door Gast
@Bart, waarschijnlijk bedoel je dit:
Als ik nieuwe banden nodig heb.
Ga ik naar een kennis, koop van hem de banden tegen inkoop.
Monteer en balanceer ze zelf.
Indien nodig ook uitlijnen.
Tja, dit is natuurlijk niet voor een ieder haalbaar.
Geplaatst: 27.10.2006 - 16:58
door bart simpson
AlexV70 schreef:@Bart, waarschijnlijk bedoel je dit:
Als ik nieuwe banden nodig heb.
Ga ik naar een kennis, koop van hem de banden tegen inkoop.
Monteer en balanceer ze zelf.
Indien nodig ook uitlijnen.
Tja, dit is natuurlijk niet voor een ieder haalbaar.
Soms duurt het toch wat lang voor je begrijpt dat klanten die de salarissen van monteurs binnen moeten brengen hier ook daadwerkelijk voor moeten betalen, en dat heet dan weer OMZET.
Geplaatst: 27.10.2006 - 17:03
door Gast
@Bart je hebt helemaal gelijk, maar volgens mij ging de discussie hier over.
Het wel of niet rijden op winterbanden in de zomer.
ps-amazon schreef:nog een ding, en dan hou ik er echt mee op, de bandenfabrikanten zullen nooit verklaren dat je met winterbanden ook best in de zomer kan rijden, al dat gewissel en dubbele sets banden is daar veel te lucratief voor!
en verder moet iedereen dat monteren waar hij zich goed bij voelt
Als je niet bang bent om je handen vies te krijgen, kun een paar centen verdienen door zelf te wisselen. Zo bedoelde ik het.
Geplaatst: 27.10.2006 - 17:06
door fluz
bart simpson schreef:
Soms duurt het toch wat lang voor je begrijpt dat klanten die de salarissen van monteurs binnen moeten brengen hier ook daadwerkelijk voor moeten betalen, en dat heet dan weer OMZET.
Ja en die omzet was voor mij de laaste keer ± €23,- inclusief bewaarloon.
Ik lig nog steeds krom :roll: .
Geplaatst: 27.10.2006 - 17:22
door Gast
fluz schreef:de laaste keer ± €23,- inclusief bewaarloon.
Ik lig nog steeds krom :roll: .
Dat is heel stoer, maar ik geloof toch dat dit bedrag per persoon verschillend wordt geïnterpreteerd.
Hoelang moet jij werken voor € 23,- (netto)???
Geplaatst: 29.10.2006 - 22:52
door fluz
Goed punt! Inderdaad is dat minder dan het mij zou kosten als ik de banden zelf zou wisselen, inclusief het laten balanceren van de twee voorbanden (kan ik zelf dus niet), want dat zit er ook nog bij.
Met name elk halfjaar balanceren is niet alleen erg prettig (stuurt altijd trillingvrij), maar de banden slijten ook nog eens gelijkmatiger en gaan ze dus langer mee

.
Mijn wellicht verkeerde veronderstelling is dat als je je een S60 kan (denkt te kunnen) veroorloven dat een bedrag van € 23,- dan best wel eens overkomelijk kan zijn.