Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.10.2006 - 13:24
door Oceanracer
Als je de kap opent en de LMM niet direct weet te traceren is het misschien beter om dan ook maar niet te beginnen met het demonten/reinigen/vervangen van 't apparaat :idea:

Ik weet haast zeker dat er iemand ergens foto's heeft geplaatst, moet je even uitgebreid de zoekfunctie gebruiken.

Geplaatst: 26.10.2006 - 13:58
door malle pietje
Valt wel mee hoor, bij mijn eigen auto ziet het er net iets anders uit....Heb nog niet eens onder de kap gekeken, voorbereiden is het halve werk ;)

heb overigens al wel een bedrijf gevonden dat redelijk goedkoop die dingen levert, misschien vandaag of anders morgen een halen en proberen....

Geplaatst: 26.10.2006 - 14:15
door malle pietje
Nou, dat bedrijf heeft dan weer net de gene die ik nodig heb niet liggen. Zal waarschijnlijk toch via de dealer moeten, das net iets teveel vanhet goede. En inderdaad, binnen een seconde gevonden hoor...

Geplaatst: 26.10.2006 - 16:36
door IkeV70
LMM schoonmaken gaat waarschijnlijk niet lukken. Je maakt 'm eerder helemaal kapot dan dat het verbetert.

De LMM bestaat eigenlijk uit 2 delen, het LMM huis en de LMM zelf. Dealers vervangen beide altijd tegelijk. Als je alleen de LMM vervangt kun je misschien iets goedkoper uit zijn.
Verder lees je wel eens dat men LMM's van een ander merk monteert. In de Volvo zit de vrije dure van Bosch. Je zou 'm kunnen vervangen door een goedkoper merk. (ik zou dat zelf niet doen)

Geplaatst: 26.10.2006 - 18:50
door Oceanracer
Ik zou m'n klacht over de TDI gewoon bij de dealer melden. Als zij ook de conclusie trekken (bv na een proefrit) dat het de LMM is, laat je die gewoon vervangen. Stel nou dat het niet helpt, gaat ie er weer uit en kost het je niets... Service van de zaak.

Geplaatst: 27.10.2006 - 09:19
door malle pietje
Ik heb inmiddels toch een bedrijf in de buurt gevonden die de originele bosch apparaten heeft liggen met het juiste nummer, hopelijk kan ik vanmiddag langs om te kijken wat het effect vaneen andere is. Helpt het niet, dan houdt het gewoon op en zoekt mn vaderhet zelf maar uit...

jammere is alleen dat hij er geen aandacht aan besteedt, hij rijdt prima en 'ik rij toch niet harder dan 120'....U kent die houding wel...

Met andere woorden, als ik het niet nu oplos, veroorzaakt hij zelf de overige problemen wel en is ie nog meer geld kwijt, de eigenwijze )*%*^%$

;)

Ohja, daar komt natuurlijk nog bij dat als de dealer een LMM plaatst en het blijkt inderdaad daar aan te liggen, dan zijn de kosten direct letterlijk 3,5 keer zo hoog dan wanneer ik zelf dat ding vervang, wat een eitje is....

met andere woorden, probeer liever zelf een oplossing te vinden dan dat mn vader het te laten doen...

Geplaatst: 27.10.2006 - 10:59
door Daanh78
succes ermee. We horen wel hoe het afloopt.

Geplaatst: 27.10.2006 - 10:59
door Daanh78
en oh ja, dat was niet sarcastisch bedoeld! :D

Geplaatst: 27.10.2006 - 13:48
door malle pietje
Net een andere LMM erin gezet ,voor ik het wist zat ik bij Putten! Wat een vermogen in een keer, ook 0 tot 100 belachelijk snel!!! Met andere woorden, het heeft geholpen en niet zo'n beetje ook!!

Bedankt voor de tips en hulp, even nog een aanrader: www.a28autocombinatie.nl heeft die dingen goedkoop liggen ,zijn aardige mensen, even ter plekke dat ding vervangen en een proefritje maken....En bovendien zich nog vergissen in de prijs in mijn voordeel....

Heel relaxt, nu maar hopen dat mn pa het kan waarderen, die is niet zo'n race-held...

Geplaatst: 25.10.2007 - 23:54
door Masterpie
heb hetzelfde probleem met mijn s60 2.4t heb hem laten chippen maar vanaf zijn 3e versnelling lijkt hij een beetje in te storten. LMM vervangen maar blijf probleem houden, iemand een id

Geplaatst: 26.10.2007 - 10:23
door Paul
Je zegt het zelf eigenlijk al. Heb hem laten chippen en vervolgens doet hij moeilijk in zijn 3de versnelling...